Skocz do zawartości

FALCON "rozciągnięcie kadłuba i klap"


janegab

Rekomendowane odpowiedzi

heksodus niedawno kupiłem f5f backfire(ten sam producent co na filmiku speedfire) od pana Jurka Markitona, narazie tylko raz nim latałem bo pogoda nie dopisuje ale po pierwszym razie to moge powiedzieć że wrażenia jak po pierwszym seksie TO JE TO :D :D :D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wylądujesz i idziesz z modelem uhahany jak małe dziecko :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sirius naprawdę rekreacyjnie super lata ale chciałem czymś poszaleć na niebie :) zrobiłem dwa podejścia do kupna backfire wpierw byłem zobaczyć jak lata i ciekawie ciekawie hmmm... minął jakiś czas, dozbierałem pare złotówek i tak se myśle i myśle i... a co tam biore!!! Też moge se zrobić prezent na mikołaja :D w zeszłym tyg w piątek pierwszy raz nim polatałem i... ja pier..ole jak to idzie!!!!!!!!!!!!!!! fuul gaz robisz nim co chcesz i mu to wogóle nie przeszkadza!!!!! teraz se tak myśle kurcze jak dobrze że to ja miałem zaszczyt kupić tego backfire od pana Jurka :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak z rozciągniętego Falcona powstał Hotliner tfu wątek się przekształcił o speedach ;)

Kurcze mocno zastanawiam się nad nowym napędem do mojego Firebirda bo to co mam na pokładzie to dyliżans, tylko ja lubię szybko latać bez silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyliczyłem to koło 1000zł.Cena bardzo atrakcyjna :) Szkoda ze nie układ T. Jeszcze się podpaliłem na to http://www.espritmodel.com/enigma-hotliner-arf.aspx ciekaw jestem jak wykonanie,bo wyglada ciekawie.A co byś wsadził do firebirda? Bo jego też caly czas biorę pod uwagę.Dobry stosunek ceny do jakośći,chodz słyszalem tu rózne opinie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Europie entry level f5b to Hawk:

http://www.modellhobby.de/Modelle/Flugmodelle/Elektro-Segelflugzeuge/HAWK-F5B.htm?shop=k_staufenb&SessionId=&a=article&ProdNr=0314045&t=3&c=31&p=31

 

poczytaj

http://www.rc-network.de/forum/forumdisplay.php/167-F5B-F5F-F5G-und-F5J-Elektro-Segelflugmodelle

http://www.rcgroups.com/high-performance-9/

:)

Chyba poprosilibysmy milego admina o wydzielenie watku hotliner bo offtopic straszny sie zrobil:)

Za co przepraszam ale sie nie moglem powstrzymac ;)

 

P.s. Z ostatniej chwili-moze zakup grupowy? Regulatory w super cenach:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1788477

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tej pierwszej strony nie widzialem,a wogóle to tylko mieć worek pieniędzy to bym kilka kupił,bo można zgłupieć tyle fajnych rzeczy.Głupi silnik wybrać to też mozna zwariować czy brać optymalny czy może ciut większy,a najlepiej to od razu kilka :) chyba najlepszym rozwiązaniem jest spontan zakupów,brac i się nie zastanawiać heh.Ale chyba mimo wszystko Enigma mi się zajebiscie podoba;)A zakupy z checią ,bo żona ma dylemat co mi kupić na mikołaja więc zaraz bym jej przekazał list;) tylko szczerze jeszcze nie mam pojęcia co ?! A przy okazji znalazłem model w afryce południowej,jest to sklep modelarski który robi wysylki tylko na Afrykę. Może ktoś mi podsunie ciekawy pomysł jak go sciągnąc do Polski,bo za cholere nie mam pomysłu.. <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Sekator - szkoda, że nie pomierzyłeś czym dysponujesz, lub czym Cię obdarowano i przystąpiłeś do zmian, zresztą zupełnie bzdurnych, wręcz ignoranckich !

Sprawdziłem - Falcon, identycznie jak Starling ma kąt zaklinowania wzgl. statecznika - 1,4 stopnia !!!

Popatrz na wykres tego profilu Cz/A (czyt: alfa) - jaka to wartość ? Coś koło 0,4 ?

To są SPIEPRZONE KĄTY ???

Masz całkowicie rację - tytuły nic tu nie mają do rzeczy. Można 40 lat stać z nadajnikiem na zboczu i dalej nie rozumieć o co tu chodzi !!!

Jakiś czas temu złożyłem Kamilowi propozycję - podtrzymuję !

Gdybyś zrobił Falconowi Dive test podczas oblatywania - można się było spokojnie dowiedzieć jak reaguje z tak położonym Ś.C. - przechodziłby do stromego wznoszenia ! Dla niektórych jest to ulubione położenie Ś.C. Zawodnik F3F z tak wyregulowanym Ś.C wejdzie na zbocze ? Proszę Cię, nie kpij !!

Takie położenie Ś.C pokaże termikę - ale chyba nie tego szukasz na zboczu ? Na zboczu ma być gaz i natychmiastowa reakcja na stery !! W Dive teście model powinien pozostać na linii przypikowania !!!! Co to oznacza ? Przyspieszony - nie podnosi łba !!! Zgoda - robi się bardziej nerwowy ! Ma tendencję do korka ? Kolejna bzdura !!!! Powinien nastąpić test 2 pętli i doregulowanie wielkości wychyleń wysokości. Jeśli model przechodzi test 2 pętli a mimo to masz z nim kłopoty, wróć się do Zuni, UMI czy podobnego.... Na tą chwilę nie jesteś jeszcze gotowy na Falcona, po prostu przerasta Twoje możliwości na tę chwilę ! To nie jest złośliwość ! Mózg każdego z nas musi się przyzwyczaić do szybkości, którą postrzegają oczy.

Jeśli nie zrobisz (nie doregulujesz agresywności sterowania wysokością) testu 2 pętli a zostawisz Ś.C. w/g Dive testu - to model, z reguły, ma tendencję do zrywania ogona - mylonego z korkiem !!! Na zboczu ani na jedno ani na drugie - nie ma czasu ani wysokości ! To trzeba zrobić i doregulować na wysokości !!!

Kolejna sprawa - profil o grubości 9,6% i ugięciu środkowej 2,3% ma aspiracje do ostrzejszego latania na zboczu ? Tak,,,, było już tu o klifie w Irlandii (?) i 20 czy 25m/s.....Starlingiem . Starling ma o 2 czy 3cm dłuższą belkę ogonową, czyli większy moment stateczności, czyli coś - co z założenia jeszcze mnie predysponuje go do ostrego latania na zboczu niż Falcona. Ale jestem w stanie zrozumieć kogoś, kto pierwszy raz przeżył orgazm... Natomiast te kilka cm odwdzięczy się w termice.

Można by tak jeszcze długo i wiele, bo to, co napisałem nie wyczerpuje tematu. On jest tylko polizany !

Jeśli kiedyś spróbujesz, jak opisałem wyżej, będziesz musiał, jeśli starczy Ci cywilnej odwagi, odszczekać "spieprzone kąty", posypać łeb popiołem i powiedzieć wyraźnie

- Ubliżyłem W Swojej Ignorancji Producentowi ! Przepraszam !

Powinno być: Falcon nie nadaje się do wysokiego wyczynu na zboczu ale nic nie można mu zarzucić ! Może po za jednym - śmieszną ceną !

Żal mi kogoś, kto wywali 600-700EU na Sworda czy podobny i za radą podobnych ekspertów przedłuży mu nos, zmieni Ś.C. zmieni kąt zaklinowania skrzydeł.... ŁŁŁaaa, żal d... ściska !!!!!

No cóż - szkoda czasu na naukę też ma swoją cenę, każdego stać na inny cennik !

Falcon i 300 km/h ? Heksodus - Ty wiesz, wyobrażasz sobie, czujesz, ile to jest ? Podziel 300km/h przez 3600....... Tak ! Ponad 80m/s !! Falcona wzmocnionego węglem na własne życzenie i nawet obitego blachą, jak puścisz z 1km pionowo w dół to tego nie osiągnie. Można mu dać 2 kW, można 3.... Tylko 1,5kW zamienisz na ciepło skutek tarcia a 500W na prędkość. Ile dostaniesz w poziomie ? Ile z górki (przypikowany na pełnym gazie) ? Nie masz czasu na myślenie ? To sprzedaj to na Allegro i wpłać J.Owsiakowi - będzie z tego większy pożytek !

Takie i wiele innych mitów krąży w naszym światku a wypowiadane ostrym, stanowczym tonem urastają do 10 przykazań ! Ale to nie mój problem ?

- Jurek

Ta,,, Marcin ma wersję 3T, dołóż jeszcze 1200 KC x 0,163

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za emocje -padło pytanie...beda wieksze po zdemontowaniu FALKONOWI elektryfikacji-podgladac i równac na zboczu do mistrzów-juz po mału tak latam=falkon "długonos" stabilniejszy na zboczu porównując do loty ptaków to falkon z pudełka lata jak gołąb a "długonos jak bocian ale można mu dać "kopa" i pobimbac nie zawsze obliczenia te na papierku pokrywaja sie rzeczywistością ja zrobiłem je od strony praktycznej porownujac proporcje kadłubów modeli świetnie latajach..-próby zpowolniała zima...i zblizjące sie święta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byś wsadził do firebirda?

Zażartowałem w swojej wypowiedzi ;) to co mam teraz w modelu wystarcza mi w zupełności ( a i jeszcze można coś wycisnąć na innych łopatkach). Latam rekreacyjnie i dla własnej frajdy a poza tym nie lubię ganiać takim modelem na silniku może jeszcze nie dorosłem do hiper-napędów. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.