Skocz do zawartości

FALCON "rozciągnięcie kadłuba i klap"


janegab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne jak poszedł to napewno do przodu,ale też wydaje mi się to nielogiczne ,ze nie chcesz zdradzić SC.W końcu kazdy się zastanawia co sprawiło poprawe stabilnosći.Swojego jeszcze nie ulotniłem i z chęcią bym sprawdził twoje ustawienia.Czy mamy zebrać podpisy,zeby się dowiedziec :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jak poszedł to napewno do przodu,ale też wydaje mi się to nielogiczne

Raczej mocno do tyłu, bo kąt zaklinowania jest bliski zeru... Tylko po co przesuwać silnik do przodu skoro chce się przesunąć środek ciężkości do tyłu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

RenoFlo - przepraszam, ale chciałem zapytać, która wypowiedź lub jej część naprowadziła Cię na diagnozę, że model będący przedmiotem dyskusji jest niestateczny spiralnie ? W kontekście sposobów leczenia niestateczności spiralnej - co z tym podwyższeniem statecznika pionowego o którym jest mowa w przytoczonym artykule?.(dzięki Stachu !)

Dla mnie jest istotne na co nie zwróciłem uwagi czytając ten sam tekst.

Te zagadnienia niestateczności poprzecznej i wzdłużnej modelu (samolotu, szybowca) również są bardzo fajnie opisane przez prof.Lnieniczkę w "Akademie Letectvi" nr 9-12/2010. Nr 9-10 traktuje o niestateczności wzdłużnej a nr 11-12 o stateczności poprzecznej. We wcześniejszych numerach jest również słowniczek pojęć i szereg innych zagadnień. Istnieje również angielska wersja językowa ale nie oceniałem, czy jest to to samo. Zrobione świetnie i przystępnie. Polecam każdemu http://www.airspace.cz/akademie letectvi/

Jasne, że mamy też swoje publikacje, a chociażby biała seria - projektowanie modeli, mechanika lotu czy chociażby Miniaturowe Lotnictwo. Po te pozycje trzeba jednak sięgnąć do biblioteki czy biblioteczki a Akademie jest w zasięgu kilku kliknięć....

Przerażeniem napawa mnie fakt, że ktoś zdobywanie podstaw wiadomości może ograniczyć do czytania Naszych dyskusji !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Przepraszam Stachu - trochę się zagalopowałem. Stara wersja, czyli do nr 8/2011 była dwujęzyczna. Nowa wersja korzysta z WordPress-u dostępnego po zalogowaniu. Właśnie stwierdziłem brak angielskojęzycznej wersji starej części.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy na forum kilku wybitnych specjalistów z dziedziny modelarstwa-czytajac ich niepodwazalne, ambitne ekspertyzy, podparte fachowymi terminami przytaczanie atykułów o tematyce modelarskiej - zapiera dech- LATAĆ-CZY LEPIEJ- NIE LATAC...Dziwię sie ,że ci panowie marnuja tak kapitalna wiedze powinni sami zaprojektowac-wykonać model o aspiracjach światowych i wystapić na zawodach tej rangi.Byłem w tym roku- tylko w kraju na kilku zawodach ale nikogo z tej grupy nie widziałem- śledziłem również wyniki na światowych imprezach-ani śladu..domyslam sie ,że są mocni na swoich powórkach albo w bamboszach przed komputerem.Jak kogoś uraziłem przepraszam ale "prawdziwa cnota krytyki się nie boi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz Janie poruszać sie według schematu, latać tym co inni ,najlepiej jeśli będziesz używać tych samych bebechów i ustawień, wtedy możesz liczyć na pochwały ,bo jeśli którys tu z fachowców, podwórkowców, eksperymentuje na swoim modelu to rzecz jasna wszyscy powinni bić brawo i zachwycać się odwagą, a to olbrzymiej mocy czy wielkiego cięzaru. Natomiast Ty pojawiłes się z nikąd i od razu przerobiłes ich kochanego falcona ,który fakt wyglada jak by miał nowotwór aczkolwiek zawsze lubię popatrzeć na coś nowego, bo bez takich ludzi jak Ty to forum byłoby nudne i musiałbym być skończonym idiotą z brakiem całkowitej pokory żeby Cię za takie eksperymenty krytykować .Także jak dla mnie możesz nawet zwiększyć rozpiętośc do 3m i z miłą chęcia na to popatrze i wysłucham twoich spostrzeżeń oraz wyciągniętych wniosków,a więc tak trzymaj i zawsze jeśli masz chęć opisuj swoje eksperymenty :D chodź oczywiście zdrowa debata polega na tym, że nie zawsze trzeba sie zgadzać z przedmówcą.Tylko rzecz w tym ,żeby rozmawiać z pewnym dystansem. Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczepanie-Instruktorze...wyjałeś mi to pytanie z ust " gdzie zawody a gdzie rekreacja" ale jak czytam ekspertyzy z doniosłymi aspircjami np". "obliczanie aeroelastyczne w praktyce modelu./ w praktyce kupujesz albo zamawiasz pusty GOTOWY model nie masz wpływu na AEROELASTYKĘ.i wiele innych= wyciagnięte z dostepnej literatury na kolanie ...to tak jakbym otrzymał pismo z ZUS-u / prowadze firmę/ albo z sądu- pisane z takim zadeciem byś nic z tego nie wiedział albo znalazł furtkę wyjścia z kazdej sytuacji. Modelarstwo dostarcza mi wiele przyjemności-realizuję swoje młodzieńcze pasje. mam kontakt z przyroda-.podchodze do tego z humorem..fotka poniżej z zimowego dzisiejszego latania moim udoskonalonym falkonem- spisuje się rewelacyjnie.

post-5410-0-19108400-1355065893_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zobaczcie jaka piękna sceneria..! Pewno że by się chciało jak latem-popijajac piwko ale te zimowe loty to przygotowanie na narty...Z humorem zawsze lepiej / a i "sarenki" wyskoczą z krzaczków i jest O.K.../ Mam gotowego do lotu SWODRA...czekam na lepsze warunki-namówie kolegę by nakrecił filmik z lotu / lub kreta/ to zamieszcze Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RenoFlo - przepraszam, ale chciałem zapytać, która wypowiedź lub jej część naprowadziła Cię na diagnozę, że model będący przedmiotem dyskusji jest niestateczny spiralnie ?

Jerzy, nie ma za co... czy ja gdzieś napisałem, że jest niestateczny?

Przytoczyłem fragment mówiący o tym, iż wydłużenie kadłuba - przed ŚĆ - oraz zwiększenie momentów mas tam lokowanych ZWIĘKSZA stateczność spiralną. Czyli model / szybowiec / samolot po takiej operacji będzie BARDZIEJ stateczny spiralnie co nie znaczy, że przed tą operacją był niestateczny.

On był za mało stateczny lub zbyt wrażliwy na podmuchy dla Autora modyfikacji.

 

Podniesienie pow. usterzenia pionowego jest kolejnym środkiem i nie musi występować z wyżej przytoczonym. Poza tym, należałoby się zastanowić, czy układ motylka "z automatu" tego nie załatwia?

 

A tak właściwie, to na jakiej podstawie stwierdzamy, że model, np. ten konkretny Falcon, jest stateczny spiralnie? Krótki dziób, płat niemal bez wzniosu, duża pow. "pionowych" rzutów usterzenia.

Seria wypowiedzi o nagłych i zaskakujących korkociągach, o których piszą także osoby z dużym doświadczeniem na str 11 tematu "...Falkon..." może sugerować, że nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj usiłowałem polatać zmodyfikowanym Falkonem...bo jak tu siedziec w domu..jak pojechałem na "wschodnią"- w/g meteo lokalnej- wiatr sie przekrecił na zachodnią..pojechałem tam ale w/g tasmy wskazujacej kier. wiatru był bardzo odchylony na południe ale porobiłem parę rundek...falkonik latał dostojnie-super ...ladowanie tylko na wydluzonych klapach bardzo skutecznych-zadnego pikowania troche wystarczyło go przytrzymac pod wiaterek opadał "grzecznie" jak baranek...a może listek -ALE ZIMNO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest stabilny. Jak sie uwzględni ch-ke profilu :lol: I wtedy w nic nie wpada. Bardzo ładnie sygnalizuje kiedy zbliża sie do granicy "możliwości". Latam szybko, latam bardzo wolno (można pytać tych co widzili) i do tego nisko. I dwa razy miałem niezapowiedziany korek. Raz jak sie uczyłem modelu, a drugi raz bo sie wygłupiałem. Bardzo fajny model do nauki latania laminatami. Nie jest tak ciężki jak konkurencja :D

Nie wymaga żadnych przeróbek (oprócz zmniejszenia kąta zaklinowania) B) Chyba że ktoś chce latać na ŚĆ bliższym np. o 15-20mm niż proponuje producent - np. bo tak lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.