janegab Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Panowie modelarze..na zboczach w Lubstowie lata się na kazdy kierunek wiatru...DOGODNY DOJAZD-nie potrzeba sie drapać po górkach-autko nie jest uświnione od błota nie wyłazi z uszczelek słoma ani chwasty..jedzie sie po "cymyncie"...ale takie latanie na dużych przestrzeniach to nic się nie uczymyniy bo jak przyjdzie polatać na klifach np. w Mechalinkach-Betlejem-Osłonino itp to "KOZAKOM z nizin GÓRALOM gdzie "niebo nasze" wystartować łatwo ale ladowanko prawie do nóżek... co do metra albo model w objeciach Neptuna...Byłem doświadczyłem były krzaczory-sosny - akcja straz pozarna- i kapielka u Neptuna,,.śmiechu przy ty co niemiara : padało hasło " Janek ty nie pierwszy i ostatni Zapłaciłem "frycowe" jest O.K .Warto sobie robić pewne utrudnienia by nie stać w miejscu-zależy co kto lubi. Wyżej opisane miejsce jest w sasiedztwie Lichenia..latamy na Swietej Ziemi...nagrzeszyłeś dużo lataj.. ! / I na tackę braciszkom-ha ha.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 A wracając do tematu wątku. Jak Ci lata model po przeróbkach w termice? Niby zimno i pochmurno ale lekkie noszenia spokojnie można znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Falkonem nie latam w termice...od spodu mam niebieski -mało widoczny- do termiki mam GRACE 2,70 m ale latałem nim jak miałem łape w gipsie=bardzo wolny... Po Mechelinkach ... TYLKO ZBOCZE. barakuda...falkon pod spływ wstawiłem podkladke 5 mm model szybszy udają mi się loty bez napędu z rzutu reka ..teraz stykam SWORD-a rozpietość 3,10m X-models. Masz rację .ze niby pochmurno-zimno ja najfajniejsze doświadczenia miałem w termice w styczniu mroz -15 slonecznie wytrzymałem na lataniu w termice non stop 2,5 godz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Kto tak oszpecił tego FLAKONA brrr ... Wystarczyło kupić inny kadłub szybowcowy i było by cacy . Na moje oko to teraz ma świński ryj ) Co do X-Models to zmarnowana kasa ani to nie lata ani nie wygląda a wykonanie to już rozpacz ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Temat moderacji proszę kontynuować tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/33216-moderacja-usuwanie-postow-dyskusja/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Falkonem nie latam w termice...od spodu mam niebieski -mało widoczny- do termiki mam GRACE 2,70 m ale latałem nim jak miałem łape w gipsie=bardzo wolny... Po Mechelinkach ... TYLKO ZBOCZE. barakuda...falkon pod spływ wstawiłem podkladke 5 mm model szybszy udają mi się loty bez napędu z rzutu reka ..teraz stykam SWORD-a rozpietość 3,10m X-models. Masz rację .ze niby pochmurno-zimno ja najfajniejsze doświadczenia miałem w termice w styczniu mroz -15 slonecznie wytrzymałem na lataniu w termice non stop 2,5 godz. A jak masz termikę na "przedpolu" zbocza? Nie korzystasz? Lub jak spadniesz za nisko - wtedy na silniku a nie na termice sie wznosisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Wszystko razem byłe do przodu i szybko...Na Lubstowie z termiką cienko bo woda..natomiast na czynnej kopalni KLECZEW gdzie fedruja wegiel-wszystko czarne - jak słonko przygrzeje cosik tam jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avere Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Witaj Janek, śnieg pada, a ja sobie tak dłubię przy modelu , aby coś wydłubać , jak będzie termika , czasem w lato jestem w Pyzdrach, a to nie daleko do odkrywki. , Pozdrawiam Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 ,,AVARE,, co to jest za model na zdjęciu? Jakieś dane -rozpiętość,waga, z czego jest zrobiny? Bardzo ładną ma sywetkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evil125 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Witam model na zdjęciu wygląda na Electre Pro firmy TOPMODEL.CZ bardzo przyzwoite modele stosunek cena/jakość ,przerobiłem Chimera 2-metry ,Electra PRO 2,5 metra , Thermik Dream 3-metry oraz FANTASY 3,2 metra osobiscie polecam FANTASY dobry wstęp przed laminatami http://www.bocianmix...lep,modele.html http://www.bocianmix...lep,modele.html http://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop=eshop&action=&id=&desktop_back=&action_back=&id_back=&set_eshop_limit_from=20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 AVARE...w Pyzdrach masz gdzie latać..pradolina Warty...latam jak tylko meteo pozwala .. masz w mojej parafii rodzinkę ?...jak będziesz- zapraszam- 504 622 016 Konin..coś zmajstrujemy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avere Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Witam Ciebie , a zatem do prezentacji modelu, model motoszybowca kupiłem w 06,2012 u p.Grzegorza S. w Wieszczętach tj. w Nastik-u.( dosłownie pojechałem do niego i kupiłem ), motoszybowiec to Electra Pro z TopModel cz.Potem nadszedł czas poszukiwania i kupowanie do modelu wyposażenia , którego wykaz zamieszczam. http://www.topmodelc...zi_detail&id=73 Wyposażenie : 1. 5szt. serw HS82 MG, 1 szt. HS65MG na SW 2. 4szt. orczyki to AL , na HS 65 nie znalazłem orczyka wzmocnionego więc jest oryginalny. 3. Wszyskie snapy z MP-JET tj. plastikowe wymieniłem na metalowe. 4. Kołpak Turbo , silnik to co mam EMAX GT 2826/05, 860kV + łopatki Aeronaut 13x6,5, ale można też zastosować 14. 5.Pakiet to Dualsky 3s/45C/2650mAh i regulator Jeti Advance 70A Opto + Bec zew., ale tu Bec zastąpię pakietem 4,8V/2000 , ponieważ i tak mam przy tym silniku 90 gram Pb. 6.Waga do lotu 2170gram. 7.Model po ustawieniu wyważenia na 80-81mm i SW na 0, nie wymagał dodatkowego trymowania, Mixy , które mam ustawione i trochę regulowane w oblotach ( nadal jest w regulacji , ponieważ wylatałem nim dopiero około 2,5 godz. ) to klapy ze SW oraz lotki z SK i Lotki do lądowania z klapami. Postaram się w zimę polatać , więc też i doświadczenie z tym modelem wzrośnie . Instrukcja do modelu jest do pobrania ze stony producenta http://www.topmodelc...ro%20multip.pdf, ja również posiłkowałem się inną instrukcją, ale modelu bardzo podobnego to jest z modelu Linea Pro tego samego producenta , ta instrukcja jest bardziej na czasie. Pozdrawiam Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Kamyczku_RC ...Wiesiu Pastusiak z X-Models robi modele jak wspominali poprzedni forumowicze bardzo starannie- wykonczone są -BAJKA w jego ofercie jest 20 -modeli-wali produkcje na export...widocznie nie zapoznałeś się z walorami jego produktów. Bardzo nie ładnie ,że oficjalnie i krytykujesz bezpodstawnie kolegę z branży. Piszę rownież to w tym tonie ponieważ z Wieśiem w latach 60-tych uczeszalismy do modelarni w Ostrowie a instruktorem był niezapomniany Dziewiałtoweski / krotoszyn / Ja kupię zawsze model od kolegi by wspierac jego dzialalność bo mam wielkie zaufanie i pozytywne opinie innych kolegów na forum . Nie podoba Ci się " oszpecony " falkon nie patrz.....dobrze lata a kto z odległości 50-100 m widzi czy ma nos krótki czy dlugi...liczy się skutecznośc. Bywaj i się uśmiechaj...bo nie dlugo Mikołaj... roznosi prezenty w/g wzrostu=mi przyniósł SWORD-a nie ktorym daje- rozgą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Jak będziesz odezwij sie bedzie mi bardzo miło.Pozdrawiam to do AVARE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Po prostu zmieniłeś wyważenie na bardziej przednie i tyle To pewnie też, aczkolwiek "janegab" pisze jedynie o "korekcie" - długość "dzioba" akurat w tym wypadku ma pomijalne znaczenie ... A to już rozmija się z prawdą i to dość poważnie. Otóż, powierzchnia elementów płatowca przed środkiem cięzkości, jej odległość od tegoż ma kapitalne - czyli bardzo ważne - znaczenie dla stateczności spiralnej, co wskazał w innym temacie "kojani" za co dziękuję. Patrz "technika lotnicza" wrzesień 1951, str. 66, cyt: Uploaded with ImageShack.us koniec cytatu. Tak więc, pewnie nawet o tym nie wiedząc, "janegab" zastosowałeś jedno z mniej popularnych, a bardzo skutecznych, rozwiązań służących poprawie stateczności spiralnej płatowca. O estetyce wypowiedzieli się inni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 [...] Tak więc, pewnie nawet o tym nie wiedząc, "janegab" zastosowałeś jedno z mniej popularnych, a bardzo skutecznych, rozwiązań służących poprawie stateczności spiralnej płatowca. O estetyce wypowiedzieli się inni... Nie - i tu z całą stanowczością powtórzę - tylko zmienił ŚRODEK CIĘŻKOŚCI i to wpłynęło na zmianę zachowania się modelu. Jeżeli autor zechce to poda jaki ma ŚC obecnie a my możemy podać na jakim ŚC lata większość użytkowników FALCONA i wówczas możemy mówić / dyskutować o innych czynnikach wpływających na "polepszenie" własności lotnych modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Do RenoFlo...Kolego ! latałem z miesiac Falkonem z pudełka nic nie robiąc kolo niego-niby latał ale to nie to..zmieniałem śr,ciezkiści katy zaklinowania..latajac na klifach porównywałem zachowanie falkona z innymi moimi modelami . Porownywałem z nimi np. proporcje długosci / pow klap-sa opinie kolegów modelarzy że Falkonem na klapach czy baterflaju leci i leci -kończac w krzakach- PRZEDŁUZYŁEM KLAPY kosztem lotek i super. Co do przedłużenia długosci "dzioba" "czy swinskiego ryja " jak to okreslił Kamyczek doszełem bardzo szybko porównując proporcje zachowane w modelach,które doskonale mi latają tym bardziej że wychowałem się w latach 60-tych na ŻACZKU-JASKÓLCE-BOCIANU...itp. O obliczeniach itp. nie było mowy po prostu mam "nosa" Można było by zachować estetyke- posłużyć się innym kadłubem ale co własne - to własne. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Jan czemu nie podasz tych danych - położenie SC i zmiany kątów zaklinowania?? Pochwaliłeś się swoim rozwiązaniem - to idź do końca - parafrazując znanego klasyka - Twoje zmiany poznamy nie po tym jak zacząłeś, ale jak skończyłeś Pozdrawiam Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ja juz prawie skończyłem zmiany bo model lata doskonale nie ma co przedobrzac- jeszcze kombinowałem ze śr, ciezkości ale nic mi nie wyszło..pierwsze najlepsze ...wszystko- pisze poczytaj wstecz -sa fotki.- pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 ...wszystko- pisze poczytaj wstecz -sa fotki.- pozdrawiam ... Hmm napisałeś tylko, że zmieniłeś nigdzie nie podałeś wartości - nie wiem czym się kierujesz nie chcąc podać dokładnych danych. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi