Skocz do zawartości

Ciąg silników


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Raczej ciagów tam nie podali, może ktoś ma pwywatne doświadczenia i się chętnie podzieli:)

Pozdrawiam,

marek

Opublikowano

A tak za przeproszeniem to co to za parametr ten "ciąg", ja znam jedynie takie jak moc, moment obrotowy i maksymalne oraz minimalne obroty i wystarczą one w zupełności do opisania charakterystyki spalinowego silniczka modelarskiego, ciąg to chyba do odrzutowych i rakietowych silników jest stosowany....no chyba, że się mylę.

Opublikowano

.15 ma okolo 1kg ciągu statycznego .25 okolo 1.5kg ciagu statycznego. Oczywiscie wszystko zalezy od śmigła, paliwa, warunków atmosferycznych, regulacji silnika i jego dotarcia.

Opublikowano

Witam!

Dziękuję za info! Bardzo mi się to przyda:)

 

Paweł Praus- jak czegoś nie znasz i nie rozumiesz, nie myśl że innym się to nie przyda....chyba że się mylę...

Opublikowano

Paweł Praus ma rację. Ciąg nie jest parametrem określającym jakąś wielkość charakterystyki silnika tłokowego. Ciąg, to parametr zespołu napędowego, czyli w tym przypadku silnika wraz ze śmigłem. Przy czym istnieje ciąg statyczny i dynamiczny.

Oczywiście można napisać, że silnik 2,5ccm, to ok. 1kg ciągu, ale trzeba dodać, że na śmigłach 8x3, 8x4.

Opublikowano

Witam!

Dziękuję za info! Bardzo mi się to przyda:)

 

Paweł Praus- jak czegoś nie znasz i nie rozumiesz, nie myśl że innym się to nie przyda....chyba że się mylę...

 

 

propouję przeczytać najpierw inne posty od Pawła a potem pisać, bo tak się składa że Paweł to jeden w bardziej znających się na silnikach modelarskich tutaj na forum. Poza tym ma całkowitą rację bo ciąg jest dla zespołu napędowego tutaj śmigło + silnik i będzie różna dla różnych śmigieł nawet dla dwóch śmigieł tego samego rozmiaru a innego producenta. Dla przykładu TT GP-25 ciąg na śmigle graupner 9x6 to 1,4 kg a dla śmigła 9x6 APC 1,6kg, to z moich pomiarów, oczywiście mowa o ciągu ststycznym.

Opublikowano

Zadałem pytanie, dostałe odpowiedź, po co zbędne gadanie...nie wiem.

Pozdrawiam i pokój wszystkim:)

Opublikowano

Ciekawi mnie tylko jeden fakt, żaden z producentów tłokowych silniczków modelarskich nie podaje takiego parametru jak "ciąg" właśnie, (pewnikiem wszyscy się mylą, a jaśnie oświecony kolega Kruk wie lepiej...) no chyba, że ktoś mnie zaskoczy i wskaże który z producentów stosuje "ciąg" jako parametr charkteryzujący przedmiotowy silnik.

Opublikowano

Ciekawi mnie tylko jeden fakt, żaden z producentów tłokowych silniczków modelarskich nie podaje takiego parametru jak "ciąg" właśnie, (pewnikiem wszyscy się mylą, a jaśnie oświecony kolega Kruk wie lepiej...) no chyba, że ktoś mnie zaskoczy i wskaże który z producentów stosuje "ciąg" jako parametr charkteryzujący przedmiotowy silnik.

 

Jednak nie którzy podają http://www.nastik.pl/silnik-benzynowy-dle20-p-3426.html
Opublikowano

Pewno się mylę jak zawsze! :)

Już się tak nie bulwersusjcie bo to trochę śmieszne:)

Pozdrawiam fachowców i ekspertów! Na prawdę jestem nikim!:)

Więcej już o nic tu nie zapytam!

pozdrawiam i żegnam zanawców modelarstwa!

Opublikowano

To Ty napisałeś zbędne. Ja uważam, że kilka osób dzieki temu zauważyło, że ciąg silnika ze śmigłem, nie jest jego ogólnym parametrem technicznym. Dane z linku sąpodanego przez DARIUSA1 są jeszcze bardziej bez sensu. Ale to nie dane producenta, tylko sklepu. Tam, w ostatnich czasach wszystko jest dozwolone (marketing).

Opublikowano

Dane chciałem poznac orientacyjne z prwyatnych doświadczeń na hamowni, po co się stresować?

Aha...nie ma głupich pytań.....

pozdrawiam!

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.