Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Witam! Może ktoś zna ciągi takich motorków: -OS 15 FP -OS 25 FP - OS 30 FS Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Może tu będzie http://www.osengines.com/engines/engine-specs-discontinued.html http://www.dieselrc.com/download/osfpseries.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Raczej ciagów tam nie podali, może ktoś ma pwywatne doświadczenia i się chętnie podzieli:) Pozdrawiam, marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 A tak za przeproszeniem to co to za parametr ten "ciąg", ja znam jedynie takie jak moc, moment obrotowy i maksymalne oraz minimalne obroty i wystarczą one w zupełności do opisania charakterystyki spalinowego silniczka modelarskiego, ciąg to chyba do odrzutowych i rakietowych silników jest stosowany....no chyba, że się mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 http://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C4%85g_silnika_lotniczego A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 .15 ma okolo 1kg ciągu statycznego .25 okolo 1.5kg ciagu statycznego. Oczywiscie wszystko zalezy od śmigła, paliwa, warunków atmosferycznych, regulacji silnika i jego dotarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Witam! Dziękuję za info! Bardzo mi się to przyda:) Paweł Praus- jak czegoś nie znasz i nie rozumiesz, nie myśl że innym się to nie przyda....chyba że się mylę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Paweł Praus ma rację. Ciąg nie jest parametrem określającym jakąś wielkość charakterystyki silnika tłokowego. Ciąg, to parametr zespołu napędowego, czyli w tym przypadku silnika wraz ze śmigłem. Przy czym istnieje ciąg statyczny i dynamiczny. Oczywiście można napisać, że silnik 2,5ccm, to ok. 1kg ciągu, ale trzeba dodać, że na śmigłach 8x3, 8x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Witam! Dziękuję za info! Bardzo mi się to przyda:) Paweł Praus- jak czegoś nie znasz i nie rozumiesz, nie myśl że innym się to nie przyda....chyba że się mylę... propouję przeczytać najpierw inne posty od Pawła a potem pisać, bo tak się składa że Paweł to jeden w bardziej znających się na silnikach modelarskich tutaj na forum. Poza tym ma całkowitą rację bo ciąg jest dla zespołu napędowego tutaj śmigło + silnik i będzie różna dla różnych śmigieł nawet dla dwóch śmigieł tego samego rozmiaru a innego producenta. Dla przykładu TT GP-25 ciąg na śmigle graupner 9x6 to 1,4 kg a dla śmigła 9x6 APC 1,6kg, to z moich pomiarów, oczywiście mowa o ciągu ststycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Zadałem pytanie, dostałe odpowiedź, po co zbędne gadanie...nie wiem. Pozdrawiam i pokój wszystkim:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 To zbędne gadanie jest po to, żeby inni później nie zadawali takich pytań, jak Twoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Ciekawi mnie tylko jeden fakt, żaden z producentów tłokowych silniczków modelarskich nie podaje takiego parametru jak "ciąg" właśnie, (pewnikiem wszyscy się mylą, a jaśnie oświecony kolega Kruk wie lepiej...) no chyba, że ktoś mnie zaskoczy i wskaże który z producentów stosuje "ciąg" jako parametr charkteryzujący przedmiotowy silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Ciekawi mnie tylko jeden fakt, żaden z producentów tłokowych silniczków modelarskich nie podaje takiego parametru jak "ciąg" właśnie, (pewnikiem wszyscy się mylą, a jaśnie oświecony kolega Kruk wie lepiej...) no chyba, że ktoś mnie zaskoczy i wskaże który z producentów stosuje "ciąg" jako parametr charkteryzujący przedmiotowy silnik. Jednak nie którzy podają http://www.nastik.pl/silnik-benzynowy-dle20-p-3426.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Pewno się mylę jak zawsze! Już się tak nie bulwersusjcie bo to trochę śmieszne:) Pozdrawiam fachowców i ekspertów! Na prawdę jestem nikim! Więcej już o nic tu nie zapytam! pozdrawiam i żegnam zanawców modelarstwa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 bubu2- jak zbędne to po co piszesz? Wykazałes się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 To Ty napisałeś zbędne. Ja uważam, że kilka osób dzieki temu zauważyło, że ciąg silnika ze śmigłem, nie jest jego ogólnym parametrem technicznym. Dane z linku sąpodanego przez DARIUSA1 są jeszcze bardziej bez sensu. Ale to nie dane producenta, tylko sklepu. Tam, w ostatnich czasach wszystko jest dozwolone (marketing). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Dane chciałem poznac orientacyjne z prwyatnych doświadczeń na hamowni, po co się stresować? Aha...nie ma głupich pytań..... pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Aha...nie ma głupich pytań..... Skoro tak, to czy jak stanę na torach i złapię się linii trakcyjnej to czy pojadę jak tramwaj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Pewno przez chwile na pewno! Szczęśliwej podróży.... Pozdrawiam i z Bogiem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Rzeczywiście, głupich pytań nie ma, są tylko głupie odpowiedzi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi