Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Jak w temacie.

Mam model trenerka-górnopłata Kastor 120 znany z naszego forum. Do tej pory przeżył 6-7 wypadków i przez to po remontach z początkowej wagi 1200g waży dziś jakieś 1450g. Model ma 1200mm rozpiętości. Waga napędu elektrycznego w modelu (silnik, regulator i pakiet) to 410g. Chciałbym przejść na silnik spalinowy. Z tym co mam nie mogę już bezpiecznie zrobić pętli... Chciałbym też mieć troszkę zapas mocy, bo w zimie latam z nartami, ale też być może będę chciał zbudować pływaki. Jaka pojemność silniczka do tego modelu będzie dobra?

Opublikowano

Ponieważ to trenerek i nie chcesz wisieć na śmigle to myślę że spokojnie wystarczy Thunder Tiger .18 GP (bardzo rozsądna waga silnika w stosunku do jego mocy)

http://www.modelemax...roducts_id=4390

Mam taki silnik w modelu o rozpiętości 1400mm i wadze 1400g. Profil skrzydła to Clark Y. Do poprawnego lotu wystarcza mi 25% mocy silnika. Na 50 procent spokojnie można robić pętlę. Na pełnym gazie czuć duży nadmiar mocy jak na model tego typu. A tak to pracuje:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=37tko3-VIJM&feature=youtu.be

 

Silnik potrzebuje dobrego dotarcia w odróżnieniu od OS Max na którym można latać po krótkim docieraniu. Tutaj docieranie jest znacznie dłuższe i silnik lubi 20% oleju. Latanie na ostatnio modnym paliwie Meccamo EXCEL Fuel 12% oleju to zabójstwo dla tego silnika.

Rozważ też fakt że wkładając w model większy silnik zwiększasz jego wagę. Dodatkowo większy moment obrotowy też nie jest bez znaczenia. Więc może się okazać że wkładając większy silnik a więc i dużo cięższy otrzymasz model który lata jak przecinak. Model ma powierzchnie skrzydła około 24dcm2, przy wadze 1450g masz obciążenie na poziomie 60.5g/dcm2 (to już całkiem sporo jak na trenerka). Wkładając silnik cięższy o 100 gram zwiększysz obciążenie do 64.6g/dcm2 co wyraźnie odbije się na locie modelu. Model wyjściowo ma obciążenie na poziomie 45g/dcm2. Przy takim obciążeniu model będzie latał bardzo fajnie - "trenerkowato". Zwiększając mu obciążenie niemal dwukrotnie nie spodziewaj się dobrych parametrów lotu. Może pomyśl o zwiększeniu powierzchni płata?

 

PS

Wkładając powyższy silnik wraz ze zbiornikiem około 110cm3+ BEC + pakiet zasilający + paliwo + dodatkowe serwo + łoże i drobiazgi montażowe to cały zespół napędowy powinien się zmieścić się w podanej przez ciebie wadze 410g a być może nawet nieco mniej.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ponieważ to trenerek i nie chcesz wisieć na śmigle to myślę że spokojnie wystarczy Thunder Tiger .18 GP (bardzo rozsądna waga silnika w stosunku do jego mocy)

http://www.modelemax...roducts_id=4390

Mam taki silnik w modelu o rozpiętości 1400mm i wadze 1400g. Profil skrzydła to Clark Y. Do poprawnego lotu wystarcza mi 25% mocy silnika. Na 50 procent spokojnie można robić pętlę. Na pełnym gazie czuć duży nadmiar mocy jak na model tego typu. A tak to pracuje:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=37tko3-VIJM&feature=youtu.be

 

Silnik potrzebuje dobrego dotarcia w odróżnieniu od OS Max na którym można latać po krótkim docieraniu. Tutaj docieranie jest znacznie dłuższe i silnik lubi 20% oleju. Latanie na ostatnio modnym paliwie Meccamo EXCEL Fuel 12% oleju to zabójstwo dla tego silnika.

Rozważ też fakt że wkładając w model większy silnik zwiększasz jego wagę. Dodatkowo większy moment obrotowy też nie jest bez znaczenia. Więc może się okazać że wkładając większy silnik a więc i dużo cięższy otrzymasz model który lata jak przecinak. Model ma powierzchnie skrzydła około 24dcm2, przy wadze 1450g masz obciążenie na poziomie 60.5g/dcm2 (to już całkiem sporo jak na trenerka). Wkładając silnik cięższy o 100 gram zwiększysz obciążenie do 64.6g/dcm2 co wyraźnie odbije się na locie modelu. Model wyjściowo ma obciążenie na poziomie 45g/dcm2. Przy takim obciążeniu model będzie latał bardzo fajnie - "trenerkowato". Zwiększając mu obciążenie niemal dwukrotnie nie spodziewaj się dobrych parametrów lotu. Może pomyśl o zwiększeniu powierzchni płata?

 

PS

Wkładając powyższy silnik wraz ze zbiornikiem około 110cm3+ BEC + pakiet zasilający + paliwo + dodatkowe serwo + łoże i drobiazgi montażowe to cały zespół napędowy powinien się zmieścić się w podanej przez ciebie wadze 410g a być może nawet nieco mniej.

 

Pozdrawiam

 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Rzeczywiście wypadałoby zwiększyć rozpiętość. Jeśli zdecyduje się na wersję spalinową to odn. zasilania - wykorzystam standardowy pakiet Ni-Mh 4.8V.
Opublikowano

Krzysiek dobrze prawi,moja cessna o takiej samej rozpiętości do lotu ważyła 1100g z silnikiem 2,5cm3 na pełnym gazie był to prawdziwy przecinak i szła pionowo w górę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.