chaosmaker Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Witam Noszę się od jakiegoś czasu z zamiarem kupna swojego pierwszego czterosuwa klasy 70-80 . Przeglądając oferty i opisy poszczególnych silników widzę niewielkie różnice mocy między różnymi pojemnościami , nie do końca również określone jest przeznaczenie poszczególnych pojemności silników do wielkości czy masy modelu . Inna sprawa to cena silników .. Jak widzę , ASP jest 30-40% tańsze przy teoretycznie lepszych parametrach ale czy tak jest w istocie ? i czy warto przepłacać ? Ogólnie wydaje się iż takie silniki w porównaniu do 2 taktów są mocno słabowite , więc czy poza dźwiękiem oferują coś ciekawego i użytecznego ? Ciekawią mnie opinie użytkowników takich silników , do jakich modeli oraz ich wielkości można zastosować dany silnik , jakie śmigła sprawują się najlepiej w danym przypadku . Osobiście myślałem o zakupie takiego silnika do modelu 3D - 1400mm/2,5 kg oraz makiety 1600 mm - 3,4kg. Pozdrawiam Pe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Własnie do 3D polecany jest bardziej 4suw niż 2suw. ASP są tańsze od OS ale osiągi wcale nie są większe tylko słabsze - ASP. Dla porównania do 15cm OS zakładam śmigło maxymalne 16", a do ASP tylko 15. Posiadam 3szt ASP 2x 10cm i 1x 13cm oraz jeden OS 15cm. Wszystkie pracuja bardzo dobrze - raz nawet kolega słuchając pracy ASP 13cm na śmigle 14' stwierdził, że lepiej to pracuje niż Saito...Bardzo polecam ASP : ten 10cm pracował w modelu ala I wojna swiatowa o masie 2.6kg, a po dodaniu pływaków 3,2kg. 13cm pracował też w modelu I wojna światowa rozp jakieś 180cm i masa jakieś 3,5kg. 15cm w modelu znowu I wojna światowa rozp prawie 190cm i masie początkowej ponad 6kg. Potem zmalała masa do troche więcej niż 5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 A niby czemu akurat szczególnie do modeli 3D ? Chodzi o większe śmigło ? Znalazłem w tym dziale opinie iż ASP to bardziej niż kiepski wybór ... Czy poszczególne modele silników 70-80 mają jakieś swoje cechy szczególne - plusy ,minusy w porównaniu do konkurencji lub w obrębie danej linii produktowej /producenckiej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Duże śmigło, większy moment obrotowy, mniejsze obroty. Czytałeś baaaardzo nieuważnie: owszem ASP to kiepski wybór ale jeśli chodzi o 2suwy i to małych pojemności. My mówimy o 4suwach i raczej większych pojemności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Niestety znalazłem tu większość opinii zachwalających Os maxy i Saito - w obu przypadkach motorki te są mega drogie więc co mogłoby uzasadnić taki wydatek ? Jeszcze jedna sprawa - silnik 2 suwowy np. 52 waży średnio 450 gr i ma moc 1,8 - 2KM - jego odpowiednik w cztrotakcie waży 650-700gr i ma moc 1,4-1,5 KM Czy sam moment obrotowy i większe śmigło zrekompensują tą różnicę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Większe śmigło to sprawniejsze śmigło. Duży moment obrotowy pozwala na szybsze wkręcenie się na wyższe obroty. Fakt że silniki 4T mają mniejszą moc i dlatego ich pojemność musi być większa w stosunku do 2T. Miałem ASP FS-y . Nie są to silniki idealne pod względem wykończenia ale działają prawidłowo. Czy SAITO i OS-y są drogie? Są bo są lepiej wykonane i z lepszych materiałów. Powiem Ci jednak ciekawostkę. Chciałem sprzedać nowiutkie Saito FA82B za 799zł , chętnych nie było ( w sklepie cena od 950 do 1142) a za ASP FS80 trzeba dać 650zł więc 150zł więcej za silnik o wiele lepiej wykonany to niewiele. Takie okazje trafiają się jednak rzadko ale warto poszukać na aukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Faktem jest że więcej wiatru w sterach modelu 3D zawsze się przyda - słyszałem właśnie taką opinię - zastanawiałem się nad czterotaktem do mojego SU 26 - 1400 ale przy okazji wyszło że taki silnik jest na tyle "wysoki" że pewnie część głowicy będzie wystawała sporo poza maskę ... Jak koledzy radzą sobie w takim przypadku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Silnik zawsze można tak mocować by był jak najmniej wystający. znaczy głowicą w pionie lub w dół, jesli na boku to lepiej pod kątem. Tak jak Sławek wspomniał - jesli 4suw to rozmiar albo dwa wiecej niż miał być 2suw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Tak jak Sławek wspomniał - jesli 4suw to rozmiar albo dwa wiecej niż miał być 2suw. Czy dobrze rozumiem że odpowiednikiem 2T 6,5 cm będzie 4T o pojemności 10 cm ? Analogicznie 2T 8,5 cm -> 4T 11,5 cm ? U mnie to wyglądało trochę inaczej, bo do modelu pod .40 wsadziłem 2T 8,5cm a potem 4T 10cm i poczułem niedobór mocy, ale to już inna historia ;-) Odnośnie ASP 2T wymagają zaparcia w sobie ;-) W przypadku ASP różnica pomiędzy 2T a 4T jest jeszcze jedna, kolosalna, 4T nigdy mi nie zgasło i nie miało ąsów dąsów przy szybkim wkręcaniu się na wysokie obroty poprzez szybkie otwarcie przepustnicy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Czy dobrze rozumiem że odpowiednikiem 2T 6,5 cm będzie 4T o pojemności 10 cm ? Analogicznie 2T 8,5 cm -> 4T 11,5 cm ? Nie ma tu sztywnych zasad ale ..tak, tak własnie robiłem: gdy wczesniej model latał na OS 2suw LA46 to zamieniłem na ASP 4suw 10cm. 8,5cm 2suw zamieniłbym tak jak piszesz na 11,5 4suw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Latam na osmaxach,saito i asp w przedziale od 10 do 15 ccm i nie widzę różnicy.Jedynie waga i cena silnika są istotne w wyborze.Asp są najtańsze a saito najlżejsze.Osy to wpadkowa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ja na pierwszgo czterotakta wybrałem ASP z powodu ceny. Jedyny problem miałem z nim taki, że tracił trochę mocy po rozgrzaniu. W OS-maxie tego problemu nie mam. I jeszcze jedno. Czterotakty praktycznie nie gasną niespodziewanie podczas lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgadzam się z większością powyższych opinii kolegów o silnikach ASP, mając kilka różnych silników ASP i trochę doświadczenia z nimi mogę powiedzieć jedno: 2 suwy są bardzo wymagające jeśli chodzi o regulację niskich obrotów. Czasami 1/8 obrotu podczas regulacji to o wiele za dużo. Ale jak się już trafi w punkt to potem odwdzięczają się bardzo dobrą pracą. Czterosuwy to dobry wybór, nie ustępują wiele OSom , a cenowo są bardziej atrakcyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 A jak uważacie, model Prima 1400 mm rozpiętości ( no może 1375mm), waga 1950-2000gram z paliwem, silnik ASP 25 AII 4cm3, wystarczy, generalnie model gotowy do lotu, ale czekam na impuls by go ulotnić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Moim skromnym zdaniem na taką rozpiętość to 4 cm ciut za mało, ale nie będę się mądrzył bo nie znam danych technicznych modelu. Możesz podesłać linka do tego modelu? PJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 To zależy własnie od rodzaju modelu. W trenerku podobnych rozmiarów siedział OS 3,5cm i latało się prawidłowo. Potem ten sam silnik siedział w Fw-190 rozp jakieś 120cm i masie chyba ciut więcej niż 1800g wystartował samodzielnie z ziemi latał OK. Ale fabryka polecała mocniejszy MDS 28. Tak więc trudno powiedzieć, chciałem zaproponować np 6cm ale zacząłem zastanawiać się bo np w innym modelu coś ala Fokker E. o rozp prawie 160cm i masie do lotu 2400g siedział 7,5cm chociaż fabryka polecała 4-6cm. W każdym bądź razie zawsze biorę ten wyższy rozmiar z zakresu proponowanych. Wracajhąc do różnic w markach 4taktów: do ASP tej samej pojemności co OS zalecane jest mniejsze śmigło. Z ostatniej dyskusji wynikało, że do chyba Saito większej pojemn. niż OS 91 zalecane jest dużo mniejsze śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Trenerek niecałe 1400mm rozpiętości waga 1950-2000 gram z paliwem no i ASP 4cm3 tylna regulacja. Póki co dziś sobie polatam Easy Starem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Napisz jak Ci ciągnie go ta czwóreczka? Ja bym pewnie wsadził 6,5 ccm. W super Air który jest pod 0,40 oczywiście władowałem 0,52, ale latał kozacko mimo że był ciężkawy na ryja, zwłaszcza przy starcie Ja jakos mam takiego fioła że zawsze łąduję ciut większy motor Nie przeszkadza to w tym aby polatać "makietowo" wolno i dostojnie, a zawsze jest mozliwośc żeby troche przy-szaleć gdy najdzie człowieka taka ochota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektronik-adam Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Witam nie chciałem zakładać nowego tematu z jednym pytaniem tak więc. Do jakiej wagi modelu mogę dojść przy budowie górnopłatu konkretnie DHC-2 beaver rozpiętości 190cm dysponując silnikiem asp fs91ar ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Gdzieś do 4kg. Ja miałem ok 3kg Cherokee na 4t .61 ASP. Ten silnik był moim pierwszym 4taktem i nie miałem z nim żadnych problemów. Żadnej regulacji zaworów wbrew powszechnym opiniom! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi