Marcin K. Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Tak. Przy samych rurkąch bedzie sie rozchodzić przy kadłubie. Zastrzały mogą tego nie utrzymac. Tez o tym myslalem ale wlasnie ten strach przed rozsunieciem mnie nakłonił do tego zeby skrzydlo przykrecic do kadluba. Kółki ustalające i tak zastosuje do tego zastrzały pracujące. I tak zeby sie je łatwo mocowalo. Przykreacane do kadluba i skrzydla po jednej śrubie. Jak planujesz rozwiązać ster wysokosci? Dołożony za listwe spływu, cos jak mial Vespa w swoim W25? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Tak. Przy samych rurkąch bedzie sie rozchodzić przy kadłubie. Zastrzały mogą tego nie utrzymac. Te zastrzały będą dociskać skrzydlo do kadłuba.Co to za teoria Chyba nie będziecie akurat tym Wicherkiem uczyć się latać na plecach? Miałeś już model z zastrzałami? Moje skrzydło nie wisi na zastrzałach ale żeby obydwie połówki sie nie rozjechaly to spinam je 3 recpturkami. Trzema recepturkami bo jedna to ciut za mało i jak pęknie to skrzydla mogą się rozjechać. Teraz w mojej wersji Wicherka zastrzały to atrapa i imitacja nie są potrzebne. W innej wersji latałem na zastrzałach. Zastrzał wygladał tak że jeden koniec był zakończony nagwintowanym drutem i to wkręcałłem w skrzydlo. Drugi koniec zakończony blaszką z otworem i to przykręcałem od spodu do belki w kadłubie. Dwie śruby zabezpieczone przed odkręceniem od wibracji i drgań. Te zastrzały i ich wykonanie to jedna z ważniejszych rzeczy w tym modelu i bardzo dużo od nich zależy. To co Schier proponuje to sprawdzone rozwiązania i ewentualnie po małych modyfikacjach można to spokojnie zastosować,przynajmniej w pierwszym Wicherku. Kolejne będą coraz lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Olo tzn że mogę mocowanie płatów skrzydła zrobić tak jak na rysunku w poście wyżej. Wicherek będzie służył do zwykłych lotów treningowo-pokazowych bez akrobacji. Podpatrując Twojego Olo Wicherka przerobiłem ster wysokości, który ze względu na kadłub będzie z dwóch części połączonych ze sobą osią . Z kadłuba będzie wychodzić cięgno lub przerobię zakończenie kadłuba i ster wysokości będzie w całości. Co byście doradzili? Tak wygląda statecznik bez steru wysokości. Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Mam obecnie ballance decathlona z zastrzalami. Ale to bardziej imitacja niz pracujący. Mialem tez malego Pipera z zastrzalami, mocowanymi tak jak w książce Schirera i sie rozchodziły przy kadlubie. Dlatego zastosuje śruby zeby dokrecic płaty do kadluba. A lubie sie troche pokrecic w powietrzu tak ze wole miec zabezpieczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Ja też miałem Piperka z zastrzałami ale w Wicherku chciałbym zrobić jak najbardziej zbliżone do oryginału. Uploaded with ImageShack.us Tak wyglądało mocowanie podwozia: Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 lub przerobię zakończenie kadłuba i ster wysokości będzie w całości. Statecznik możesz przykręcić na śrubę będzie to pewniejsze niż na gumę. Tu trzeba zabezpieczyć statecznik zeby się nie ruszał,przesuwał i wtedy ster będzie działal jak trzeba. Możesz zrobić ster jako płaską kratownicę a nie z tego co zostalo po odcięciu ze statecznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Na te rozchodzące się gumy mój Ojciec w WS-25 stosował patent. Po zamocowaniu gum zakładał jeszcze dodatkowo oplot z dratwy szewskiej która w locie trzymała całość na sztywno a przy ew. upadku modelu urywała się i skrzydło amortyzowało dalej na gumach. Myślę o złożeniu nowego Wicherka i raczej w nowym mocowałbym wszystko na plastikowych śrubach i bagnecie w skrzydle. W razie co plastikowe śruby pękną. Tak mam w swoich makietach i to działa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Witam. U mnie skrzydło w 99% skończone i czeka na pokrycie. Na razie tylko jedno ale dziś postaram się skończyć drugie. Przy tym zostało mi dokleić listwę spływu którą muszę zakupić (balsa 3x5) W takim stanie płat waży 193g. Wydaje mi się że troszkę dużo ale dobrze 40g samo serwo waży. Z tym serwem też się minimalnie zmieściłem. Pułka serwa ze sklejki 1mm, serwo TP SG5010. Musiałem delikatnie zeszlifować uchwyt mocujący serwo bo wystawał poza obrys płata. Teraz się idealnie licuje z krzywizną żeber a nawet jest troszkę na minus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Ja dzisiaj przeanalizowałem kilka propozycji budowy Wicherka, ponownie przejrzałem zdjęcia w innych tematach jak również ze zdjęć w tym temacie a w szczególności zdjęcia Ola i przerobiłem tył samolotu Teraz wygląda to tak: Uploaded with ImageShack.us W takim wykonaniu łatwiej zrobić ster wysokości i jego podłączenie do popychacza. Tak wygląda statecznik już ze sterem wysokości, który zrobiłem z odciętych elementów. ( w miejscu mocowania zawiasów wkleję kołeczki balsowe.) Uploaded with ImageShack.us Po dołożeniu statecznika do kadłuba wygląda to tak: Uploaded with ImageShack.us Korzystając z rady Ola środkowa część statecznika będzie wypełniona balsą żeby można było statecznik przykręcić do kadłuba, w sterze wysokości też środkową część wypełnię żeby mieć możliwość przykręcenia uchwytu do cięgna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Ja tak kombinuje na sterem wysokosci zeby zrobic dwie części. Wtedy orczyk bedzie schowany wewnatrz kadluba i ładnie bedzie wyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Romek musisz jeszcze trochę przerobić tył kadluba. Będzie tam leżał statecznik z profilem a nie płaska deska. Od środka kadluba dodaj z cienkiej sklejki+wypełnienie z balsy,takie łoże dla statecznika. Wypełnienie z balsy w stateczniku daj tylko od spodu gdzie będzie leżał na kadlubie. Żeberka w stateczniku też powinny być ciut inaczej ułożone,chodzi mi o środek statecznika. Dwa żeberka na środku,odstęp na grubość śruby a następne ciut więcej niż szerokość kadłuba a wtedy to wypełnienie z balsy lepiej zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Olo co do wyprofilowania tylnej części kadłuba to już mam elementy balsowe przygotowane. Natomiast wykorzystam Twoją radę dotyczącą tych dwóch dodatkowych żeberek w stateczniku. Myślę że dużo to wagi nie zmieni. Jak już zrobię to dam fotki. Jutro będę robił drugą połówkę skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Chodzi mi o takie rozmieszczenie żeberek Może jednak już za póżno na większe zmiany. Teraz dopóki kadłub jest bez podwozia to masz okazję ustawić i sprawdzić kąty natarcia dla skrzydla,statecznika i silnika. Do silnika wkręć zamiast śmigła krótszą listewkę. Prosty kawalek stołu,deski montażowej będzie bazą do mierzenia kątów dziala to dobrze bo sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 No więc przeróbki statecznika zrobione i zmontowałem drugą połówkę skrzydła. Mocowanie skrzydeł do kadłuba wykonam na bagnetach, zastrzały będą dekoracyjnie. Podwozie z blachy aluminiowej 2mm, ośki już dotarły. Teraz mam pytanie czy żywica Poksipol przeźroczysta nadaje się do wklejenia łoża silnika zrobionego ze sklejki 10 mm. I następna sprawa to czy muszę coś jeszcze wzmacniać w skrzydle i stateczniku poziomym. Juto wrzucę fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jogi99 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Dla tych, którzy myślą o pokryciu japonką i impregnacji cellonem: http://www.alehar.ap...cherek_cz3.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Mała przerwa w budowie bo brakuje trochę czasu. Dzisiaj dotarła przesyłka z folią z HK. Uploaded with ImageShack.us No i teraz zastanawiam się jak kolorystycznie pokryć Wicherka , może ma ktoś jakieś propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Cos z tych przedstawionych w książce Schirera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 No i teraz zastanawiam się jak kolorystycznie pokryć Wicherka , może ma ktoś jakieś propozycje? Gdybym miał się na coś zdecydować to podobnie jak w tym wątku Piotra http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34280-wicherek-troche-historii/page__view__findpost__p__424275 biało-czerwony lub srebrno-czerwony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Myślę "noker" że masz rację Wicherek będzie wyglądał bardziej oryginalnie. A czy biały czy srebrny to jeszcze pomyślę bo czerwony to bezapelacyjnie. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Oglądałem film z lotów Dlaczego model jest taki szybki przy lądowaniu bo z tego co widziałem na zdjęciach to chyba są klapy ? Dwu wypukły profil to być może lekka przesada toż to nie myśliwiec ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi