pauletto007 Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Cześć. Zakupiłem w HK silnik ASP 25 A z tylną regulacją. W tej chwili czekam na przesyłkę. Jak tylko przyjdzie to go rozbiorę i dokładnie wypłuczę w benzynie ekstrakcyjnej lub nafcie, żeby się pozbyć ew. opiłków. Zachodzi problem docierania i doboru świecy. Instrukcja docierania jest na stronie z Nastika, ale czy ktoś z Was już tam opisaną procedurę stosował do silników ASP? Czy świeca OS A3, będzie odpowiednia do tego silnika? Mam aktualnie ponad 2 l paliwa Model Technics Contest 10 (10% nitro). Czy będzie to dobre paliwo na docieranie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Do docierania raczej nie używamy paliwa z domieszką nitro. Po dotarciu oczywiście można. Nie wiem jak podają na stronie Nastika ale u nas docierało sie tak: po uruchomieniu silnika ustawiasz przepustnicę na maxymalne obroty, nastepnie zmniejszasz je tylko ustawieniem igły zaworu. Czyli po uruchomieniu" przelewasz " by pracował na jak najmniejszych równych obrotach. Po kilku minutach takiej pracy na ok 1 min przechodzisz na maxymalne obroty - oczywiście igłą zaworu czyli wkręcasz ją, nastepnie znowu wykrecasz i tak pare razy. Przy tej pojemności silnika z 3 zbiorniki pakiwa ( te w modelu nie kanisterki) wystarcza. Dalsze docieranie to juz w powietrzu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojler Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Do docierania używaj paliwa z zawartością 20 % oleju rycynowego. Silnik natomiast najlepiej wypłucz w paliwie, łatwiej się składa silnik. Benzyna ekstrakcyjna wszystko wysusza i łatwo o zarysowanie części. Regulację docierania możesz zrobić tak jak kolega wyżej napisał lub tak jak pisze na stronie nastika. Ważne żeby silnik pracował na przelaniu i żebyś go nie przegrzał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capriman Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Według mnie to składać tylko i wyłącznie na olej maszynowy lub jakikolwiek, a myć można obojętnie czym, przy nitro i acetonie tylko trzeba uważać na uszczelki i plastik:). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zefirek Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Do płukania silnika świetna jest nafta, paliwo do docierania bez lub z niską zawartością nitro (do 5%). Świeca gorąca, 2-3 pierwsze zbiorniki wypal "na przelaniu" wolne obroty i paliwo ma płynąć z tłumika, uchroni to silnik przed przegrzaniem, później stopniowo zwiększaj obroty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pauletto007 Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Panowie, dzięki wielkie za porady. Teraz już się wszystko wyjaśniło. Wciąż czekam na silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts