Skocz do zawartości

Napęd szybowca z przekładnią - zasady eksploatacji


piotralski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chodzi mi o czas tylko o serwis,bo w sumie nic nie wiem o tym silniku poza tym,ze ma moc :) i zastanawiam się czy często zdazają się jakies awarie.Dlatego myslałem,ze moze gdzies bliżej znajde,ale chyba tu nigdzie nie będzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kopnięty kołpaczek wziąłem do Falcona. Pomimo że nie mieli na stanie zapewnili że w 10 dni załatwią. Ostatnio zaczeli robić na ośke 5mm.

 

Te dziesięć dni im się troszkę rozciągneło w czasie. Po wielu mailach przesyłka dotarła dzisiaj...

Przy okazji pytanko do użytkowników kołpaków ze stajni RF, też macie taka "przejściówkę" w środku? Mam wrażenie że był na "siłę" kombinowany...

 

I przy okazji - wyważaliście sam kołpak?

post-9368-0-76452800-1370280816_thumb.jpg

post-9368-0-17668400-1370280818_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dla was pytanie. Jaki napęd dla modelu zawodniczego tak aby uzyskać więcej niż 400 W mocy rzeczywistej na śmigle. Przekładnia kontronik ok. 4,2:1 lub 5,2:1 przy silniku o maksymalnej średnicy 28 mm.

Dotychczas używany napęd kira 480-31, przekładnia 5,2:1 regulator koby 55 zasilanie tylko 3s. Ten naped jest ok. ale przydałoby sie coś znacznie silniejszego. Wszystkie pomysły i wariacje mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Do jednego z silniczków dokupiłem przekładnie planetarną i mam do Kolegów kilka pytań:

 

2fc6c337a0c28493.jpg

 

1. Zębatka którą należy założyć na ośkę jest bardzo spasowana. W zasadzie nie da się jej ręcznie założyć. Trzeba ją nabić, czy szlifować ośkę?

2. Czy dodatkowo zaaplikować jakiś smar do przekładni, czy smarowanie fabryczne wystarczy?

3. Czy skręcać przekładnie na klej do śrub, czy "na sucho"

Będę wdzięczny za udzielone porady....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno nabijać jej nie możesz,ewentualnie użyc sciągacza,szlifowanie to już chyba ostatecznośc.W zasadzie powinno to wszystko pasować.Nie zaszkodzi jak zabezpieczysz śruby mocujące przekładnie.A przekładnia fabrycznie jest nasmarowana jak trzeba. No chyba,ze ktos zapomniał :)

 

Witam

Mam dla was pytanie. Jaki napęd dla modelu zawodniczego tak aby uzyskać więcej niż 400 W mocy rzeczywistej na śmigle. Przekładnia kontronik ok. 4,2:1 lub 5,2:1 przy silniku o maksymalnej średnicy 28 mm.

Dotychczas używany napęd kira 480-31, przekładnia 5,2:1 regulator koby 55 zasilanie tylko 3s. Ten naped jest ok. ale przydałoby sie coś znacznie silniejszego. Wszystkie pomysły i wariacje mile widziane.

Ja bym Ci polecił S-neu są kopytne,a watów będzie tyle ile sobie zażyczysz-znoszą wszystko :) Wejdz tu i sobie dobierz jaki Ci odpowiada wagą i prądem. http://www.ecalc.ch/motorcalc.htm?castle&lang=en

 

Te dziesięć dni im się troszkę rozciągneło w czasie. Po wielu mailach przesyłka dotarła dzisiaj...

Przy okazji pytanko do użytkowników kołpaków ze stajni RF, też macie taka "przejściówkę" w środku? Mam wrażenie że był na "siłę" kombinowany...

 

I przy okazji - wyważaliście sam kołpak?

Sam kołpak raczej nie wyważysz tylko ze śmigłami..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mało precyzyjnie się zapytałem, sorrki. Chodziło mi o "denko" przekładni (czy skręcać na klej, czy na sucho).

 

36621feb85edeea3.jpg

 

Zębatka którą należy zasadzić na ośkę trzyma się na wcisk (brak śrubek) - chyba będę próbował delikatnie nabić....

Co do smarowania, to widać jakiś rzadki siuwaks (fabryczne smarowanie), stąd moje pytanie czy nie dać czegoś dodatkowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka którą należy zasadzić na ośkę trzyma się na wcisk (brak śrubek) - chyba będę próbował delikatnie nabić....

Nie znam sie na przekladni Mega ale zrobil bym to analogicznie do Kontronika czyli na siuwaks typu Loctite 648. Nie "szlifuj" tylko nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jednego z silniczków dokupiłem przekładnie planetarną i mam do Kolegów kilka pytań:

 

2fc6c337a0c28493.jpg

 

1. Zębatka którą należy założyć na ośkę jest bardzo spasowana. W zasadzie nie da się jej ręcznie założyć. Trzeba ją nabić, czy szlifować ośkę?

2. Czy dodatkowo zaaplikować jakiś smar do przekładni, czy smarowanie fabryczne wystarczy?

3. Czy skręcać przekładnie na klej do śrub, czy "na sucho"

Będę wdzięczny za udzielone porady....

 

Osadzałem zębatki atakujące za pomocą niewielkiej ręcznej prasy ale można również wykorzystać do tego celu zwykłe imadło. Do nakręcania przekładni stosowałem średni klej do gwintów w szczególności gdy przekładnia i flansza jest z prawym gwintem . Bez kleju taka przekładnia może się odkręcić w czsie pracy. Nie szlifuj wału tylko zlikwiduj zadziory powstałe w wyniku montażu kołpaków oczywiście jeżeli takie będą po obcięciu wału. Nie zapomnij fazować czoło wału po obcięciu, ułatwi to osadzenie zębatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy, mam pytanko o soft start.

Czy mając na myśli ustawienie soft startu w Castlu chodzi o tę opcję (zaznaczone na obrazku)?

 

3c158cccc1f8fc7d.jpg

 

Jakoś tak ten soft start do mnie nie przemawia :) Nie widzę różnicy z i bez (a może tak ma być).

Jest jeszcze opcja ustawienia regla w wersję heli (kiedyś latałem helikami) i wtedy faktycznie baaardzo powoli sie silnik rozkręca...

 

56f720fa514464c6.jpg

 

W tej jednak opcji nie ma możliwości ustawienia hamulca (a Koledzy wcześniej zalecali go jednak załączyć)

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.