psiwak Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Piotrze, Jak dla mnie to soft start to nic innego jak opóźnienie na kanale które możesz zrobić w swoim radiu Co do hamulca i przekładni, moim zdaniem nie jest on w ogole potrzebny (nigdy nie testowałem w powietrzy bez) ale mam go wlaczonego w nastawie 'soft'. PIerwsza opcja jest informacja "od jakiej mocy silnik startuje" soft start chyba jest w zakladce throtle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Piotrze, Jak dla mnie to soft start to nic innego jak opóźnienie na kanale które możesz zrobić w swoim radiu Ćwiczyłem to dzisiaj na sucho - silnik na biurku, i to opóźnienie działa na całym kanale. To znaczy jest po prostu zwłoka w reakcji drążka gazu... Obroty są bez zmian. Myślałem że chodzi o wolniejsze rozkręcenie silnika... z powodu oszczędzania zębatek w przekładni. Co do hamulca i przekładni, moim zdaniem nie jest on w ogole potrzebny (nigdy nie testowałem w powietrzy bez) ale mam go wlaczonego w nastawie 'soft'. PIerwsza opcja jest informacja "od jakiej mocy silnik startuje" soft start chyba jest w zakladce throtle? Dzięki Paweł za odpowiedź, chyba właśnie tak to zrobię. Poobserwowałem wnikliwie i jest delikatna różnica. Trochę bardziej miękko silnik startuje, ale to jest dosłownie ułamek sekundy. Cały czas sądziłem że to chodzi o taki soft start jak w heli - silnik po dodaniu gazu nawet na full (przy rozkręcaniu) powolutku dochodzi do właściwych obrotów. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Po naciśnięciu znaczka "?" jest taki to opis: "This setting controls how much power is allowed into the motor to get it started for the first few revolutions from a dead stop. Each power system, airplane and heli is different, so it’s best to start with a low setting first, and experiment to find which looks best to you from there." Chyba to wyjaśnia wszystko. Jak widać nie jest to opóźnienie. Przy silniku z przekładnią (nie zawodniczym F5) warto ustawić soft start. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Jurku, a możesz jakoś bardziej precyzyjnie? "Soft start", a "Motor start power" to dla mnie nie są jednakie pojęcia. Soft start to pojęcie typowe dla heli, stąd były moje obawy: "Gdzieś w tematach o motoszybowcach mignął mi softstart, i to że nie można ustawiać zbyt mocnego hamulca na silniku. Co do mocy hamulca to rozumiem, ale softstart? W sytuacji krytycznej, kiedy trzeba będzie dać power by odlecieć to tak średnio to widzę." po czym napisałeś: "Ogólnie to ustawienia zależą od tego czym latamy (i oczywiście jaki ma silnik). Ostry start jest bardziej niezbędny w śmigaczu typu F5B niż w 4m szybowcu. Łagodny start, w miarę łagodny hamulec pozwalają oszczędzić nam mechanikę przekładni, no może delikatniej sie z nia obchodzić. Oczywiście jeśli przekładnia pozwala to można korzystać z ustawień bardziej agresywnych. Ale przy tanich przekładniach nie podejmował bym ryzyka." By była jasność soft start w heli wygląda tak http://www.youtube.com/watch?v=bp5w4KdpvhM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 This setting controls how much power is allowed into the motor to get it started for the first few revolutions from a dead stop. Jak dla mnie to zdanie wyjaśnia wszystko. No i intryguje mnie ta tajemnicza sytuacja krytyczna... PS. Helikiem latam czasami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Jurku, Przy ustawieniu prawdziwego soft startu musisz dłuższą chwilę poczekać, aż silnik dojdzie do właściwych obrotów. Teraz wyobraź sobie że z jakiś powodów musisz dać "buta" i odlecieć na np. drugi krąg... To miałem na myśli pisząc o sytuacji krytycznej. Gdybym wiedział że chodzi o "Motor start power", w ogóle nie było by pytania, bo ta funkcja powoduje stratę ułamka sekundy. Prawda jest taka, że jak widać soft start nie do końca dla wszystkich oznacza to samo PS Ja już helikami nie latam - jak dla mnie za duża adrenalina, szczególnie jak robisz zawis kabiną "na siebie" na wysokości twarzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Prawdziwy soft start - co to jest według Ciebie? I jak rozumiesz pojęcie "soft start"? I czy aby sie różni od tej funkcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Jurku, nie chce mi się już bić piany z Tobą. Jesteś inteligentny facet a za wszelką cenę chcesz być odbierany inaczej. Weź sobie silnik, regulator i bateryjkę. Podłącz i zobacz jakie są różnice. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Piotrze - ale po co? Opcja o która pytasz jest to łagodne ("soft") uruchomienie silnika. A po moim zacytowaniu producenta, twierdzisz że nie jest to soft start. Należy rozróżniać zachowania silnika i osprzętu w trybie heli i samolot. Ze w heli zajmuje to kilka sekund a w samolocie kilka obrotów? Bo inne siły działają na silnik i inne elementy napędowe są do nich przymocowane. Ale w obu przypadkach jest to soft start. Jak to zauważyłeś Castle to rozróżnia w działaniu regulatora (i silnika) ale i w opisie oprogramowania. Odpowiedziałem Ci na pytanie kilka postów wcześniej i naprawdę nie rozumiem po co ta bateryjka i Twoje złośliwości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zadałem pytanie dużo wcześniej.... Przeczytaj uważnie jeszcze raz i po....woli co odpisałeś... Nawet mało inteligentny, domyślił by się, że chodziło mi o tryb heli - stąd moje wątpliwości co do sytuacji krytycznej. "Gdzieś w tematach o motoszybowcach mignął mi softstart, i to że nie można ustawiać zbyt mocnego hamulca na silniku. Co do mocy hamulca to rozumiem, ale softstart? W sytuacji krytycznej, kiedy trzeba będzie dać power by odlecieć to tak średnio to widzę." "Ogólnie to ustawienia zależą od tego czym latamy (i oczywiście jaki ma silnik). Ostry start jest bardziej niezbędny w śmigaczu typu F5B niż w 4m szybowcu. Łagodny start, w miarę łagodny hamulec pozwalają oszczędzić nam mechanikę przekładni, no może delikatniej sie z nia obchodzić. Oczywiście jeśli przekładnia pozwala to można korzystać z ustawień bardziej agresywnych. Ale przy tanich przekładniach nie podejmował bym ryzyka." Plis Jerzy, nie masujmy już tego - nie ma sensu, a tym bardziej jakiś złośliwości z mojej strony. Po prostu mam nie smak.... Cieszę się tylko, że inny Jerzy czuwa nade mną i odpowiada na maile... Dzięki Jurku!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Oki. Choć raczej wiem co pisze i co inni piszą. A co do problemu "sytuacji krytycznej" w motoszybowcu wielokrotnie sie w rożnych miejscach pojawiającej, to z zasady gdy taka sytuacja sie juz pojawi, to nawet włączenie silnika nie pomoże, a częściej moze zaszkodzić. Nagłe włączenie silnika z pełna mocą, gdy jest problem z modelem naprawdę moze zadziwić pilota. Zwykle odejście na drugi krąg nie wymaga ani wysokich mocy czy obrotów. Praca 'marszowa' całkowicie wystarcza. Wiec naprawdę nie ma potrzeby tak bardzo sie obawiać opóźnionych startów czy mniejszych mocy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Dzięki Jurku za zrozumienie mych intencji! Co do sytuacji krytycznych w szybowcach: miałem kilka i podparcie się silnikiem zawsze pomogło. Dlatego wyjaśnienie tego zagadnienia było dla mnie tak ważne - przy ustawieniu soft startu (heli) była by za każdym razem gleba 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Moze nasza wymiana postów wynikała z tego ze nie potrafiłem sobie wyobrazic ze chciałeś soft start od helika zaimplementowac w szybowcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 No ale jest z tego i wartość dodana (tak myślę). Ktoś kto jak ja ma pierwszy raz styczność z napędem z przekładnią w szybowcu (a trafi na ten wątek) nie będzie miał wątpliwości jak to ustawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Piotrze, Czy testowałeś różne ustawienia hamulca? Jeżeli tak to czy słyszysz różnice? Ja mam w swoim regulatorze tylko 3 opcje. Jest spora różnica pomiędzy Hard a Soft ale najbardziej znośny dźwięk to jest w opcji bez hamulca a jak wygląda sprawa w twoim regulatorze i przekładni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Paweł, na razie testowałem bez śmigła wiec niewiele było widać różnic. Muszę wkleić wręgę w kadłub i wtedy przetestuje już właściwie. W Castlu hamulec ma trzy opcje i na początek ustawie jak na zdjęciach. Jeśli w powietrzu hamulec okaże się za słaby wzmocnie. No chyba, że któryś z Kolegów coś w międzyczasie podpowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Paweł, na razie testowałem bez śmigła wiec niewiele było widać różnic. Muszę wkleić wręgę w kadłub i wtedy przetestuje już właściwie. W Castlu hamulec ma trzy opcje i na początek ustawie jak na zdjęciach. Jeśli w powietrzu hamulec okaże się za słaby wzmocnie. No chyba, że któryś z Kolegów coś w międzyczasie podpowie. Na początku tego wątku a było to na początku tego roku ,podałem Ci ustawienia regulatora . Przelatałem na takim samym napędzie ze śmigłem RF23x12 cały sezon i jestem zadowolony. Po jakimś czasie zrezygnowałem nawet z opóżnień ustawionych w nadajniku (dla startu było 0,8s a dla stopu 0,5s). Jeśli masz opory to te opóżnienia w nadajniku możesz zostawić, w szczególności to dla stopu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Na początku tego wątku a było to na początku tego roku ,podałem Ci ustawienia regulatora . Przelatałem na takim samym napędzie ze śmigłem RF23x12 cały sezon i jestem zadowolony. Po jakimś czasie zrezygnowałem nawet z opóżnień ustawionych w nadajniku (dla startu było 0,8s a dla stopu 0,5s). Jeśli masz opory to te opóżnienia w nadajniku możesz zostawić, w szczególności to dla stopu. Rysiu, ale w międzyczasie zapytałem o inny napęd do zupełnie innego modelu Mega 22/20/3E + Mega Planet 1:3.5. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Rysiu, ale w międzyczasie zapytałem o inny napęd do zupełnie innego modelu Mega 22/20/3E + Mega Planet 1:3.5. Pozdrawiam Piotrek Bardzo przepraszam, jestem gapa. Ustaw Motor Start-Medium. Hamulec ustaw w czasie lotów próbnych tak aby podczas bardzo szybkich przelotów na wyłączonym silniku nie otworzyło się śmigło. Zacznij od silnego hamulca i stopniowo z każdym lotem zmniejszaj go do momentu aż śmigło się otworzy, wtedy go zwiększ do takiej wartości aby podczas lotu nurkowego na wyłączonym silniku śmigło pozostawało zamknięte. Gdy będziesz wysoko i śmigło się otworzy to tego okiem możesz nie zauważyć ale usłyszysz charakterystyczny furkot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Ryszard, żadna tam gapa - po prostu wątek się rozrósł i zapewne nie doczytałeś. Ważne że wspierasz... Dzięki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi