wujekmarcin Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Witam Zgodnie z obietnicą piszę nowy wątek dla tak mało doświadczonych pilotów/modelarzy jak ja. Może ktoś kiedyś skorzysta Pierwsze wrażenia: - model wykonany starannie, jest parę minimalnych kropek - nie mają żadnego znaczenia. - wydaje się że w środku jest dużo miejsca i nie będzie problemu w upchaniem gratów. - mój model ma od razu wklejoną wręgę silnikową- p. Leszek wkleił ją na moje życzenie. - jeśli chodzi o bowndeny (popychacze idące od serw kierunku/wysokości do sterów) są fabrycznie przeprowadzone w kadłubie przez dwa wsporniki wykonane z jakiejś twardszej pianki. Pianki mają do tego dość duże otwory umożliwiające przepływ powietrza przez cały kadłub (czytałem że właściciele zalewali kadłub pianką itp. - jak widać już problem nie istnieje) Widać że pan Leszek słucha opinii użytkowników Falcona i nanosi udogodnienia/poprawki na model. Dowiedziałem się też że popychacz został zmieniony z grubości 0,8mm na 1mm. Ma to zapobiec wyginaniu się popychaczy/bowndenów. Jak będzie w praktyce ? Dowiemy się niedługo. Na wstęp parę fotek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Nic tylko uzbrajać... Gratki,pewnie będziesz kolejnym zadowolonym czego szczerze życzę ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Gratulacje będziesz zadowolony , jaki przewidujesz napęd ? chodzi mi o silnik przekładnia czy coś z 35xx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujekmarcin Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Masz rację Rafał dlatego jedziemy dalej. Oto jakie graty wybrałem i zamówiłem tydzień temu : Silnik: Turnigy Aerodrive SK3 - 3548- 1050kv Brushless Outrunner http://www.hobbyking...nner_Motor.html Regulator: Turnigy Super Brain 60A Brushless ESC http://www.hobbyking...shless_ESC.html Programator do regulatora: Turnigy Program Box for Aqua-Star, Super-Brain and Fatboy http://www.hobbyking...idproduct=10945 Serwa na lotki i klapy (4 szt.): Turnigy TGY-777MG http://www.hobbyking..._10sec_23g.html Serwa na kierunek i wysokość (2 szt.): Turnigy TGY-778MG http://www.hobbyking..._10sec_23g.html Pakiety LiPo 2 sztuki: ZIPPY Flightmax 2650mAh 4S1P 40C http://www.hobbyking...h_4S1P_40C.html Dla informacji: za wyżej wymienione podzespoły z przesyłką zapłaciłem w HobbyKingu: 1130zł – o ile nie oclą… Czego brakuje? Pytania? Tu potrzebne rady / sugestie. 1) Kołpak alu TURBO 40/5.0/8 http://www.nastik.pl...508-p-2190.html będzie raczej pasował. 2) Śmigło – jakie dobrać ? Czy pod ten silnik i model pasować będzie ? Aeronaut CAM CARBON 12x6.5 http://www.nastik.pl...x65-p-2577.html a może: Aeronaut CAM CARBON 12.5x6 http://www.nastik.pl...5x6-p-2578.html 3) Model będzie latał z odbiornikiem: Spektrum AR8000 (taki akurat mam) http://www.spektrumr...rodID=SPMAR8000 Jest w modelu trochę węgla ale z tego co się orientowałem nie ma potrzeby instalowania odbiornika z długimi antenami wychodzącymi poza kadłub. Jeśli ktoś ma złe doświadczenia z takim rozwiązaniem proszę o info. 4) Ponieważ nie mam doświadczenia z żywicą, drewniane łoża pod baterie i serwa wys/kierunek chcę pokleić poxipolem 10min. http://www.poxipol.com.pl/ Nie ma przeciwwskazań? To na razie tyle. Proszę o rady, sugestie, bez Was będzie ciężko. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytan Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Ale to już było. Po co zakładać ten sam temat. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/19451-nowy-model-falcon-motoszybowiec-od-leszka-kwarcinskiego/page__hl__falcon__fromsearch__1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 I szkoda ze poszedłeś w pakiet 4s. Tracisz cała zaletę Falcona czyli wagę. Ja latam na pakietach 3s 2200 i 1800 i jest super. Silnik ma kv 1100. Spokojnie idzie pionowo w górę. I nie bój sie zywicy. Masz okazje pocwiczyc. Zapomnij o poxipolu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujekmarcin Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Tytan z całym szacunkiem / bez urazy do ciebie, jako doświadczonego modelarza ale "ten sam temat" został złożony po to aby go rozwinąć i aby doświadczeni modelarze mogli podzielić się swoją wiedzą. Nie każdy pilot ma taką wiedzę jak Ty. Chciałbym zaznaczyć że przeczytałem wszystkie tematy/posty (polskie fora) na temat falcona wielokrotnie. Nie znalazłem tematu aby ktoś używał takich podzespołów jakie są w tym temacie czyli: - silnik z takim kv. - serwa - odbiornik - regulator z programatorem itd. Temat chcę mocno rozwinąć / test wszystkich podzespołów / składanie ze zdjęciami i filmami hd - mało jest tego nawet na youtube. Proszę nie zniechęcaj innych forumowiczów. Pozdrawiam Cię serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Masz rację Rafał dlatego jedziemy dalej. Oto jakie graty wybrałem i zamówiłem tydzień temu : .... Serwa na lotki i klapy (4 szt.): Turnigy TGY-777MG http://www.hobbyking..._10sec_23g.html Serwa na kierunek i wysokość (2 szt.): Turnigy TGY-778MG http://www.hobbyking..._10sec_23g.html .... To na razie tyle. Proszę o rady, sugestie, bez Was będzie ciężko. Pozdrawiam. Tak gwoli ścisłości serwo TGY-777MG to jet to samo serwo co TGY-778MG tylko z innym mocowaniem (pionowym). Do faclona w skrzydła włożyłbym wszystkie te drugie ( TGY-778MG) A na SK i SW to dał bym takie TGY-306G-HG Serwa TGY-778MG są 5kg i są za duże na SK i SW. EDIT W swoim mam wstawione 4 szt. TGY-777MG i nie jestem do końca zadowolony. Chodzi o samo mocowanie serw z ich jakości i pracy jestem bardzo zadowolony. Całe wymienione przez Ciebie wyposażenie jest bardzo OK. Co do łopatek to zaczął bym od 12X6,5 (ja na takich latam) ale teraz wstawiam węglowe 13x6,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujekmarcin Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 cZyNo / Jurek dzięki ! I wychodzi na to że niepotrzebnie kupiłem te pakiety...? a mam sześć pakietów 3s 1800 40-70C (w tym jedem 2200mAh) które używam w EGP. Zobaczymy, pokombinuję z różnymi pakietami. Od przybytku głowa nie boli Co do żywicy - może i masz rację, trzeba próbować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Witam. Nic w tym złego,ze temat załozony ,ale musisz obiecać te filmy hd bo tego jest mało,a że sam mam nadzieje w końcu ulotnić falcona to z chęcią popatrze jak sobie z tym poradzisz. jeśli chodzi o półkę to jak jurek mówi kiepsko się nadaje,bo jest kruchy,a żywica zawsze Ci się przyda,ale będziesz miał pewnośc,ze nic nie pusci..Bebechy jak w książce pisze,więc powinno byc jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Co do pakietów to Jurek ma 100% racji 3s będą lepsze. Ja do swojego wsadziłem 3000 3s i przy trochę ostrzejszym lataniu wytrzymuje tak maks 30min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytan Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Marcin,jest wszystko ok,naprawdę bez urazy. Chciałem Ci tylko zakomunikować że koledzy z Nysy bardzo fajnie ten model opisali. Falcon to kapitalny model. Będziesz z niego zadowolony. Powodzenia przy składaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujekmarcin Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Nie mogę spać... Konrad: (dzięki za uwagi): jeśli chodzi o serwa to celowo wziąłem 6 praktycznie takich samych. Niedługo będę robił ponownie zakupy w HK i zamówię jeszcze jedno serwo TGY-778MG dzięki czemu będę miał zapasowe serwo na lotkę/klapę/kierunek (przecież można zamontować je w każdym miejscu). Również celowo wziąłem serwa silniejsze w razie, jak by żona chciała mi kupić większy model - a urodziny tuż, tuż… Konrad mógłbyś rozwinąć temat „…TGY-777MG i nie jestem do końca zadowolony. Chodzi o samo mocowanie serw…” – jak rozwiązałeś problemy z tym związane? Co do pakietów. Tu zasieliście mi ostrą zagwozdkę. Pytanie czy pakiety, które posiadam 3s 1800mAh http://www.xtremehob...po-battery.html ważące 150 gram nie pociągną za sobą musu wrzucenia ołowiu(w celu wyważenia)? Jeśli tak, to wynika z tego, że wskazane by było sprzedać pakiety 4s – 317gram (które już do mnie lecą) i zamówienie pakietów Turnigy nano-tech 3000mah 3S 25~50C– 231gram http://www.hobbyking..._Lipo_Pack.html ??? I pytanie: czy ta żywica się nada? Żywica epoxy 45-minutowa Great Planes 256g http://www.nastik.pl...56g-p-2690.html Heksodus/Marek – obiecuję, pomontowane filmy hd będą . Tytan/Krzysztof : - bez podtekstów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Żywica którą pokazałeś jest ok.Używam takiej od dawna tylko w wersji 30 minutowej -ogólnie świetny produkt ! Czasem potrafi żywica(żółty pojemnik) mocno zgęstnieć ale wystarczy podgrzać ją w garnuszku z ciepłą wodą i wraca ona do oryginalnej konsystencji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Jestem nie zadowolony z mocowania z własnej winy. Mówiąc krótko spierniczyłe sprawę mocowania. Zrobiłem ramkę na serwo i podciąłem ją w miejscach mocowania tak aby serwo przylegało do skrzydła (bałem się że jak serwo będzie wyżej to dźwignia będzie haczyć o maskownicę). Do tego dorobiłem dekielek z cienkiej sklejki aby mocno unieruchomić całe serwo. Coś takiego. No i niestety przy trochę twardszym lądowaniu śruby się wyrywają. Będę to przerabiał ale ramkę przykleiłem na żywicę i teraz mam problem z oderwaniem. Boje się trochę żeby przy usuwaniu tych ramek nie uszkodzić skrzydła. Ale dam na pewno radę. Co do serw to też zawsze biorę o 1 szt. więcej na wypadek awarii. Już dwa razy mnie takie podejście uratowało. Raz przez głupotę straciłem serwo (odwrotnie podłączyłem i spaliłem silnik) raz coś się stało (wystąpiły luzy) po twardszym lądowaniu. Serwo dalej działa ale przełożyłem do pianki. Co do pakietów to jak już kupiłeś 4s to moim zdaniem nie ma sensu ich "wywalać". Ja bym po prostu zrobił eksperymenty na 3s i na 4s. Sam zobaczysz co Ci bardziej odpowiada. Model cięższy czyli szybszy przy lądowaniu czy model lżejszy łatwiejszy w lądowaniu no i mogący polatać w termice. To jest akurat bardzo indywidualna sprawa i żadne radzenie nie pomoże. Jak nie przećwiczysz to się nie dowiesz co Tobie najbardziej podchodzi. Muszę powiedzieć, że też wkładam do Falcona 4s jak chcę trochę więcej adrenaliny. Wówczas nie łapie termiki tylko zasuwam i ćwiczę bardzo podstawowe akrobacjie. Niestety moja bojaźń jest jeszcze ogromna i z ostrego pikowania wychodzę zbyt wysoko . Sprawa żywicy 45 min. to porażka Jak znajdziesz to kup 10 min. w najgorszym wypadku 30 min. Załamał bym się gdybym miał czekać 45 min. na związanie. Wówczas zamiast 1 dnia robota przeciąga się na 2-3 dni. Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to dawaj śmiało, myślę że nie tylko ja chętnie będziemy radzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Kolego..o ile musisz już wkleic serwo na żywicę owiń je cieniutką folią byś nie musiał się meczyć przy wymianie..a ja serwa mocuję zupełnie inaczej mam patent.. odsyłem Cię do "Falkon rozciagniecie kadłuba i klap" Pozdrowionka...dzisiaj latałem błocko u mnie okropne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujekmarcin Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Cieszę się że temat "żyje" Konrad jak ja się cieszę że wypowiedziałeś się na temat mocowania serw Chciałem zrobić mocowanie serw identycznie jak Ty ! i co? i była by wtopa! Dzięki. Rysunek uświadamia jak to zrobiłeś. Mój plan jest taki: Opcja nr.1 Bez wycięcia w ramce, w którym to wycięciu mieściło się ucho serwa - to rozwiązanie sprawi że będę musiał uformować aluminium (które będzie dociskało serwo) pod kształt serwa (ponieważ ucho jest w połowie głębokości serwa). Zdjęcie na którym widać aluminiową zasówkę. Opcja nr. 2 Zrobię system identyczny jak Konrad, ale dam grubszą drewnianą ramkę (jeśli warunki pozwolą) przez co śruba będzie miała w co się wkręcić. W tej opcji odpada formowanie aluminium pod kształt serwa, po prostu aluminium pewnie samo się delikatnie podda wygięciu pod wcięcie. Wcięcie będzie ponieważ ucho jest w połowie głębokości serwa. Jest jeszcze opcje 3 - dużo pierdzielogii Wszystko tak samo jak w opcji nr 2 ale w ramkę wkleić małą metalową nakrętkę z gwintem a śrubę wkleić na klej do śrub - Thread Lock Team AE http://www.nastik.pl...rak-p-2553.html - podobny posiadam. Kurde ciężko było to wytłumaczyć ale mam nadzieję że moje proste rysunki pomogą w zrozumieniu sprawy Dodam, że aluminiowa blaszka w tym przypadku jest raczej niezbędna, ponieważ (z tego co wyczytałem) uszy w tych serwach są zrobione z jakiegoś kruchego stopu aluminium przez co lubią się wyłamać Która opcja przejdzie dowiem się jak będę wszystkie części miał w domu i pomierzę. Może ktoś z Was ma swoje zdanie ? - proszę o propozycję którą opcję wybrać. Wiem że najprostszym sposobem byłoby wsadzenie serwa w koszulkę termokurczliwą i przyklejenie do skrzydła, ale ja nie jestem za tym rozwiązaniem / lubię podłubać , poza tym będzie to bardziej praktyczne. Jeśli chodzi o żywicę sprawa jest jasna. Co do pakietów - jeszcze nie wiem co zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArabaT Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Tytan z całym szacunkiem / bez urazy do ciebie, jako doświadczonego modelarza ale "ten sam temat" został złożony po to aby go rozwinąć i aby doświadczeni modelarze mogli podzielić się swoją wiedzą. Nie każdy pilot ma taką wiedzę jak Ty. Chciałbym zaznaczyć że przeczytałem wszystkie tematy/posty (polskie fora) na temat falcona wielokrotnie. Nie znalazłem tematu aby ktoś używał takich podzespołów jakie są w tym temacie czyli: - silnik z takim kv. - serwa - odbiornik - regulator z programatorem itd. Temat chcę mocno rozwinąć / test wszystkich podzespołów / składanie ze zdjęciami i filmami hd - mało jest tego nawet na youtube. Proszę nie zniechęcaj innych forumowiczów. Pozdrawiam Cię serdecznie. Tzn. ze jak ktos bedzie skladal nastepna sztuke i założy silnik o innym kv to bedzie juz inny model? Oj kombinacji jest wiele, mogą posypać się wątki. Jak pisałeś, że chcesz założyć taki wątek to myślałem, że może wreszcie bedzie COS od poczatku zdjecia z detalami modelu, kazdy krok z budowy a tu w pierwszych postach wychodzi, ze nie odrobiles pracy domowej te czerwone to laminat. listewki mozliwie najdluzsze (obciazenia przenosza sie na wieksza powierzchnie) Nie ma problemu z wyrywajacymi sie srubami, spr tylko dlugosc zeby nie uszkodzic plata. Osobiscie wolę jak zywica wiaze dluzej, jest czas na przymiarki, poprawki, 10 razy spr czy wszystko pasuje a jak ktos lubi to jeszcze z 5, pospiech to wskazany jest przy lapaniu pcheł. Wrege silnikową, pólkę na serwa, pakiet też bym przelaminowal od wew, otwor kabiny rowingiem weglowym dookola Preferujesz przednie czy tylne wywazenie? Najpierw zamontuj to co musisz spr wyważenie a silnik i lipol dobierzesz na koncu. Lepiej zrobic raz a dobrze w sposób przemyślany niz później wprowadzać poprawki, szkoda na to czasu. Powodzenia przy składaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujekmarcin Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 ArabaT/Łukasz dzięki za podpowiedzi. Jeśli chodzi o przelaminowanie wręgi silnikowej - uważam, że tak jak jest wklejona ona na żywicę absolutnie wystarczy. Wychodzę z założenia że jeśli uderzę (nie mocno) w glebę to wolę aby silnik z wręgą wpadł do środka, niż miał się połamać kadłub. Nie widzę też powodów aby przelaminowywać półki na pakiet / serwa - myślę wystarczy dobrze je wkleić. Dodam że plan jest taki aby półka na pakiet i serwa nie były wklejone na stałe, ale wkręcane tak jak to inni koledzy z forum mają zrobione. Co do: "Osobiście wolę jak żywica wiąże dłużej, jest czas na przymiarki, poprawki, 10 razy spr czy wszystko pasuje a jak ktoś lubi to jeszcze z 5" - w 100% się z Tobą zgadzam. Twoje rozwiązanie mocowania serwa jest praktycznie identyczne jak moja opcja nr 2 tylko przyklejenie ramki do płata jest inne i nie ma od góry blaszki. Jeśli chodzi o "zdjęcia z detalami i krok po kroku z budowy" to na razie nie mam żadnego uzbrojenia - mam tylko model - a to o czym rozmawiamy tutaj to plany / spekulacje jak pewne sprawy rozwiązać Czas na zdjęcia i krok po kroku nadejdzie niebawem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArabaT Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Twoje małpy Twój cyrk ALE Po co kupowales taki szybowiec? trzeba bylo kupic jakąś piankę tam jest o wiele wiecej strefy "kontrolowanego zgniotu" tu ma sie wszystko trzymac swojego miejsca, Wiecej szkód wyrządzi "latajacy" pakiet wew kadluba niz uderzenie w Ziemie! Dodam że plan jest taki aby półka na pakiet i serwa nie były wklejone na stałe, ale wkręcane tak jak to inni koledzy z forum mają zrobione. Daj linka bo to bardzo "ciekawe" rozwiazanie, do kadluba je przykrecili? Odnosnie mocowania to popatrz uwaznie jeszcze raz na fotke ktora zamiesciles, nawet na rysunku widac slaby punkt. jak sie dobrze zastanowisz to sam go znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi