robas69 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Adam, jeśli się na niego zdecydujesz przed samym zakupem zobacz dobre zdjęcia lub jedź do sklepu gdzie go fizycznie w danym momencie mają do zobaczenia. Zwróć uwagę jak są wyprowadzone dźwignie gazu i ssania - czy będziesz mógł je bez problemu napędzić (wyprowadzić popychacz) w swoim modelu. Ja już raz kupiłem piękny silnik - Roto 30Vi, któremu jakiś mądry brat Czech tak zaprojektował dźwignie, że nawet jak obrócisz gaźnik (ten, który chcesz kupić takiej możliwości nie ma go jak klasyczna "żarówka"), to popychacz ssania musi pracować na dźwigni kątowej . Poza tym prawie 900 zł za 10 cm3 . Kupiłem ostatnio od nowego Kolegi na forum Spacewalker'a 1:4 z silnikiem DLE 20 za 1300 zł, który odbył parę lotów. Może warto jeszcze się zastanowić nad relacją koszt / efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr z W. Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Witam Ostatnio nabyłem evolution 10gx i mam pytanko czy ktoś podłączył czujnik obrotów który jest w zestawie do innego odbiornika niż spektrum tm 1000.?? Aktualnie mam radio frsky taranis plus i chciałbym to tam jakoś podłączyć ale nie wiem jak ;-) Proszę o pomoc pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Odgrzewam temat bo właśnie trafił mi się taki motorek do testów. Był jakiś czas temu używany ale chyba trochę leżał w szufladzie bo ciężko się obracał tak jakby zakleił się olejem. Rozebrałem więc motorek. Zaskoczył mnie duży nagar obecny na głowicy,denku tłoka, świecy i oczywiście tłumiku. W karterze pozostałości oleju były czarne jak smoła a tłok od strony wydechu ma nieusuwalne czarne wżery. Po umyciu i nasmarowaniu silnik wyglądał jak nowy, łożyska były ok, sprężanie niby też więc postanowiłem uruchomić motorek. Uruchomienie z "palca" nie powiodło się ale rozrusznik dał radę. Silnik pracował dość "miękko" jak na benzynę i pewnie po dokładniejszej regulacji działał by bardzo poprawnie ale mnie zastanowiło jak długo. Zalecana mieszanka benzyny z olejem 20:1 pewnie była przyczyną nagaru i powolnego zaklejenia silnika. Po kilku minutach pracy silnika zauważyłem szybkie zasmolenie przewodu z tłumika do zbiornika paliwa i zmianę barwy paliwa w zbiorniku. Ogólnie, silnik jest jest fajny, lekki ,tani ale może wymagać dobrego filtrowania paliwa i częstego usuwania nagarów. Myślę,że dodatkowa pompa paliwa załatwiła by problem dodawania smogu do paliwa. Liczę na opinię użytkowników takiego silnika https://www.youtube.com/watch?v=_mETtQc1tZc&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Mieszanka 1:20 nie bardzo nadaje się do normalnej eksploatacji raczej w początkowej fazie docierania. W swoim RCGF zaczynałem docieranie na mieszance 1:25. Silnik wypalił ok 600lm potem mieszanka 1:35. Obecnie silnik pracuje na mieszance 1:50. Zastosowany olej to Sthil Ultra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 RCGF to całkiem inny silnik. Przede wszystkim pierścieniowy. Evolution stosuje pierścienie w silnikach od 15 ccm i już zaleca mniej oleju w paliwie. 10 cm to zwykłe ABC przerobione na benzynę, to nie najlepsze rozwiązanie moim zdaniem. Przytoczę fragment instrukcji: Fuel This engine requires a mix of 20:1 gas to oil lubricant ratio to operate and last a long time. The bronze bearing at the bottom end of the conrod depends upon this lube ratio to operate properly. Do not go higher than a 20:1 gas/oil ratio or the warranty on your engine will be voided. To properly mix the fuel add 6.75 oz of good quality 2-stroke oil to one gallon (or 53 mL of oil to one liter) of 87–93 octane fuel. (EVOX1001Q Evolution 2-stroke oil is recommended) We prefer to add the oil first to our fuel container and to add the gasoline second. This helps to insure a good mixture of the oil with the fuel at the outset. We have tested our own Evolution 2-stroke oil, Valvoline, Shell, RedLine and Husqvarna oils. Other quality 2-stroke oils should work as well. Do not use Amsoil synthetic oil in any form. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 No tak, masz rację. Jeżeli producent silnika tak zaleca to chyba wie co robi. Być może poprzedni użytkownik stosował olej który do tego nie nadawał się. Nie pisałeś jakiego oleju użyłeś, może tutaj warto poeksperymentować. Na rynku jest już wersja tego silnika. Oznaczona X2. http://www.scorpio-polska.pl/katalog/evolution/evolution-10gx-10ccm-benzyna-z-pomp.-gazn.-p40738.html Ma pompę paliwa ale jeszcze nikt go nie opisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej nowicki Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Witam Pewnie mnie zabijecie ale nie znam osoby która by była zadowolona z tego silnika początki tak zachwyceni ale potem same wyrazy na ka itp. Lepszym silnikiem będzie OS-MAX ze świecą G5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Prawda 100%. Ten silnik jest nieregulowalny. Albo leci na przelaniu albo za ubogo. Położenie modelu ma zajebisty wpływ na pracę ( mam wersję bez pompy ). Zbiornik był już w każdej pozycji i nic to nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Zgadzam się. Starałem się koledze regulować ten motorek i za nic nie chciał pracować jak należy. Trzymam się swojego zdania ze napęd benzynowy od 30ccm. Mniej nerwów a napęd żarowy nie jest najgorszy nawet biorąc pół litra na 20min lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Dokładnie. ASP91 - regulacja 60s i gada bez mydła. Dlatego teraz Camel będzie na nim latał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 I wbrew opiniom ASP to całkiem solidne motorki nie stwarzajace problemów, tak 2t jak i 4t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Koledzy. Mam okazję kupić taki silnik tylko wersją 15gx. Silnik nowy nie odpalany,tylko bez świecy i modułu zapłonowego. Czy jest możliwość zastosowania uniwersalny moduł z HB? Dodam że cena silnika to ok 60euro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Witam Będzie się nadawał taki moduł z HB ,przerabiałem to w 9 cm3. kwestia kosztów mała świeca to koszt ok. 100 zł + moduł ok.200 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Kompletny gx kosztuje ok 1200zl jak się nie mylę. Tu wyjdzie jakieś 500zl. Czy po zastosowaniu modułu z UL będzie trzeba zapłon ustawić czy jest to na zasadzie podłączenia i po wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 nie ukrywam że cena jest kusząca. takie silniki nie lubią być mocowane gaźnikiem do dołu. Kaprysi przy zapalaniu .Przeważnie trzeba było odpalać z rozrusznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Muszę się zastanowić bo cena naprawdę jest fajna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Hej, a może wynalazek OS, czyli swieca G5 ?? latasz na benzynie a odpada cala instalacja zaplonowa i bateria, na zagranicznych forach wkladaja to nawet większych niż 10-15 ccm silnikow ?? Taki pomysl ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Jarek ten pomysł ja już wcieliłem w życie, w tym temacie zobacz post 63 http://pfmrc.eu/index.php/topic/65855-rcgf-10cc-bm-ga%C5%BAnik-walbro/page-4 a kolega bijacek też to już przerabiał w evolutionie z całkiem dobrym skutkiem. Jak przyjdą do mnie części do RCGF 10 z HK to jeszcze raz spróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi