Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie już nie :mellow: i tak wywalilem jedną przegrode i zrobiłem jeden duży luk na odbiornik i pakiet żebym mógł sobie swobodnie przemieszczać pakiet przy wyważeniu. Ale to i tak za mało. Musiałbym przerobić lekko przód. Tzn myślałem o wydłużeniu kadłuba o jakieś 5 cm. Wtedy może by było o wiele lepiej ;) bo jeśli chodzi o środek kadłuba to tu za wiele możliwości nie ma. Ogon natomiast i tak trzeba lekko wzmocnić. Może gdybym zastosował węgiel zamiast sosny to było by o wiele lepiej.. No ale cóż. Robiłem z tego co miałem. :rolleyes: dzisiaj będzie moment prawdy :D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Właśnie rozmiaru nie pamiętam. Coś mi się kojarzy 8x6 ale pewien nie jestem. A jest z kołpakiem. Propsavera niestety nie mieliśmy.

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

cześć

 

a tak dla zasady jeszcze jedno pytanie zadam

 

czy po przeskalowaniu planów policzyłeś powieżchnie nośną modelu??

 

bo może niepotrzebnie panikujemy..... a waga do powierzchni jest przyzwoita

Opublikowano

No to po oblocie ;) model lata ładnie ale bardzo, bardzo szybko.( rakieta ) zapierdziela jak jet. ;) I jest jedno ale. Za krótko leciał żebym zdążył cokolwiek nagrać :P

Więc tak. Oblot ogólnie udany. Tzn pod tym względem że wiadomo co jest do poprawki ;) ( i sklejenia ;) ) Po pierwsze to skłon i wykłon silnika. Po drugie expo, wychylenia lotek do zmniejszenia. Ogolnie to nie jest źle. Model lata. Na tym silniku będzie wariat.

Tylko tyle udało mi się uwiecznić:

 

post-11400-0-83144400-1366138758.jpg

 

Tuż po nie robiłem zdjęć bo wyleciało mi to z głowy, i było odtwarzanie "czarnych skrzynek".

Z analiz przeprowadzonych na miejscu wypadku stwierdzono jw co jest do poprawki.

 

Reasumując. Model przeleciał jakieś 40 metrów poczym ubił krecika ;) ( zasłoniłem Koledze Adamowi i stracił go z oczu ) potrzebny koniecznie skłon i wykłon. W planie jest już wykonanie drugiego modelu z tym że już z naniesionymi poprawkami ( głównie chodzi o przeniesienie SC do przodu żeby nie trzeba było dociążać. Jutro przy odrobinie szczęścia próba number 2 ;)

Opublikowano

Dołóż mu trzeci stopień kfm.I pamiętaj, że gaz też ma regulację.:-)

W następnym możesz nieco powiększyć skrzydła. I na rozpiętości i na cięciwie. Ja w moich modelach zawsze nieco powiększam powierzchnię nośną.Daj śmigło 8x4.

Opublikowano

Dzisiaj miała miejsce druga próba ulotnienia Miga ;) właśnie z niej wracam. Jestem bardziej niż zadowolony. W modelu zostały naniesione pewne poprawki ( wymienione wyżej ).

Dodatkowo po pierwszym locie poprawiliśmy jeszcze wykłon i od tej chwili model leciał jak po sznurku :) właściwości lotne bardzo dobre. Ba, nawet niezły z niego szybowiec na wyłączonym silniku. Przepieknie szybuje. Może coś wiecej od siebie doda na temat oblotu Kolega Adam który to był pilotem oblatywaczem Migusia ;) a ja postaram sie zamiescić jakis filmik bo coś krótkiego udało mi się nakręcić :)

 

Edit:

 

Disiaj miał miejsce jeszcze jeden oblot ;)

Opublikowano

Poooleciał :) . Zmniejszyliśmy wychylenia lotek, zrobiliśmy wykłon silnika (w następnym locie jeszcze dodatkowo zwiększyliśmy) i zamiast 60 gram na dziobie zalożylem 20 gram. Po wyrzucie lekkie trymowanie lotkami w prawo i poprawny lot :) . Pięknie szybuje po wyłączeniu silnika.

Plusy ujemne to odbiorniki. Przy pierwszym kopało ciągle sterami, model zachowywał się jak narowisty koń. Po wylądowaniu na moment nawet włączył się silnik. Odbiornik poszedł w "odstawkę". Po zmianie odbiornika z podwójną przemianą, kopało ale dużo rzadziej. Straty to dwa śmigła TP 8x4. Następne loty z odbiornikiem Corona z podwójną przemianą do którego nigdy nie miałem zastrzeżeń.

 

8f1a026524378d03.jpg

 

ceeb133d16ffcda4.jpg

 

8e54132f6807c399.jpg

 

 

Tadek bardzo fajny filmik. Trzymałem wysokość aby model mnie nie zaskoczył tak jak wczoraj. Silnik ani regulator nie grzeją się.

 

Gratuluję modelu. Jeszcze ze dwa loty i pójdziesz na "smycz" a potem niebo twoje :D

Opublikowano

Zgodnie z tym co było pisane wczesniej powstaje już 2 model Miga 3 w wersji poprawionej ;) , zwiększonej ( rozpiętość około 120 cm z powiększonymi płatami ) kadłub tylko 10% więcej czyli 140%. Została też zmodyfikowana konstrukcja. Styropian fs-20 czyli podłogowy, na rdzeń kadłuba i oklejony depronem 5 mm. Zostały również dodane zmiany w konstrukcji. Czyli np rozmieszczenie pakietu w granicach SC i innych komponentów :D zastanawiam się również nad kfm 3 na płat. Może być ciekawie przy tej rozpiętości. Oczywiście wzmocnienia w styropian już wklejono i kadłub został już wycięty wstępnie. Jutro postaramy się zamieścić jakieś foto. Bardzo spodobał mi się ten model, a że po pierwszych lotach za ciekawie nie wygląda to i budowa 2-go. Mimo tego że jest już prawie doprowadzony do stanu sprzed nalotu nr 1. :rolleyes:

 

Pozdrawiam : :rolleyes:

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Największe skrzydło jakie robiłem z kfm3 to miał wing dragon. Zrobione na całą długość płyty podkładu z zielonego - 120cm plus jeszcze uszy.

Opublikowano

witam, bardzo fajny model Tadek , udany oblot , fajnie lata , zazdroszcze , pozdrawiam. :)

 

ps, ja robilem RWD5 na profilu kfm3 o rozpietosci 117cm i lata super teraz zrobilem TAYLORA o rozp 122cm tez na profilu kfm3 ale nie oblatany mam nadz ze poleci , oczywiscie skrzydla wzmaciam rurką weglowa 4x3mm

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No właśnie czasu trochę brakuje :mellow: kadłub jest już w sumie gotowy. W każdej wolnej chwili siadam do pracy. A że mało tego jest to i wyniki marne :( postaram się na czasie zamieścić kilka zdjęć z prac. :D

 

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.