mnich Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam. Jak pech to pech. W pierwszym locie połamałem śmigło. Przyszło nowe, zakładam, chcę odpalić maszynę i ... du.a!!! Pakiet PolyQuest 2200 XP spuchnięty i bez prądu . Więc mam dwie sprawy. Dlaczego tak się stało? We wtorek wieczorem było wszystko OK. Po kontroli nie rozłączyłem przewodów od regulatora tylko wyłączyłem przełącznik regulatora. Czytałem, że to mogło mu zaszkodzić. To prawda? Jeżeli tak to dlaczego? Druga sprawa to dobór nowego pakietu do silnika ray 3542/5 z regulatorem 40A, model to F3F 2m o wadze ok 1,4kg. Który lepszy? Parametry podobne, pytanie jest o jakość. Może jakieś inne propozycje? Dualsky 2300mAh 30C/5C 11.1V 3E Model Max Force 2200 mAh 11,1V 30C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 W innym poście pytałes o brak mocy, a ja zasugerowałem, że to może za słaby pakiet...Teraz pytasz o pakiet - miałem rację ? Jeszcze pare lat temu usłyszałem czy przeczytałem, iż lipola nie można zostawiać podłączonego do "sieci" - regulator - silnik - nawet jesli jest wyłącznik gdyż grozi to jego rozładowaniem... Nie wiem jak teraz ale z 7-8 lat temu zaczynałem od pakietów właśnie 3E Model bo byly najtańsze - teraz nawet nie spojrze na nie mając dostep do bardzo dobrych i tanich Turnigy. Mam silnik Ray ale nie 3542 lecz 3548 i z pomiarów wynika, że na zaleccanych smigłach pobiera wiecej prądu niż podają w specyfikacji. W Twoim może być bardzo podobnie. 30C to wystarczająco - ja stosuję najczęściej 20C ale moje pakiety to raczej 5000 3s i 4s. Jak pisałem wcześniej lub chciałem napisać - 2200 czy 2300 to chyba za mała pojemność pakietu pod ten silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnich Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 W innym poście pytałes o brak mocy, a ja zasugerowałem, że to może za słaby pakiet...Teraz pytasz o pakiet - miałem rację ? Wcześniej problemem nie był pakiet, tylko źle zaprogramowany regulator. Przeprogramowałem go i wszystko działało dobrze. Jestem ograniczony miejscem w kadłubie, dlatego przeglądałem pakiety w takiej pojemności. Czyli te 3E Model Max nie są dobre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Czyli te 3E Model Max nie są dobre? Nie wiem jak teraz ale ja już nigdy raczej tej firmy nie kupię. To, że inny rozmiar pakietu sie nie zmieści to nie jest dobra sugestia. Może silnik trzeba zmienić skoro nie można pakietu? Jakie max pobór podaje specyfikacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnich Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Może silnik trzeba zmienić skoro nie można pakietu? Jakie max pobór podaje specyfikacja? Silnika nie będę już zmieniał. Max pobór prądu - 45A / przez 60 s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Czy dobrze rozumiem, że idzie kolejna fama, że pakiet dołączony do regulatora przez WYŁĄCZONY przełącznik ulega rozładowaniu ??!! to nie prąd zmienny i to w przedziale KV żeby się takie cuda działy a przez samą "masę" jeszcze nikomu prąd nie popłynął, bez obrazy, ale prawo Ohma się kłania Tym co powtarzają takie głupoty ... przełącznik rozłączony - opór odłączony, prąd nie popłynie choćby tysiące modelarzy przekonywało o takich "opowieściach z krypty" .. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Kacper - logiczne jest to co piszesz ale cuda się czasem zdarzają Artur - skoro jakies 40A poboru, a ty wkładasz pakiet 2,3A to ile polatasz - z 3 minuty? Mam ten sam problem w motoszybowcu Ventus; siedzi w nim silnik Ray c3548, a mieszczą sie góra dwa - i to po przeróbce - pakiety 3s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Jedynym cudem jest tu wytłumaczenie się z kreta albo kiepskiego pakietu .. bo niby było na wyłączonym wyłączniku 3 tygodnie, włączyłem i za minutę kret - "to na 100% ten wyłącznik !! i to jeszcze mi pakiet za 150 zł zdupcył !! " .... nie przesadzajmy bo pisanie takich opowieści odstrasza młodych modelarzy i udowadnia, że można dzielić przez zero ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ale wyłącznik masz na kablach prądowych , czy na jakimś kabelku wychodzącym z regla? Wyłączniki przy reglach wyłączają bec i sterowanie tyrystorami, a napięcie z pakietu wciąż dochodzi do tyrystorów. W takiej sytuacji może płynąć jakiś minimalny prąd. Jeżeli jest to pare godzin dom-lotnisko-dom to jest wszystko w porządku, ale nie 3 tygodnie. Ostatnio taki wyłącznik miałem w skylady, i też pakiet załatwiłem. Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 No ja piszę o wyłącznikach prądowych dokupowanych opcjonalnie między pakiet a regulator, jeśli jest tak jak piszesz to jak najbardziej możliwe, że powoli, powoli ale coś z pakietu będzie "upływać". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnich Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ale wyłącznik masz na kablach prądowych , czy na jakimś kabelku wychodzącym z regla? Na prądowych nie mam wyłącznika. Ale to już nie ma znaczenia. Teraz najważniejsze jest nowy pakiet. Co sądzicie o tym: Dualsky 3200mAh 20C 3S1P 11.1V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Kilka lat temu w sumie załatwiłem 3 pakiety myśląc, że ywłączając regulator fm Jeti odłączam zasilanie. No cóż nauka kosztuje i to podwójnie. W tanich regulatorach oraz inych producentów włączników nie ma więc gdybym kupił inny regulator (ok wtedy tanich regulatorów nie było zbyt wiele na rynku) to bym nie załatwił aku ale też bym się nie dowiedział że można je załatwić w taki sposób. Co do Dualsky to używamy pakietów 2200mAh 3s 20C i są dobre więc może 3200 drogą analogii też będą dobre... ale głowy za to nie dam :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 A ja tak grzecznie zapytam,kto z was stosuje wyłącznik na kablach z regla do akumulatora? Bzdety panowie piszecie.Przy tych pądach to musiałby być rozmiarów cegły.Ew.można przeciąć przewód i wstawić na zewnątrz złącze,tylko po co. Co do upływu prądu to są dwie szkoły.Falenicka i Otwocka.Jedna twierdzi że upływa druga że nie więc takie dywagacje są bez sensu. Ja osobiście w modelach spalinowych stosuję zasilanie lipo przez regulator bec i po wyłączeniu wyłącznikiem jakoś nic nie upływa,ale tak jak twierdzę są dwie szkoły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnich Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Znalazłem jeszcze taką ofertę. Tylko boję się tej niskiej ceny jak za ten pakiet. http://allegro.pl/akumulator-li-po-kokam-11-1v-3600-mah-30c-i3090885401.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Widzialem takie miedzy regulator a pakiet w ofercie jednego sklepu. Z zalozenia jest to dla mnie bubel wlasnie ze wzgledu na duze prady. Zeby spelnial swoje zadanie musialby miec juz swoje wymiary i spora wage a wtedy juz sie mija z celem. Pozostalem przy rozlaczaniu pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Niskiej ceny???? Tyle to powinno kosztować: http://www.hobbyking..._Lipo_Pack.html Myślisz pewnie że coś gorsze, otóż nie , tylko w innym "pazłotku". ..... Daj już spokój , takie głupoty wypisujesz, że aż boli. A nuż Ci ktoś uwierzy i się natnie. Raz wyłącznik masz , potem tylko o nim czytałeś, odpuść jak się na tym nie znasz. W takich regulatorach wyłącznik odcina tylko i wyłącznie prąd BEC do odbiornika, dlaczego więc regulator nie miałby pobierać prądu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 A ja tak grzecznie zapytam,kto z was stosuje wyłącznik na kablach z regla do akumulatora? Bzdety panowie piszecie.Przy tych pądach to musiałby być rozmiarów cegły.Ew.można przeciąć przewód i wstawić na zewnątrz złącze,tylko po co. Co do upływu prądu to są dwie szkoły.Falenicka i Otwocka.Jedna twierdzi że upływa druga że nie więc takie dywagacje są bez sensu. Ja osobiście w modelach spalinowych stosuję zasilanie lipo przez regulator bec i po wyłączeniu wyłącznikiem jakoś nic nie upływa,ale tak jak twierdzę są dwie szkoły. Wojtek, tu nie chodzi o wyłącznik na kablach z regla do akumulatora a o wyłącznik regulatora - np. regulatory Jeti serii ECO takowy posiadają. Mam trochę akumulatorów więc przy okazji chętnie przetestuję i pokażę o co chodzi razem z fotkami połączenia i efektem końcowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 nie pisalem, ze mam i nigdy nie mialem, tylko przytoczylem sytuacje jesli nie potrafisz czytac ze zrozumieniem, ale odpuszczam, nie ma problemu. Polecam jednak przejrzenie ofert sklepow internetowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Czy do takiego silnika http://www.nastik.pl/mvvs-46840-brak-p-3351.html wystarczy wydajnościowo taki pakiet http://www.nastik.pl/dualsky-2800mah-30c5c-111v-p-3040.html ? Wychodzą 84 A przy maksymalnym poborze przez silnik rzędu 50 A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi_72 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Panowie szkoła jest tylko jedna i innej być nie może. Przy wylaczniku założonym na przewodach pomiędzy pakietem a jakimkolwiek odbiornikiem (regiel,bec czy choćby żarówka) powstaje fizyczna przerwa w układzie i do upływu jakiegokolwiek prądu nijak ni dojdzie. Inna sprawa to wylacziki wyprowadzone z regulatora lub beca. Najczęściej powodują wyłączenie układu sterowania i to w dodatku w sposób bezpieczny tzn przy rozwatym wylaczniku układ działa a przy zwartym przestaje.Chroni to przed utratą zasilania przy uszkodzeniu przewodu lub wylacznika i zanikami napięcia spowodowanymi wibracjami wylacznika. Takie układy generują najczęściej prądy rzędu kilku, kilkunastu mA. i pozostawienie na dłuższy czas podłączonej baterii na bank spowoduje jej rozładowanie. Są to wylaczniki "lotniskowe" służące jedynie do zabezpieczenia modelu między lotami.A tak poza tym przydlugim wywodem to dobra szkoła modelarska mówi, że niezależnie od zastosowanego wyłącznika po lotach zawsze rozpinamy zasilanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi