Skocz do zawartości

Zestaw modelu Falkon Leszka Kwarcińskiego


RobertK

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Wielkości wychyleń i miksery przetestuj na większej wysokości przed Mirosławcem.... Zacznij od ustawień zalecanych przez producenta a potem doreguluj w/g artykułu (masz go w 3 miejscach, tu też...).

Wklejanie serw na sztywno jest najgłupszym pomysłem, chociaż czasami nie ma innej możliwości. W tym skrzydle akurat są..

Pozdrawiam - Jurek

  • Odpowiedzi 631
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Jarku,

 

Wagą się nie przejmuj.

Sam Leszek mówił, że Falcon aby latać musi ważyć.

Potwierdzam. Mój poprzedni Falcon Pro gotowy do lotu ważył 1.7kg. Termika nie była dla niego problemem.

W tej chwili montuję Falcona Evo i też nie mam zamiaru schodzić wagą poniżej.

Co do montowania serw, polecam jedną z 2 metod:

 

- Koszulka termo na serwo i wkleić na silikon (na zimno oczywiście - zwykły, biały silikon).

- wklejasz 2 klocki tak, aby serwo zmieściło się pomiędzy nimi i blokujesz je 2 śrubkami i paskiem cienkiej sklejki (0.8mm) lub laminatu.

 

Co do wychyleń, spójrz na wcześniejsze posty. Tam zdaje się były wspomniane.

Jesteś w dobrej sytuacji: nie musisz wyważać otwartych drzwi :)

 

Co do samego silnika: trochę duży jak dla Falcona (będzie startował jak Discovery) ;)

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Akurat ten silnik mam w 1,7 kg Backfireu.... Zgoda, to jest model F5F czyli dawne F5B-10 cel. Znawcy wyczynowego latania oceniają to jako dorożkę z warszawskiej Starówki.... Lata na 4 celach 3300 i śmigle AE 14/8. Do startu lekko bo lekko - ale trzeba pchnąć. Nie wyrywa z ręki. Wznoszenia 20m/sek jeszcze nie udało mi się osiągnąć chociaż jestem blisko... Dziś zamontowałbym coś mocniejszego.... i z przekładnią !

Statycznie - bierze to ponad 70A ! Jeśli się zdecydujesz powinieneś to uwzględnić kupując regielek i akumulator. Pomiary na stronie producenta tego nie potwierdzają.....

Falcon jest rekreacyjnym modelem i proponowany przez Ciebie silnik jest chyba najlepszym rekreacyjnym napędem na 4 cele. Na 3 cele - zastosuj Megę 22/30/3.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano
Sam Leszek mówił, że Falcon aby latać musi ważyć.

Potwierdzam. Mój poprzedni Falcon Pro gotowy do lotu ważył 1.7kg.

Ja swojego falkona doważyłem do 2,4kg ;D , super zabawa :rotfl:

Opublikowano

Na naszym lotnisku są już 3 Falcony, więc może pomogę komuś dobrać wyposażenie po tym co ma właściciel jednego z nich.

 

 

 

-Serwa Turnigy 555MG (lotki) i Turnigy 380MG (klapy).

- silnik TR 35-48-C 800kv

- śmigło składane Aeronaut 14x8

- pakiet Turnigy nano-tech 4s2650mAh 25-50C

- regulator TURNIGY Plush 60A

- serwa Turnigy S3101S (V)

Z takim wyposażeniem masa modelu do lotu wyniosła ok. 1720g

 

Pozdrawiam

Opublikowano
to już raczej "trochę" za dużo :)

 

W moim przypadku było to celowe...

W każdym razie model wytrzymywał wszystkie przeciążenia zarówno w locie silnikowym jak i szybowym max. rozpędzany. :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.Też zdecydowałem się na Falkona.Kupiłem go bezpośrednio od L.Kwarcińskiego na początku maja w Głębinowie podczas zawodów.Chyba to pierwszy Falkon w Katowicach.Jest już gotowy, czeka tylko na oblot.

scaled.php?server=135&filename=dsc13631.jpg&res=gal

scaled.php?server=809&filename=dsc13621.jpg&res=gal

scaled.php?server=62&filename=dsc13601.jpg&res=gal

Opublikowano
.Chyba to pierwszy Falkon w Katowicach.Jest już gotowy, czeka tylko na oblot.

 

Nie jest to prawdą ...

 

Ale życzę powodzenia i jakby co to służę radą ...

Opublikowano

Coś małe te fotki. Same miniatury chyba.

 

Gratuluję oblotu i witaj w "klubie" Falconiarzy ;)

 

Mój kolejny Falcon czeka na dostawę wyposażenia.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

"ten gwizd przy dużej prędkości."

jeszcze jeden fan "gwizdka"

Jak pytałem Leszka ,jak on projektował , zeby Falcon "gwizdał" to tylko się usmiecha :D:D:D

ale to naprawdę radocha jak Falcon przeświszcze nad głowami :D:D:D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Michal_94 Powietrze które wpada przednimi chwytami by skutecznie "chłodziło" musi mieć wyjście ,masz otwór wylotowy w kadłubie ?

Opublikowano
Michal_94 Powietrze które wpada przednimi chwytami by skutecznie "chłodziło" musi mieć wyjście ,masz otwór wylotowy w kadłubie ?

 

Na końcu "ogona" ??

Opublikowano
Na końcu "ogona" ??

buwi777 końcówka ogona jest zaślepiona wręgą trzymającą bowdeny ,ciężko w niej zrobić otwór odpowiedniej średnicy.Na stronie producenta ,widoczny jest otwór wylotowy zaraz za skrzydłem

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.