Skocz do zawartości

Zestaw modelu Falkon Leszka Kwarcińskiego


RobertK

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Do wysokich obrotów silnika (przekładni) i dużych prędkości. Generalnie - do b.szybkich modeli a do tych Falkon niestety nie należy. Nie robiłbym z tego problemu. Masz - to lataj na nich. To model do rekreacji. Mnie byłoby szkoda pieniędzy na zakup szerokich łopat by przyspieszyć wznoszenie o 2m/s, wykonać 1 wciąg więcej czy zmniejszyć

prąd o 3A.

Piany trudno się pozbyć. Jedyne rozwiązanie to wydłubywać..... Lub zrobić sobie długie wiertełko z rurki węglowej np: Fi 8mm, wycelować w dźwignię serwa i kręcić w paluchach. Zrobisz sobie prowadzenie dla popychaczy 6mm. Zamiast piany możesz sobie zrobić wręgę lub dwie ze styroduru o wymiarach zbliżonych do średnicy belki ogonowej, zrobić w nich otwory na bowdeny i wepchnąć do kadłuba jeśli jeszcze można, tzn: aktualne jeśli jeszcze nie wkleiłeś półki na serwa. Od tyłu tego nie wepchniesz.

Możesz jeszcze spróbować usunąć skrzyżowanie bowdenów, włożyć pręt stalowy do pancerzy i na zewnątrz kadłuba zastosować magnesy, które przyciągną pancerz do boków kadłuba. Całość potraktować cyjanoakrylem, który ustabilizuje pancerz wzdłuż boków. Zdażyło mi się jednak, że po 2 miesiącach pancerz rozpadł się zupełnie, wykruszył. Nie wiem czy trafiłem na pancerz zrobiony z innego niż zwykle materiału czy na inny cyjanoakryl. Odłożyłem ten sposób do działu ciekawostek.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 631
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Latam Falkonem już 4 rok wyłącznie po nizinach mazowieckich. Z tegorocznego lata wybrałem dwa zapisy.

Że Falkonem da się polatać wysoko, poniżej dowód, w postaci zapisu z wario. Wysokość 800m oczywiście nie za długo utrzymywana bo loty 2 m. szybowcem na tej wysokości to kuszenie losu. Proszę o zwrócenie uwagi na siłę noszenia termiki która wynosiła średnio 2m/s .

 

800ez.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Jak wiadomo tegoroczne lato obfitowało w burze poniższy zapis został zrobiony właśnie po jednej z takich gwałtownych burz.

Nawałnica zaczęła się około godziny 16 a po d wieczór piękna pogoda zupełna flauta ZERO noszeń a czemu to wyjaśnia wykres. Inwersja temperatury. Poniżej 100 m temperatura gwałtownie spada o 4 C. Przy okazji mogłem dokładnie sprawdzić jaką to doskonałość posiada Falcon ,średnie opadanie w warunkach absolutnie atermicznych nie zakluczonych najmniejszym powiewem powietrza wynosi 0.66 m/s, moim zdaniem doskonały wynik.

 

inwersja.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie 1800g dla falcona to jeszcze dobra waga czy juz cegla? Bo tyle mi wychodzi przy 30004s,przy 22004s 1700g. Co radzicie ,bo własnie robie półkę na baterie.

To zależy jak chcesz latać i co robić tym modelem. Ja latałem Falkonem , który ważył 2400g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Osobiście dobierałbym pojemność akumulatora do prądu zużywanego przez silnik. Ale jeśli oba się mieszczą w granicach rozsądku przy przewidywanym poborze to wybrałbym 2x2200 (na wymianę oczywiście) niż 1 3000.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

2x 2200 napisałem z powodu krótszego czasu pracy na 1. Dlatego dodałem - na wymianę

Falcon prędkością nie powala, niezależnie od masy. Zwiększanie mocy i masy modelu w każdym przypadku ma swoje granice, w tym prędkość. Potem robi się cegła. Nawet nie latająca, raczej rzucona. Falcon jest świetnym modelem ale profil: SD-7084 jest do termiki a nie do prędkości. Postaraj się zatrzymać na masie 1500 - 1700g. To jest zdaje się jego optimum. Jeśli to osiągniesz z akumulatorem 3000 to taki zastosuj. 75A to dużo dla tego silnika. Obawiam się, że będziesz zamieniał energię na ciepło, w tym na powierzchni skrzydeł a nie na szybkość. W momencie startu komfortu dostatecznego ciągu też raczej nie odczujesz z racji planowanego śmigła. Ale może się mylę ?

Silnik i śmigło, daleko do optymalnego, lepiej sprawdziłoby się w modelu typu: Flash, Backfire, Ariane, ION itp.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyslam sie ,ze silnik nie jest idealny bo miał siedziec w jakims pylonie 120cm rozpietosci,ale ze zalega na pułce postanowilem go ulokowac w falconie,Jesli chodzi o profil to fakt nie jest najlepszy do prędkosci ale zamierzam znalesc kompromis czyli i do poszybowania i do pozap....;) a co z tego wyjdzie nagram i ocenicie;) A ten silnik ma 60a ciagłego prądu wiec 75A to chyba nie az tak duzo,mierzone na stole nie w locie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.