Skocz do zawartości

Zestaw modelu Falkon Leszka Kwarcińskiego


RobertK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 631
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
[ciach...]

Gdy wyciągam model do góry tak na 1/2 gazu model powoli unosi się do góry, steru wysokości nie dotykam. Kiedy na silniku chcę lekko zakręcić np. w prawo model traci stabilność i wpada w korek. Jeśli wyciągam go na full gazu, to wtedy żeby wzbić go w górę, a żeby nie spadł to reakcje drążka od lotek i wysokości są niczym jak w akrobacie. Wtedy cudem udaje mi się go wzbić w górę.

[ciach...]

 

ja bym przeliczył jeszcze środek ciężkości, jeśli model jest taki nerwowy, to moim zdaniem sc jest zbyt tylny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Expo ustawione na - 50%, czyli nie jest zbyt podatny na gwałtowne ruchy drążka. Jutro po południu oblot.

 

 

A może przed oblotem zajrzysz do instrukcji obsługi Mx16s na stronę 54 lub 56? Przeczytaj i dowiesz się czemu model zachowuje się tak a nie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się!!!Starling lata jak po sznurku:)))Wszystkim za cenne wskazówki bardzo dziękuję. Różnicowe wychylenia jak najbardziej pomagają. Model delikatniej zakręca i nie zwala się na skrzydełko. Ster wysokości wychylenia w granicach 3-5mm, też wiele pomogły. Podczas lotu szybowcowego Starling lata prawidłowo, tylko podczas wyciągania na max gazie lekko zadziera nosek, wtedy kontruję drążkiem wysokości i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio do napędu Falcona stosowałem Li-Fe 4s a poniewaz w moje łapki całkiem niechcąco :wink: dostał się pakiet Li-Poly 3s pasujący do modelu.

Po dzisiejszych próbach mimo że Li-Fe jest cięższy zdecydowanie wolę "żelazówki"(wyższe napięcie) na li-fe na pułap idę od 10 do 15 s ,a na li -poly aż :shock: 20 s :D

Miałem też okazję porównac z modelem innej firmy tej samej klasy ,zdecydowanie wybieram Falcona

 

No może nieprecyzyjnie się wyraziłem. :wink:

dzis(4.08) Moja Kierownik lotów zadecydowała cyt: nie będziesz siedział w modelarni ,jedziemy na lotnisko.

Jako posłuszny latacz zapakowałem modele, no i dałem :ass: zabrałem i Falcona i Starlinga, i to dopiero był problem, którym latać .Żeby było sprawiedliwie polatałem i tym i tym.Li-pole włożyłem do Falcona a żelazówki do Starlinga.

No cóż trochę brakło czasu :cry: aby oba pakiety rozładowac do końca .Starlingiem musiałem lądować w połowie pakietu, zaczęło się robic szaro.

Teraz mogę powiedzieć że zdecydowanie wybieram oba te modele :D:D:D

I to właśnie lubię

 

sroda4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pierwszy i zarazem udany lot falconem mam już za sobą, był stres ale po paru chwilach okazało sie ,że wszystko co napisano pozytywnego o tym modelu to prawda.

 

Duże podziękowania za cenne wskazówki przed pierwszym lotem dla buwi777.

 

W powietrzu miałem okazję spotkać sie z orłem.

p1250581.th.jpg

 

Pilot po udanym starcie i lądowaniu.

p1250637.th.jpg

 

 

Teraz już tylko pozostało doskonalić lotnicze rzemiosło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

.....występuje w przypadku zerwania strug po przejściu na ponadkrytyczne kąty natarcia. A więc po przeciągnięciu. Lotki nie mają z tym nic wspólnego.

 

nie do konca tak jest. Wychylenie lotki do dolu jak najbardziej moze byc przyczyna zmniejszenia sily nosnej w sytuacji lotu na przykrytycznych katach natarcia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Cześć konstruktor!

Przedstawiłeś tezę - jeśli dobrze zrozumiałem, że wychylenie lotki w dół na płacie znajdującym się w tzw. okołokrytycznych kątach natarcia może spowodować przeciągnięcie.

Lotka wychylona w dół zwiększa Cz max (dla uproszczenia, podobnie jak klapa) , nie ma natomiast wpływu na krytyczny kąt natarcia (podobnie jak klapa) - to wiemy z podstaw aerodynamiki i mechaniki lotu. W związku z powyższym, moim zdaniem teza o oderwaniu strug na skrzydle z powodu wychylenia lotki w dół jest fałszywa.

Natomiast prawdopodobne i możliwe do przyjęcia wyjaśnienie przekroczenia krytycznego kąta natarcia za pomocą lotek jest wg mnie takie, że wychylenie lotek powoduje wzrost oporu - a więc redukcję prędkości. Z dugiej strony opływ profilu w stanie bliskim przeciągnięcia jest dla pewnej grubości przepływu - turbulentny i lotki mają zredukowaną skuteczność. Czy biorąc to pod uwagę spowodujemy lotkami kaskadowe oderwanie i przeciągnięcie - nie wiem. Myślę, że zależy to od konkretnej konfiguracji profilu, proporcji cięciw płata - lotki itd. Może się mylę - zapraszam do dyskusji.

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Masz rację Arturze - korek nastąpi tylko po zmniejszeniu szybkości. Ale można sobie wyobrazić sytuację, w której lecisz na prędkości granicznej i użycie lotek, zwłaszcza ze źle ustawionym dyferencjałem spowoduje dalsze zwolnienie i w efekcie zwalenie się modelu na skrzydło. Dlatego w usterzeniu V warto stosować 2 serwa. Użycie kierunku do korekcji wprawdzie też zwalnia model ale nie tak bardzo jak lotki.

Prawdą jest, że kierunek w Starlingu czy Falconie jest zaprojektowany do modelu z lotkami i jego użycie nigdy nie będzie tak skuteczne jak w dobrze zaprojektowanym, 2-kanałowym "uszatku" ale też bez niego nie można oczekiwać prawidłowych reakcji modelu....

To tak jak krążenie Piratem na samych lotkach lub Jantarem na samym kierunku.....

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zakupiłem model szybowca FALKON od Pana Kwarcińskiego

 

zdicie1l.th.jpg zdjcie2.th.jpg zdjcie3w.th.jpg zdjcie4q.th.jpg thumbnmail.png

Planuje wyposażenie jego tak jak poniżej:

 

zdjcie6x.th.jpgthumbnmail.png zdjcie7n.th.jpg zdjcie9.th.jpg zdjcie5v.th.jpg

 

Lotki wkleiłem na żywice

zdjcie8x.th.jpg

 

Planuje wychylenia sterów:

 

- ster kierunku 8mm

- ster wysokości 6mm

- lotki 10mm/20mm

- klapy na 45 st.

 

Chcę zastosować miksery:

 

- lotki - ster wysokości (4mm)

- klapy - lotki (lotki 20mm do góry)

______________________________

 

Panowie. Co Wy o tym myślicie? Może macie lepsze propozycję ustawień,wyposażenia.

Co sądzicie o wklejaniu na żywicę serw,czy to jest dobry sposób?

Chcę ten model zabrać do Mirosławca w następną sobotę (może zdążę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.