Luki17 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Szczepanie wychylenia steru wysokości mam 8mm. Ładniutki ten Twój Falcon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boguslaw Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 [ciach...] Gdy wyciągam model do góry tak na 1/2 gazu model powoli unosi się do góry, steru wysokości nie dotykam. Kiedy na silniku chcę lekko zakręcić np. w prawo model traci stabilność i wpada w korek. Jeśli wyciągam go na full gazu, to wtedy żeby wzbić go w górę, a żeby nie spadł to reakcje drążka od lotek i wysokości są niczym jak w akrobacie. Wtedy cudem udaje mi się go wzbić w górę. [ciach...] ja bym przeliczył jeszcze środek ciężkości, jeśli model jest taki nerwowy, to moim zdaniem sc jest zbyt tylny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Luki17, jedno pytanie EXPO na plusie czy na minusie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki17 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Expo ustawione na - 50%, czyli nie jest zbyt podatny na gwałtowne ruchy drążka. Jutro po południu oblot. pomyliło mi się Pany. Expo mam dobrze ustawione. Lotki i wysokość nie są podatne na gwałtowne ruchy drążka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Expo ustawione na - 50%, czyli nie jest zbyt podatny na gwałtowne ruchy drążka. Jutro po południu oblot. A może przed oblotem zajrzysz do instrukcji obsługi Mx16s na stronę 54 lub 56? Przeczytaj i dowiesz się czemu model zachowuje się tak a nie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Expo ustawione na - 50%, czyli nie jest zbyt podatny na gwałtowne ruchy drążka. Jutro po południu oblot. Brawo RAFAŁ !!!!!!!!! I mamy winowajcę :twisted: W JR'ach i Graupnerach EXPO na + ( plus ) - inaczej :crazy: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 W JR'ach i Graupnerach EXPO na + ( plus ) - inaczej :crazy: :mrgreen: W HItec'kach tysz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 W JR'ach i Graupnerach EXPO na + ( plus ) - inaczej :crazy: :mrgreen: W HItec'kach tysz :wink: A w Futabach na obyrtkę - trza na minus - :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 W Hitecach NIET na plus- rowniez na minus, jak w Futabie!! Hitec skopiowal swoje rozwiazania- np. przyporzadkowanie kanalow wlasnie od Futaby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Miałem na myśli to, że można ustawić i na ( + ) i na ( - ) :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki17 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udało się!!!Starling lata jak po sznurku:)))Wszystkim za cenne wskazówki bardzo dziękuję. Różnicowe wychylenia jak najbardziej pomagają. Model delikatniej zakręca i nie zwala się na skrzydełko. Ster wysokości wychylenia w granicach 3-5mm, też wiele pomogły. Podczas lotu szybowcowego Starling lata prawidłowo, tylko podczas wyciągania na max gazie lekko zadziera nosek, wtedy kontruję drążkiem wysokości i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Na ile ustawiłeś EXPO w Twoim MX16 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki17 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Expo nie mam włączonego. Pomyliło mi się z Dualami. Duale mam tylko na wysokości 30%. W ustawieniach Servo set mam zrobione wychylenia serw do góry 5mm, w dół 2,5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Ostatnio do napędu Falcona stosowałem Li-Fe 4s a poniewaz w moje łapki całkiem niechcąco :wink: dostał się pakiet Li-Poly 3s pasujący do modelu. Po dzisiejszych próbach mimo że Li-Fe jest cięższy zdecydowanie wolę "żelazówki"(wyższe napięcie) na li-fe na pułap idę od 10 do 15 s ,a na li -poly aż :shock: 20 s Miałem też okazję porównac z modelem innej firmy tej samej klasy ,zdecydowanie wybieram Falcona No może nieprecyzyjnie się wyraziłem. :wink: dzis(4.08) Moja Kierownik lotów zadecydowała cyt: nie będziesz siedział w modelarni ,jedziemy na lotnisko. Jako posłuszny latacz zapakowałem modele, no i dałem :ass: zabrałem i Falcona i Starlinga, i to dopiero był problem, którym latać .Żeby było sprawiedliwie polatałem i tym i tym.Li-pole włożyłem do Falcona a żelazówki do Starlinga. No cóż trochę brakło czasu :cry: aby oba pakiety rozładowac do końca .Starlingiem musiałem lądować w połowie pakietu, zaczęło się robic szaro. Teraz mogę powiedzieć że zdecydowanie wybieram oba te modele I to właśnie lubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbipok Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Pierwszy i zarazem udany lot falconem mam już za sobą, był stres ale po paru chwilach okazało sie ,że wszystko co napisano pozytywnego o tym modelu to prawda. Duże podziękowania za cenne wskazówki przed pierwszym lotem dla buwi777. W powietrzu miałem okazję spotkać sie z orłem. Pilot po udanym starcie i lądowaniu. Teraz już tylko pozostało doskonalić lotnicze rzemiosło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Gratuluję :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konstruktor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam .....występuje w przypadku zerwania strug po przejściu na ponadkrytyczne kąty natarcia. A więc po przeciągnięciu. Lotki nie mają z tym nic wspólnego. nie do konca tak jest. Wychylenie lotki do dolu jak najbardziej moze byc przyczyna zmniejszenia sily nosnej w sytuacji lotu na przykrytycznych katach natarcia. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Cześć konstruktor! Przedstawiłeś tezę - jeśli dobrze zrozumiałem, że wychylenie lotki w dół na płacie znajdującym się w tzw. okołokrytycznych kątach natarcia może spowodować przeciągnięcie. Lotka wychylona w dół zwiększa Cz max (dla uproszczenia, podobnie jak klapa) , nie ma natomiast wpływu na krytyczny kąt natarcia (podobnie jak klapa) - to wiemy z podstaw aerodynamiki i mechaniki lotu. W związku z powyższym, moim zdaniem teza o oderwaniu strug na skrzydle z powodu wychylenia lotki w dół jest fałszywa. Natomiast prawdopodobne i możliwe do przyjęcia wyjaśnienie przekroczenia krytycznego kąta natarcia za pomocą lotek jest wg mnie takie, że wychylenie lotek powoduje wzrost oporu - a więc redukcję prędkości. Z dugiej strony opływ profilu w stanie bliskim przeciągnięcia jest dla pewnej grubości przepływu - turbulentny i lotki mają zredukowaną skuteczność. Czy biorąc to pod uwagę spowodujemy lotkami kaskadowe oderwanie i przeciągnięcie - nie wiem. Myślę, że zależy to od konkretnej konfiguracji profilu, proporcji cięciw płata - lotki itd. Może się mylę - zapraszam do dyskusji. A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Masz rację Arturze - korek nastąpi tylko po zmniejszeniu szybkości. Ale można sobie wyobrazić sytuację, w której lecisz na prędkości granicznej i użycie lotek, zwłaszcza ze źle ustawionym dyferencjałem spowoduje dalsze zwolnienie i w efekcie zwalenie się modelu na skrzydło. Dlatego w usterzeniu V warto stosować 2 serwa. Użycie kierunku do korekcji wprawdzie też zwalnia model ale nie tak bardzo jak lotki. Prawdą jest, że kierunek w Starlingu czy Falconie jest zaprojektowany do modelu z lotkami i jego użycie nigdy nie będzie tak skuteczne jak w dobrze zaprojektowanym, 2-kanałowym "uszatku" ale też bez niego nie można oczekiwać prawidłowych reakcji modelu.... To tak jak krążenie Piratem na samych lotkach lub Jantarem na samym kierunku..... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Zakupiłem model szybowca FALKON od Pana Kwarcińskiego Planuje wyposażenie jego tak jak poniżej: Lotki wkleiłem na żywice Planuje wychylenia sterów: - ster kierunku 8mm - ster wysokości 6mm - lotki 10mm/20mm - klapy na 45 st. Chcę zastosować miksery: - lotki - ster wysokości (4mm) - klapy - lotki (lotki 20mm do góry) ______________________________ Panowie. Co Wy o tym myślicie? Może macie lepsze propozycję ustawień,wyposażenia. Co sądzicie o wklejaniu na żywicę serw,czy to jest dobry sposób? Chcę ten model zabrać do Mirosławca w następną sobotę (może zdążę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.