majula7 Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Czas na eksperymenty 1) Model B-25, dwa silniki Jak zmiksować silniki na dwóch róznych kanałach? Jak zmiksować silniki aby na drążku kierunku mieć odejmowany ciąg jednego z silników? Aparatura Turningy 9x Narazie udało się zmiksować kanał 3 z 8 ale jeden z silników piki, na display-u wydawało się ok. Gaz w prawym drążku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Ciekawe czy nie nadawał by się do sterowania dwusilnikowego modelu, stosowany w nadajnikach dla dwuśrubowych modeli pływających, dzielony drążek gazu? http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1015913 http://wmunderway.8m.com/cont/twinstick/twinstick.html http://www.harbormodels.com/Harbormain/Templates/m20-radios2.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 Aleś mi zabił gwoździa, jestem po dwóch dniach testów i efekty mizerne. Zmiksowałem kanał 3 i 8, epoitem udało się zrównoważyć ciąg silników ale przy słabym pakiecie, na lotnisku jeden z silników odmówił współpracy. Udalo się zmiksować kierunek z ciągiem ale tylko na jeden silnik podpięty n kanale nr 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Ja zrobiłem to z powodzeniem w moim Mosquito przy pomocy mikserów programowalnych . Ster kierunku dodatkowo steruje różnicowo silnikami - dodaje i odejmuje moc przy skręcie wykonywanym sterem kierunku. Ułatwia to kołowanie i pomaga wykonać skręt w powietrzu bardziej wiowiskowo. Rónicowanie ciągu silników można zmieniać (zwiększać lub zmniejszać) oraz wyłaczać lub załaczać w locie. Niestety zrobiłem to na aparaturze Futaba T14SG więc w Turningy 9x nie pomogę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Podaj zasady co z czym miksowałeś oraz jak masz to podpięte do odbiornika spróbuje sobie to przełożyć na swój model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Patryk nie w tej aparaturze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Jestem uparty pobawie się jeszcze zanim odpuszcze, dlatego chodzi mi aby ktoś podał zasade, już tak ustawiałem inne opcje w tym radiu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
psiwak Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Patryk, moze tak Bedziesz potrzebowal 3 wolnych mikserow. z tego co sie orientuje (pewnie slabo) to w tym radiu jest tylko mikser linniowy. Zakladajac ze przepustnica jest na 3 kanale a kierunek na 4 i dodatkowy silnik na 8 to bym to zrobil tak: 1) 3 ==> 8 100% 2) 4 ==> 3 10% 3) 4 ==> 8 -10% Pisze to z glowy po krotkim zasatnowieniu, wiec nie musi to byc prawda. Przy pelnej przepustnicy powinnien tylko odejmowac a przy innym na jednym dodawac a drugim odejmowac (jako ze jest to mikser linniowy). Jak bys ustawil odpowienio przesuniecie (nie wiem czy jest taka opcja) to bys mogl zrobi mikser nie symetryczny i by tylko odejmowal. Inna kwestia jest to ze przy zakrecie powinno sie dodawac mocy a nie odjemowac Wartosc 100% dla pierwszego jest oczywista dla nastepnych wartosci jak i znak do ustalenia po probach Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 teoretycznie jest ok, ale jak miksuje 3-8 to silnik na 8 pika jakby drążek nie był w minimum, a po dodaniu gazu tylko ten z 3 rusza Link to comment Share on other sites More sharing options...
psiwak Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Jezeli nie jest kwestia rewersu to moze kalibracji? Sprawdz Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 Jest coraz lepiej, wszystkie miksy dodawania ciągu już działają, walczę z pikaniem silnika po uruchomieniu. Dziwna sprawa raz przy uruchomieniu pika innym razem nie. Czas nas próby w locie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
psiwak Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Zamien miejscami regulatory i sprawdz co sie dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted May 2, 2013 Author Share Posted May 2, 2013 Już ok, podczas włączania pakietu przełącznik ID1 w pozycji zero, po zgłoszeniu się silników ID1 w pozycji 1 i mamy różnicowość. Ile procent ustawić na oblot. A tak to hula Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 Przyszedł czas na szaleństwo nad wodą http://www.youtube.com/watch?v=6tybs7LYCZk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts