Jump to content

Różnicowość ciągu silników w wielosilnikowach


Recommended Posts

Czas na eksperymenty

1) Model B-25, dwa silniki

Jak zmiksować silniki na dwóch róznych kanałach?

Jak zmiksować silniki aby na drążku kierunku mieć odejmowany ciąg jednego z silników?

Aparatura Turningy 9x

Narazie udało się zmiksować kanał 3 z 8 ale jeden z silników piki, na display-u wydawało się ok.

Gaz w prawym drążku.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy nie nadawał by się do sterowania dwusilnikowego modelu, stosowany w nadajnikach dla dwuśrubowych modeli pływających, dzielony drążek gazu?

 

 

t2394992-75-thumb-dual%20stick.jpg?d=1236879736t2394991-155-thumb-modded%206ex.jpg?d=1236879736a3660188-53-dual%20throttle%20control%20radio.jpg

 

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1015913

http://wmunderway.8m.com/cont/twinstick/twinstick.html

http://www.harbormodels.com/Harbormain/Templates/m20-radios2.htm

Link to comment
Share on other sites

Aleś mi zabił gwoździa, jestem po dwóch dniach testów i efekty mizerne.

Zmiksowałem kanał 3 i 8, epoitem udało się zrównoważyć ciąg silników ale przy słabym pakiecie, na lotnisku jeden z silników odmówił współpracy.

Udalo się zmiksować kierunek z ciągiem ale tylko na jeden silnik podpięty n kanale nr 3

Link to comment
Share on other sites

Ja zrobiłem to z powodzeniem w moim Mosquito przy pomocy mikserów programowalnych . Ster kierunku dodatkowo steruje różnicowo silnikami - dodaje i odejmuje moc przy skręcie wykonywanym sterem kierunku. Ułatwia to kołowanie i pomaga wykonać skręt w powietrzu bardziej wiowiskowo. Rónicowanie ciągu silników można zmieniać (zwiększać lub zmniejszać) oraz wyłaczać lub załaczać w locie. Niestety zrobiłem to na aparaturze Futaba T14SG więc w Turningy 9x nie pomogę.

Link to comment
Share on other sites

Patryk,

 

moze tak

Bedziesz potrzebowal 3 wolnych mikserow. z tego co sie orientuje (pewnie slabo) to w tym radiu jest tylko mikser linniowy.

Zakladajac ze przepustnica jest na 3 kanale a kierunek na 4 i dodatkowy silnik na 8 to bym to zrobil tak:

1) 3 ==> 8 100%

2) 4 ==> 3 10%

3) 4 ==> 8 -10%

 

Pisze to z glowy po krotkim zasatnowieniu, wiec nie musi to byc prawda. Przy pelnej przepustnicy powinnien tylko odejmowac a przy innym na jednym dodawac a drugim odejmowac (jako ze jest to mikser linniowy). Jak bys ustawil odpowienio przesuniecie (nie wiem czy jest taka opcja) to bys mogl zrobi mikser nie symetryczny i by tylko odejmowal. Inna kwestia jest to ze przy zakrecie powinno sie dodawac mocy a nie odjemowac :)

Wartosc 100% dla pierwszego jest oczywista dla nastepnych wartosci jak i znak do ustalenia po probach

Link to comment
Share on other sites

Jest coraz lepiej, wszystkie miksy dodawania ciągu już działają, walczę z pikaniem silnika po uruchomieniu.

Dziwna sprawa raz przy uruchomieniu pika innym razem nie.

Czas nas próby w locie.

Link to comment
Share on other sites

Już ok, podczas włączania pakietu przełącznik ID1 w pozycji zero, po zgłoszeniu się silników ID1 w pozycji 1 i mamy różnicowość.

Ile procent ustawić na oblot.

 

A tak to hula

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.