Zaquadnik Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Dzień dobry, poszukałem trochę na forum i ilu modelarzy tyle zdań, ale do sedna. Otóż posiadam w kolekcji 2 silniki samozapłonowe, MVVS oraz MK-16, oba po 1,5 cm3 pojemności. Dorwałem eter i chciałbym przystąpić do sporządzenia sobie do nich paliwa i tu pojawia się problem. W książce "Popularne Mikrosilniki Spalinowe" (W. Schier) podano 50% eteru, 20% oleju silnikowego i 30% nafty (albo jakoś tak, nie pamiętam dokładnie). Natomiast na forum często zalecacie olej rycynowy. Jaki powinienem zastosować olej do paliwa ? Mam do dyspozycji jeszcze olej półsyntetyczny do skutera (też dwusuw), albo syntetyk także do dwusuwów, lub ew. samochodowy 5W-30. Kolejne pytanie, jakiej nafty użyć ? Kiedyś w sklepie widziałem coś takiego jak nafta oświetleniowa. Nada się ? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Jeśli potzrebne byłyby zdjęcia tego MVVSa to mogę później wrzucić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Ja robię paliwo w takim składzie 33% eter 33% olej rycynowy 33% nafta oświetleniowa. Na olejach syntetycznych silnik nie chciał pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaquadnik Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Ja robię paliwo w takim składzie 33% eter 33% olej rycynowy 33% nafta oświetleniowa. Na olejach syntetycznych silnik nie chciał pracować. Jeśli chodzi o olej rycynowy, to taki kosmetyczny się nadaje ? Patrzyłem przed chwilą na allegro i sprzedają toto jako jakiś preparat na urodę =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Nie wiem czy kosmetyczny się nada,nigdy nie używałem. Ale ten z apteki,doskonale zdaje egzamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 a ja pamietam jak dzis 20/40/40. olej bodajże miksol , ale i rycyna , apteczna zawiera cukier więc lepiej kupić 1 litr w sklepie modelarskim, nafta prymusówka wcale nie jest najlepsza , lepiej lać olej napedowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 pare lat temu zakonczylem kariere z samozaplonami ale jezeli chodzi o MVVS-a 1,5D bo takowe mialem az 3 to pieknie chodzil na paliwie 1cz.eter/1cz olej napedowy/1cz.olej co do oleju napedowego to stosowalem zamiast nafty ,silniki chodzily bardziej miękko niz na nafcie,a olej to uzywalem selektol super plus silnik na tym oleju chodzil dlugo wiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 chyba te emfały były mocno przechodzone skoro lałeś 33% oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 45% eter 35 nafta prymusówka i 20% oleju selektol a do Rytma po jednej częsci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaquadnik Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Myślę, że na początek spróbuję paliwa z olejem półsyntetycznym do dwusuwów (coś jak mixol). Czy ten olej też jest spalany czy jest wydmuchiwany ze spalinami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Olej jest wydalany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 a do Rytma po jednej częsci ja oryginalnego składu mało używałem bo wobec marności ówczesnego rynku ('80-te) trochę azotynu amylu i nitrobenzolu (silna trucizna) zdobyłem wyłącznie dzięki życzliwości mojego byłego nauczyciela chemii w CEZASie) w zasadzie opierając się wtedy na takich składach jak to mi się zachowało się na karteczce w oryginalnej DTR-ce Rytma próbowałem też dorobić do niego gaźnik wielozakresowy wzorując się na popularnej wtedy austriackiej Webrze, ale prawdę mówiąc wobec braku doświadczenia i dostępu do wzorca, niewiele z tego wyszło (prototyp mam do dziś) P.S. gdyby któryś kolega potrzebował DTR-kę - służę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaquadnik Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 A właśnie poczytałem sobie, że rycyna powoduje odkładanie się nagaru, który potem trudno usunąć. Jak w takim przypadku z użyciem oleju mineralnego silnikowego lub ew. półsyntetyka do dwusuwów ? Czy nie lepiej użyć któregoś z nich zamiast rycyny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 A właśnie poczytałem sobie, że rycyna powoduje odkładanie się nagaru, który potem trudno usunąć. Niekoniecznie. Aby nagar się osadził silnik musi dłuuuuugo być eksploatowany, a jego usuwanie wcale nie jest takie uciążliwe. Odkłada się na górnej powierzchni tłoka i aby go usunąć wystarczy drobnoziarnisty papier wodny i po bólu. Rycyna jest przede wszystkim środkiem uszczelniającym, co przy samozapłonach ma dość istotne znaczenie. Oczywiście można latać i bez rycyny, ale jej dodatek wcale nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi