Capriman Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 witam Mam taki problem ze swoim leciwym silnikiem mvvs 3,5 który po regulacji nie łatwej zresztą....gaśnie podczas wyrzutu lub podczas kręcenia beczki słychać wyraźne zmniejszenie obrotów(prawie gaśnie). Wczoraj sie z tym mordowałem wyregulowałem go najlepiej jak potrafiłem i podczas wyrzutu model 2 metry od ręki zgasł(wyraźne chodzi o nagłe przyspieszenie od wyrzutu) Co się wtedy dzieje zalewa go? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Witam Prawdopodobnie masz za ubogą mieszankę. Po wyregulowaniu na max obr. powinno trochę dodać paliwa. / 2-4 ząbki na iglicy/ . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 jak sam piszesz jest leciwy a może sie kończy lub skończył się i stąd takie problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Odpal silnik, ustaw model prawie w pionie, ustaw najwyższe obroty a następnie powoli wykręcaj igłę aż usłyszysz lekki spadek obrotów. Przed wyrzutem dobrze potrząśnij modelem aż silnik zacznie wyć. Sam wyrzut nie musi być wtedy zbyt mocny i silnik nie powinien przygasać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 A na jakim paliwie go palisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Myślę że bedzie to jednak za uboga mieszanka bo dodawałem tylko 2 ząbki i obroty sie nie zmieniały, czyli to ja nawaliłem . Następnym razem wsłucham sie w obroty i dodam paliwa ile trzeba do delikatnego zmniejszenia obrotów.... Silnik leciwy kompresja na zimno dobra ale na ciepło trudno go odpalić z palca..... a próbuję latać na paliwie 80/20 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Myślę że jak dasz 5%nitra to wszystko będzie łatwiejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Z MVVS-ami już tak jest, trzeba się natrudzić przy regulacji. Leciwe silniki czeskie nie lubią nitra, najlepiej wymienić tuleje i tłok, silnik będzie jak nowy. Oczywiście trzeba pamiętać o prawidłowym docieraniu. Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Leciwe silniki czeskie nie lubią nitra, a to dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 moj mvvsik 3,5 z czarna rura pracuje juz ktorys rok z rzedu i pieknie chodzi na 5% nitro.. czasem chodzil na 10 .. bo akurat takie paliwo mialem.. latalem tez na 80/20 i nie bylo problemow.. problemy byly jak byl nieszczelny.. gaznik, karter, glowica. pouszczelnialem, poblokowalem (dogialem blaszki) iglice i jest igła;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 A czy problem nie leży czasem w nieosłoniętym (np pod osłoną silnika), podatnym na zmiany ciśnienia przy manewrach, wlocie powietrza do gaźnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 że się dodaje nitro to sie liczy od 20% w góre ,co poniżej to jakby niebyło , no jeszcze 15% ujdzie , ale przy 20 % zaczyna się wzrost mocy i brak problemów z regulacją . a już ewenement paliwo z 1% nitra normalnie ogień z rury , całkowicie bez sensu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 "Leciwe" nie lubią bo bardzo szybko kończą żywot, dodatki nitrowe do paliw modelarskich powodują wzrost mocy, a moc to przede wszystkim zwiększone obroty. Przy zwiększaniu obrotów zwiększa się obciążenie i zużycie silnika. Chcę zaznaczyć że mówię o silnikach do latania w weekend-y. Silniki wyczynowe to zupełnie inna "para kaloszy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Marek - Tom bardzo ładnie sobie zaprzeczyliście Według moich doświadzeń latanie na zupie80/20 a latanie na 5-10% nitrometanu to przepaść w łatwości regulacji silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alyan Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Do mvvs'ów leję co popadnie, z nitro i bez, i nie muszę regulować - tylko igłą główną. Świeca Novarossi C3 lub C6 . Capriman - sprawdź czy masz szczelny wężyk ciśnienia na zbiorniku. Na moją głowę tutaj jest problem. Tutaj masz artykuł Andrzeja_T dot. regulacji -> http://www.modelarz.one.pl/porady-modelarskie/warsztat-rc/regulacja-gaznikow-i-docieranie-silnikow-mvvs/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Capriman - wyjaśnił się problem? U mnie taki efekt pojawiał się gdy nałożyły się na raz...: - zbyt duże śmigło + mocny wyrzut z ręki + problem z wężykami Na ziemi kręcił idealnie a przy wyrzucie nie miał sił zassać paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 ewidentnie nieszczelny przewod paliwowy.. moze ssak spadl z rurki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Ten silnik do dzisiaj nie działa prawidłowo hah. Wczoraj znowu z nim powalczyłem i ma pewną dziwną dolegliwość. Chcąc go zgasić po całkowitym zamknięciu bębna pracuje nadal ? nawet po zatkaniu gardzieli palcem nadal pracuje. Pod gaźnikiem jest nowy oring uczelniający. Co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Silnik jest gdzieś nieszczelny. Ja bym sobie tym głowy nie zawracał, tylko poszukał czegoś mało chodzonego w zamian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Miałem mvvs8ccm. Miał podobnie jak skrzywilem wał. Nie dużo Ale coś tam powietrza wchodziło i też nie dawał się zgasić. Sprzedałem jako złom. Jak chcesz mały silnik to polecam asp .25 AII mam ten motor i pięknie pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi