JacekCichy Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Od ponad miesiąca pracuje nad depronową extrą, nadszedł wreszcie czas aby odtajnić projekt Rozpiętość: ~1m Waga: ~800-900g Profil: NACA 2412 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damiano Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Fajnie się zapowiada,kibicuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DonMateo Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Bardzo fajnie zaczęty temat zasiadam z popcornem Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemo Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Widzę po zdjęciach że depronowa Extra będzie przedsmakiem przed Extrą 300 do Mirka Galbarczyka ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek Piękoś Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Porzuciłeś Corsaira dla jakiejś Extry? Zdrada! Tak serio, bardzo sympatycznie i nęcąco wygląda ten projekt. Będę wdzięczny za plany. P.S. Nie chcę przynudzać, ale czy Corsaira w tym roku skończyć zamierzasz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volleyboy Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Kibicuje i podłącze się do Bartka jeśli chodzi o plany Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal888 Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 NACA 2412 do akrobata ? -przecież on nie jest symetryczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekCichy Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Dzięki Panowie @Przemo - dokładnie taki był zamiar, pilot ze mnie kiepski więc tak kombinowałem aby zrobić coś co będzie maksymalnie kretoodporne, stąd pokrycie depron 6mm i jak najmniej elementów które mogą pęknąć @Bartek - zaraz zdrada powiem szczerze że korsarz mnie trochę przytłoczył niezbyt mądrze wybrałem trudny model na początek, który w dodatku wymagał trochę inwencji bo pomimo solidnej konstrukcji ma średnio przemyślane miejsce na takie rzeczy jak regiel, akumulator, odbiornik, a w dodatku sam popełniłem w nim masę błędów choćby takich że tworząc depronową "kanapkę" czyli klejać powierzchnię sterową z 3 elementów depronowych użyłem dwa razy uhu pora który dwa razy mi wyżarł częśc depronu od spodu co prawda za drugim razem mniej i jest to akceptowalne ale nigdy więcej nie użyję uhu do podklejania. Wracając do korsarza to pewnie skończę ale ma niższy priorytet bo muszę się jeszcze wiele nauczyć. @Tadek - plany to w zasadzie zaadaptowana pod depron "little ekstra" na ta chwile jest w nich bałagan i cały czas jeszcze w nich coś zmieniam więc jak model poleci i okaże się że rokuje nadzieje to jak najbardziej. Chyba ze wam bardzo zależy to ok ale na razie to straszny bajzel. @Michał - oczywiście że nie symetryczny ale w "little" jest taki sam albo baardzo podobny, poza tym to nie jest makieta no i ma głównie służyć do nauki szybszego latania (kąt zaklinowania skrzydła 0 stopni) a jak będzie szło jako tako to będę kontynuował na balsowo-sklejkowej ekstrze z full symetrycznym profilem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek Piękoś Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 tworząc depronową "kanapkę" czyli klejać powierzchnię sterową z 3 elementów depronowych użyłem dwa razy uhu pora który dwa razy mi wyżarł częśc depronu od spodu co prawda za drugim razem mniej i jest to akceptowalne ale nigdy więcej nie użyję uhu do podklejania. No co ty? Ja właśnie zakupiłem 2 tubki do klejenia poszycia... Dlaczego wyżarł? Za dużo dałeś? Mam poszycie kleić na polimer albo Soudal? Napisz coś szybko, co ukoi moje skołatane nerwy, bo jutro lub pojutrze zaczynam oklejać... plany to w zasadzie zaadaptowana pod depron "little ekstra" na ta chwile jest w nich bałagan i cały czas jeszcze w nich coś zmieniam Na plany Extry w takim razie poczekam aż się "dopieszczą". A co do Corsaira, to ja właśnie rozmieściłem regiel i baterię. Bateria niemal w jednej linii z reglem, w tym samym strumieniu powietrza chłodzącego. Jeśli uznasz, że to dobre rozwiązanie, to może Cię zainspiruje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damiano Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Z tym UHU POR-em coś jest nie tak,wydaje mi się że lekko wyżera gdy jest trochę za ciepło.Mi np. wyżarło jak położyłem skrzydło na pokrywę od akwarium(trafo było dość ciepłe),a koledze wyżarło jak kleił w bardzo(ostrym) słońcu,gdzie temperatura w cieniu wynosiła ponad 30^C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekCichy Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 Ogólnie to może być coś w tym co Damian pisze aczkolwiek wydaje mi się że może też się tak dziać kiedy opary kleju nie mają gdzie ujść. U mnie działo się to w sytuacji kiedy statecznik z depronu 6mm cały smarowałem uhu porem i przyklejałem drugi taki statecznik z depronu 3mm na niego. Zatem były dwie duże powierzchnie które się stykały. Za drugim razem kiedy się zorientowałem co i jak to całą powierzchnię nakłuwałem gęsto szpilką i wydaje mi się że po tym zabiegu znacznie mniej wyżarło depron. Natomiast ja do klejenia szkieletu używam UHU bo trochę szybciej wiąże od "uniwersalnego polimerowego" a poza tym powierzchnia styku jest mała i klej może spokojnie parować i jak narazie nie było problemu, natomiast jeżeli chodzi o podklejanie dużych powierzchni to tylko polimerowy no a co do poszycia to na wszelki wypadek użył bym polimerowego tym bardziej jeżeli powierzchnie styku są większe i pary kleju nie mają się za bardzo gdzie podziać. Natomiast z perspektywy czasu to powiem szczerze że nie do końca wiem co jest takiego lepszego w UHU poza tym że trochę szybciej wiąże, jeżeli chodzi o wytrzymałość to nawet wydaje mi się że polimerowy jest trochę mocniejszy, a jest również znacznie tańszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekCichy Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Wczoraj wyciąłem elementy jednego skrzydła i powiem szczerze że jest ono tak małe że aż mnie oblał zimny pot... Przy zakładanej wadze 800g obciążenie powierzchni wynosi 63g/dm2 (powierzchnia liczona z uwzględnieniem lotek) i tu moje pytanie do was, czy takie coś ma w ogóle szanse przyzwoicie latać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek Piękoś Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Wczoraj wyciąłem elementy jednego skrzydła i powiem szczerze że jest ono tak małe że aż mnie oblał zimny pot... Przy zakładanej wadze 800g obciążenie powierzchni wynosi 63g/dm2 (powierzchnia liczona z uwzględnieniem lotek) i tu moje pytanie do was, czy takie coś ma w ogóle szanse przyzwoicie latać? Myślę, że odpowiedź zależy w bardzo dużej mierze od tego jak lubisz i chcesz latać, czyli jaki model lotu/styl latania CI odpowiada. Mogę się podpierać li tylko wiedzą teoretyczną (podstawową), ale... mogę tu przytoczyć kilka źródeł pisanych oraz mówionych, w których naturalne dla samolotu do zaawansowanego treningu/samolotu akrobacyjnego (tutaj Twoja Extra się "łapie") obciążenia określane są w przedziale 50 do 60 i WIĘCEJ G/dm2! Takie modele nie tylko latają, ale i latają dobrze. Mogłoby być lżej, jednak panika - moim skromnym zdaniem - zupełnie nieuzasadniona. Klej sobie w spokoju, pilnuj wagi i będzie dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekCichy Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 Dawno nic nie wrzucałem a tymczasem udało się ukończyć garb, podwozie no i zacząć skrzydła. Miłego oglądania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr T. Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Czy bagnet w kadłubie opiera się głównie tylko na tych deskach balsowych? Nie jest to za mało? Warto to wg. mnie wzmocnić sklejką. Ogólnie świetnie to wygląda Rówież się skuszę na plany. Jakie wyposażenie planujesz w niego wsadzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekCichy Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 Czy bagnet w kadłubie opiera się głównie tylko na tych deskach balsowych W zasadzie można tak powiedzieć, oprócz tego opiera się jeszcze na dwóch ściankach z depronu 6mm, więc powinno dać radę Co do wyposażenia to: Serwa: 4x SG-92R Tower Pro Pakiet: 1-2x 1700mAh 3s Li-pol Silnik: Emax 2822, jeżeli waga będzie niewiele większa niż 600g lub coś o ciągu 1kg jeżeli waga wyjdzie bardziej w stronę 1kg (dosyć duży margines błędu ale cały czas się waham czy iść bardziej w stronę akrobatycznego cegłolota czy funfly'a ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekCichy Posted December 10, 2013 Author Share Posted December 10, 2013 Z racji że przydało by się wreszcie skończyć ten model mały up: 1. Rdzeń skrzydła przed obklejeniem 2. Skrzydło po obklejeniu depronem 3mm 3. Kilka ujęć samolotu z zamontowanymi skrzydłami Mam dwa pytania: - czym lepiej obkleić: oracover'em czy papierem śniadaniowym? - jeżeli oba pokrycia są podobne wytrzymałościowo i wagowo to ile warstw papieru nakleić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kross Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Sam rdzeń skrzydła mogłeś nawet jeszcze wyażurować, ale konstrukcja fajna. Oklejanie depronu folią nie wiem jak się sprawdza w praktyce, ale oklejenie papierem na wikol już jedna warstwa wystarczy i daje efekty takie: http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1 ale swoje waży, na pewno więcej niż folia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekCichy Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Dzięki za odpowiedź Chyba kupię testowo kawałek folii i spróbuję i tak i tak zobaczę jak wpływa to na wzrost wytrzymałości i wagi. Twojego Yaka kojarzę, a samolot bardzo piękny Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Jeśli chcesz oklejać folią to koniecznie zrób test na depronie jaki stosujesz.Odstaw na tydzień i zobacz czy nie gazuje pod folią. Czasem klej wchodzi w reakcję z depronem i nawet jak idealnie położysz folię to po paru dniach zaczynają pojawiać się bąble. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts