Jump to content

Łavoczkin Ła-5FN - czyli potrzeba chwili :)


marek rokowski
 Share

Recommended Posts

kilka dni przed zawodami w Łodzi zorientowałem się że nie mam czym wystartować w WW2, więc.. potraktowałem to jako okazję do zrobienia czegoś nowego :)

 

postanowiłem zrobić coś a la EPA - czyli z przestrzennym kadłubem i solidnie wzmocnione żeby móc powalczyć z Czechami

waga wyszla w okolicy 390gram -ale ze sterem kierunku...

kurcze, będę postulował żeby dopuścić dodatkowe 20gram na przyszły sezon

jak uczy doświadczenie - tyle trzeba żeby trochę zmakietowić nasze latające cudeńka;)

 

zdjęcia z budowy niestety zostały w domu -ale postaram sie uzupełnić wątek;)

 

 

tymczasem jedna fotka i film...

 

model lata rewelacyjnie!

wiadomo: ruscy zawsze stawiali na własności lotne sprzetu... ;)

 

 

la5fn_1.jpg

film:

 

 

Link to comment
Share on other sites

:) dzięki :)

model trzeba było oczywiście wyważyć jako układ- razem z kamerką ;)

 

 

a teraz kilka obrazków z budowy:

 

kadłub na całej długości wzmocniony siatka klejona na UHU

 

20130810_163602.jpg

 

 

łoże silnika w wersji "nie do zabicia":

20130810_164850.jpg

 

 

tak wyglądały pianki do Łavoczkina:

 

20130810_142420.jpg

 

 

a potem było malowanko:

 

la5fn_g.jpg

 

la5fn_pr.jpg

 

la5fn_d.jpg

 

 

 

na zawodach niestety dąłem plamę:

nie zamocowany akumulator przesunął się do tyłu i Ła tańczyło w zawisie nad płytą boiska.... :)

 

dopiero w ostatniej rundzie model pokazał co potrafi :)

Link to comment
Share on other sites

sposób wykonania pseudo żeber jest banalny:

 

b. rzadka czarna farba w aerografie

przykładasz kawałek kartonika i malujesz lekką mgiełką po jego krawędzi

wystarczy lekkie napylenie na epp żeby uwidocznić "żebra"

 

przy odrobinie wprawy - robi się to z ręki ;)

efekt wizualny - niezły - a przecież to nie makieta... ;)

Link to comment
Share on other sites

Widziałem w Łodzi jak ta maszynka lata i powiem, że tak zwrotnego jednosilnikowca do WWII jeszcze nie widziałem, kręcił bardzo ciasne pętle bez zrywania strug, i niekontrolowanych korków.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.