papuga Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Witam Od niedawna w przepisach FAI pojawiła się kategoria F5J. Jest to skrzyżowanie F3J z naszą polską klasą F3E lub czesko/słowackim RCEK. Dziecko z tego wyszło dosyć urodziwe ale jeszcze dorasta i do końca nie wiadomo jak będzie się prezentować (regulamin tymczasowy). Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach. Tak po krótce trzy główne założenia: napęd el. z max. 3 cel LiPo, limiter elektroniczny lub jak kto woli loger, który odcina silnik po 30 s. lotu z pomiarem wysokości na jakiej doszło do wyłączenia silnika i ekstra punkty za wyłączenie silnika poniżej pułapu 150m (karne za wyższą wysokość). Przepisy niby podobne do wielu innych ale.... Aby dostać się do finału trzeba wyłączyć silnik na 60-90m. W finale, 30 metrów może być za dużą wysokością aby znaleźć się na pudle. W Holić dwóch finalistów przez kilka minut tańczyło w tym samym bąbelku na 9-16 m wysokości. http://www.youtube.com/watch?v=IBaUBdsUjSU&feature=player_embedded#t=88 I już gdy zaczęło ich zabierać ...kraksa. Pech ale zarazem zwycięstwo dla tych , którzy tylko trochę mniej ryzykowali. Gdzieś z boku o kilka metrów wyżej. Emocje jakich nie doświadczyłem w F3J lub F3E. Sport dla lubiących ryzyko i potrafiących unosić się na każdym "pierdnięciu". Na razie startują modele różnego typu, od samoróbek po firmowe wersje elektrycznych F3J-ek. Ogólnie rzecz biorąc nadal obowiązuje zasada : "bez dobrego pilota drogi model nie chce latać". Przed ostatnimi zawodami cyklu Contest Eurotour Tomek Frąk jest na 6 miejscu klasyfikacji. Na sam szczyt już nie wejdzie ale może na pudle będzie. Zobaczymy, jak na pierwszy sezon w tej klasie to i tak b. dobrze. http://www.contest-m...sults-2013.html inne zdjęcia: https://plus.google....673968523441265 http://malcateam.raj..._Boretice_2013/ pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 bardzo widowiskowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Robert, a widziałeś kiedyś na żywo w akcji wyścig na uwięzi F2C?? Tutaj masz tylko mały tego smaczek http://www.youtube.com/watch?v=u2ZApnxLgMU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Choroba morska murowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Nie widziałem jeszcze u nikogo z zawodników takich objawów, a zaliczyłem już wiele imprez w trakcie których właśnie wyścig był rozgrywany, dawno temu też sam w nim startowałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 REWELACJA !!! Pierwszy raz to widzę na "żywo". Do tej pory tylko na zdjęciach. Zaskoczyło mnie to że przy tankowaniu kucający zawodnicy nie przewracają się na bok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 A dlaczego mieliby się przewracać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Bo tankuja za kazdym razem z ~7cm - maja prawo sie przewrocic ale trening czyni mistrzem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Od tego kręcenia się w kółko. Chociaż jak patrzę na ich ruchy i zachowanie to widać że są to zawodowcy, a takim to się nie przytrafia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Wyglądają trochę jak w psychiatryku, ale na pewno musi być fajne i wymagać sporo skupienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 W pewnych kręgach F2C znane jest jako taniec trzech pedałów....aaaaallllleeeeeeeee nie o tym chciałem. Panowie uwierzcie mi naprawdę nie ma nic lepszego niż F2C...no chyba, że F3D alibo i F2D...ale to już inna bajka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Witam Paweł twoje sugestie co do "tęczowych" właściwości modelarzy spod znaku F2wyścig są niepoprawne ... jakoś tam . Wczoraj na modelarni znalazłem linki do F2 produkcji Czechosłowackiej i ZSRR. Oddam gratis + koszta wysyłki. Dla mnie to złom ale może dla waszych młodzików to ciekawy nabytek... Czekam na odpowiedź. pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Jeśli o linki chodzi to obawiam się, że jeśli są bardzo stare (a na to wskazują kraje ich produkcji) to nie spełnią wymogów aktualnie obowiązujących przepisów dla F2C. Bodajże w 2007 roku zmieniono średnicę linek na 0,35 mm i to zarówno dla pojedynczych drutów jak i plecionek. Jeśli jednak masz druty 0,3mm na jakich latało się kiedyś to nadają się one do modeli klasy F2A Rodeo 2,5 i chętnie się nimi zaopiekuję. Szczegóły dogadamy na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Można gdzieś znaleźć rozwiązania stosowane w klasie F5J? Chodzi mi o napęd i zasilanie serw (osobne NiMh, BEC z regulatora czy osobny BEC z pakietu napędowego, czy może BEC i osobny pakiet Li-pol'ek). Jakie jest przykładowe wyposażenie takiego modelu? silnik, regulator, pakiet etc. I jaka waga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Tutaj Rozdział 5.5.11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Witam Poniżej zdjecie kadłuba modelu Tomka. W nim: silnik Kira z przekładnią Kontronika 5,2:1 o średnicy 28mm, regulator z becem Kontronika Koby 55 Amp. , zasilania 2.2 Ah lub 1,0 Ah - 3 celowe. Śmigło Aeronaut 15x10 lub 16x8, loger Altis ver.3. Model Jantar ma masę 1900-2000g. przy rozpiętości 3,9m. Obok kadłuba leży zestaw do drugiego eksperymentalnego modelu "low cost" czyli stara przekładnia Kontronika 4,2:1 z silnikiem Turnighy za ok. 20$ + piasta i kołpak za 17 Eur a do tego ( niewidoczny) regulator Turnighy 60 Amp. Zestaw cięższy, o mniejszej mocy i sprawności ale dla początkujacego wystarczający. Wielu zawodników nie używa reduktorów i zadowala się napędem bezpośrednim, który jest tańszy i dobrze pasuje do lekkich modeli. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi