listek1 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Witam wszystkich . Mam zamiar wykonać od podstaw combata WWII C-3603 Thun . Założenia mają być następujące : model całkowicie wykonany ze styrodudu zalaminowany tkaniną szklaną o gramaturze 60g/m , profile skrzydła przy kadłubie naca 2415 na końcówce naca 2410 , zwichrzenie skrzydła - 2 stopnie , rozpiętość 1200mm , uproszczony kadłub złożony z dwóch części . I tu do was mam pytanie jaki kąt zaklinowania skrzydła zastosować , dać 0 stopni a później regulować podkładkami na spływie czy tez może są jakieś ustalone kąty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Ja bym nie dawał zwichrzenia wogóle bo i po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Najpierw przeczytaj "po co" a potem doradzaj. Skrzydło na zero. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek1 Opublikowano 1 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Ok dzięki za odpowiedź zabieram się za projektowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Bardzo dobrze latający model, na jaki silnik go przewidujesz bo już widziałem latające na 2,5ccm i 4ccm? Co do skrzydła to zwichrzenia przy tych profilach jak najbardziej wskazane. Co do kąta zaklinowania to zależy już od samego skrzydła i profili ale od 0 można wyjść, przypuszczam, że na +1 do +1,5 się skończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Siemka Bartek, czyżby wielki powrót do modelarstwa? i od razu combat? trzymam kciuki. We trzech będzie raźniej jeździć na zawody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek1 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 No jasne że powracam zawsze ciągnęło mnie do combatów , wiec postanowiłem zrobić sobie parę modeli do podszkolenia lotów , no i myślę też o jakichś zawodach w niedługiej przyszłości Co do projektu zmniejszam trochę rozp. a mianowicie będzie to 1160 mm zwichrzenie skrzydeł 3 stopnie długość kadłuba 820mm silnik mvvs 3,5 + czarna rura (taki posiadam) i drugi model os. 25 , trzeci będzie pusty do uzbrojenia Jakich serw użyć ? na lotki chciałem dać jedno serwo standard a na statecznik i do przepustnicy jakieś mini serwo może hitec hs 80 , jakiej pojemności zastosować zbiornik paliwa ? Kąt zaklinowania dam na 0 stopni i będę regulować podkładkami ze sklejki chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Jakich serw użyć ? na lotki chciałem dać jedno serwo standard a na statecznik i do przepustnicy jakieś mini serwo może hitec hs 80 , jakiej pojemności zastosować zbiornik paliwa ? Kąt zaklinowania dam na 0 stopni i będę regulować podkładkami ze sklejki chyba Ja proponuje na lotki dac 2 x HS81 lub odpowiednik - np MG91 lub TP 16MG (16gramowe o uciagu ok 2kg). Jedno serwo w srodku i wystajace drazki napedow lotek przy kraksie i przekoszeniu skrzydel wzgledem kadluba oznacza powazne uszkodzenia jednego lub drugiego. Dodatkowo 2 serwa na lotkach daja opcje steorwania miksem i np wychylenia lotek przy sterze wysokosci... - oczywiscie jako ciekawostka. Na gaz SP Piotrek stosowal Eskay 9g (mam jego Corsaira i sporo sie nauczylem jezeli chodzi o technologie budowy modeli na ktorych wygrywal). Zbiornik 170ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek1 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 W sumie dobry pomysł z tymi dwoma serwami na skrzydłach więc chyba taki patent zastosuje . Myślę nad tym kątem zaklinowania skrzydeł czy nie dać od razu 1 stopień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Dwa serwa MG 16 na lotki obowiązkowo ,ostatnio dwa serwa na SW stają się modne ale u ciebie nie trzeba . Warto jednak dać coś szybkiego na metalowych zębach. Ogólnie wszysko co powoduje zwiększenie niezawodności jest jak najbardziej pożądane.Co do kątów to sprawdź ARSENALA Daniela i zrób tak samo. Kombat to dziwny rodzaj modelarstwa.Robimy modele jak najprostsze bo trzeba ich robić dużo i szybko.Muszą być też łatwo naprawialne. Trochę dziwne jest że robisz taki model skoro jest już produkowany no ale o gustach... Wydaje mi się że warto skierować energie w coś nowego. Co do skrzydeł to warto robić większe niż mniejsze co przećwiczyłem na Ile 2 .Prędkość lepiej robić cięciwą i i najważniejsze wagą. Co do twojego modelu to ma jedną niespotykaną zaletę -jest najbardziej widoczny z wszystkich modeli .N.p.taki.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek1 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Przeszperałem trochę planów tego modelu we wszystkich zwichrzenie występuje 3 stopnie oraz kąt zaklinowania wynosi 0 stopni tak też zrobię co do serw to zdecyduje sie na tp mg 90 mam nadzieje ze nie zawiodę się jak na tp sg92r po kilku lotach w modelu ESA zaczęły się dziwnie zachowywać . Rozp. ziwększe do 1200mm mam nadzieje że będzie regulaminowo ;P . Szablony już powycinane teraz muszę kupić materiały i tu pojawia się problem ze styrodurem nie wiem gdzie go dostać nie wiem ile wycinać modeli czy na początek jeden do testów czy od razu parę sztuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Styrodur można dostać w castoramie lub innych marketach budowlanych. W Łodzi w Casto można kupić pojedyncze płyty a nie całe opakowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Rob 3 modele na raz (niekoniecznie uzbrojone) - a rdzeni na skrzydla mozesz wyciac na 5 kompletow. Zabawy jest tyle samo co przy budowie pierwszego modelu a w efekcie koncowym masz 3 wymienne modele (najwiecej czasu traci sie na rozkminianie co i jak, a jak juz rozwiazesz problem to jego zastosowanie do drugiego czy trzeciego modelu jest blyskawiczne). Jak dotrwasz w postanowieniu do zawodow to po pierwszej kraksie docenisz powyzsze zalozenia. Co do rozpietosci to nie gdybaj tylko max +5% od nominalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek1 Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Ok dzięki za radę jeśli zdobędę styrodur zrobię 3 modele i na razie jeden uzbroję a tamte wyposażę w dźwignie i bowdeny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POGO Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Co do styroduru to odwiedź jawe lub cieślę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek1 Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Ok wiec założenia do modelu uważam za zakończone ;P niedługo wstawię nowy post z budową modelu dzięki wszystkim za porady pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Andrej robił swojego na 1180 poza tym C-3603 -0 miał 15,1 m więc 1200 to wychodzi w minusie ,natomiast C3603-1 miał 13,74 no to 1200 wychodzi 5% w plusie. Widziałem latające i takie i takie ,z tym że większy ( 1300mm)lepiej zakręcał a mniejszy był szybszy ale mniej sterowny. Mniejszy to był taki: http://aircombat.mod...cd7752556cbb802 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek1 Opublikowano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Ja robię właśnie tą wersje c3603-1 i dam 1200 mm rozp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek1 Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Prace nad modelami wrą w sumie w następną sobotę planuje oblot pozostało wkleić kołki do gum mocujących skrzydło , kabinka ,osłona silnika , zamontować serwa w skrzydła i wyciąć lotki oraz malowanie bedzie ciemnozielony przesyłam parę fotek z budowy pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Noi to sie nazywa produkcja seryjna. Co do malowania to polecam cos bardziej jaskrawego. Ostatio na zawodach przewazaja modele srebrne, zolte pomaranczowe - sa lepiej widoczne. Zrob z drewna (mdf, lipa) kopyto do formowania owiewek kabiny i silnka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi