Skocz do zawartości

projekt fpv


Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od tego, że te nadajniki wideo są przeznaczone do systemów monitoringu, gdzie nadajnik zabudowany jest często w jakimś hermetycznym pudełku na budynku lub w obudowie razem z kamerą. Do tego zwykle siedzi w aluminiowej obudowie-radiatorze. Kilkanaście minut pracy bez szalejącego wokół niego huraganu niczym mu nie grozi. Ponadto tak jak pisałem wcześniej - taki np. FOX-800 ledwo się grzeje podczas pracy (są opinie że montowanie dodatkowego radiatora na nim to już przesada). Z innymi nadajnikami jest oczywiście inaczej (niektóre nagrzewają się całkiem mocno ale nadal nie na tyle, żeby coś się z nimi stało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że jak zmieniam parametry w osd to nadajnik jest włączony i nieraz musi postać długo więc a bez wiatraka nagrzewa się solidnie ,z kolei z wiatrakiem jest lekko ciepły i tak już chyba zostanie.

 

Założę ewentualnie tą kopułkę .

 

Najlepiej by było jakby ten wiatrak po wystartowaniu się wyłączał tak, tak chyba zrobię ,założę prosty wyłącznik który będzie wyłączał zasilanie wiatraka jak poczuje napór powietrza.

 

Uniknę też w ten sposób ewentualnych zakłóceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co diodki skoro kamera będzie miała noktowizor? A jak nie będzie miała to po co to ma latać w nocy?

Napisz coś o osiągniętym zasięgu, doskonałości, udźwigu? Bo to właśnie a nie ilość niepotrzebnych błyskotek określa czy model jest dobra platformą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolotem będzie można latać i obserwować ziemię nocą ale nie z dużej wysokości. Kamerę wyposażyłem w obiektyw który widzi światło IR . (nie jest to noktowizor chodź zasada działania podobna)

 

Co do potrzeby montowania świateł to mi się trochę nie chce wyjaśniać - spróbuj się nad tym zastanowić , jak nic nie wymyślisz to CI napiszę.

 

Dokładną charakterystykę lotu niedługo pokażę , póki co samolot waży 3kg z pełnym wyposażeniem w tym akumulator zasilający silnik 10000 mAh 3s. przy powierzchni skrzydeł 1m2

 

O zasięgu nie ma co pisać bo jeszcze nie sprawdziłem. Ale na pewno docelowo będzie taki jaki mnie zadowoli.

 

Przepraszam za skromność ale ten samolot nosi wyjątkowo wiele znamion dobrej platformy i to że ten samolot jest dobrą platformą to już jest fakt, nawet jak owinę go dodatkowo światełkami choinkowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za skromność ale ten samolot nosi wyjątkowo wiele znamion dobrej platformy i to że ten samolot jest dobrą platformą to już jest fakt,.

Nie watpię, chciałem tylko zobaczyć te znamiona, bo jeszcze nie zostały przedstawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia czy z wiatraczkiem czy bez to inna sprawa, ale ważniejszym moim zdaniem, problemem w tym modelu jest połączenie RC 2,4GHz i toru video 1,2GHz. . Szkoda by taki fajny model skończył żywot przy spotkaniu z Matką Ziemią.

 

 

Wiesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo chyba zrozumiałem " Kamerę wyposażyłem w obiektyw który widzi światło IR . (nie jest to noktowizor chodź zasada działania podobna)" Co ma obiektyw do IR? Przecież o tym czy kamera widzi w podczerwieni decyduje matryca i elektronika a właściwie procesor DSP w kamerze o ile taki posiada ( w tanim chłamie się z tym nie spotkałem) . Noktowizory, przynajmniej te sprzed lat działały na zasadzie podobnej do fotopowielacza elektronowego. W obiektywach CCTV co najwyżej może być przesłona elektroniczna sterowana z elektroniki kamery-w małych kamerkach nie spotkałem się z tym.Montowałem kamery które widziały doskonale szczegóły w hali 40m x 15m przy oświetleniu malutkim promiennikiem podczerwieni ale nie były to tanie rzeczy a już napewno nie do zastosowania z racji wagi i poboru prądu w modelu. Zajmuję się tym tematem od kilkunastu lat i chętnie się dowiem co to za obiektyw. Pytam z czystej ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze macie rację platforma jest do d… .

Jest mała – bo tylko nieco ponad metr 2 pow. Skrzydeł.

Jest ciężka – bo waży niecałe 3kg z pełnym wyposażeniem ,łącznie z Gembalem trzyosiowym i głównym- aku 10000mAh

Kadłub jest ciasny- bo ma zaledwie 2700cm 3 pojemności i nie zmieści mi się już sokowirówka.

Poza tym wewnętrzna przestrzeń kadłuba jest trudno dostępna – bo przecież żebym mógł podłączyć jakiś kabel czy wymienić jakiś moduł elektroniczny to muszę zdjąć jeden bok kadłuba który jest zamontowany na 7 magnesach neodym. A ja bym wolał przeciskać się przez wąskie przegrody chińskich wydmuszek ,przekładając i podłączając kabelki zagiętym drucikiem itp.

 

Poza tym to po jakiego mi te światła w samolocie – przecież gdybym chciał go w nocy widzieć podczas np. lądowania to wystarczy że sobie założę na łeb noktowizor najlepiej 3d. światła przechodzą w inny tryb świecenia jeśli napięcie spadnie poniżej określonego V.(to też bez sęsu)

 

Koła wogóle nie potrzebne- bo przecież zawszę mogę poprosić przypadkowego przechodnia żeby zamaszystym ruchem cisnął w niebo ten oto wynalazek. A do lądowania może być dobra duża siatka na motyle (ewentualnie rycie gleby kadłubem – też fajnie)

 

Umocowanie kamery beznadzieja – gimbal na silnikach bezszczotkowych –poco przecież leprze są Serwa trzepiące kamerą jakby miały Parkinsona. Obraz byłby szarpany a nie łagodny (poprawny że aż mdły).

 

Umiejscowienie kamery do d… - przecież powinna być na kadłubie a nie pod kadłubem – wtedy nie można by było spojrzeć w duł na ziemię tyko gapił bym się przed siebie, najlepiej na śmigło ewentualnie w górę.

 

Zmiana obiektywu na regulowany z możliwością zumowania bez efektu rybiego oka też nie wiem poco – przecież rybie oko to śnietny efekt wizualny (bez alkoholu)

 

Jak sobie przypomnę jeszcze jakieś wady to dopiszę.

Ogólnie to chyba już będę kończył w tym temacie poza tym szkoda mi prądu w aparacie na cykanie zdjęć i filmów tego samolotu i wstawianie ich tym forum.

Jutro jeszcze może napiszę kilka zdań na temat tego hobby jakim się zajmujemy na tym forum bo co niektórzy w tym pędzie zakupów i nawale chińszczyzny w polskich sklepach, zapomnieli o istocie Modelarstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że muszę przyznać zdanie Irkowi. Szkoda pisać. Tak na marginesie - obróć kamerę w stronę usterzenia i zobacz co się z nim dzieje podczas lotu. Piszesz że to wyjątkowa platforma, może i tak. Spójrz uważnie teraz na sam projekt w aerodynamice kadłuba, Powinieneś go ładnie oprofilować od przodu jak i przed tarczą śmigła chociażby po to żeby jak najefektywniej wykorzystać akumulator. Amortyzowane podwozie- zbędny ciężar, zamiast silników w gimbalu mogłeś zastosować precyzyjne serwa chociaż ja bym zastosował inny patent o którym myślę od roku i jak mnie naleci na fpv to go zrealizuję tym bardziej że mam dostęp zarówno do tokarek jak i lasera przemysłowego. Tak czy owak, spinasz się nie potrzebnie bo żadne to cudo nie jest i żadna światowa rewolucja chociaż wkład pracy duży. Szkoda że innych traktujesz jak debili. Co do skromności - masz rację- jest do bólu.

Nie wiem natomiast co zawiniła Ci polszczyzna że katujesz ją błędami ortograficznymi w takim stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ogona z filmu to już go niema .Zamiast aluminium jest rurka węglowa pleciona (bardzo sztywna)

Co błędów ortograficznych – ten temat warto na tym forum szeroko opisywać bo przecież o czym tu pisać.

 

Napiszę jeszcze krótkie jedno zdanie, krótkie bo się boję że jakiś błąd ort. Zrobię.

Wymyśliłem i wykonałem każdą część tego samolotu ,każdy centymetr kwadratowy i sześcienny na nim, dlatego jest on taki jaki chcę żeby był. Dlatego dla mnie ten samolot jest idealny.

Tymczasem uprzejmie proszę moderatorów o usunięcie całej zawartości tematu jak i samego tematu który założyłem tj. „projekt fpv”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien ? Nie wiem czy jest to możliwe, ponieważ wielu użytkowników brało udział w dyskusji. Swoją drogą, może ochłoń i z przymróżeniem oka kontynuuj temat. Nikt nie miał na celu tak Cię nakręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnij temat bo model ciekawy, a na kolegów sie nie obrażaj bo oprócz bajerów chcą zobaczyć zapowiadane wyniki.

Do tej pory Twój temat przypomina mi nowelę Londona "Niepojęte i potworne" gdy budowano jacht do startu w prestiżowych regatach, miał byc szybki, ostro chodzący do wiatru, budowali go najlepsi specjaliści, środki finansowe nieograniczone a wyszedł bubel nie żeglujący.

Dalekie loty mozna zrobić na tym ;)

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/41284-wild-hawk-czyli-rtf-za-6370/page__fromsearch__1

 

post-10282-0-57840000-1395817070_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.