Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zacznijmy od tego, że te nadajniki wideo są przeznaczone do systemów monitoringu, gdzie nadajnik zabudowany jest często w jakimś hermetycznym pudełku na budynku lub w obudowie razem z kamerą. Do tego zwykle siedzi w aluminiowej obudowie-radiatorze. Kilkanaście minut pracy bez szalejącego wokół niego huraganu niczym mu nie grozi. Ponadto tak jak pisałem wcześniej - taki np. FOX-800 ledwo się grzeje podczas pracy (są opinie że montowanie dodatkowego radiatora na nim to już przesada). Z innymi nadajnikami jest oczywiście inaczej (niektóre nagrzewają się całkiem mocno ale nadal nie na tyle, żeby coś się z nimi stało).

Opublikowano

Chodzi o to że jak zmieniam parametry w osd to nadajnik jest włączony i nieraz musi postać długo więc a bez wiatraka nagrzewa się solidnie ,z kolei z wiatrakiem jest lekko ciepły i tak już chyba zostanie.

 

Założę ewentualnie tą kopułkę .

 

Najlepiej by było jakby ten wiatrak po wystartowaniu się wyłączał tak, tak chyba zrobię ,założę prosty wyłącznik który będzie wyłączał zasilanie wiatraka jak poczuje napór powietrza.

 

Uniknę też w ten sposób ewentualnych zakłóceń.

Opublikowano

Co prawda jestem raczkujący w temacie FPV, ale zauważyłem, że grzanie się można ograniczyć podłączając osobne zasilanie na kamerę a nie poprzez nadajnik jak to sugerują dołączonymi kablami.

Opublikowano

Po co diodki skoro kamera będzie miała noktowizor? A jak nie będzie miała to po co to ma latać w nocy?

Napisz coś o osiągniętym zasięgu, doskonałości, udźwigu? Bo to właśnie a nie ilość niepotrzebnych błyskotek określa czy model jest dobra platformą.

Opublikowano

Samolotem będzie można latać i obserwować ziemię nocą ale nie z dużej wysokości. Kamerę wyposażyłem w obiektyw który widzi światło IR . (nie jest to noktowizor chodź zasada działania podobna)

 

Co do potrzeby montowania świateł to mi się trochę nie chce wyjaśniać - spróbuj się nad tym zastanowić , jak nic nie wymyślisz to CI napiszę.

 

Dokładną charakterystykę lotu niedługo pokażę , póki co samolot waży 3kg z pełnym wyposażeniem w tym akumulator zasilający silnik 10000 mAh 3s. przy powierzchni skrzydeł 1m2

 

O zasięgu nie ma co pisać bo jeszcze nie sprawdziłem. Ale na pewno docelowo będzie taki jaki mnie zadowoli.

 

Przepraszam za skromność ale ten samolot nosi wyjątkowo wiele znamion dobrej platformy i to że ten samolot jest dobrą platformą to już jest fakt, nawet jak owinę go dodatkowo światełkami choinkowymi.

Opublikowano

Przepraszam za skromność ale ten samolot nosi wyjątkowo wiele znamion dobrej platformy i to że ten samolot jest dobrą platformą to już jest fakt,.

Nie watpię, chciałem tylko zobaczyć te znamiona, bo jeszcze nie zostały przedstawione.

Opublikowano

Kwestia czy z wiatraczkiem czy bez to inna sprawa, ale ważniejszym moim zdaniem, problemem w tym modelu jest połączenie RC 2,4GHz i toru video 1,2GHz. . Szkoda by taki fajny model skończył żywot przy spotkaniu z Matką Ziemią.

 

 

Wiesiek

Opublikowano

Nie bardzo chyba zrozumiałem " Kamerę wyposażyłem w obiektyw który widzi światło IR . (nie jest to noktowizor chodź zasada działania podobna)" Co ma obiektyw do IR? Przecież o tym czy kamera widzi w podczerwieni decyduje matryca i elektronika a właściwie procesor DSP w kamerze o ile taki posiada ( w tanim chłamie się z tym nie spotkałem) . Noktowizory, przynajmniej te sprzed lat działały na zasadzie podobnej do fotopowielacza elektronowego. W obiektywach CCTV co najwyżej może być przesłona elektroniczna sterowana z elektroniki kamery-w małych kamerkach nie spotkałem się z tym.Montowałem kamery które widziały doskonale szczegóły w hali 40m x 15m przy oświetleniu malutkim promiennikiem podczerwieni ale nie były to tanie rzeczy a już napewno nie do zastosowania z racji wagi i poboru prądu w modelu. Zajmuję się tym tematem od kilkunastu lat i chętnie się dowiem co to za obiektyw. Pytam z czystej ciekawości.

Opublikowano

Dobrze macie rację platforma jest do d… .

Jest mała – bo tylko nieco ponad metr 2 pow. Skrzydeł.

Jest ciężka – bo waży niecałe 3kg z pełnym wyposażeniem ,łącznie z Gembalem trzyosiowym i głównym- aku 10000mAh

Kadłub jest ciasny- bo ma zaledwie 2700cm 3 pojemności i nie zmieści mi się już sokowirówka.

Poza tym wewnętrzna przestrzeń kadłuba jest trudno dostępna – bo przecież żebym mógł podłączyć jakiś kabel czy wymienić jakiś moduł elektroniczny to muszę zdjąć jeden bok kadłuba który jest zamontowany na 7 magnesach neodym. A ja bym wolał przeciskać się przez wąskie przegrody chińskich wydmuszek ,przekładając i podłączając kabelki zagiętym drucikiem itp.

 

Poza tym to po jakiego mi te światła w samolocie – przecież gdybym chciał go w nocy widzieć podczas np. lądowania to wystarczy że sobie założę na łeb noktowizor najlepiej 3d. światła przechodzą w inny tryb świecenia jeśli napięcie spadnie poniżej określonego V.(to też bez sęsu)

 

Koła wogóle nie potrzebne- bo przecież zawszę mogę poprosić przypadkowego przechodnia żeby zamaszystym ruchem cisnął w niebo ten oto wynalazek. A do lądowania może być dobra duża siatka na motyle (ewentualnie rycie gleby kadłubem – też fajnie)

 

Umocowanie kamery beznadzieja – gimbal na silnikach bezszczotkowych –poco przecież leprze są Serwa trzepiące kamerą jakby miały Parkinsona. Obraz byłby szarpany a nie łagodny (poprawny że aż mdły).

 

Umiejscowienie kamery do d… - przecież powinna być na kadłubie a nie pod kadłubem – wtedy nie można by było spojrzeć w duł na ziemię tyko gapił bym się przed siebie, najlepiej na śmigło ewentualnie w górę.

 

Zmiana obiektywu na regulowany z możliwością zumowania bez efektu rybiego oka też nie wiem poco – przecież rybie oko to śnietny efekt wizualny (bez alkoholu)

 

Jak sobie przypomnę jeszcze jakieś wady to dopiszę.

Ogólnie to chyba już będę kończył w tym temacie poza tym szkoda mi prądu w aparacie na cykanie zdjęć i filmów tego samolotu i wstawianie ich tym forum.

Jutro jeszcze może napiszę kilka zdań na temat tego hobby jakim się zajmujemy na tym forum bo co niektórzy w tym pędzie zakupów i nawale chińszczyzny w polskich sklepach, zapomnieli o istocie Modelarstwa.

Opublikowano

Widzę że muszę przyznać zdanie Irkowi. Szkoda pisać. Tak na marginesie - obróć kamerę w stronę usterzenia i zobacz co się z nim dzieje podczas lotu. Piszesz że to wyjątkowa platforma, może i tak. Spójrz uważnie teraz na sam projekt w aerodynamice kadłuba, Powinieneś go ładnie oprofilować od przodu jak i przed tarczą śmigła chociażby po to żeby jak najefektywniej wykorzystać akumulator. Amortyzowane podwozie- zbędny ciężar, zamiast silników w gimbalu mogłeś zastosować precyzyjne serwa chociaż ja bym zastosował inny patent o którym myślę od roku i jak mnie naleci na fpv to go zrealizuję tym bardziej że mam dostęp zarówno do tokarek jak i lasera przemysłowego. Tak czy owak, spinasz się nie potrzebnie bo żadne to cudo nie jest i żadna światowa rewolucja chociaż wkład pracy duży. Szkoda że innych traktujesz jak debili. Co do skromności - masz rację- jest do bólu.

Nie wiem natomiast co zawiniła Ci polszczyzna że katujesz ją błędami ortograficznymi w takim stopniu.

Opublikowano

Co do ogona z filmu to już go niema .Zamiast aluminium jest rurka węglowa pleciona (bardzo sztywna)

Co błędów ortograficznych – ten temat warto na tym forum szeroko opisywać bo przecież o czym tu pisać.

 

Napiszę jeszcze krótkie jedno zdanie, krótkie bo się boję że jakiś błąd ort. Zrobię.

Wymyśliłem i wykonałem każdą część tego samolotu ,każdy centymetr kwadratowy i sześcienny na nim, dlatego jest on taki jaki chcę żeby był. Dlatego dla mnie ten samolot jest idealny.

Tymczasem uprzejmie proszę moderatorów o usunięcie całej zawartości tematu jak i samego tematu który założyłem tj. „projekt fpv”

Opublikowano

Jesteś pewien ? Nie wiem czy jest to możliwe, ponieważ wielu użytkowników brało udział w dyskusji. Swoją drogą, może ochłoń i z przymróżeniem oka kontynuuj temat. Nikt nie miał na celu tak Cię nakręcić.

Opublikowano

Dobrze- z uwagi na uczestników wykazujących się w tym temacie czystą dobrą intencją niech temat zostanie.

Dla nich będę ten temat kontynuował .

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ciągnij temat bo model ciekawy, a na kolegów sie nie obrażaj bo oprócz bajerów chcą zobaczyć zapowiadane wyniki.

Do tej pory Twój temat przypomina mi nowelę Londona "Niepojęte i potworne" gdy budowano jacht do startu w prestiżowych regatach, miał byc szybki, ostro chodzący do wiatru, budowali go najlepsi specjaliści, środki finansowe nieograniczone a wyszedł bubel nie żeglujący.

Dalekie loty mozna zrobić na tym ;)

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/41284-wild-hawk-czyli-rtf-za-6370/page__fromsearch__1

 

post-10282-0-57840000-1395817070_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.