grzechu84 Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Witam. Chciałbym w swym szybowcu rc zainstalować śmigło pchające na końcu belki ogonowej, w cieniu usteżenia. Silnik miałby znajdować się w kadłubie pod skrzydłem. Natomiast wał napędowy przechodzic prze metrową belke ogonową.Śmigłówce posiadają takież nepędy i dobrze na tym wychodzą. Celem tego projektu jest uzyskanie gładkiej lini kadłuba. I tu mam pytanie: jak nalezało by wykonać zamocowanie tegoż wału ( rozmieszczenie łożysk) i jaki powonien być ( rurka, giętki jak w odziach,pęt) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Kadłub może i będzie smukły ale masa śmigła i piasty w najdalszym od SC miejscu chyba nie wyjdzie na dobre a i metr "wału silnika" też będzie ważył. Co do przeniesienia napędu...Na pewno dwa łożyska przy samym śmigle. Kadłub z czego by nie był będzie pracował i mocowania na sztywno raczej nie ma co ryzykować. Taki metrowy pręcik zbyt prosty nie będzie a obroty będzie robił znaczne czyli też przeciwko kilku sztywnym podporom. Można by się pobawić prętem węglowym. Te zwykle są dość proste, dość sztywne i nie odkształcają się tak jak metalowe. Do tego ze dwie podpory na elastycznym zawieszeniu i mogłoby działać. Problem tylko w mocowaniu węgla do piasty i w pasowaniu łożysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz99 Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Nie lepiej byłoby zrobic sobie przyczepianą wieżyczke ze śmigłem pchającym? Wiem jakie były klopoty przy 30 cm wale silnika, więc odradzam metrowy wał. Pozatym musisz jakoś zniwelować wagę na ogonie, dokładając z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechu84 Opublikowano 1 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Wibracje i wygiecia belki itp wszystko się zgadza. Tylko jak z tymi problemami radzą sobie śmigłowce? gdzie jeszcze wirnik ogonowy w bok wychyla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Tylko na pewno nie wyrobisz ze środkiem ciężkości, trzeba będzie mocno doważyć przód i wyjdzie cegła, ale pomysł ciekawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Wibracje i wygiecia belki itp wszystko się zgadza. Tylko jak z tymi problemami radzą sobie śmigłowce? gdzie jeszcze wirnik ogonowy w bok wychyla. Liczy się położenia węzłów drgań (one się nie przemieszczają) i tam projektuje się podpory - w teorii proste w praktyce już nie do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Na rcgroups widziałem wątek z takim napędem. Bodajże w A-6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Ambitne, takie "inżynierskie" rozwiązanie. Da się na pewno- są helikoptery, ale była też Aiacobra- choć tu działało w drugą stronę, ale problem z SC też był (paradoksalnie w tą samą stonę, ale to paradoks pozorny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Udało mi się znaleźć ten wątek http://www.rcgroups....t=318369&page=2 http://www.rcgroups....d.php?t=1788997 http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=11748137&postcount=3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Ciekawy pomysł a może dało by silnik dać aż na dziób ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekplacek Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 http://www.google.pl...Q9QEwAg&dur=634 a tu jest taki samolot i lata, pomysł jest świetny trzymam kciuki za realizację, sam o czymś takim myślałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 .... Celem tego projektu jest uzyskanie gładkiej lini kadłuba ..... Jako ciekawostka i wprawka konstruktorska - cel szczytny. Proponowałbym jednak abyś - na spokojnie - przeprowadził kalkulację za i przeciw. To co zyskasz na czystości aerodynamicznej kadłuba - moim zdaniem - absolutnie nie zrównoważy, wzrostu masy spowodowanej zarówno przeniesieniem napędu i jego łożyskowaniem, koniecznością powiększenia średnicy belki ogonowej, oraz niewątpliwą koniecznością balastowania w celu uzyskania poprawnego wyważenia. Natomiast mogę Ci zaproponować równie ambitne - ale sprawdzone w motoszybowcu Stemme S10 - rozwiązanie napędu z całkowicie chowanym śmigłem i zespołem napędowym. Przeniesienie tego rozwiązania na poletko modelarskie nie będzie proste, ale możliwe. http://www.stemme.in...specifications/ http://www.stemmewest.com/pages/s10vt.htm Pozdrawiam Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 a nie ma jakiś mocnych węglowych wałów do przeniesienia napędu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Trzeba tu zastosować giętki wałek od Dremla Pomysł ciekawy będę się bacznie przyglądał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 http://www.google.pl...Q9QEwAg&dur=634 a tu jest taki samolot i lata, pomysł jest świetny trzymam kciuki za realizację, sam o czymś takim myślałem ... to jest co innego jeden silnik na ogonie drugi na dziobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Chcesz zrobić coś ciekawego, to proponuję zamontować napęd pchajacy ze składanym smiglem na belce ogonowej zaraz za kadlubem. Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechu84 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Pomysł z giętkim wałkiem 4.5mm od Dremela podsunąl mi też miejscowy kolega. Jeżli chodzi o SC, to waga jest do przyjęcia. Model ten bedzie pracował pod fpv, więc opływowy nosek mile widziany bez wystających kamer i smigieł. Jeżeli chodzi o śmigło na belce ogonowej , to chetnie poproszę o jakiś patent.Bo kiedyś takie cudo na YT widziałem z 10 lat temu. Gdy znajdę parę wałków giętkich, przeprowadzę próby na stole. Zobaczymy który zda test i zamieszczę film.Może jak mi się z tym uda, ktoś się na to zdecyduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Zauważ, że w dremelu ten wał obraca malutką, lekką tarczką. Ty chcesz obracać śmigłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechu84 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Dlatego przeprowadze kilka prób z różnymi wałkami. Wtedy bedzie można coś wiecej na ten temat wywnioskować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 A oś węglowa w węglowej rurce (np 4 w rurce 6x4), albo nawet rura w rurze ogona, na kropli oleju? Całość na zasadzie łożyska ślizgowego? Za samozapłon nie odpowiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi