Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

To już zależy od ciebie, chodzi tylko o zabezpieczenie kadłuba przed naturą żeby gałązki sie nie wbijały w styro. Moim zdaneim wzmacnianie boków kadłuba nie ma sensu. No chyba że sie ląduje na "twarzy" U mnie lata z ray3536/08, i 3s 2600mah. Tak ze trochę ciężkie wyposażenie a mordy nie urywa. Nawet moja uczennica świetnie sobie radzi tym modelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Do Bartosza z Koszalina..: Twój wynalazek wzmocnienia na pewno bardziej skuteczny a gdzie takąśiś siateczkę wynależć..? pozdrawiam . Do płyt ?GK/-siateczk OK bo ściska całość. Takie wzmocnienie polecam do lotów na zboczu bo predzej czy pozniej odwiedzi kreta..albo przeszkode..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek, ta taśma jest chyba wszędzie... Castorama na dziale płyt, Tesco razem z taśmami klejącymi

 

http://www.youtube.com/watch?v=zPjsYt0GMqI

 

 

 

 

W jednej z hurtowni znalazłem taką taśmę o podwójnej szerokości. Kleję smarując w rękawiczce gumowej. Trzeba tylko uważać na moment w którym klej zaczyna łapać. Łatwo wówczas przykleić taśmę do rękawiczki i zerwać ją z modelu. Inna sprawa, że posmarowana UHUporem złapie po wyschnięciu kleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oklejałem jednym pasem tak do wysokości krawędzi spływu - wzdłuż. 2 warstwy. Tak jak wspomniał kolega w którymś z wcześniejszych postów - nie pozostają ślady i rysy po przyziemieniach. Mój pierwszy Gliderek nie był w wersji pro, przerabiałem go na elektryka i dlatego wręgę silnika ( sklejka 3 mm) wzmacniałem cieniutka tkaniną szklaną której brzeg zachodził na ok 2 cm na początek kadłuba. Ponieważ pierwszy kadłub mój przyjaciel połamał niestety przypadkowo, drugi został również przerobiony w ten sposób. Ster wysokości faktycznie dobrze jest wzmocnić płaskownikiem węglowym ale tylko w wypadku jeśli chcesz wyciskać z Gliderka dużo, np kręcąc akrobacje.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK..dzięki za info...zawsze warto kadłub zabezpieczyć. Pytam się poniewaz mam zapalonego poczatkujacego kolegę w LINZ-Austria jest na etapie kupowania kompletowania zestawu do nauki.. Potrzebny Easy Glider / może być po naprawie / +radio i wszystko by rozpoczac loty. Juz wysłalem koledze CD do symulacji lotów jak ktoś bedzie mial na zbyciu w/w sprzet podam telefon kontaktowy by sobie sprawy przesyłki, oplaty dograc osobiscie. pozdrawiam janek.. Ta taśma bardzo madra sprawa...OK..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnij kadłub po bokach prętem laminatowym/ lepszy od weglowego/ fi 2mm lub takim jakim masz w zapasie . Oprzyj jeden koniec o obudowe przy kolpaku a konówke zamontuj przy ogonie-jak walniesz "kreta" kadłub bedzie cały. Możesz leciutko naciac steropian po obu bokach kadłuba/ zrób narys cieniutkim pisakiem/ i wciśnij na klej pręt laminatowy na całej długosci. zacisnij steropian i Ok. temat sprawdzony. Naprawiajac steropian nad para niby go zrobisz ale juz po pierwszy walnieciu steropian jakby tracił swoja spoistośc-sprezystośc. Wypusty kabinki do zamocowania w kadłubie podobnie wzmocnij temat j.w. powodzenia .

 

A mógłby ktoś wrzucić jakieś zdjęcia takiego wzmocnienia? Nie bardzo rozumiem, jak mam oprzeć ten pręt o kołpak, czy trzeba przebić tą piankę, tak, żeby pręt wszedł do środka?

 

Już kilka kretów miałem, nic się nie stało na szczęście (tylko kulka wyważająca się odczepiła i lata w ogonie), ale rzeczywiście wzmocnię kadłub tym prętem i taśmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Aktualnie w moim EG Pro mam silnik emax gt 2215/10. Mówiąc szczerze silnik był na początku całkowicie wystarczający, a jak wiadomo apetyt rośnie w miarę latania. Brakuje mi mocy, wynoszenie modelu dramat, pod wiatr już w ogóle nie jest wesoło. Aktualnie latam na śmigle 9x6 silnik, delikatnie ciepły pakiet też, przy 10x6 wcale nie jest lepiej, więc chyba z tego silnika już nic więcej nie wycisnę.

 

Regulator mam HK 30A (max 40A), zastanawiam się nad zakupem emax`a gt 2815/5 bądź 2815/6. Najlepiej by wyszło z 2815/6 w teorii powinienem się wyrobić z prądem regulatora nawet przy śmigle 10x6. Ewentualnie jakieś sugestie co by można innego założyć w przystępnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia z EP Pro są takie, że jak nie zapniesz śmigła 12x6 to pod wiatr tak 3-4m/s model nie chce latać :)

Standardowo chłopaki podpinali silniki 3536 kv1200 ja latałem na 3542 Kv1100 na 3300 3s. Ale ten regulator co masz to przy takim setupie będzie za mały. Ja dawałem 60A i nigdy nie miałem problemów.

 

Ale co modelarz to inne upodobania, moje były takie żeby w kilka-kilkanaście sekund wynieść model nawet podczas silnego wiatru a potem wisieć i wisieć do bólu karku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przystępna cenę to mam silnik silver blue C3530 1400kv śmigło 9x6+ turnigy plush +40A + pakiet 3s 2650 20C pionowa winda nie ma dla niego problemu z wznoszeniem się przy nawet bardzo silnym wietrze.

Ekonomicznie wznoszę się na około 60% mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde to jak zwykle mam problem. W dobieraniu silnika jakimś orlem to nigdy nie byłem co z resztą widać po tym co mam w swoim EG. Latanie pod wiatr przy tym co podają prognozy pogody u mnie z tym zestawem to dramat, bo przeważnie mam 3-5m/s. Windowanie w górę tylko na pełnym gwizdku i też nie mogę sobie pozwolić na jakieś gwałtowne nabieranie wysokości. Dlatego właśnie proszę o pomoc.

 

W takim razie czym się kierować przy zakupie nowego silnika? Bardziej by mi pasował jakiś silnik o mniejszym KV który zakręci większym śmigłem czyli coś wlaśnie kolo 12x6. Tak przynajmniej by mnie omineła kwestia wymiany regulatora. Pewno EG nie będzie w takiej sytuacji torpedą, ale przynajmniej z wynoszeniem nie będę miał problemu, no i dłużej polatam na pakietach które mam, bo jakoś słabo mi się widzi zakup pojemniejszych pakietów.

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy macie z tymi szyjami wszyscy hehe

To trzymaj przez 1h głowę zadartą do góry to wtedy pogadamy. A przecież jak idzesz na lotnisko to nie na 1h tylko na 2-3h więc ... boli jak cholera.

A latam tak maksymalnie na 200-250 m bo to za mały model żeby latać wyżej. Wiem, że są hardcorowcy i twierdzą, że latali po 900m EG Pro. Hm.. cóż :ph34r: Ja z GPS raz wyleciałem na 600m i to był o jeden raz za dużo. Przez kilka (naście) dobrych sekund szukałem po niebie modelu. Teraz latam 3m modelem i nie przekraczam 500m.

 

Silnik dobież z mak. 1000kv.

W HK seria SK3 silników jest całkiem niezła. Mam kilka tych silniczków i sobie chwalę.

Ja jak pisałem wyżej latałem w EG Pro na tym SK3-3542-1000

Masa chłopaków lata na czymś takim i sobie chwali SK3-3536-1050. Ja obecnie jak bym dobierał silnik to brałbym coś takiego SK3 Competition Series - 3850 - 3.5 960kv.

Średnicą się nie przejmuj bo wejdzie idealnie, nawet obecny regulator pewnie by wytrzymał ale ja osobiście bym go wymienił.

Myślę, że taki 45-50A za 15-19$ byłby akuratny.

Czyli silnik i nowy regulator z kosztami przesyłki to koszt około 140 zł. Tylko jedno ale... trzeba się trochę naczekać na przesyłkę. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzymaj przez 1h głowę zadartą do góry to wtedy pogadamy.

 

Aha tak się składa że na pakiecie 2650 latałem nawet 80 min :) a w zeszła niedziele z chłopakami od 11 do prawie 17 lataliśmy(oczywiście z małymi przerwami) i wtedy zmęczenie dało się we znaki ;D więc może dlatego że młodzi jesteśmy to lepiej znosimy takie przechyły kręgosłupa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.