gacopyrz Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Panowie ! Potrzebna pomoc. Na ukończeniu mam składanie EGP. Do tej pory nie miałem do czynienia z bezszczotkami, w modelu zamonotowałem silnik RAY C3536/08. Składa się on z dwóch części, statyczna którą przykręciłem do mocowani w kadłubie i rotor który obraca się razem z osią. W szczotkowych było tak, że obudowa była nieruchoma tymczasem tutaj po uruchomieniu wiruje ona a że w sąsiedztwie bardzo bliskim są kable zasilające silnik to obawiam się czy ona mi ich nie uszkodzi. Jak sobie z tym problemem poradzić? W tym temacie jestem kompletnym dyletantem. Pozdrawiam Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RCPawel Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Cześć, Proszę o jakąś krótką instrukcję, jak wystartować EASY GLIDEREM. Jak ustawic ster kierunku, silnik przy starcie? Co zrobić jak szybowiec pojdzie w górę pionowo? Wyłączyć silnik i sam się ustawi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SCRUBBY Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Spokojnie ustaw lotki i stery na 0 (w płaszczyźnie skrzydeł, stateczników) i puśćmodel z ręki BEZ WŁĄCZANIA silnika. NIech poszybuje z ręki ... w trawę. Tak możesz robić aż: 1.) Znudzi Ci się 2.) Poustawiasz trochę lotki i stery Potem to samo lecz z minimalnym ciągiem silnika (by ślizg był dłuższy). P.S. Zawsze możesz udać się na lotnisko i poprosić doświadczonego pilota o próbę oblotu, bądź chod\ciaż o asekurację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RCPawel Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 1.) Znudzi Ci się 2.) Poustawiasz trochę lotki i stery Potem to samo lecz z minimalnym ciągiem silnika (by ślizg był dłuższy). Super dzięki za rady! Zrobiłem tak jak radziłeś, na dużej trawie - jak na razie prawie bez strat (poszło jedno serwo w lotce). Model skręca mi zawsze w lewo, ale chyba jest to spowodowane złymi ustawieniam, jak tylko dzisiaj dokupię serwo biorę się za dalsze próby. Aha, jeszcze jedno pytanie: czy szybowiec powinien w momencie spadania spaść na dziób, czy ładnie się ślizgnąć. Mi ciągle robi krety. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SCRUBBY Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 czy szybowiec powinien w momencie spadania spaść na dziób, czy ładnie się ślizgnąć? Zdecydowanie ŚLIZG. Jeżeli model łapie krety, to:1.) Źle ustawiony SC (ja miałem za lekki dziób i po odchyłce w tył, model równał i leciał na ryjek) 2.) Za mała prędkość i wysokość. Przeciągasz model (STEAL) i nie masz wysokości, by wyciągnąć model z pikowania. Pamiętaj: w czasie pikowania po przeciągnięciu modeł łapie prędkość i dzięki temu zwiększa się jego sterowność (oczywiście w rozsądnym zakresie prędkości) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek4wd Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Teraz już wiem - Easy Glidera trzeba pomalować :mrgreen: od razu robi sie weselszy :wink: Pozdr, W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--mi-- Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Witam wszystkich na forum Dla tych, którzy mieli problem z doborem kołpaka do EGP znalazłem coś odpowiedniego: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6249 Podobno prawie idealnie pasuje również taki (niestety nie w kraju): http://www.puffinmodels.com/product.php?prod=1272 Ten drugi sprawia wrażenie solidniejszego. Pozdrawiam Michał P.S. Zaczynam składać EGP jako drugi po Easy Starze. Ostrzegam - będę pytał... ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RCPawel Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Cześć, mam jeszcze jeden problem z EGP, mianowicie w locie zawsze ściąga mi go na lewo. Stateczniki i stery są prwidłowo ustawione, środek cięzkości również. Wszystko powinno być dobrze, a tym czasem każdy lot kończy się upadkiem na lewe skrzydło. Zawsze po wyrzucie przechyla sie na lewo, nie mam pojęcia co to może być... Prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Jak rozumiem model jest poprawnie poskładany i prosty, bo jeśli nie to nie ma co szukać. Sytuacja dotyczy pewnie lotu na wysokich obrotach silnika, w takim razie zdecydowanie wykłon silnika w prawo. (nie masz go). Sprawdź czy EG po wyrzucie z ręki bez silnika nie ma podobnych tendencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RCPawel Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Jak rozumiem model jest poprawnie poskładany i prosty, bo jeśli nie to nie ma co szukać. Model poskałdany zgodnie z instrukcją. Skrzydła pokrywają się ze sterem na ogonie. Sytuacja dotyczy pewnie lotu na wysokich obrotach silnika, w takim razie zdecydowanie wykłon silnika w prawo. (nie masz go). Zgadza sie podczas wysokich obrotów silnika, próbuje nim wreszcie wystartować, ale nadal bezskutecznie... Sprawdź czy EG po wyrzucie z ręki bez silnika nie ma podobnych tendencji. Po wyrzucie z ręki trudno to ocenić, bo za daleko to nie leci. Myslałem nad dociążeniem prawego skrzydła. Może o to chodzi? Model nie ma środka ciężkości na skrzydłach. Nawet jak stoi na podłodze, to zawsze oparty o lewe skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart_007 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Tak sie zastanawiam czym wzmocnić przednią krawędź skrzydła (krawędź natarcia ?) by przy lądowaniach w twardszej trawie nie robić "wgniotów". Jakaś folia samoporzylepna ? Pomalowanie żywicą ? Niech rozwiazanie ma w sobie coś estetycznego... Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RCPawel Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Bart_007_praca, to co mi przychodzi na myśl to chyba żywica będzie najlepsza (może szkło wodne, ale nie wiem). Proponuje jeszcze taśmę dwu stronną (drugą stronę klejącą możesz popsikać lakierem) - będzie prawie niezauważalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Proponuje jeszcze taśmę dwu stronną Nie rozumiem idei tego patentu. Nie wystarczy zamiast tego taśma pakowa. Dodatkowo nada jakiś kolor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RCPawel Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Jak kto woli... Dla mnie lepszym rozwiązaniem była by taśma biała lub przezroczysta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 A może zanim kolega zabierze się za laminowanie, zresztą niepotrzebne, poprawnie wytrymuje model? Po wyrzucie z ręki, EG powinien przelecieć, bez włączonego silnika, kilkadziesiąt metrów. Dopiero jak zaliczysz poprawny lot szybowy z ręki, zacznij włączać silnik. Jak nie masz doświadczenia w lataniu, a model nie jest poprawnie wytrymowany to wiele nie polatasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RCPawel Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Po wyrzucie z ręki wszystko jest ok. Problem jest przy włączonym silniku i dłuższym locie. Model przy starcie i w locie zaczyna ściągać na lewo - dość mocno. Przechyla się na skrzydło, traci wysokość i bum. Może to być jakaś wina silnika w tym? Bo tego trochę nie rozumiem. Spróbuje dociążyć prawe skrzydło i zobaczymy (jutro... jak pogoda dopisze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 to trzeba dać większy wykłon silnika w prawo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 na krawedz natarcia, i do napraw biezacych, moim zdaniem najlepsza jest srebrna zbrojona tasma klejaca, do kupienia w sklepach budowlanych. Jest stosunkowo gruba i elastyczna, a jlej naprawde trzyma, co nie jest regola w przypadku tasmy pakowej. baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SCRUBBY Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Baxter - ŚWIĘTO PRAWDO!!! P.S. Przypominam jednak, że taśma ta ekranuje dość skutecznie fale. Stosować "z głową". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 dość mocno. Przechyla się na skrzydło, traci wysokość i bum. Tak jak mówiłem, i Marcin - większy wykłon silnika w prawo. Z wagą poszczególnych połówek to podejrzewam problemu niema, nie sugeruj się tym że model na podłodze zawsze opiera się którymś skrzydłem. Jeśli Ci bardzo zależy na dobrym wyważeniu płata to wyważaj sam płat, ale chyba w EG nikt nie miał takich problemów więc powinno być i u Ciebie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.