Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie !

 

Potrzebna pomoc. Na ukończeniu mam składanie EGP.

Do tej pory nie miałem do czynienia z bezszczotkami, w modelu zamonotowałem silnik RAY C3536/08. Składa się on z dwóch części, statyczna którą przykręciłem do mocowani w kadłubie i rotor który obraca się razem z osią. W szczotkowych było tak, że obudowa była nieruchoma tymczasem tutaj po uruchomieniu wiruje ona a że w sąsiedztwie bardzo bliskim są kable zasilające silnik to obawiam się czy ona mi ich nie uszkodzi. Jak sobie z tym problemem poradzić?

W tym temacie jestem kompletnym dyletantem.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Cześć,

Proszę o jakąś krótką instrukcję, jak wystartować EASY GLIDEREM. Jak ustawic ster kierunku, silnik przy starcie? Co zrobić jak szybowiec pojdzie w górę pionowo? Wyłączyć silnik i sam się ustawi?

Opublikowano

Spokojnie ustaw lotki i stery na 0 (w płaszczyźnie skrzydeł, stateczników) i puśćmodel z ręki BEZ WŁĄCZANIA silnika. NIech poszybuje z ręki ... w trawę. Tak możesz robić aż:

1.) Znudzi Ci się

2.) Poustawiasz trochę lotki i stery

Potem to samo lecz z minimalnym ciągiem silnika (by ślizg był dłuższy).

P.S. Zawsze możesz udać się na lotnisko i poprosić doświadczonego pilota o próbę oblotu, bądź chod\ciaż o asekurację.

Opublikowano
1.) Znudzi Ci się

2.) Poustawiasz trochę lotki i stery

Potem to samo lecz z minimalnym ciągiem silnika (by ślizg był dłuższy).

 

Super dzięki za rady!

Zrobiłem tak jak radziłeś, na dużej trawie - jak na razie prawie bez strat (poszło jedno serwo w lotce). Model skręca mi zawsze w lewo, ale chyba jest to spowodowane złymi ustawieniam, jak tylko dzisiaj dokupię serwo biorę się za dalsze próby.

 

Aha, jeszcze jedno pytanie: czy szybowiec powinien w momencie spadania spaść na dziób, czy ładnie się ślizgnąć.

Mi ciągle robi krety. :?

Opublikowano
czy szybowiec powinien w momencie spadania spaść na dziób, czy ładnie się ślizgnąć?
Zdecydowanie ŚLIZG. Jeżeli model łapie krety, to:

1.) Źle ustawiony SC (ja miałem za lekki dziób i po odchyłce w tył, model równał i leciał na ryjek)

2.) Za mała prędkość i wysokość. Przeciągasz model (STEAL) i nie masz wysokości, by wyciągnąć model z pikowania. Pamiętaj: w czasie pikowania po przeciągnięciu modeł łapie prędkość i dzięki temu zwiększa się jego sterowność (oczywiście w rozsądnym zakresie prędkości)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich na forum :)

 

Dla tych, którzy mieli problem z doborem kołpaka do EGP znalazłem coś odpowiedniego:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6249

 

Podobno prawie idealnie pasuje również taki (niestety nie w kraju):

http://www.puffinmodels.com/product.php?prod=1272

 

Ten drugi sprawia wrażenie solidniejszego.

 

Pozdrawiam

Michał

 

P.S. Zaczynam składać EGP jako drugi po Easy Starze. Ostrzegam - będę pytał... ;D

Opublikowano

Cześć,

mam jeszcze jeden problem z EGP, mianowicie w locie zawsze ściąga mi go na lewo. Stateczniki i stery są prwidłowo ustawione, środek cięzkości również. Wszystko powinno być dobrze, a tym czasem każdy lot kończy się upadkiem na lewe skrzydło.

Zawsze po wyrzucie przechyla sie na lewo, nie mam pojęcia co to może być...

 

Prosze o pomoc.

Opublikowano

Jak rozumiem model jest poprawnie poskładany i prosty, bo jeśli nie to nie ma co szukać. Sytuacja dotyczy pewnie lotu na wysokich obrotach silnika, w takim razie zdecydowanie wykłon silnika w prawo. (nie masz go). Sprawdź czy EG po wyrzucie z ręki bez silnika nie ma podobnych tendencji.

Opublikowano
Jak rozumiem model jest poprawnie poskładany i prosty, bo jeśli nie to nie ma co szukać.

 

Model poskałdany zgodnie z instrukcją. Skrzydła pokrywają się ze sterem na ogonie.

 

Sytuacja dotyczy pewnie lotu na wysokich obrotach silnika, w takim razie zdecydowanie wykłon silnika w prawo. (nie masz go).

 

Zgadza sie podczas wysokich obrotów silnika, próbuje nim wreszcie wystartować, ale nadal bezskutecznie...

 

 

Sprawdź czy EG po wyrzucie z ręki bez silnika nie ma podobnych tendencji.

 

Po wyrzucie z ręki trudno to ocenić, bo za daleko to nie leci.

 

 

Myslałem nad dociążeniem prawego skrzydła. Może o to chodzi? Model nie ma środka ciężkości na skrzydłach. Nawet jak stoi na podłodze, to zawsze oparty o lewe skrzydło.

Opublikowano

Tak sie zastanawiam czym wzmocnić przednią krawędź skrzydła (krawędź natarcia ?) by przy lądowaniach w twardszej trawie nie robić "wgniotów".

Jakaś folia samoporzylepna ? Pomalowanie żywicą ?

Niech rozwiazanie ma w sobie coś estetycznego...

 

Bart

Opublikowano

Bart_007_praca, to co mi przychodzi na myśl to chyba żywica będzie najlepsza (może szkło wodne, ale nie wiem). Proponuje jeszcze taśmę dwu stronną (drugą stronę klejącą możesz popsikać lakierem) - będzie prawie niezauważalna.

Opublikowano
Proponuje jeszcze taśmę dwu stronną

 

Nie rozumiem idei tego patentu. Nie wystarczy zamiast tego taśma pakowa. Dodatkowo nada jakiś kolor.

Opublikowano

A może zanim kolega zabierze się za laminowanie, zresztą niepotrzebne, poprawnie wytrymuje model? Po wyrzucie z ręki, EG powinien przelecieć, bez włączonego silnika, kilkadziesiąt metrów. Dopiero jak zaliczysz poprawny lot szybowy z ręki, zacznij włączać silnik. Jak nie masz doświadczenia w lataniu, a model nie jest poprawnie wytrymowany to wiele nie polatasz.

Opublikowano

Po wyrzucie z ręki wszystko jest ok.

 

Problem jest przy włączonym silniku i dłuższym locie. Model przy starcie i w locie zaczyna ściągać na lewo - dość mocno. Przechyla się na skrzydło, traci wysokość i bum.

 

Może to być jakaś wina silnika w tym? Bo tego trochę nie rozumiem.

Spróbuje dociążyć prawe skrzydło i zobaczymy (jutro... jak pogoda dopisze).

Opublikowano

na krawedz natarcia, i do napraw biezacych, moim zdaniem najlepsza jest srebrna zbrojona tasma klejaca, do kupienia w sklepach budowlanych. Jest stosunkowo gruba i elastyczna, a jlej naprawde trzyma, co nie jest regola w przypadku tasmy pakowej.

 

baxter

Opublikowano

Baxter - ŚWIĘTO PRAWDO!!!

P.S. Przypominam jednak, że taśma ta ekranuje dość skutecznie fale. Stosować "z głową".

Opublikowano
dość mocno. Przechyla się na skrzydło, traci wysokość i bum.

 

Tak jak mówiłem, i Marcin - większy wykłon silnika w prawo. Z wagą poszczególnych połówek to podejrzewam problemu niema, nie sugeruj się tym że model na podłodze zawsze opiera się którymś skrzydłem. Jeśli Ci bardzo zależy na dobrym wyważeniu płata to wyważaj sam płat, ale chyba w EG nikt nie miał takich problemów więc powinno być i u Ciebie OK.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.