sławek Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Nowy zestaw Którego oficjalnie nie ma jeszcze u Marka Rokowskiego , widać na fotografii że jak zwykle oprócz klocków mamy w komplecie węgle, bowdeny ,orczyki wręgę silnikową (zapomniałem do fotki dołożyć kalkomanie ) Malowanie jak powyżej ,numer boczny tylko będzie inny ale kolorystyka ,biały pas, żółty statecznik ....to samo. Samolot o ciekawej sylwetce -trzeba go zrobić ładnie.... Kadłub "obciosany" i papierem ściernym oszlifowany pod bieżąca wodą .Na razie mokry, po wyschnięciu zostanie wygładzony żelazkiem. Kabinka będzie docelowo wytłaczana . Sama pianka ładnie zbalansowana między wagą a twardością co powinno być atutem i dla czysto combaciarzy i dla modelarzy z zacięciem lekko makietowym. D520 miało wlot który świetnie posłuży wentylacji pakietu
sławek Opublikowano 14 Września 2013 Autor Opublikowano 14 Września 2013 Miejsca jak widać jet w nim sporo mimo że część z pod kabiny zostawiłem przyklejoną -będzie wytłoczka .(w Markowym wycięciu kadłub jest otwierany aż za kabinę co widać na pierwszym zięciu zestawu) Wytopiłem lutownicą wnękę na osprzęt, na boczne tylne szyby i "otworzyłem" wlot do wentylacji pakietu Serwa tylko dwa -jedno 9g na lotki, jedno 5g na wysokość -i akurat takie miałem wolne . Jeszcze dziś powinny się pojawić fotki z malowania .Gdyby nie brak farb model by był pewnie już oblatany EDIT Maluje Humbrolem mat : dobrze kryje i w miarę szybko schnie w przeciwieństwie do farb błyszczących . Pokryty jedna warstwą , na każdy z kolorów kamuflażu poszło po około 1/3 puszeczki . Przód czeka z malowaniem na decyzje czy zabudować silnik jak to miałem w zwyczaju czy tym razem zostawić odkryty (boczki)
robertus Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Zrób boczki przy silniku, jak Ci się nie spodobają to je nie wkleisz. W Hurricanie podciąłem boczki aby było ujście powietrza od silnika. Pomalowane na czarno od środka nie jest widoczne z zewnątrz. To te półksiężyce przed rurami wydechowymi. Przez te wyloty można również odkręcić silnik od talerzyka mocującego. Daj znać kiedy oblot, chętnie udokumentuję.
sławek Opublikowano 16 Września 2013 Autor Opublikowano 16 Września 2013 Boczki zawsze wklejałem -zostawiałem tylko szparkę np tak jak tu http://pfmrc.eu/inde...o-prawie-g-npn/ Mniej subtelna wentylacja niż u Roberta ale jeśli się w okolicy narysowało linie podziałowe to szczeliny te były mało zauważalne . Myślałem o poprawieniu wentylacji w porównaniu do poprzednich modeli ale zabuduję napęd--Dewoitine ma taką ładną linie że szkoda będzie szpecić go sterczącym silnikiem . Nawet nie zauważyłem kiedy przesadziłem z flamastrem , trudno -będzie taki komiksowy
sławek Opublikowano 21 Września 2013 Autor Opublikowano 21 Września 2013 Napęd wraz z piasta okazał się dłuższy niż przewidziana wnęka więc korzystając z okazji pogłębiłem ja nadając od razu ściance skłon i wykłon Spód doczekał się farby i flamastra Model praktycznie gotowy do lotu , parę jeszcze sztychów flamastrem i przede wszystkim kabina uwieńczy koniec prac Nie ustrzegłem się kilku błędów np rury wydechowe są kuriozalnie wielkie , silnik mogłem osadzić jeszcze głębiej bo nadal wystaje , ,użycie sztywniejszego pędzla lepiej by wypełniło pory pianki farbą bez zwiększenia jej ilości (farby ) ....... Pod maską siedzi Emax CF2822 i reglerek 18A . Jeszcze tylko jakaś COLA lub PEPSI i będzie koniec
arkozi Opublikowano 21 Września 2013 Opublikowano 21 Września 2013 Najpiękniejszy esiak jaki do tej pory widziałem. Gratuluję ręki do malowania
pasi.grzegorz Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Piękny model . Gdzie można nabyć - kupić.?
sławek Opublikowano 22 Września 2013 Autor Opublikowano 22 Września 2013 Model można kupić u Marka Rokowskiego http://napolskimniebie.pl/ Możliwe że niema go tam jeszcze oficjalnie w ofercie bo pierwszy egzemplarz akurat mam zaszczyt wykonywać na waszych oczach . Myślę że Marek ma już na pewno kilka wyciętych egzemplarzy więc dobijajcie się do niego .Wersja z wytłaczaną kabiną niebawem bo kopytko jej jest u mnie . Co do mojego wykonania : nie jest najpiękniejszy ,Arek jak dobrze poszukasz jest kilka relacji z budowy esiaków przy których do piet nie dorastam... PS Długi przód Dewoitine spowodował że bez pakietu model jest już wyważony samym silnikiem ,mocowanie pakietu w moim przypadku wypada więc nad SC a odbiornik pod kabiną , to pierwszy z moich esiaków w którym nie muszę upychać lipola zaraz za silnikiem... powinno to poprawić odrobinę stateczność i zwrotność modelu. Radze wycinać dopiero w nim miejsce na wyposażenie na niemal gotowym modelu po sprawdzeniu SC i miejsca pakietu i odbiornika by niepotrzebnie nie osłabiać przodu kadłuba zbyt długim wycięciem wnętrza .
marek rokowski Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Sławo jak Ty coś wieżmiesz w swoje ręce to od razu nabiera to kształtu! piekna maszyna! naprawdę! ale go wypicowałeś! ciekawy jestem własności lotnych... może wpadniesz na podsumowanie zawodów do krakowa? z wrocka to tylko 2 godzinki po dobrej drodze...
sławek Opublikowano 24 Września 2013 Autor Opublikowano 24 Września 2013 Gotowe!! Butelki po Coli nie kurczą się tak jak kiedyś ale jakoś się udało wytłoczyć kabinę ,teraz model wygląda inaczej Fotki zrobione w "studio" czyli kartony i kanapa Jeszcze tylko wolna chwila plus pogoda i się przewietrzy żabojada .
sławek Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 Dziś miałem dzień premier , z nieznanego powodu większość moich dzisiejszych lotów odbywała się kółkami w lewo ,ale- chyba wyszedłem z wprawy -grunt że mamy super pogodę Model prowadzi się jak po sznurku tylko ja troszkę zardzewiałem co skończyło się połamanym śmigłem . W lotach asystował mi Robert -może i on coś wrzuci sfilmowanego..
robertus Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 I mój filmik z oblotu http://youtu.be/dWcMjU6eu_I No cóż podwójny błąd pilota. Pierwszy, niezaproszony odwiedził kreat. Drugi nie zabrał zapasowego śmigła
sławek Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2014 Śmigło zabrał ale zapomniał je przewiercić dla piasty
PK999 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 I mój filmik z oblotu ... Lot wygląda jakby był okrutnie cięzki na dupe. Pewnie dlatego tak sie pięknie zwinął na końcu.
Autsajder1983 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 lepszy byłby 2812 i do tego gws 8x4 . Zyskał by na prędkości. Teraz jakiś taki trochę wolny (jak dla mnie)
sławek Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 Nie wiem czemu Przemek wydaje ci się że lot był ze złym SC ,model był wyważony wręcz idealnie a dziwne zachowania modelu były spowodowane z mojej strony . Co do prędkości to zapomniałem napisać że oblot był na pakiecie 2S i ze zbyt małym śmigłem przy takim zasilaniu (silnik CF2822, śmigło gws 8x4) więc resztę sobie dopowiedzcie.
Autsajder1983 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Wszystko jasne:) Dlatego też prędkości mu brakowało. 1
Patryk900 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Bardzo elegancka maszyna wyszła i zauważyłem ze bardzo stabilnie lata dla mnie bomba czekam na filmik na 3s
sławek Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Jak komuś brakuje maszyny na imprezę do Bąkowa to "Dewotka" jest do sprzedania: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/44886-s-esa-dewotine-d520-npn/
Rekomendowane odpowiedzi