Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

he he dobre pampers pewnie by się przydał ale pamietaj ze pierwszy ty polecisz.Jutro jak będzie pogoda to wpadne na lotnisko z kosiarą bo podobno mocno zarośnięte, a w niedziele jak tylko nie bedzie mocno wiać to pewnie pierszy lot.

Opublikowano

Podepnę się do tego tematu, mam nadzieję, że nie ma nikt nic przeciwko.. ;)

Planowałem kupić jakąś Extre od Pilot Rc i tak też się stało.Wyciągnąłem dzisiaj z Funtany silnik i zacząłem wszystko ważyć...

-silnik, moduł zapłonu 1250g;

-pusty kadłub(z maską i kabinką) 1900g;

-skrzydła 810g;

-kołpak+ śmigło 132g;

-galanteria(śruby) 120g;

-zbiornik 350ml 68g;

-paliwo 240g;

-pakiety 2szt. 295g;

-metalowe orczyki 28g;

-serwa 336g;

-reszta elektroniki 86g;

-przedłużki 24g;

-przewody paliwowe 35g;

-rura skrzydeł 88g;

-koła ?Kavan 125mm? 140g;

 

No i jak wszystko dodałem, to trochę się przeraziłem :o

Wychodzi około 5550g. Zdecydowanie za dużo będzie ważyła do lotu. Miałem nadzieję, że jak na model z Pilota(wszystko praktycznie jest w węglu-podwozia; rura skrzydeł) to nie będzie problemu z wagą.

Funtana z tego co pamiętam wyszła ok. 5150g.

Nie wiem za bardzo z czego urwać tej wagi, można dać mniejsze koła, nie zakładać kołpaka- ale miałem nadzieję, że nie będą potrzebne tego typu akcje. Nie liczyłem już tego menagera, który planowałem jeszcze zamontować z dodatkowym pakietem...

Silnik może sobie kiepsko radzić- na śmigle 19x8 było 7,8kg ciągu.

Opublikowano

Konrad z całym szacunkiem, ale widzę, że na siłę szukasz ch**a do dupy :wacko:  Za bardzo kombinujesz. Silnik, który Kazek miał w niej założony miotał modelm, aż miło było popatrzeć. Złóż model do kupy, przeleć się nim, a później kombinuj, bo wyjdzie tak jak z tą Extrą z poprzedniego tematu.  :rolleyes:

Kavany 125mm odpuść sobie do takiego modelu, jak chcesz już duże to 100mm. 

Opublikowano

eeh ta młodość....

 

Konrad,podałeś wagę podzespołów "jakieś Extry" ale co dokładnie za model nie wie nikt...

sorki ale nigdzie nie znalazłem takiego modelu  :( ,piszesz trochę chaotycznie.

 

 

Rafał model poskładany wzorcowo,prezentuje się znakomicie  :P!znasz już wagę Extry gotowej do lotu?

Opublikowano

Z tego co wiem to extra 330 sc 24 %

Konrad koła 100 mm to ja mam w modelu extry 330 sc 35 %

Miałem ten silnik od nowości który masz (dosłownie ten) i targał edga 540 o roz. 2m i 7kg. wagi, totalny kloc ale coś tam udawało się nim zawisnąć,składaj ten model i nie kombinuj bo znów wyjdzie z tego wielki szajs a co do wagi silnika to wiem że ważył niecałe 1100 g.

Opublikowano

 

Xan86:

Złóż model do kupy, przeleć się nim, a później kombinuj, bo wyjdzie tak jak z tą Extrą z poprzedniego tematu.

 

Damian73:

składaj ten model i nie kombinuj bo znów wyjdzie z tego wielki szajs

omg czy ktoś tu mówi o jakimś kombinowaniu..? przerabianiu czegoś?...

 

Wziąłem tylko zważyłem model wraz z resztą podzespołów i pierwsze co się nasunęło po podliczeniu wszystkiego, to że pewnie wyjdzie cięższa od Funtany. Koła akurat zostały z tamtej Extry, wiem, że nie potrzebne są aż takie duże.

Przez okres zimowy będę na spokojnie składał. Na wiosnę może się tam do was wybiorę.

 

Widziałem filmiki co ta Extra potrafi (myślę, że będzie latać podobnie jak Funtana) i na pewno wyduszę z niej maksimum możliwości, a to, że tamta Extra z nierenomowanej firmy nie nadaję się do 3D, to nie wina jakiegoś kombinowania , tylko samego modelu, który nie był do tego typu rzeczy stworzony, przystosowany.

A to owo "kombinowanie"  nie było jakimś tam widzimisię; gdyby serwa działały nie było by tematu-ale tak jak pisałem może to miała być nauczka na przyszłość żeby kupować sprzęt renomowanych firm.

Opublikowano

Eh,eh jakby tu zacząć..

A więc zupełnie spontanicznie udał się dziś oblot Extry  :)  który miał być planowany na jutro.Jako że zgrało się skoszenie lotniska,pogoda jak i gotowy model, postanowiłem ku zaskoczeniu właściciela polecieć...

Wagi modelu nie znam ostatecznie ale zważymy przy okazji.Model lata oczywiście bajecznie,pierwszy lot bardzo delikatnie, pokazał iż model jest za ciężki na "ryj",po przesunięciu pakietu zapłonu pod rurę już zdecydowanie lepiej a po doklejeniu 20 g ołowiu do koła ogonowego bajka :D .Ostatecznie w 4 -tym locie i wyszedł a'la zawis,rolling harier,harier i fajny lot plecowy na wys. ok. 2 metrów-myślę że Grzegorz będzie miał z modelu radochę i jak ochłonie to napisze wrażenia.

Całym "problemem" jest fakt iż ja latam w mode 1 zaś kolega Grzesiek w mode 2 i moim zadanie było ustawienie modelu .Po przełożeniu odbiornika Grzegorz będzie ustawiał model pod siebie ale wstępnie jest ok.

Silnik zaskoczył bardzo pozytywnie,pali od kopa,fajnie się wkręca,mocy jest optymalnie ,polecam zdecydowanie DLA 58

Krótki film i fota zadowolonego właściciela.

 

 

 

 

2014-10-18-499.jpg

 

 

 

 

Konrad...złóż ,oblataj,wyraź opinię.

Nie przeżywaj wagi docelowej...jest ważna ale nie najważniejsza -istotne jest robienie czysto ,lekko ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz.

W tym modelu powierzchnie sterów,lotek zrobią swoją robotę a nie waga..

Wg mnie zaczynasz trochę szukać dziury w całym,model u Kazka latał z 35-tką i mocy było w trzy dupy,u Ciebie 30 cm też powinno dawać radę zdecydowanie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Konrad może i nie będziesz kombinował ale temat poprzedniej extry już nauczył wszystkich forumowiczów że tak będzie i z tą extrą, jeszcze nie zacząłeś budowy modelu a już masz problem więc się nie dziw takiej reakcji.

Rafał ma rację co do wagi, ważna ale jak będzie ciężej nic się nie stanie, mam tą samą extrę 330sc 35% krill co ma Rafał i powiem ci że moja waży o 2kg. więcej Rafała silnik DLA 116CC mój DA 100CC i model  spokojnie daje radę chociaż z DLA 116 lub DA120 to był by wypas.

 

Rafał silnik Konrada to 32cc więc na pewno da radę nawet do 3D.

Opublikowano

Trzeba też wziąść pod uwagę prostą rzecz. Funtana ma 176cm rozpiętości a Extra 185 cm i analogicznie jest i cięższa. Normalne jest więc że porównywanie ich wagi to nonsens i branie jakichś wytycznych z Funtany do Extry to nieporozumienie. Konrad miał sporo przewymiarowany silnik w Funtanie ,przyzwyczaił się do świetnego stosunku masy do mocy i próbuje do tego wszystko porównywać...Oczywiście ze Extra może będzie ciut mniej dynamiczna ale to nie przesądza że 3d będzie latać źle. Waga ok. 5.5 kg to typowa realna waga w modelach tej klasy.

Opublikowano

Może masz racje z tą rozpiętością, a poza tym kadłub jest dużo szerszy, bardziej masywny, wiec chyba ma prawo więcej ważyć.

Gdyby nie serwa wysokości których po prostu nie mam to model poleciał by już jutro:-)

Montaż przebiegł błyskawicznie, co prawda nie obyło się bez przeróbek, ale składałem całą sobotę,niedzielę i udało się skończyć.

Waga ostateczna ok. 5400g.

Opublikowano

Trochę zmienie temat

Muszę się pochwalić że pierwszy lot moją extrą 330 z rc pilota zaliczony uff co za ulga model cały chociaż warunki byly trochę nie korzystne bo dosyć mocno wiało ale udało sie .Lot trochę nerwowy ponieważ jak na początek moglem zmniejszyć wielkosc wychyleń i expo też za małe ale już wyciągnąłem wniski i wprowadzilem korekty.Ogólnie jestem bardzo zadowolony w szczególności z silnika dla 58 jak na razie to wymiata, musze tylko trochę sie wlatac w ten model bo jednak modelami elektrycznymi lata sie trochę inaczej.Podziekowania dla Rafała który złożył ten model i oblatał.

Opublikowano

Grzesiek, z ciekawości. Jaki był wiatr podczas oblotu ? Średni i w porywach. Pytam bo jestem ciekaw przy jakich wiatrach można takim modelem latać.

 

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Ogólnie to dosyć mocno wiało , były takie momenty że troche sie uspokajalo i wtedy wlasnie postanowiłem wystartować ale w powietrzu wysoko to wiatr byl odczuwalny i jak na pierwszy lot to nie było za dobre. Generanie drugi raz bym tego nie powtórzył

Jezeli ktos ma doswiadczenie to pewnie nie bedzie miał z tym problemu ale dla nowicjusza który leci pierwzzy raz modelem z silnikiem spalinowym 58cc a do tej pory latalem tylko piankami to jednak potrzeba ciszy żeby to wszystko ogarnąc i wiadomo stres robi swoje.

Opublikowano

Grzegorz,nie przejmuj się, to są normalne reakcje po takiej przesiadce,miałem podobnie.z drugiej strony większym modelem lata się dużo lepiej i łatwiej,większy wiatr nie stanowi problemu.jak już się wlatasz w Extrę stwierdzisz to samo,tym bardziej że masz świetny model z ogromnym potencjałem właściwości lotnych i napędu  :)

Opublikowano

Andrzej, dzięki za pocieszenie,jak na razie małymi krokami a do przodu ,wprowadziłem małe zmiany expo i wychylenia powinno być mniej nerwowo .Muszę wyczekać dobrej pogody żeby ustawić model pod siebie bo wiadomo przy pierwszym locie jest ogromny stres i człowiek myśli tylko jak ogarnąć model i posadzić go bezpiecznie na ziemi.

Przemek co do ceny to cóż jeszcze nie liczyłem he he wiesz żona czasami jest na forum a tak poważnie to żadna tajemnica ok 5tyś musisz liczyć

Opublikowano

No i Grzesiek  po pierwszym locie :D ,trochę zeszło widzę ciśnienie,lekki szok po "pierwszym razie" z Extrą.

Jak najbardziej trzeba przyznać iż warunki były mocno niekorzystne jak na zółtodzioba w lotach spalinami ale jak poleciał w taką pogodę to pewne że będzie niedługo śmigał aż miło..

Niewielkie straty w postaci pękniętej owiewki koła to normalna rzecz na naszym i podobnych lotniskach trawiastych.

Samego lotu nie nakręciłem bo wspomagałem słownie Grześka ale kilka chwil przed startem udało mi się uwiecznić (zwróćcie uwagę na aureolę nad Grzegorzem :D :D  z początku filmu)

 

 

a skoro temat mój :)   to  pokażę krótki film nagrany przypadkowo przez kolegę z próby zawisu moją Extrą 330 2,6 m na spontanicznym pikniku w Gierałtowicach ,wiało też momentami zdrowo,widać dość nerwowe machanie kierunkiem co totalnie wybija model z stabilności.

 

Opublikowano

Grzegorz,jeszcze jedna drobna rada  :) .proponowałbym latać bez owiewek kół do momentu aż poczujesz się pewniej przy lądowaniach.poza tym takie lotniska trawiaste skutecznie potrafią zniszczyć każdą owiewkę i wcale nie trzeba się o to zbytnio starać... :(

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.