Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sławku!mucha zdycha z wrażenia zanim usiądzie ;) .model pierwsza klasa,konstrukcja podoba mi się niesamowicie i tak jak wcześniej pisałem mam zamiar sprawić sobie te "puzzle".

 

P.S. razem z serwami wyślę ci obiecane naklejki :) .

Opublikowano

Mam nadzieję że się dobrze wyważy i będzie to latało. Zrobiłem poziomy, trzeba przeszlifować.

Opublikowano

Dariusz, informację wysłałem na PW.

Andrzej, 90 st w każdą stronę to raczej nie da rady natomiast po 60 było by osiągalne dla SW. Co do SK to pisałem z tego co pamiętam wcześniej czyli około 50 st w każdą stronę.

Opublikowano

Wyszlifowałem kadłub, stateczniki. To co na zdjęciu waży łącznie 230g (kadłub z pionowym 196g) . Statecznik poziomy ze sterem wysokości to 34g- podobnie jest w Extrze PA z tym że u mnie 33 g waży nie oklejony, rzecz w tym że mój model jest większy o 35mm (rozpiętość) a samo jej zwiększenie pociągnęło za sobą wszystkie inne wymiary no i wagę oczywiście. Nie mam ochoty dziś szpachlować kopyta kabiny ale zrobię to za tydzień. W zasadzie po zrobieniu wytłoczki można by pokryć kadłub folią.

Opublikowano

kadłub wygląda rewelacyjnie:) ciekaw jestem jaka wyjdzie waga do lotu...?

skoro twój model jest odrobinę większy od Extry PA to może się okazać że będzie bardziej "potulny" :)...

Opublikowano

Też jestem ciekawy wagi. Mam pomysł jak urwać z kadłuba jeszcze kilkanaście gramów, ale to wymaga trochę zmian w kadłubie których nie da się zastosować w tym już wykonanym. Rurka węglowa w stateczniku poziomym wydaje się być dobrym rozwiązanie, sam statecznik jest sztywny pomimo że jest dość delikatny. Dźwigarki połówek sterów wysokości są wzmocnione węglem 0.5x3mm. Daje im to dużą sztywność na ugięcie wzdłuż dźwigarka więc trawa nie powinna ułamać końcówek sterów ( w tym wyważeń aerodynamicznych) Pożyjemy zobaczymy.

Dziś wskoczyłem na chwilę do modelarni.pl czy tam hobbyking przy Bitwy Warszawskiej. Zakupiłem rurkę węglową na łącznik o średnicy 10mm i żywicę L285 na różnego rodzaju maski , kieszenie łączników i tym podobne duperele laminatowe.Miałem zabrać do Warszawy elementy skrzydeł (pokrycia już są poklejone) ale jakoś tak wyszło że nie zabrałem. Teraz żałuję bo pewnie zrobiłbym je w 3godziny oba. No nic, wrócę do domu to je skleję. Do soboty w temacie pewnie nic się nie wydarzy. Wersję 1600mm mam już prawie ukończoną pod względem rysowania ale jakoś nie mam weny do CAD-a.

 

Fotki w dużej rozdzielczości są tu http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=845&p=8982#p8982 Po kliknięciu na każdą fotkę zostanie ona powiększona , ponowne kliknięcie powiększy ją jeszcze bardziej.

Opublikowano

Zgodnie z obietnicą dziś trochę podziałałem przy Extrze. Zrobiłem jedno skrzydło, może zaraz zabiorę się za drugie. Wyszła mała skucha w wysokości stopek w spływie skrzydła ale... usunę je całkowicie ponieważ zupełnie nie przydają się podczas montażu. Skrzydło waży 69g, dojdzie natarcie lotki około 5g (nie oszlifowane waży 11g a po szlifowaniu odleci z niego około 60% materiału) Laminatowa kieszeń waży pomijalnie mało (waga nawet nie chce wskazać pokazując uparcie zero) Skrzydło oczywiście wymaga przeszlifowania. Jest w miarę sztywne, po pokryciu folią będzie nie do ruszenia. Nie pokazałem technologi montażu ponieważ nie jest to chyba bardzo interesujące, no chyba że jest zapotrzebowanie na takie zdjęcia to mogę porobić przy okazji klejenia drugiego skrzydełka.

Opublikowano

to co na zdjęciu wygląda rewelacyjnie :) .proporcje wręcz idealne,coś mi się wydaje że będzie to bardzo dobrze latająca Extra...

ciężar całości również mi się podoba :D .

Opublikowano

Przeszlifowałem skrzydła, wygląda na to że po przyklejeniu natarć każde z nich będzie ważyło około 74g.

Opublikowano

na drugiej fotce od góry widać końcówkę płata z lotką,zastanawia mnie ta duża przerwa... czy będziesz wklejał w to miejsce trójkątne listwy żeby ostatecznie wyszło coś na taki kształt >< ?

 

dodam że skrzydło Extry PA ma bezszczelinowe lotki.

Opublikowano

Będzie wklejone natarcie z miękkiej balsy. Bez problemu mogłem zrobić bezszczelinowe lotki ale w moim egzemplarzu postanowiłem pójść na łatwiznę.

Opublikowano

Fajny patent na krawedzie natarcia skrzydel, taka mam mala sugestie odnosnie urwania masy.... nie dalo by sie w kesonie garba zrobic otworow ulzeniowych? w skrzydlach ci widze ladnie poszly. jakbym mial je umiejscowic to widzial bym je w poblizu polaczenia z azurowym dolem. z doswiadczenia ( ;) ) takie modele lamia sie tuz przed garbem ktory jest rzedy wielkosci gdzie indziej ze sztywnoscia i wytrzymaloscia.

Opublikowano

Garb jest pokryty miękką balsą 1,5mm i przeszlifowaną. Zrobienie w nim otworów da oszczędność na masie rzędu 2-3g a szpetota po oklejeniu folią wzrośnie n do potęgi razy. Wiedząc że w miejscu przejścia kabiny w garb zrobi się ognisko naprężeń wstawiłem od wewnątrz kadłuba ( tuż pod sklejkowymi podłużnicami) profile węglowe 2,5x1.5 x700mm. Na dole boczków są profile 1x3x950mm . Kadłub jest mocny a jednocześnie lekki. Dziś nawinąłem kieszenie łącznika na rurce duralowej. Niestety, chińczycy nie wiedzą co to rurka z wymiarem w zerze i oczywiście ich rurka ma 10.1mm a kieszenie wewnątrz 10mm. Jutro nawinę kolejne. Szkoda było roboty. Niestety ale każda z ich rurek ma inną tolerancję.

Opublikowano

Nawinąłem nowe rurki starą wypróbowaną metodą na łączniku węglowym. Tym razem obyło się bez niespodzianek. Tak na dobrą sprawę zostało dorobić natarcia i klapę kabiny. Frezowanie CNC kopyta maski już zamówiłem więc powinno być ono gotowe w ciągu kilku najbliższych dni.

Opublikowano

Narysowałem dźwignie. Wysłałem koledze do wcięcia. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.