young Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Idzie zima a więc łudzę się że w końcu znajdę czas na złożenie modelu. Muszę przyznać że należę do grupy tych szczęśliwców którzy nie mają drastycznych ograniczeń co do tego czym latają jak i również mam „wypasione” i wypracowane przez lata własnoręcznie przygotowane zaplecze techniczne – piwnicę przerobioną na modelarnie . Jedynym ograniczeniem do tej pory jest chorobliwy brak czasu, a więc i marne osiągnięcia ale trzeba być cierpliwym. Ale do rzeczy, wybór padł na produkt firmy TOPMODEL – elektroszybowiec IDEAL V, który lada moment zagości w modelarni, wybrałem wersję z usterzeniem ogonowym typu V. Zamierzam zamiescić relację z jego złożenia i uruchomienia. Realnie patrząc nastąpi to uwzględniając moje częste wyjazdy i chroniczny brak czasu, na początku przyszłego roku. Poniżej podstawowe parametry: - rozpiętość 3200 mm - obciążenie ok. 40 g/dm2 - masa 2700 g. (? zobaczymy) - profil MH32 - silnik zalecany Mega AC22/45/3E (wielki i niezbyt tani) - śmigło 13x6,5” - zalecane serwa HS 82MG Jak tylko dojdzie wrzucę fotki. Kolegów proszę o pomoc i sugestie. Może odezwie się ktoś kto go już oblatał (podobno były 2 czy 3 modele na różnych zlotach). Dlaczego akurat ten model - bo mi się podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Chętnie będę przeglądać temat ponieważ również "czaje" się na ten model pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 I już jest w modelami! Poniżej krótka prezentacja tego co otrzymujemy w zestawie. Pierwsze wrażenia po otwarciu to bardzo wysoka jakość wykonania. Folia idealnie naciągnięta bez zmarszczek. Kadłub dość długi ok 1,5 m lekki a przede wszystkim sztywny, wzmocniony węglem. Fabrycznie ukosowany dziub, co ułatwi wklejenie wręgi silnikowej. Skrzydła styro kryte balsą ? i folią. Lotki i klapy pełna balsa. W komplecie dużo akcesoriów ale dokupić trzeba np złącza MPX. Stery - klasycznie żeberkowe i folia, dość delikatne. Pręty węglowe - wygląda że idealnie spasowane z usterzeniem. Fajnie zrobiona imitacja kabiny (podwójna warstwa) co daje jej dużą sztywność. Teraz zamawiam wyposażenie. Serwa HS 82mg, silnik mega Acn jak w opisie, kołpak. Regulator już mam Turnigy 40A. Odbiornik Spektrum któryś z Ar jak znajdę to podam. A i zwróćcie uwagę na sposób mocowania serw w skrzydle za pomocą "pianek" . Ogólnie super zestaw, zobaczymy co wyjdzie w montażu. Reszta na fotkach. Dla porównania niebieskie skrzydło to Elektro Junior Graupnera przy końcówce płata Ideala. Na podłodze dla porównania kadłuby (Falcon Kwarciński, Salto H101 i Spirit 100 Great Planes) Co sądzicie o tym modeu ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 no model dosc ciekawie wyglada jesli mozesz to umiesc fotki kadluba od srodka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Benon Zb, tylko jak te zdjęcia zrobić od środka? Kadłub jest cienki a jednak naprawdę bardzo sztywny w tym też na skrecenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Benon Zb, tylko jak te zdjęcia zrobić od środka? Kadłub jest cienki a jednak naprawdę bardzo sztywny w tym też na skrecenia. chcialem zebys pokazal ile ma miejsca na serwa i pakiet ale rozumiem caly czas sie zastanawiam czy kupic V czy z tradycyjnym usterzeniem wyposażenie zakładasz takie jakie jest zalecane czy cos innego wybierasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 ok przy montażu serw w kadłubie zrobię fotki. Jest na tyle szeroko że mieszczą się dwa serwa obok siebie i orczyk też ma zapas. Co do wyposażenia to tak jak producent zaleca z wyjątkiem serw. zamiast Hs 82 będą Hs 85 bo akurat takie szybko dostanę. Co do usterzenia V czy T każde ma wady i zalety. Natomiast ważne czy aparatura twoja miksuje ogon w prosty sposób. Moja bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 No właśnie z aparatura nie będę miał problemu poczekam i zastanowienia się jeszcze może twoja relacja z montażu mnie przekona na V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 23 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Dziś wkleiłem półkę na serwa poszło szybko. Dodatkowo wkleiłem kołki na usterzenie ogonowe - jak się rozrobiło za dużo kleju trzeba go wykorzystać. Czy te czarne pręty to węglowe czy szklane ? Ktoś wie ? Zaznaczam że jak je fazowałem aby lekko nasuwał się statecznik to materiał sypał się jak drobna mączka. Zrobiłem przymiarkę mocowania serw w skrzydłach. Trzeba wszystkie otwory pogłębić o 1 mm jak również dopasować "pianki" mocujące serwa. (na zdjęciu półksiężyce).Dla porównania z innym modelem (Falcon) - jak widać mają wiele cech bardzo zbliżonych, przynajmniej na razie . No i mam pytanie do kolegów: Producent do lotek i klap przewiduje zastosowanie na zawiasy taśmy samoprzylepnej. Z jednej strony lotki gruba biała, z drugiej cienka przezroczysta. Czy z waszego doświadczenia zrobi jak zaleca producent czy zastosować zawiasy 3 szt na element? Nie ukrywam że taśma jest dosyć szybką metodą, zawiasy zaś muszę zamówić. Proszę o rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Zastosowania zawiasów zwyczajnych pogorszy osiągi modelu dlatego zrób zawias z taśmy klejącej lub lepiej z sylikonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Mariusz, czy mi się wydaje czy mocowanie (pręty) V'ki w Idealu jest nieco grubsze od tego w Falconie? Składaj, składaj, powisimy troszkę w zimowej termice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Dziś wkleiłem półkę na serwa poszło szybko. Dodatkowo wkleiłem kołki na usterzenie ogonowe - jak się rozrobiło za dużo kleju trzeba go wykorzystać. Czy te czarne pręty to węglowe czy szklane ? Ktoś wie ? Zaznaczam że jak je fazowałem aby lekko nasuwał się statecznik to materiał sypał się jak drobna mączka. Zrobiłem przymiarkę mocowania serw w skrzydłach. Trzeba wszystkie otwory pogłębić o 1 mm jak również dopasować "pianki" mocujące serwa. (na zdjęciu półksiężyce).Dla porównania z innym modelem (Falcon) - jak widać mają wiele cech bardzo zbliżonych, przynajmniej na razie . No i mam pytanie do kolegów: Producent do lotek i klap przewiduje zastosowanie na zawiasy taśmy samoprzylepnej. Z jednej strony lotki gruba biała, z drugiej cienka przezroczysta. Czy z waszego doświadczenia zrobi jak zaleca producent czy zastosować zawiasy 3 szt na element? Nie ukrywam że taśma jest dosyć szybką metodą, zawiasy zaś muszę zamówić. Proszę o rady. Mam Fascination który wykonany jest w identycznej technologii . Zastosowałem zawiasy taśmowe firmy KAVAN i firmy GRAUPNER . Moim zdaniem taśma firmy KAVAN jest lepsza tzn. jest zdecydowanie cieńsza od taśmy GRAUPNER ale wystarczająco mocna. Taśma GRAUPNERA jest za gruba.Taśmę kupowałem w J.Górze. Dodam jeszcze, że przy przyklejaniu taśmy przyda się pomocnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Dzięki za informacje o taśmie, pytałem bo wcześniej sugerowałem się wątkiem o modelu firmy Reinchard gdzie wklejono zawiasy, a przecież ważna jest szczelina a właściwie jej brak . Ryszard faktycznie przykleić taśmę równolegle na takiej długości to sztuka i cały czas myślę jak to zrobić dokładnie i nie mam w tym wprawy (tzn z doskoku po pracy w drodze do pracy). Gratuluję posiadania Fascination. Śledzę wątek o tym modelu. Piotrze pręty są faktycznie grubsze niż w Falconie aż o 1,5 mm ale i usterzenie ma 2x większą powierzchnię. Dziś musiałem pogłębiać otwory w żeberkach czołowych o 0,5 mm aby końcówki osłon złączy MPX nie wystawały. Gdyby nie Dremelek to chyba bym się poddał. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 dokladnie tak jak mowisz samemu bedzie ciezko z ta tasma jesli mozesz to zdradź mi gdzie śledzisz watek o fascinatio-ie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 rc groups i nie tylko. . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Dzięki za informacje o taśmie, pytałem bo wcześniej sugerowałem się wątkiem o modelu firmy Reinchard gdzie wklejono zawiasy, a przecież ważna jest szczelina a właściwie jej brak . Ryszard faktycznie przykleić taśmę równolegle na takiej długości to sztuka i cały czas myślę jak to zrobić dokładnie i nie mam w tym wprawy (tzn z doskoku po pracy w drodze do pracy). Gratuluję posiadania Fascination. Śledzę wątek o tym modelu. Piotrze pręty są faktycznie grubsze niż w Falconie aż o 1,5 mm ale i usterzenie ma 2x większą powierzchnię. Dziś musiałem pogłębiać otwory w żeberkach czołowych o 0,5 mm aby końcówki osłon złączy MPX nie wystawały. Gdyby nie Dremelek to chyba bym się poddał. . Jak taśma przyklei się nierówno lub nie tak jak byś sobie życzył to odklejaj ją bardzo powoli, smarując jednocześnie miejsce styku taśmy z folią na skrzydle pędzelkiem zamoczonym w benzynie ekstrakcyjnej. Oczywiście odklejona taśma nie nadaje się do powtórnego użycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Mariusz, jak by Ci rąk zbrakło to telefon masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 25 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 ciąg dalszy prac... Wkleiłem mocowania serw, zachowując prostopadłość serwa do krawędzi spływu. Jedna generalna uwaga jeżeli jest instrukcja to dokładnie ją przeczytać !!! i nie stosować się do niej odnośnie kolejności prac !!! Powód producent zaleca na początku przyklejenie lotek, klap etc - a potem osadzanie serw, gniazd etc. Nie wyobrażam sobie manipulacji skrzydłem z lotkami podczas szlifowania, wiercenia, klejenia - po prostu majtałyby się jak psu j........a. A tych drobnych prac poprawkowych jest dużo. Na zdjęciu pokazałem subtelność i konieczność pogłębienia gniazda pod obudowę MPX (0,5 mm różnicy). Teraz czekam na zamówione brakujące podzespoły i będę wklejał wręgę silnikową. Pytanie: czy popychacze mocować bezpośrednio do orczyka za pomocą tzw Zetki (wygięcie pręta) - jest kłopot bo są bardzo grube, niewspółmiernie do wielkości orczyka serwa, czy zastosować dodatkowe stopery (wada bo wprowadza się dodatkowy element), ale prosty w montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Porządeczek masz taki jak na stole u chirurga Super relacja!!! PS. Ten lut na MPX'ie troszkę mało przekonujący, albo fotka lipna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 25 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Porządeczek masz taki jak na stole u chirurga : dzięki - zawsze tak mam po wypiciu piwa PS. Ten lut na MPX'ie troszkę mało przekonujący, albo fotka lipna... tak masz rację i jedno i drugie. analizując długość kabla Serwa okazało się że nie muszę ciąć kabla tylko zdjąć wtyczki plastikowe i nałożyć metalowe końcówki na Mpx-a potem lutować (oczywiście kabel w skrzydle) na fotce jest próba panowania bez lutowania ale szacun dla ciebie za dociekliwość Po drugie muszę przeczytać instrukcje od aparatu bo jakoś te zdjęcia kiepsko mi wychodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi