Skocz do zawartości

IDEAL V 3,2 m z TopModel cz. przyjemność składania i potyczki


young
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja również nie mam zastrzeżeń co do sztywności i jakości wykonania kadłuba. Wybrałem wersję klasyczną bo moim zdaniem jest stabilniejsza i lepiej się trzyma termiki. V lepiej się sprawdza na zboczu i w szybkich modelach. Takie są moje osobiste odczucia z latania różnymi szybowcami (niekoniecznie własnymi) .Rozmawiałem tez na ten temat z modelarzami w Bielawie (siedziba firmy Modellot i zarazem moje rodzinne strony) Na znanej Łysej górze

i oni również podzielali moje zdanie. Poza tym wizualnie wolę klasyczne usterzenie :)

Mariusz obserwowałem Twoje pomiary silnika i jestem trochę zaskoczony wynikami "pakiet 4S, prąd 39,8A, moc 532W, ciag ok 3 kg na śmigle 14x8." Tak duże śmigło i tylko 40A Chyba jednak ten silnik wart jest swojej ceny. A oto pomiary mojego SK3 silnik4,6/840kv śmigło lipol 4s 13x6,5 55A 815W 3kg 12x6,5 43A 700w 2,5Kg 10x6 32A 490W 2,0kg

Nie doliczam żadnego procenta oporów suwnicy bo pomiar moim zdaniem odczytuje się w momencie gdy suwnica już nie pracuje . Z resztą stworzyłem przyrząd wiszący i nie ma tu dodatkowych oporów. Pomiar dokonany po 30 sek pracy silnika pełną mocą i powtórzony po minucie. Zastanawiam się czy zastosuję ten napęd :)

post-606-0-03326300-1386280046_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy chcialbym sie poradzic odnosnie serw ktore chcialbym zamontowac w moim idealu wiem wiem najlepiej hitec-a ale chcialbym cos tanszego z wiadomych przyczyn

pierwsza prpozycja

http://www.hobbyking...2g_0_14sec.html

i druga

http://www.hobbyking...?idproduct=6608

 

 

Witam

 

Może podłącze się pod pytanie kolegi dotyczące serw do Ideala

Testowaliście, używacie:

Corona CS-239MG Slim-Wing Analog Servo 4.6kg

 

Co sądzicie o tym serwie ?

 

Jest jeszcze wersja cyfrowa.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie obserwujący ten temat, napiszcie jakie macie silniki w idealu lub podobnym szybowcu. A może robiliście jakieś testy lub pomiary? Jeśli nie to podzielcie się swoimi doświadczeniami z lotów, głównie chodzi mi o dynamikę wznoszenia i konfigurację napędu ( silnik ,śmigło, regler, aku). Dzięki z góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Mam bardzo podobny model bo Albatros 3.0. Zastosowałem w nim silnik MVVS 4.6/840 SPORT oraz regulator Turnigy 60A na śmigle węglowym z HK 13x6,5. Masa modelu do startu z pakietem 3300 mAh 4s to około 2300g.

Przy starcie model idzie tak między 45* a 60* i powiem szczerze, że jak trochę wieje (4-5m/s) to szału podczas wznoszenia nie ma, ale model spokojnie idzie wywindować w kilkanaście sekund na 500m.

Dodam do tego, że jak jest pogoda bezwietrzna to model idzie praktycznie pionowo w górę.

Planuję zmienić pakiety na lżejsze 2200 4s i zaoszczędzić trochę wagi(100-150g) tak aby model przy silniejszym wietrze szedł również pionowo w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz obserwowałem Twoje pomiary silnika i jestem trochę zaskoczony wynikami ...............

w załaczeniu link do YT, filmowane telefonem, nasze urządzenia testowe :) co do materiałów są bardzo zbliżone :) kątownik alu, deska, trytytki, etc. czyli to co było pod ręką...

 

 

 

ps ładna górka i krajobraz w tle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem, śmigło 14X8 i tylko 40A ,ciąg 2,46. Uspokoiłeś mnie Mariusz tym filmikiem bo ciąg u mnie jest podobny 2,5 kg tylko mój silnik osiąga to na mniejszym śmigle i bierze ze 2 A więcej. Na razie pozostanę na SK3, testy w powietrzu zweryfikują napęd. Silnik zawsze można wymienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bede mial chwile to spróbuje zrobic maly test z moja mega 22/30/3 na smigle 12x6 tylko takie mam dostepne na ta chwile

 

dotarl do mnie moj model wybralem ideala z usterzeniem tradycyjnym i zastanawia mnie czy czasami nie wzmocnic kadlub tkaninka przy mocowaniu krawedzi natarcia centropłata bo wydaje mi sie dosc lichy co wy na moje spostrzeżenie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem ARF ponieważ słabo mi wychodzi oklejanie i nie chciałem tego modelu oszpecic. Panie Leszku teraz czym lepiej to wzmocnić węglem czy tkanina podwójna warstwa? I jak znajdzie PAN nowe miejsce gdzie przydałoby się je wzmocnić to proszę o wskazowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z lekkim zdziwieniem przeczytałem wasze uwagi co do wzmocnienia kadłuba, więc postanowiłem sprawdzic dokładnie u siebie. I co ? podczas naciskania paznokciem kawałek laminatu się zapadł (purchel powietrza)i pokazała się dziura jak na zdjęciu

 

post-1577-0-25279000-1386790209_thumb.jpg

 

- czyli ja też muszę wzmocnic !!!!!! Dobrze że teraz a nie na lotnisku, a tyle razy miałem to w ręku...

 

ps. dalej mam zastój w pracach, coś żonie obiecałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paniki Mariusz, to tylko kawałek żelkotu odpadł z miejsca wypełnienia formy. Ważne jest jaka jest grubość ścianki laminatu w miejscu otworu na kołek łączący z centropłatem a szczególnie w jego górnej części. Ja jeszcze tego nie zbadałem dokładnie w tym modelu ale jestem na tym punkcie uczulony i wstępnie przy pierwszych oględzinach kadłuba założyłem wzmocnienie tego połączenia, mogę się mylić ale może być różnie w każdym kadłubie.

ps. dzięki za uznanie w mojej kolekcji, Twój post usunął administrator nie ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze

wpadnij wieczorkiem po "przyrząd" - jest to prowadnica łożyskowana z miernikiem i deską montażową -prototyp prowizorka :) ale można skutecznie porówzywać śmigła, pakiet, taiming regulatora , moc, natężnie, napisęcię, ciąg statyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam w nowym roku, chwilę byłem tu nieobecny a dyskusja się toczy :)

dziś zabrałem się za stery na ogonie (pierwszy raz robię tzw V) i tu według mnie producent przemycił małego "babola".

Mianowicie na rysunku pokazano gdzie wkleić dźwignie ale po analizie mechaniki ruchu sterów takie rozwiązanie raczej nie będzie poprawnie działać ! Dźwignia wykonuje ruch który nie jest prostopadły do cięgna. Poniżej fotka:

post-1577-0-78260100-1389298251_thumb.jpg

Postanowiłem to trochę zmodyfikować i zastosowałem dodatkowy snap kulowy (taki od t rexa 450 :) ). Uzyskałem swobodę ruch cięgna i możliwość obrotu o pewien kąt. Dodatkowo nie mam luzów. (trochę podpatrzyłem to w moim Falconie).

Tak to wygląda przed i po modyfikacji. Docelowo snap będzie wklejony na epidain w dźwignie.

post-1577-0-74793400-1389298575_thumb.jpg

Mam nadzieję że warto to było zmodyfikować :) ?

Natomiast zastanawiam się jak wytyczyć poprawnie miejsca wklejenia dźwigni aby nic nie kolidowało ze sobą i uzyskać wymagany zakres ruchu. W instrukcji brak wymiarów !

post-1577-0-59541200-1389298879_thumb.jpg

 

Co do poruszanej sztywności kadłuba to ja swój zostawiam tak jak jest, jak złapię kreta to wolę kadłub wymienić niż skrzydło :)

Pozdrawiam w nowym roku - sezon tuż tuż

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.