Benon_ZN Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Tak myślałem z tymi serwami ale nic nie pisalem ponieważ mam pewnie mniejsze doświadczenie niż ty kultowe pewnie będą lepsze u mnie mam największy problem z bowdenami jak je naciagnac by nie pływały po całym kadłubie SA osoby co stosują pianie budowlana jestem ciekawy jak to ty rozwiazesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Jeżeli chodzi o poprowadzenie i "przytrzymanie" bowdenów wewnątrz kadłuba do zaklejenia po obu końcach kadłuba można wykorzystać magnesy neodymowe. U mnie przy mocowaniu w rurze węglowej świetnie się sprawdziły. Można je poprowadzić dokładnie po takiej linii jak się potrzebuje i podklejać po naciągnięciu z obu końców. U mnie wystarczyło i bowden nie "lata" wewnątrz kadłuba i idealnie przylega do wewnętrznej ściany. Nie potrzeba wypełniać żadnym wypełniaczem ani dawać wkładek w formie wręg, a trzymanie magnesów jest wystarczająco trwałe na czas układania i podklejania żywicą wew kadłuba. Załączam zdjęcia z mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Jeżeli chodzi o poprowadzenie i "przytrzymanie" bowdenów wewnątrz kadłuba do zaklejenia po obu końcach kadłuba można wykorzystać magnesy neodymowe..... Tak proste i skuteczne wręcz genialny sposób - dzięki za poradę zrobię tą metodą. Tak myślałem z tymi serwami ale nic nie pisalem ponieważ mam pewnie mniejsze ..... informacyjnie dla kolegi, jest to mój pierszy model który składam tej klasy z takiego zestawu, wiele czynności wykonuję po raz pierwszy Piotrze czy pożyczone śmigło do testów mogę od Ciebie odkupić ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Piotrze czy pożyczone śmigło do testów mogę od Ciebie odkupić ??? Mario, jasne że tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 young tak jak ty tez bede skladal pierwszy raz taki model najbardziej sie obawiam wlasnie prowadzenia bowdenow zawsze mialem z nimi problem ale widzac taki sposob z magnesami wydaje sie to latwe tez ten sposob wykorzystam i kolejna rzecz ktora sie obawiam to lotki i klapy nigdy nie kleilem tasma wiec zobaczymy jak bedzie ty sobie pieknie poradziles pozdrawiam i czekam na fotyyy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Jeżeli chodzi o łączenie klap/lotek ze skrzydłem to mogę polecić taśmę http://gliders.arthobby.pl/index.php?page=cat&category=41&sub_category=77, którą używałem do modelu o rozp. 2,5m. Wulkanizuje z powierzchnią i mocno trzyma (wystarczy jednostronnie), jest także słabo rozciągliwa. Niezależnie przetrenowałem także wariant z taśmą przezroczystą Scotcha (dwustronnie) na lotkach, klapach i sterach V-tail i też nieźle trzyma (już drugi sezon) - w modelu z TopModel (Butterfly). Stałe połączenie (na zawiasach) byłoby z pewnością najlepsze, ale w konstrukcjach TopModel nie ma na to miejsca a profil lotki i klapy na to nie pozwala. Wariant z taśmą jest przećwiczony i z pewnością do wykorzystania, w tym wytrzymałościowo do latania w termice. Nie próbowałem ostrej akrobacji i lotów na zboczu, więc nie wiem czy silne przeciążenia w nawrotach w długim okresie nie "rozciągną" taśmy - przy czym takie latanie rozepchnie każdy rodzaj taśmy i z czasem mogą pojawić się 'luzy'. Wymiana taśmy załatwia sprawę na kolejny sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 young i jak tam prace nad modelem pewnie i ne obowiazki pamietaj czekamy na fotorelacje z niecierpliwością pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 koledzy chcialbym sie poradzic odnosnie serw ktore chcialbym zamontowac w moim idealu wiem wiem najlepiej hitec-a ale chcialbym cos tanszego z wiadomych przyczyn pierwsza prpozycja http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23331__Corona_CS_239MG_Slim_Wing_Analog_Servo_4_6kg_22g_0_14sec.html i druga http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=6608 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 wiem wiem najlepiej hitec-a pierwsza prpozycja http://www.hobbyking...2g_0_14sec.html i druga http://www.hobbyking...?idproduct=6608 Witam, "podepnę" się pod ten temat (jeśli można) . Też kupiłem Ideala tylko w wersji ARC z klasycznym usterzeniem. Na temat serw Hitec-a nie do końca mam dobre zdanie, zwłaszcza do serii hs81,82 czyli takich jakie rozmiarowo pasują do ideala. Miałem ich wiele i może to tylko mój pech ale jak nie szwankowały potencjometry to padała elektronika lub silniki. Benon_ZN co do corony nie mam doświadczeń ale D-MG16 używam bez problemu i też zakupiłem je do ideala. Kupiłem też taki silnik http://www.hobbyking..._4_6_840kv.html Niebawem go przetestuję może okaże się alternatywą do drogiego Mega? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 panie Leszku czy D-MG16 to sa serwa cyfrowe ?? bo nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi na moje pytanie i mam jeszcze jedno pytanie odnosnie silnika mam mega 22/30/3E caly czas sie zastanawiam czy da on rade w tym modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Pisze na nich Digital Metal Gear i do tego charakterystycznie "ćwierkają" więc pewnie są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian_S Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Posiadam oba przedstawione przez Ciebie serwa ii polecałbym raczej D-MG16 , jeszcze ich nie testowałem w locie aale tak na sucho chodzą lepiej, a na pewno dużo szybciej niż corony. Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Posiadam oba przedstawione przez Ciebie serwa ii polecałbym raczej D-MG16 , jeszcze ich nie testowałem w locie aale tak na sucho chodzą lepiej, a na pewno dużo szybciej niż corony. Pozdrawiam . dzieki juz wiem co wybrac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 i mam jeszcze jedno pytanie odnosnie silnika mam mega 22/30/3E caly czas sie zastanawiam czy da on rade w tym modelu A czemu masz wątpliwości skoro producent zaleca do modeli do 4kg? http://pfmrc.eu/index.php?/topic/8170-mega-acn-22303e/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 cześć, chwilę mnie nie było a tu taka niespodzianka kolejne modele super. Co do serw zamienników to posiadam D MG 16 hextronik, i raczej je polecam. mam też omawiane corony ale jeszcze ich nie montowałem. Leszku ciekawe jak twoja kabinka czy też nie da się spasować ze skrzydłem ? Sprawdź czy w połówce skrzydła nie jest zbyt luźno osadzona rurka pod bagnet łączący z centropłatem. U mnie jedna storna sprawia jakby nie trzymała sztywno . Wkrótce cd.... Co do silnika to pomimo dobrej jakości megi to jednak cena powala. Co do mocy to w końcu szybowiec, nie musi 60 stopni w górę. Wystarczy że dla rekreakcji wyniesie kilka razy na pułap. Zresztą tak jak zapodał Piotr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Co do mocy to w końcu szybowiec, nie musi 60 stopni w górę. Nie musi ale dobrze jak idzie Zmusiłeś mnie Mariusz do rozfoliowania mojego ideala i okazało się ,że diagnoza jest taka sama. Kabinkę trzeba będzie szlifnąć, to niewielki problem bo i tak kwalifikuje się do malowania. To najsłabszy jakościowo element tego modelu. Reszta jest doskonała choć nie do końca podoba mi się wyprofilowanie łoża kadłuba do centropłata. Luz na szklanych prętach mocowania końcówek skrzydła występuje u mnie też. Tak nie powinno być. Trzeba się nad tym zastanowić.Sposobów na pewno wymyślimy kilka np; dopasowanie nowych bagnetów (np węglowych prętów lub grubościennych rurek) . Wklejenie pręta na stałe w końcówkę skrzydła (połowa luzu zlikwidowana) a drugą część? no właśnie ,może pociągnąć jakimś lakierem? Nigdy nie miałem takiego problemu, to wymaga czasu na zastanowienie. Jest czas do wiosny,damy radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Miło widzieć ten sam model z usterzeniem tradycyjnym, tak na pierwszy rzut oka "trochę mały" ster kierunku. Na koniec budowy czyli na wiosnę porównamy masy. W twojej wersji na ile mm jest środek ciężkości ??? Jak będziesz kleił klapy na taśmę to w moim przypadku (tak na kuso, ciasno) wyszło że do góry daje radę unieść się na 3 mm i to z dużym trudem (wysklepienie profilu). kabinka identycznie jak u mnie, wyprofilowanie łoża pod skrzydło też takie sobie, zamierzam podkleić taśmę piankową (miejscowo, aby nic nie zmienić z kata natarcia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 tak na pierwszy rzut oka "trochę mały" ster kierunku Nie jest tak źle se sterem kierunku, to zdjęcie tak wyszło.Testuję właśnie mój silnik i niebawem porównamy parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 pytanie do pana Leszka odnosnie kadlubu czy po ogledzinach zastanawial sie pan czy go gdzies jeszcze bedzie trzeba wzmocnic pytam poniewaz caly czas sie zastanawiam z jakim usterzeniem kupic model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 pytanie do pana Leszka odnosnie kadlubu czy po ogledzinach zastanawial sie pan czy go gdzies jeszcze bedzie trzeba wzmocnic pytam poniewaz caly czas sie zastanawiam z jakim usterzeniem kupic model moje uwagi do sztywności kadłuba w wersji V - brak uwag , wzdłuż wzmocniony jest węglem, próbowałem go w rękach "skręcac" sztywny, jedynie kształt półki pod skrzydło nie zgadza się z profilem skrzydła, dziś przez przypadek rozmawiałem z bardziej doświadczonym kolegą - szybownikiem i sugerował wersję V (obie wersje miał w rękach, a ja mu wierzę bo ma praktykę . Ciekawe co na to Leszek ? W tą niedzielę liczę że skończę model i zacznę programowac (liczę ale przed świętami remont przedpokoju też muszę skończyc bo obiecałem drugiej połowie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi