Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Może ktoś miał silnik typu inruner o masie do 90gram i ciągu około 1400gram. Chcę dać do mikrona na śmigło składane.

Opublikowano

Rozumiem ze jak jedziesz do Paryża to musisz przejechać 1500 kilometr ? Oraz że wg Ciebie tona to 1000 kilogram.

Opublikowano

Takiego ciężkiego bydlaka chcesz włożyć? Też własnie nabyłem, ale mam zamiar zrobić jak najlżejszy bo po pierwsze ponoć fajnie szybuje a po drugie większa szansa na przeżycie krecika ;)

Opublikowano

Wszystko zależy czego Heksodus oczekuje od modelu. Domyślam się, że prędkości i adrenaliny. Osobiście wolałbym latać szybko czymś większym z wiadomych powodów... 

Kolego jaciomp fajnie, że też jak ja robisz model na "lekko"! Ciekaw jestem co zastosujesz z wyposażenia i jaka będzie końcowa waga tego mikruska ;) 

Opublikowano

Aktualnie mam tylko turnigy 2826-6 2200kv. Jak na 50g silniczek to przy śmigle apc 6x5.5 naprawdę nieźle popyla, ale szukam czegoś lekkiego na 4s.

Opublikowano

Jakbyś chciał zrobić Microna w wersji ultra light, to mam coś (silnik) dla Ciebie z MEGA osiągami. Zdradzę rąbka tajemnicy (silnik 12 gramowy dający 550 gram przy 3s :) ) . Jak coś to pisz PW.

Opublikowano

Dokładnie, ciąg nie jest o tyle istotny, że przy masie tego modelu to i tak jest zawsze nadmiar mocy. Kolega Marcin zaproponował jednak wersję lekką do rekreacji i to może się podobać. Ja jednak wolę wykorzystać konstrukcje do tego, do czego jest stworzona ale jednak przy zachowaniu możliwie niskiej masy. Ciężkiego przecinaka już mam.

Opublikowano

U mnie zawsze siedział silnik 90 gram,ale do lotu z pakietem 1300 wychodzi mi 600 gram. To już troszkę pachnie cegla , do tego trafilem na kiepsko zwinięty silnik i mam prądy w granicy 45a. A teraz mam fajny składany kolpaczek i chciałbym dobrać jakiś fajny zestaw,ale chociaż 1kg ciagu. W sumie jestem ciekaw jak się lata wersja light:)

Opublikowano

Witam.

niniejszym i ja wchodzę do "projektu" lekkiego microna...

 

własnie kupiłem -używka ma na pokładzie kedę KB20-4017L i bez pakietu,regla  i bez odbiornika waży 336gram. Po dodaniu odbiornika i pakietu wychodzi około 500g.... troszkę cięzki maluszek...

co prawda latam od dawna -jednak z braku czasu latam mało i miałem przerwę -więc nie ta wprawa i się boję szybkiego modelu...

 

wymienię silnik -zamiast kedy trafi tam przerobiony CD -oszczedzę 40gram.

pakiet dam 3s 850mAh - waga gotowego do lotu będzie rzędu 400g -410g

czego spodziewać się z micronem warzącym 400g -zwłaszcza w zakrętach - bać sie przeciągnięcia -czy juz powinien się trzymać?

jaka może być prędkość ? 

 

chciałbym zrobić dłuuuugo latajacy model rekreacyjny.

 

miałem kiedyś tak zrobiony pylonik -jednak gorszą wersję -płat był styro oklejane balsa -i nie był zbyt gładki, miał mniejsza cieciwę i powierzchnię.... -no i często przepadał na zakretach... za to był lżejszy niż wyjdzie micron -i latał na silniku ponad  godzinę  w 2001 roku... z pakietem 2 cele z laptopa.

 

micronowi też chętnie docelowo dałbym 2 cele li-jon -jednak boje się za małej prędkosci napedu... więc chwilowo li-pol 3S 850mAh lub 3S 1000 mAh  (bo takie mam)

mile widziane wszelkie uwagi -jak zachowuje sie micron ważący 400gram ?

Opublikowano

Jeśli zrobisz model mieszcząc się w wadze do 400 gram nie powinno być tragedii. Choć jeśli zakładasz, że chcesz latać wolno i bezpiecznie, to polecam zrobić to co ja w swoim Micronie. Mój na 2S idzie pionowo w górę :) Dziś latałem w Międzybrodziu Żywieckim na Jaworzynce chcąc sprawdzić latanie na zboczu... niestety nie wiało wystarczająco na tego maluszka. Za to polatałem z 30 min jako motoszybowiec ;) Jedno podpowiem. Walcz o każdy gram, bo warto.

Opublikowano

niestety trudno bedzie mi zejść ponizej 400g - chcę mieć model długo -wręcz extremalnie długo latajacy

i niestety chyba mam dość ciężki egzemplarz microna...

 

więc potzebna mi spora pojemnośc. prawdopodobnie najrozsądnieszy kompromis to bedzie pakiet 2s  li-jon 18650.

niestety taki pakiet waży 92 gramy +kabelki..  

za to ma prawie 3 Ah.

mój silnik powinien mieć przy 2S pobór prądu "startowy" około 8-10A i w spokojnym locie około 3-4A.

 

powinno starczyć na blisko godzinne loty -niestety 400 g wagi startowej wydaje się granicą nie do przeskoczenia.

 

alternatywa -lekki pakiet li-pol  -da mi oszczedność kolejnych 40 gram ale pojemność spadnie z 2900 na 450... jakieś 6 minut pracy silnika zamiast 45... 

   chyba zgodnie z radą -odpalę model z lekkim pakietem 2s li-pol 450mAh -zobaczę jak sie lata -i zdecyduję czy podmienić aku na bardziej pojemne...

 

dziekuję -i proszę o więcej rad.

Opublikowano

Myślę, że jak wstawisz zdjęcie (awatar) i podasz wiek i imię, to będziesz traktowany na forum poważnie i z szacunkiem. Wtedy dowiesz się wszystkiego co Cię nurtuje.

Opublikowano

;)       tak lepiej? sorki -nie spojrzałem, że teraz wszyscy doklejają zdjęcia...  uzupełniłem profil.

jak rejestrowałem się na forum mało kto pisał coś o sobie....

-potem praktycznie nic nie pisałem tylko czasem czytałem forum - w modelarstwie miałem kilkuletnią pauzę...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.