majula7 Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Mam problem z wyregulowaniem silnika SuperTigre 15cm, pytanie: ile obrotów powinny być wykręcone dysze wolnych obrotów i powietrza.
maciejox Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Ja mam silnik ST 8,3ccm. Jak go regulowałem to iglica odkręcona na około 2,5 obrotu (50 ząbków). A wolne ustawiałem tą śrubą, która jest przy orczyku od gazu. Wykręciłem ją żeby była na równo z końcem "rurki" w której się znajduje i po odpaleniu dokręcałem pomału aż do momentu gdy silnik przy zero gazu chodził na niskich obrotach i nie gasł. Nie wiem czy wszystko jest tak samo przy silniku 15ccm jak w moim, ale liczę że w pewien sposób ci pomogłem
pietka Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Patryk http://manuals.hobbico.com/sup/sup-manual-v1_1.pdf Strona 24. Jak będziesz miał kłopoty z angielskim to daj znać, to Ci przetłumaczę. Piotr
majula7 Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Z samą regulacją nie mam problemu, ale po ustawieniu wysokich obrotów i zdjęciu drążka do zera czasami gaśnie. Problem ten nie występuje przy zastosowaniu wspomagania żarzenia. Jest jeszcze jeden wkręt ze sprężynką od góry i to najbardziej mnie interesuje ile powinien być wykręcony. A właśnie, co Wy na to aby zastosować żarzenie podczas lotu, ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie.
buwi777 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 poczytaj - https://www.alexrc.pl/viewtopic.php?f=33&t=11230 zwłaszcza post z 17 września 2013 i : a/ zmień swiecę lub b/ podżarzanie na czas lotu ...
majula7 Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Dzięki fajna lektura o to mi chodziło.
Intermodel Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Ta śrubka od góry ze spreżynka to wolne obroty musisz tak ustawić aby silnik na wolnych obrotach nie gasł również dobór śmigła ma wpływ jeżeli będzie to cieszkie śmigło będzie działać na wolnych obrotach trochę jak koło zamachowe i silnik nie będzie gasł tak szybko a co do podtrzymania żażenia stosowałem to fajna sprawa ale trzeba odpowiednio ustawić , można nawet uruchamiąć silnik jak jest ciepły bez podgrzewania grzałką.
majula7 Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Wkręcanie lub wykręcanie tej śruby wcale nie zmienia wolnych obrotów, po rozebraniu gaźnika raczej skłaniam się, że jest to ograniczenie obrotu przepustnicy.
maciejox Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 A śrubka ze sprężynką służy do ustawienia otwarcia przepustnicy. Nie ma to znaczenia przy regulacji wolnych. Jak gaśnie na wolnych to spróbuj odkręcić iglicę o kilka ząbków.
f-150 Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Ręce opadają i nóż się w kieszeni otwiera jak czytam. Patryk w jakiej pozycji masz zamontowany silnik? Drugie pytanie jak aparatura?
pietka Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Popieram Wojtka. Zwłaszcza śrubka ze sprężynką ,która to ma być do regulacji niskich obrotów, .. Ale Ad Rem: Po swoich doświadczeniach proponuję założyć cieplejszą świecę. W przypadku tego silnika sprawdziło się to doskonale. Znam z autopsji albowiem miałem takowego kilka lat i na wszystkie sposoby położenia z nim walczyłem. Ogólnie jest to dobry silnik, niezawodny ale wymaga dość precyzyjnej regulacji i właściwie dobranej ciepłoty świecy. Mam jeszcze supertigre 23 cm i tam był ten sam zonk. Wymiana świecy załatwiła sprawę. Pozdrawiam Piotr
MASK Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Do proponowanych przez kolegów przyczyn dorzucę jeszcze zbyt wysoko zamontowany zbiornik paliwa, ew. kiepskie paliwo (jakie?). Ciepłota świecy raczej nic do rzeczy nie ma. Chyba wszystkie zalecane świece do popularnych silników RC dostępnych na rynku są z zakresu ciepłe - średnie. Zmiana ciepłoty świecy w tym zakresie nie spowoduje takich problemów, zmienią się (o 100-200 RPM) odczyty obrotomierza obrotów minimalnych i maksymalnych. Wymiana świecy na nową przynosi efekty, jeśli świeca jest w jakiś sposób uszkodzona lub po prostu stara, co zresztą jest dość częste
majula7 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 Silnik zamontowany bokiem, tłumik w dół, instalacja raczej ok, paliwo rózne czasem contest czasem zielone z rcskorpiona czasem metanol i rycyna, świece 5, 6 ale zamierzam kupic gorącą. Jeszcze się pobawię z regulacją ale wczoraj polutowałem wspomaganie żarzenia, co zapewne rozwiąże sprawę.
instruktor Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Polecam paliwo 5% sport .raczej zapomnij o paliwie na rycynie .
majula7 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 ASP chodzą na wszystkim nawet bez dodatku nitro
f-150 Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 To teraz następne dwa pytania. Gaśnie od razu czy pracuje i po chwili pracy na wolnych gaśnie? Czy gaśnie jak zamkniesz szybko przepustnicę a jak po woli to nie gaśnie? I powtórne pytanie o nadajnik?
RWD Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Wojtku a jakie to ma znaczenie jaki jest nadajnik
f-150 Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Duże ,szczególnie jeżeli to np Hitec Optic.Dlatego pytam.
RWD Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 uważam że raczej nie masz racji ale to jest moje zdanie ja reguluje zawsze silniki na hamowni bez aparatury jak chodzi prawidłowo to dopiero do modelu a co do silnika Patryka to jest już moim zdaniem wypracowany, dość często luzuje się gaźnik , odbija i pracuje w drugą stronę,regulowany był na różne sposoby a wolnych obrotów to on nie ma
majula7 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 Aparatura to Turningy, ściągam drążek do min i obroty spadają do jakiejs tam wartości pracuje 0,5 min jest ok daje gaz i gaśnie (nie zawsze czasem 10 prób wydaje sie że ok wycofam samolot do startu i gaśnie). Obserwuję oczywwiście wydech i jak zbyt duża chmura dymu to przykręcam dysze wolnych obrotów itd. Drugi tydzień już nie mogę wyregulować badziewia. Czasem jak przykręcę zbyt mocno dysze wolnych obrotów to gaśnie odrazu. Narazie zgodnie z sugestiami zamienię świece na gorącą, zaleję contesta 5% i spróbuje raz jeszcze, jak nie pomoże to doraźnie bedzie latać na wspomaganiu, a następnie i tak zamierzałem wsadzić tam jakąś benzynkę.
Rekomendowane odpowiedzi