Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oj, a ty bedziesz oryginalny :) Nie karzę Ci zalepiać dziurek :) Z resztą, wyrukuj, przyłóż i zobacz, to tylko pomysł a decyzja i tak należy do Ciebie. Na zdjęciu z pierwszym pierścieniem cylindrów i tak nie widać głębi, może z bliska będzie to głupio wyglądało, a może nie. :) Nic nie tracisz. Jak sam piałeś to nie makieta, ma cieszyć oko własciciela.

Opublikowano

Zabrałem się za składanie skrzydeł. Zrobiłem sobie nawet taki kombinowany regulowany stół dla tego nietypowego skrzydła. Wyszło dobrze jest płaszczyzna i można nadać zwichrowanie końcówce skrzydła.

 

Na zdjęciu widać że dźwigar dobrze spoczywa na stelażu

 

post-5634-0-23928100-1389032789_thumb.jpg

 

 

Ale po włożeniu żeber w dźwigar (a wchodzą bardzo ciasno) rozepchnęły one dźwigar tak że wygiął się w łuk, który dość ciężko dogiąć do płaskiego:

 

 

post-5634-0-21827400-1389032788_thumb.jpg

 

Tak więc czeka mnie jutro głupia i niepotrzebna robota nad powiększeniem szczelin pod żebra. A wystarczyło laser ustawić na 0,2-0,3 mm na szersze wycięcie i nie było by kłopotu! :(

 

Panie Jarosławie warto i trzeba to poprawić na przyszłość !

Opublikowano

to fakt. Ja szlifowałem każdą szczelinę...

 

Znalazłem frez 2,5 mm i przeleciałem te wszystkie za ciasne kanały wiertarką. Teraz jest dobrze :)

Jutro kleimy pierwsze skrzydło.

Opublikowano

Oba skrzydła zostały złożone na sucho. Gdyby tak jeszcze ponumerować laserem żebra było by łatwiej. A tak trochę czasu mi zajęło złożenie żeber i skrzydeł w całość. A można się pomylić.

 

Skończył mi się niestety klej więc muszę ze skrzydłem poczekać do jutra. Skrzydło przygotowane na stelażu wystarczy złapać w paru miejscach szczypczykami obciążyć książką, wszystko pasuje i ładnie się złożyło.

 

post-5634-0-61299500-1389117980_thumb.jpg

 

post-5634-0-29336400-1389117979_thumb.jpg

Opublikowano

Dzisiaj dokonałem wreszcie pomiaru napędu. Wyniki wyszły takie:

 

Pomiar1: 5,1 kg statycznego ciągu i 50 A prądu przy naładowanym na 95% pakiecie. Śmigło APC 17x8 . Stosunek ciągu do masy modelu wynosi 96% przy przewidywanej wadze modelu do lotu 5,3 kg

 

Pomiar2: 4,8 kg ciągu statycznego i pobór prądu 47 A przy naładowanym na 65% pakiecie. Śmigło APC 18x7 Stosunek ciągu do masy modelu wynosi 91% przy przewidywanej wadze modelu do lotu 5,3 kg

 

Próby odbywały się bez założonej maski silnika (jest po malowaniu i schnie) więc trzeba będzie sprawdzić jak ta maska wpłynie na napęd. Nie wykluczone, że założę większe śmigło np. 18x8

 

Domowa hamownia:

 

post-5634-0-50772000-1389261302_thumb.jpg

Opublikowano

Czy możesz podać skład zestawu napędowego, silnik,śmigło pakiet? Pozdrawiam Lech :)

 

Silnik Robbe trój-łożyskowy Robbe D50-65-10 o KV 290 napięciu pracy do 36V mocy 1350/2050 W i prądzie 55/75 A - druga wartość to dopuszczalne obciążenie prze 60 sek. Sinik waży 405 g . Silnik łożyskowany jest na nie na 2 jak to normalnie ale na 3 łożyskach. Jest to nowość Robbe podobno poprawiająca trwałość i równomierność biegu silnika. Sam jestem ciekawy jak się ten silnik będzie się mi sprawował.

 

Regulator to Robbe BL-CONTROL ROXXY 975-12 OPTO 75A, pakiety to Foxy 4S 4500 mAh 36/75VC dwa połączone w szereg dla uzyskania 8 cel, ciężar jednego pakietu 440 g, śmigło APC 18x8.

Opublikowano

no to o ile maska nic nie skrewi jest calkiem ok

 

Oby tak było, myślałem o trochę większym śmigle żeby więcej wystawało bardziej poza maskę ale 19x8 trudno znaleźć

Opublikowano

Parę zdjęć z montażu skrzydeł:

 

post-5634-0-95844500-1389446826_thumb.jpg

 

 

post-5634-0-83575600-1389446827_thumb.jpg

 

 

I przymiarka do malowanej obudowy silnika - generalnie to szpachlowanie, malowanie, szpachlowanie, malowanie - oryginalna maska z formy wyszła z małymi ubytkami i widocznymi szwami które trzeba teraz mozolnie zakrywać.

 

post-5634-0-29288400-1389447019_thumb.jpg

 

.

Opublikowano

Kilka nowych fotek maski silnika:

 

 

Widok z przodu - wnętrze silnika będzie jednak czarne matowe, ale chwilowy brak farby w sklepie w Lublinie:

 

post-5634-0-63552300-1389535136_thumb.jpg

 

 

Widok maski z boku:

 

post-5634-0-63062500-1389535137_thumb.jpg

 

 

Widok na otwory chłodzące:

 

post-5634-0-67662400-1389535135_thumb.jpg

Opublikowano

Maska została w końcu połączona na magnesy z kadłubem. Połączenie jest bardzo praktyczne i pewne a zdjęcie maski po odkręceniu piasty i śmigła i powrotne jej założenie szybkie - klik i już.

 

 

post-5634-0-29988500-1389560171_thumb.jpg

 

 

post-5634-0-53755900-1389560181_thumb.jpg

Opublikowano

Sliczny choc widok tego kolpaka i silnika jakos srednio mi koresponduje do tych zdjeci P.24 jakie widzialem. Widze ze otwory w srodnikach na wysokosci zastrzalow jednak otwarte zostawiles?

Opublikowano

Sliczny choc widok tego kolpaka i silnika jakos srednio mi koresponduje do tych zdjeci P.24 jakie widzialem. Widze ze otwory w srodnikach na wysokosci zastrzalow jednak otwarte zostawiles?

 

Skrzydła się cały czas budują, więc i fotografie będą się zmieniały, otwory w środnikach są już zakryte.

Co do maski silnika jak już wielokrotnie podkreślałem to jest tylko półmakieta z ambicjami przyjemne na latanie. Nie będzie brała udziału w zawodach ma dawać radość latania

Opublikowano

Nie będzie brała udziału w zawodach ma dawać radość latania

Myślę, że Piotrkowi chodziło o to, by ta atrapa silnika nie zabierała Ci tej radości.

Opublikowano

Czy kołpak będziesz malował, lub oklejał folią pod kolor?

 

Kołpak zostawię chyba w oryginale jak jest.

 

 

Myślę, że Piotrkowi chodziło o to, by ta atrapa silnika nie zabierała Ci tej radości.

 

Atrapa silnika mimo że nie zbędna dla tej półmakietki, to jednak 150 g ładnie wyglądającego balastu , dlatego jest tak minimalnie zrobiona.

 

Dzięki za pytania:-)

Opublikowano

No ładnie. Coraz ładniej :)

 

A ja dziś zrobiłem przymiarkę skrzydeł w celu ogólnego rozeznania jak duży będzie ten samolot. No cóż... Jak dla mnie jest bardzo duży... Coraz bardziej się zastanawiam, czy znajdę dość sił i odwagi na pierwszy lot.

87570b443ff41716m.jpg

 

ae74e8aa713604dam.jpg

Opublikowano

No ładnie. Coraz ładniej :)

 

A ja dziś zrobiłem przymiarkę skrzydeł w celu ogólnego rozeznania jak duży będzie ten samolot. No cóż... Jak dla mnie jest bardzo duży... Coraz bardziej się zastanawiam, czy znajdę dość sił i odwagi na pierwszy lot.

87570b443ff41716m.jpg

 

ae74e8aa713604dam.jpg

 

W pierwszym locie najważniejsze jest poprawne wylądowanie. Można do oblotu poprosić kolegę któremu ufasz i wtedy oblot będzie bez bardziej spokojny bez emocji. To będzie szybki model a więc spora prędkość lądowania.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.