TeBe Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Tak. http://knl.meil.pw.edu.pl/szkolenia/zas/mechanika.pdf
Jacek T Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedz. Co do tych informacji to poczytam kiedy będę miał wolny czas. Jeśli chodzi o skłon i wykłon silnika to zastanawiam się jak ustawiać podkładki i jaką one mają mieć grubość (pomyliłem się i zamiast dać opcję ,,dodaj plik" użyłem opcji ,,dodaj odpowiedz") pozdrawiam Jacek T
arkozi Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Jakbyś poczytał linki, które podrzucił ci kolega Masło to byś wiedział, że wykłon robi się w prawo, ale patrząc na model od tyłu. Czyli Wersja 2, ale ta podkładka co jest niżej idzie z drugiej strony. W tym momencie masz wykłon w lewo.
Masło Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Podkładki daje się pod śruby, inaczej mogą wylecieć. Lepiej będzie, jeśli śruby będą ułożone na przekątnych wręgi silnikowej, tak aby były "po dwie z każdej strony". Nie wiem jak to lepiej opisać, myślę że na zdjęciach zobaczysz o co mi chodzi. Taki jest skłon i wykłon w moim ESA SE5a:
arkozi Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Ja robię tak jak zaproponował to Jacek i też zdaje egzamin, choć Mariusz Twoje rozwiązanie będzie łatwiejsze.
Masło Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 W moim przypadku takie ustawienie silnika było uwarunkowane tym, że inaczej się nie mieścił , z początku chciałem go montować tak jak narysował to Jacek. Wielkiej różnicy chyba nie ma, ale odnoszę wrażenie, że silnik jest stabilniejszy będąc podpartym w dwóch punktach z podkładkami aniżeli w jednym.
Jacek T Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Opublikowano 8 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Jakbyś poczytał linki, które podrzucił ci kolega Masło to byś wiedział, że wykłon robi się w prawo, ale patrząc na model od tyłu. przeglądałem je, po prostu pomyliłem się podczas rysowania .Co do tych podkładek, to jakiej mają być one grubości? Poza tym, dzisiaj byłem w HK i kupiłem ten akumulator oraz gniazdko do niego, tylko zdobęde koszulki termokluczliwe (czy jak to tam się nazywa i przylutuję gniazdko do regulatora), i będzie wszystko ok. pozdrawiam Jacek T
Jacek T Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 Miałem nadzieję że jutro oblatam drugi model ale chyba to nie wyjdzie ponieważ mam bez przerwy jakiś problem. Aparatura działa inaczej niż wcześniej . Po lewej stronie jest bolec, którym kontroluję silnik i zawsze było tak że silnik był na minimum kiedy bolec był przechylony do mnie. Dzisiaj testowałem nowy akumulator i zobaczyłem, że teraz silnik jest na minimum kiedy bolec jest przechylony w stronę przeciwną niż poprzednio. W instrukcji było coś napisane o odwracaniu kanałów ale nic z tego nie rozumiem, więc czy ktoś by mógł mi napisać co mam zrobić. pozdrawiam Jacek T
Wojtek Sz Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Jacku nie ucz nas nowomowy, jaki bolec to jest drążek gazu/przepustnicy. Jako początkujący modelarz musisz przyswoić podstawowe nazwy urządzeń, przyrządów czy zwrotów modelarskich. Poczytaj Poradnik Przeczytaj ten temat podobny problem Turnigy 9X - podstawowe ustawienia po wyjęciu z pudełka. Wejdź w ustawienia aparatury MENU>FUNC SETTING>REVERSE i zmień rewers na kanale 3 gaz (thr). Tu masz Instrukcje TH9X
robertus Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Dojście do revers gazu jest w menu: menu - setings - reverse i tu przestaw thr
Jacek T Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Opublikowano 20 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Drugi model już jest wyważony i czeka na oblot, elektronika też działa dobrze. Jeszcze go nie zważyłem. pozdrawiam Jacek T PS. Co to znaczy że li-pol ma np. 20C oraz co to znaczy że samolot zaliczył kreta?
robertus Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 20C to znaczy, że jesli masz np pakiet 1300mAh to możesz pobrać z niego stały prąd 20x1300mA=26000mA=26A Kret no cóż, wtedy kiedy samolot szuka domu kreta pod ziemią zamiast latać. 1
Jacek T Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Opublikowano 20 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedź. I mam kolejne pytanie czy ktoś zna stronę internetową na której jest napisane jakie ciągi mają silniki emax (te od ok 30-50 zł) z li-polami 2s i 3s. pozdrawiam Jacek T
robertus Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 http://www.headsupho...Motor-E-505.htm inne też tam znajdziesz
Jacek T Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Opublikowano 20 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedź. pozdrawiam Jacek T
Jacek T Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 Kolejny model też nie za bardzo lata . Nie wiem co mam teraz poprawić. Filmu nie załączę, bo znowu wyświetla się że nie mam uprawnień . Z lotu mam tylko zdjęcie modelu przed startem: śmigło połamane a silnik troszkę najadł się ziemi (działa normalnie). A tutaj zdjęcie pierwszego modelu (tego co jest już wrakiem) przed pierwszym lotem: Czy ktoś by mi mógł doradzić co do wklejania filmów na to forum. pozdrawiam Jacek T PS. Chciałbym sobie wkleić zdjęcie do profilu, ale kiedy je próbuję załadować to wyświetla się że wystąpił błąd, czy ktoś by mi mógł coś doradzić.
Tomak Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Flim wrzuć na Youtuba i daj tutaj po prostu link. Model nie za bardzo lata czyli jak?
robertus Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 ze zdjęciem zrób tak http://pfmrc.eu/index.php?/topic/33863-problem-z-dodatniem-zdjecia-do-profilu/page__view__findpost__p__421887
Jacek T Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Opublikowano 24 Marca 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Konta na youtube nie mam, ale jak kolega do mnie przyjdzie, to poproszę go o pomoc w jego założeniu. Model nie za bardzo lata czyli jak? model leci za bardzo w dół (przez co obydwa loty skończyły się po około trzech sekundach) oraz lekko skręcał w lewo (patrząc na niego od przodu) przypuszczam, że skłon silnika był za duży, więc go zmniejszyłem. Jutro postaram się sprawdzić, jak model lata. pozdrawiam Jacek T PPS. Dalej mam problem z wklejeniem zdjęcia. Zmniejszyłem je do rozmiaru poniżej 200x200 (na paincie) a i tak go nie mogę wkleić.
Rekomendowane odpowiedzi