heksodus Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Z motylem też miałem sporo kłopotów i doszedłem do wniosku,ze najlepiej dla mnie dać klapy na maxa i po trochu dokładać lotki,aż efekt będzie mnie zadowalał. Bez ingerencji SW.Oczywiscie baterfly na reglu progresywnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Ja tam nie wiem czemu tak boicie sie dodawać SW do buterflaya. Mocne unoszenie lotek celem kompensacji do niczego dobrego nie prowadzi. A na pewno nie poprawia sterowności modelu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Piotrze - to 16x10 na logu niecałe 5300 obr. Zgoda - prąd niższy. Ale obroty - słabo... 5300 x 3,5/ 14,8...... A może tylko ja mam takie wrażenie ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Silnik Mega AC 22/30/3E, śmiglo 13x7,regiel Dualsky 65A, serwa na skrzydłach 4x KST DS 135MG a wysokość 2x Futaba S3115. Bec zewnętrzny. Latam na pakietach FlightPower 3S. I już widzę, że będzie potrzeba zakupienia 4S. Generalnie mam dwa ustawienia skrzydła. Pierwsze to lotki pracują z klapami z czego te drugie w zakresie 10% w stosunku do lotki, ale tylko do dołu. Drugie to lotki do klap 45% i różnica w wychyleniu pomiędzy lotkami to 40% Nic jeszcze nie ustawiałem z ogonem, czekam na sobotę. Motyl wygląda tak - klapy max w dół a lotki tylko 3mm wgórę i nie wiem czemu ale to było moje najlepsze ustawienie. Dopiero po zmianie kąta lotek modelu nie podrywało do góry. Napewno sprawdzę to przy innym sc bo teraz mam 65 i czuję że jest ok na początek. Bardzo bym chciał dowiedzieć się na jakich ustawieniach lataliście z Piotrem i do jakich doszliście na koniec latania. Napewno muszę wlatać sie bo parę lotów plus emocje związane z nowym modelem nic mi jeszcze nie mówią. Eryku, Odezwij się na aero-art@wp.pl Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Piotrze - to 16x10 na logu niecałe 5300 obr. Zgoda - prąd niższy. Ale obroty - słabo... 5300 x 3,5/ 14,8...... A może tylko ja mam takie wrażenie ? - Jurek Jerzy, eCalc podaje bardzo zbliżone wyniki więc może ten typ tak ma? No chyba że jakieś złe parametry gdzieś wpisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Chyba macie rację ! I Ty i eCalc ! Ciągle zapominam, że to 6 polowy silnik. - Jurek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Ja tam nie wiem czemu tak boicie sie dodawać SW do buterflaya. Mocne unoszenie lotek celem kompensacji do niczego dobrego nie prowadzi. A na pewno nie poprawia sterowności modelu. Zgadzam się z Tobą Jurku w pełnej rozciągłości. Mój problem z motylem był taki, że przy pierwszym ustawianiu po prostu mi się popitoliło i zamiast domiksować 30%SW nie wiem czemu ustawiłem 60% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Piotr spróbuj zastosować inne śmigło. Możesz zyskać w porównaniu z tym co masz na eCalc -u ponad 40km/h. A generalnie mieszając rozmiarami łopatek można jeszcze zyskać ze 20km/h. Czyli można w sumie osiągnąć około 140km/h przy tych samych parametrach tylko zmieniając łopatki. Tylko pytanie czy potrzeba i czy jest sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Konrad, ale śmigło które ustawiłeś jest stałe... to nie ma znaczenia? Ciąg w granicach 3 kilo jest dla mnie ok, nie chce iść w większe obciążenie regulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Ciekawe, sam chciałem Ci zaproponować takie śmigło (składane). Tak dla próby. Przy 15x13 masz 46A a dla 14x14 pokazuje prawie 60A. Spodziewałem się mniejszego wzrostu prądu lub utrzymania na tym samym poziomie. Interesujący byłby wykres z lotu. Oczekiwałbym podobnego poboru w locie prawie pionowym i spadku poboru prądu po przejściu do lotu mniej stromego. Wielkość tego spadku świadczyłaby o zdolności do szybkości samego modelu (wielkości oporów). Chociaż, jak widać, zakres 30-40A jest dla tego silnika i modelu optymalny. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Konrad, ale śmigło które ustawiłeś jest stałe... to nie ma znaczenia? Ciąg w granicach 3 kilo jest dla mnie ok, nie chce iść w większe obciążenie regulatora. Według mnie nie ma to większego znaczenia. Rozmiar to rozmiar. Znaczenie pewnie większe ma jakość wykonania oraz użyte materiały. Niestety nie ma śmigieł RF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Podjąłem decyzje że następne loty (jak pogoda nas nie zaskoczy w sobotę) będą na 16x10. Zobaczymy jak ma się real do ecalca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Też jestem ciekaw jak to wyjdzie w praniu, ale moim zdaniem na 15x14 powinno być szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Konrad, pomijając że będzie szybciej, na 10 ładniej się na kadłubie układa... dam znać jak w locie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Milocha Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Piotrze jak loty? Ja latałem wczoraj i dzisiaj. To co było tydzień temu nie mogło przypominać nawet latania. Całe nowe ustawienia wykonałem wg. instrukcji Pana Andrzeja (Aero Art). Wczoraj sc 75mm, delikatne pompowanie około jeden raz na 100 metrow. Po konsultacjach sc 77mm, model leci jak po odrysowanej lini na niebie. Motyl 60 stopni plus lotki około 25 stopni + miks sw 18% model ląduje tam gdzie ja chcę. Naprawdę różnica jest tak wielka że ostatni lot to była już czysta przyjemność. Wyciągam model i nagle zamachał skrzydłami, nawracam w to samo miejsce znowu zamachał. Nie wiedziałem czy model jest na to gotowy ale dałem w lewo i po 10 minutach model wyglądał jak mały krzyżyk. Niesamowite jak sam sie centrował, komin odbijał z wiatrem a w środku Falcon. Dzisiaj latam na podstawowych ustawieniach z czasem jak sie wlatam mam nadzieję,że p. Andrzej podpowie i napisze drugi rozdział. Panie Andrzeju dziękuję za wsparcie i cenne uwagi. Pan Leszek Kwarciński wykonał pięknie latający model, a ja jestem przykładem że to model dla wszystkich tych pilotów co przesiadają się na półkę wyżej. Jeżeli jakość lotów będzie sie podnosić w takim tempie nie mam pojęcia co będzie w okolicach maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Eryk, cieszę się !!! Ja latałem wczoraj, ale niestety nie Falconem. Od rana kiepsko się czułem i w zasadzie na lotnisko pojechałem na siłę... dla tego polatałem jedynie piankową popierdółką. Jak by ktoś chciał oglądnąć to bardzo proszę: http://www.youtube.com/watch?v=EnTAg9txj20 Falcon też latał, ale inny Kręcone GoPro wiec niewiele widać Dziś od rana glut do pasa - rozłożyło mnie choróbsko na łopatki. PS Widziałem wczoraj prototyp Andrzeja, ten z zakrytą dupką.... pięknie lata!!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Eryk, cieszę się !!! Ja latałem wczoraj, ale niestety nie Falconem. Od rana kiepsko się czułem i w zasadzie na lotnisko pojechałem na siłę... dla tego polatałem jedynie piankową popierdółką. Jak by ktoś chciał oglądnąć to bardzo proszę: Falcon też latał, ale inny Kręcone GoPro wiec niewiele widać Dziś od rana glut do pasa - rozłożyło mnie choróbsko na łopatki. PS Widziałem wczoraj prototyp Andrzeja, ten z zakrytą dupką.... pięknie lata!!! Piotrze u mnie wiekszość modeli ma "zakrytą dupkę"...(to nie ta ze zdjęć). A to co widziałeś, to projekt modelu wymyślony kiedyś ( trzy lata temu) przeze mnie a zrealizowany (skrzydła, kadłub, stateczniki) przez trzech różnych producentów. Czwartym, który to złożył i wykonał (niezbędną dla mnie) aerodynamiczną "kosmetykę" oraz do "bólu" oblatywał, by poznać pełne charakterystyki modelu byłem ja. Celem tego projektu, było sprawdzenie wyselekcjonowanych rozwiązań aerodynamicznych, by w sposób znaczący i zauważalny wpłynąć na polepszenie osiągów modelu. Odbywało się to w kilku fazach, stąd możliwość dokonywania porównań (ocen) efektywności poszczególnych modyfikacji. Wynik tej pracy widziałeś. Asmix dopracowany jest w każdym szczególe i wsród motoszybowców tej klasy bardzo wyróżnia się osiągami w locie. "Niestety" nie znam jego prękości maksymalnej a próby przeciągnięć dynamicznych i inne "wyrwania" z pewnością robiłem wyżej niż 10m... Do miłego... Andrzej PS. By było na temat - obecnie model lata ze statecznikami wykonanymi przez p. Kwarcińskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Celem tego projektu, było sprawdzenie wyselekcjonowanych rozwiązań aerodynamicznych, by w sposób znaczący i zauważalny wpłynąć na polepszenie osiągów modelu. Odbywało się to w kilku fazach, stąd możliwość dokonywania porównań (ocen) efektywności poszczególnych modyfikacji. Wynik tej pracy widziałeś. Asmix dopracowany jest w każdym szczególe i wsród motoszybowców tej klasy bardzo wyróżnia się osiągami w locie. I udało Ci sie to moim zdaniem znakomicie. Model nie dosyć że bardzo zgrabny to jeszcze w locie sprawiał wrażenie bardzo lekkiego - jak by nie było grawitacji. Bardzo chętnie bym jeden zamówił, ale to zapewne pieśń przyszłości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AeroArt Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 No też tak myślę Witaj Wojtku, Niemożliwe zebyś nie otworzył pudła i ... Hangar Ci się powiększa a Ty nic się nie chwalisz - żadnych okrzyków radości ! Napisz jakie wrażenia... Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 pisze, pisze. Ale na innym forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi