Piecz Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Tomaszu - jakiś wizjoner jesteś czy cuś - sama piasta ok, tylko kołnierz kołpaka dał ciała. Tych wynalazków należy raczej unikać, przynajmniej w większych modelach Ale i tak już postanowione że wywalam to w diabły i kupię kompletne z mocowaniem. Co byście polecili ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 No to podaj parametry elektroniki to cos wyczaruje w nocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015   fullrespect, dnia 16 Kwie 2015 - 21:48, napisał:fullrespect, dnia 16 Kwie 2015 - 21:48, napisał:fullrespect, dnia 16 Kwie 2015 - 21:48, napisał:Tomasz, teraz mozesz wspomniec moje slowa - wywal to chińskie smigło... pamietasz ?PS. ja nadal w pracy, ale jak znajde chwile to oblicze ci jakie to smiglo dokladnie powinno byc pod twój silnik.Napisz mi tylko  tutaj jakie bebechy bedziesz mialRegiel, paliet (parametry prosze) Motor 1200 kvwaga 158gśrednica 43 - 44 mmgłębokość 50 mmmodel FF3-309Oto odpowiedź: About the motor FF3-309 it will be fit to used 11*7 prop 60A ESC, 5Cells 30C 3500mAh battery. Hope this can be help you clear. If not you are very very welcome contact me anytime.Enjoy your flyWysłałem jeszcze zapytanie o moc w watach tego silnika. Regiel mam ich prod. 60A a co do pakietu to teraz zgłupiałem , myślałem że max to 4S Sam silniczek wygląda raczej ładnie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Tomaszu - jakiś wizjoner jesteś czy cuś - sama piasta ok, tylko kołnierz kołpaka dał ciała. Tych wynalazków należy raczej unikać, przynajmniej w większych modelach Jacku, jak możesz to podpowiedz gdzie kupiłeś kołpak i łopatki do swojego. To są węglowe łopatki ? Jaką masz średnicę kołpaka w podstawie ? Trochę mniej w temacie ale znalazłem przypadkiem jak fajnie ten model lata na żaglu Precyzyjnie na klapach prosto do rączki - fajnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Jacku, jak możesz to podpowiedz gdzie kupiłeś kołpak i łopatki do swojego. To są węglowe łopatki ? Jaką masz średnicę kołpaka w podstawie ? Wszystko możesz kupić w kilku sklepach: np. Modelemax, Nastik, Bocianmix, raczej ze wskazaniem na ten pierwszy (najkorzystniejsze ceny ) Średnicę zewnętrzną kołpaka (jak chyba wiesz) dobierasz w/g odciętego dziobu kadłuba, średnica piasty w/g osi silnika, jest jeszcze trzeci wartość - średnica śrub mocujących łopatki - przeważnie 3mm. Przykładowe linki do kołpaka i łopatek: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_714_719&products_id=10800 http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_69_321&products_id=421 Ja mam kołpak 40mm i łopatki 12x8, ale nie możesz się tym sugerować, gdyż mam całkowicie inny silnik. Jeszcze pozostaje kwestia, czy kołpak ma być wentylowany (z otwotem, taki jak podaję w linku, czy pełny, taki jak miałeś). Chodzi tu o chłodzenie silnika i regulatora w locie. Jeśli masz otwory we wrędze mocującej silnik umożliwiające przepływ powietrza to możesz kupić wentylowany. Jeśli chodzi o dobór łopatek - bez dokładniejszych danych trudno cokolwiek powiedzieć, ale skoro producent dobrał 11x7 to można by przy nich pozostać (Twój silnik ma większe kv od mojego) biorąc pod uwagę oczywiście zasilenie pakietem 5s. Gdybyś chciał dobrać pakiet 4s (silnik będzie miał niższe obroty) śmigło trzeba by wziąć już pewnie 12x6-8. Szkoda, że nie podają w specyfikacji mocy silnika , byłoby łatwiej. Co do pakietu jak już dobierzesz mogę Ci kupić w HK EU . Powinien być nie za długi, waga około o,5 kg jeśli nie chcesz ładować ołowiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Może ktoś tu będzie wiedział o co chodzi i co to za moc: Dear Tomasz, Thank you for your email. Good to know my answer was very helpful to you. The Watts it was about 41.7-83.3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Co prawda nie w Condorze tylko w Asw28 , ale też miałem taki kołpak. Mój pękł wcześniej, podczas dokręcania. To chyba najsłabszy element zestawu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Wszystko możesz kupić w kilku sklepach: np. Modelemax, Nastik, Bocianmix, raczej ze wskazaniem na ten pierwszy (najkorzystniejsze ceny ) Średnicę zewnętrzną kołpaka (jak chyba wiesz) dobierasz w/g odciętego dziobu kadłuba, średnica piasty w/g osi silnika, jest jeszcze trzeci wartość - średnica śrub mocujących łopatki - przeważnie 3mm. Przykładowe linki do kołpaka i łopatek: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_714_719&products_id=10800 http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_69_321&products_id=421 Ja mam kołpak 40mm i łopatki 12x8, ale nie możesz się tym sugerować, gdyż mam całkowicie inny silnik. Jeszcze pozostaje kwestia, czy kołpak ma być wentylowany (z otwotem, taki jak podaję w linku, czy pełny, taki jak miałeś). Chodzi tu o chłodzenie silnika i regulatora w locie. Jeśli masz otwory we wrędze mocującej silnik umożliwiające przepływ powietrza to możesz kupić wentylowany. Jeśli chodzi o dobór łopatek - bez dokładniejszych danych trudno cokolwiek powiedzieć, ale skoro producent dobrał 11x7 to można by przy nich pozostać (Twój silnik ma większe kv od mojego) biorąc pod uwagę oczywiście zasilenie pakietem 5s. Gdybyś chciał dobrać pakiet 4s (silnik będzie miał niższe obroty) śmigło trzeba by wziąć już pewnie 12x6-8. Szkoda, że nie podają w specyfikacji mocy silnika , byłoby łatwiej. Co do pakietu jak już dobierzesz mogę Ci kupić w HK EU . Powinien być nie za długi, waga około o,5 kg jeśli nie chcesz ładować ołowiu Jacku, dzięki za info, teraz już wiem jak szukać, dziś byłem w modelarni w-wa , myślałem że kupię łopatki i kołpak pelikan-a 40/5/8/3 ale niestety pech nie mieli ani łopatek ani tego kołapka pelikana na wałek fi5. dlatego zamówię taki jak Ty. Co co mocy silnika dostałem jakieś dziwne liczby, ale poprosiłem o sprecyzowanie a najlepiej podanie mocy nominalnej. Podejrzewam, że zrobiła co mogła nawet jeśli takich danych nie mieli (na HK też nie przy wszystkich silnikach jest podana moc). Chińczycy to ambitny naród i jak znam życie będzie chciała zrobić to najlepiej jak może, więc jest szansa na info o tej mocy, przynajmniej ja tak ich odbieram, nigdy mi się nie zdarzyło aby mnie "zlali". Wracając do tematu pakietu, okazało się że mam problem. Przeglądałem na HK pakiety i okazuje się że miedzy oryginalną półką a silnikiem zostaje mi max 125 mm. a pakiety 4S i 5S mają tam minimum 136mm dł. Gdyby udało mi się w jakiś sposób usunąć wręgę która podtrzymuje półkę i wyciąć w niej otwór pod pakiet, wtedy by się zmieścił na podłodze. Ale jak pisałem wcześniej nie żałowali żywicy do jej krzywego wklejenia i obawiam się że będę miał problem żeby ją usunąć - nie chciałbym uszkodzić kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Gdyby udało mi się w jakiś sposób usunąć wręgę która podtrzymuje półkę i wyciąć w niej otwór pod pakiet, wtedy by się zmieścił na podłodze. Ale jak pisałem wcześniej nie żałowali żywicy do jej krzywego wklejenia i obawiam się że będę miał problem żeby ją usunąć - nie chciałbym uszkodzić kadłuba. Żywicy to i może nie żałowali, ale trzymać za bardzo nie trzyma. Spróbuj ostrym nożykiem (np.tapeciakiem) a najlepiej jak byś miał jakiegoś "dremelka" i mały frezik, usunąć klej i z czuciem oderwiesz wręgę pod półką. Zobacz na moje pierwsze zdjęcia - usuwałem półkę i wręgę. Wytniesz miejsce na pakiet i wkleisz ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Żywicy to i może nie żałowali, ale trzymać za bardzo nie trzyma. Spróbuj ostrym nożykiem (np.tapeciakiem) a najlepiej jak byś miał jakiegoś "dremelka" i mały frezik, usunąć klej i z czuciem oderwiesz wręgę pod półką. Zobacz na moje pierwsze zdjęcia - usuwałem półkę i wręgę. Wytniesz miejsce na pakiet i wkleisz ponownie.No właśnie przeglądałem twoje zdjęcia i widziałem tylko ślady po starej półce. Muszę chyba kupić jakiś sprytny "dremelek" Edycja: "DREMELEK" - teraz wiem, to urządzenie którego mi brakowało wyciąłem to co mi przeszkadzało bez wyklejania całości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Ciekawy setup na 3S Motor: Ray C3548 / 05 900KV Propeller Graupner CAM Folding Prop 13/7 ESC: Foxy R-45SB (45A) Lipo Wellpower 3200mAh / 3s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Zebrałem wszystko co powinno znaleźć się w środku prowizorycznie i oparłem go jak na zdjęciu. W środku dla sprawdzenia dwa lipo łączna waga 390 g. a cały model z tymi lipo 2,4 kg. Według tego podparcia i z tymi pakietami SC wypada teraz ok 105 mm do krawędzi natarcia, więc nie wiele mu trzeba aby przesunąć SC bliżej krawędzi. Myślę że taki pakiet 4000mAh powinien być ok. Ale w ogonie brak jeszcze wpuszczonej pianki. Za to inna rzecz mnie niepokoi, a mianowicie model przechyla się na jedno skrzydło. Aby był wyważony poprzecznie w miejscu łączenia końcówki skrzydła z wingletem muszę obciążyć 7g. Martwić się tym czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Na filmiku, który zamieściłeś wszystko pięknie, ale nie pokazali samego startu. Sprawdzałem opis tego silnika na stronie zdaje się Perfekthobby i dla modeli o wadze > 2kg zalecają pakiet 4s. Skoro masz już silnik, nic bym już nie kombinował i tak czeka Cię jeszcze zakup pakietu i łopatek z kołpakiem (chyba, że masz jakieś "zaskórniaki" i chcesz je zainwestować w model). Za to inna rzecz mnie niepokoi, a mianowicie model przechyla się na jedno skrzydło. Aby był wyważony poprzecznie w miejscu łączenia końcówki skrzydła z wingletem muszę obciążyć 7g. Martwić się tym czy nie ?Jeśli Cię niepokoi - doważ drugie skrzydło i po kłopocie. Z tego co widzę na zdjęciu z wyciętą wręgą to nie masz tam za dużo miejsca, gdyż pakiet 2200 mieści się prawie na styk, pewnie będziesz musiał jeszcze wyciąć trochę półkę w stronę serwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darqo Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Miejsca może zabraknąć.Większy pakiet to większa waga i zmieni się SC . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Skoro masz już silnik, nic bym już nie kombinował i tak czeka Cię jeszcze zakup pakietu i łopatek z kołpakiem (chyba, że masz jakieś "zaskórniaki" i chcesz je zainwestować w model). Z tego co widzę na zdjęciu z wyciętą wręgą to nie masz tam za dużo miejsca, gdyż pakiet 2200 mieści się prawie na styk, pewnie będziesz musiał jeszcze wyciąć trochę półkę w stronę serwa. Nie, nie - nie chcę kupować nowego silnika, zaciekawił mnie tylko tern setup no i wymiary śmigła. - Pakiet 2200 może tak wyszło to na zdjęciu, ale ma sporo miejsca. Na razie nic więcej nie wycinam, zrobię to jak już będę miał pakiet. Zastanawiam się tylko czy ciągnąć to z HK EU czy kupić na Alle z przesyłką z NL nie ma większej różnicy w cenie. No może jeszcze czy to ma być ZIPPY COMPACT czy TYRNIGY czy może zwykłe ZIPPY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Miejsca może zabraknąć.Większy pakiet to większa waga i zmieni się SC . Wszystko się Darku zgadza ale akurat ten model wymaga albo cięższego pakietu albo sporego doważenia ołowiem - Pakiet 2200 może tak wyszło to na zdjęciu, ale ma sporo miejsca. Na razie nic więcej nie wycinam, zrobię to jak już będę miał pakiet. Zastanawiam się tylko czy ciągnąć to z HK EU czy kupić na Alle z przesyłką z NL nie ma większej różnicy w cenie. No może jeszcze czy to ma być ZIPPY COMPACT czy TYRNIGY czy może zwykłe ZIPPY. Oczywiście, że na razie nic nie wycinaj, osobiście dopasowałbym pakiet wymiarami jaki by Ci tam wszedł (biorąc pod uwagę wycięcie w półce). jeśli okazał by się za lekki resztę doważył ołowiem. Co do pakietów zobacz jeszcze tutaj: http://www.akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-XTRON-4000mAh-5S1P-18%2C5V-20C40C/140 http://www.akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-XTRON-4400mAh-4S1P-14%2C8V-30C60C/219 może trochę droższe niż z HK EU ale i lepsze . Jeśli z HKEU to raczej ZIPPY COMPACT lub RINO Podaj na PW nr telefonu albo Skype - będzie prościej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 OZNAKOWANIE CONDOR-a: Gdzie powinienem prawidłowo umieścić duży czarny napis D-NDOR pod skrzydłem? czy na skrzydle? lewym? czy prawym? Przeglądając wygooglane zdjęcia widzę że różnie jest to naklejane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JMRC Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Osobiście proponuję pomalować skrzydełka na czarno od spodu, co bardzo poprawia widzialność modelu na czystym niebie. A co do oznaczeń to: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koma22 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Osobiście proponuję pomalować skrzydełka na czarno od spodu, co bardzo poprawia widzialność modelu na czystym niebie. A co do oznaczeń to: ?? ale to co na zdjęciu to raczej condor nie jest, choć też nazwa zaczyna się na c. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Czyli pod lewym skrzydłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi