Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


amolduch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Test statyczny, a nie styczny. Może przejęzyczenie, ale powtarzasz kilka razy.

Konrad_P  silnikowi może się "stać" i regulatorowi i także baterii. I niezależnie od napięcia przyłożonego i innych parametrów. Jeżeli dowolny z tych elementów nie będzie nie będzie w stanie odprowadzać ciepła w odpowiednim czasie, to się się spali-albo silnik, albo regulator albo z baterii zrobi się piłka. Żaden z wymienionych elementów nie ma stuprocentowej sprawności, niezależnie od tego co podaje tzw. marketing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niezależnie od napięcia przyłożonego i innych parametrów. Jeżeli dowolny z tych elementów nie będzie nie będzie w stanie odprowadzać ciepła w odpowiednim czasie, to się się spali-albo silnik, albo regulator albo z baterii zrobi się piłka. Żaden z wymienionych elementów nie ma stuprocentowej sprawności, niezależnie od tego co podaje tzw. marketing.

 

Bogdan, lepiej tego juz nie da sie ując - masz totalną rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan, oczywiście że chodziło o statyczny nie wiem czemu tak wklepałem.

 

 

Panowie, na jednym ze zdjęć widać jak neodym wysuną się ku górze, i to ten neodym zawadzając o izolację tak ja poszarpał. Silnik nie osiągną nawet 40 St. C, jak widać na zdjęciu silnik ma wypełnienie jakąś niebieską masa (może epoksyd) ale tylko trzech magnesów. reszta jest tylko przyłapana jakimś przezroczystym klejem. Gdyby wszystkie magnesy były zatopione, problemy raczej by nie było.

Po prostu, jakiś Chińczyk nie dokończył klejenia i tyle.

Silnik jak najbardziej do uratowania, trzeba wkleić ten jeden magnes i dokończyć zalanie pozostałych. Izolacja do naprawy i powinno działać.

 

 

Dobrze że jak tylko zauważyłem wylatujące spod silnika pierwsze czarne paproszki od izolacji, natychmiast wyłączyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, na jednym ze zdjęć widać jak neodym wysuną się ku górze, i to ten neodym zawadzając o izolację tak ja poszarpał.

Do reklamacji. Przy próbie samodzielnego odklejania magnesu masz duże szanse go uszkodzić. Jest bardzo kruchy i z łatwością pęka.

 

 

 jak widać na zdjęciu silnik ma wypełnienie jakąś niebieską masa (może epoksyd) ale tylko trzech magnesów. .

Moim zdaniem to celowy nadmiar poprawiający wyważenie wirnika. Widziałem to w kilku silnikach różnych producentów. Uważam że to nie przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do reklamacji. Przy próbie samodzielnego odklejania magnesu masz duże szanse go uszkodzić. Jest bardzo kruchy i z łatwością pęka.

 

Moim zdaniem to celowy nadmiar poprawiający wyważenie wirnika. Widziałem to w kilku silnikach różnych producentów. Uważam że to nie przypadek.

Reklamacja jak reklamacja, w moim przypadku raczej bez większego sensu. Magnes odklejony, wiec daje się unieść, na tyle żeby go przytwierdzić na jakiś bliżej nie określony klej.

 

Jeśli chodzi o wyważenie wirnika, też w pierwszej chwili przyszła mi na myśl taka możliwość, ale mając w pamięci to co pokazywał mi mój ŚP Dziadek, w jaki sposób wyważa się wirniki, to co widzę wygląda bardzo prymitywnie i jakoś trudno mi sobie wyobrazić wyważanie w ten sposób. Ale nie dyskutuję, bo nie mam w tym temacie nic mądrego do powiedzenia, po prostu się nie znam.

 

Ciekawi mnie tylko czy w innych silnikach magnesy są całkowicie dookoła po bokach związane takim klejem.

 

EDYCJA:

Mateusz może mieć rację, postawię wirnik na szkle w różnych pozycjach w poziomie, jak zacznie jechać w którąś stronę znaczy że źle wyważony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnesy w naszych silnikach są wklejane zazwyczaj zwykłą zywicą epoksydową. Na ogół jest przezroczysta. To niebieskie coś, to wywazenie silnika (co dobrze świadczy o producencie. Na ogół nie wyważają), tym magnesów sie nie wkleja. Jest to żywica zazwyczaj wymieszana z tlenkami metali, które mają duzą masę. Magnes mógł się wysunąć, gdy pierwszy raz lekko przegrzałeś silnik. Żywica "puszcza" po podgrzaniu. Czasem bywa magnes wklejony prawie na sucho.Naprawę zrób inną zywicą epoksydową, najlepiej białym DISTALEM, wpuść trochę Distalu pod magnes, a następnie podgrzej trochę suszarką obudowę wirnika i sam magnes. Distal pod wpływem podwyższonej temperatury robi się płynny jak woda i sam się zaśsie osmotycznie w szczeliny między obudową a magnesem. Radziłbym także wypełnić Distalem wszystkie przerwy między magnesami. Tak poprawione wklejenie więcej nie "puści" magnesów. Sprawdzone. Nie wyważysz wirnika turlaniem po szkle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan, dziękuję za wyczerpujące informacje.

 

Z kładzeniem na szkle, chodziło mi o sprawdzenie, czy umieszczenie wirnika z rym wypełnieniem pod kątem np. 45 stopni do podłoża nie spowoduje jego przejechania i zatrzymania się właśnie w podstawie z tym wypełnieniem. Czyli sprawdzenie czy wypełnienie jest rzeczywiście przeciwwagą. Ok. nie kombinuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kleję i jeszcze nie miałem problemów żeby się odkręciła, wręcz przeciwnie zawsze mam spore problemy z odkręceniem.

Ponadto wręgę silnikową kleimy od wewnątrz a nigdy od zewnątrz. Spójrz jaki jest profil kadłuba - stożkowy. Silnik nigdy Ci nie wyrwie wręgi i nie odleci do przodu bo to jest fizycznie niemożliwe. Klejenie tylko od wewnątrz jest po to żeby wręga się odkleiła i wpadła do środka razem z silnikiem wówczas gdy zaliczysz kreta lub bardzo twarde lądowanie. Uchroni to silnik przed wygięciem ośki oraz łożyska przed wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem pomiar obrotów śmigła i temp. silnika.

Na 100% - 11600 obr./min.

na 50% -7760 obr./min

Pakiet 4S

Przeraża mnie dźwięk gdy śmigło kręci się na 100%. Na moje ucho, oglądając w sieci różne filmiki ze startów condor-ów przy starcie mają gdzieś w okolicach właśnie 6-7 tys. ale to tylko na ucho :)

Temperatura silnika rośnie dosyć szybko. Doszedłem do 75-77 St.C i zaprzestałem dalszych prób.

 

Edycja:

Narzędzia pomiarowe:

Obrotomierz 602-1B - Q Model

Pirometr FLUKE 62 Mini

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie oblot 9.05, więc mam jeszcze chwilkę :) Oblot jako pierwszy wykona Jacek.

 

Teraz pytanie, czy nie ograniczyć w Apce tych obrotów na maksymalnym wychyleniu drążka do właśnie max 8 tyś ? zawsze to bezpieczniej dla silnika i nie kusi, a i prądy znacznie mniejsze i będzie mu chłodniej.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.