Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


amolduch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i proszę - nie zaglądałem do wątku kilka dni a tu się buduje następny Condor :) . Co do mocowania serw, to tak jak pisali przedmówcy jest kilka sposobów, wybór należy do Ciebie. Przejrzyj wątki o budowie szybowców, motoszybowców a pewnie coś znajdziesz. Podejrzewam, że możesz również wykorzystać te osłonki serw po usztywnieniu kawałkiem cienkiej sklejki (mają wytłoczkę w kształcie kwadratu), którą jednocześnie wykorzystasz do zamocowania serwa na przyklejonych klockach, które też masz w zestawie. 

Odnośnie zawiasów SK to raczej użyj tych MP-JET, które posiadasz.  Kółka z zestawu jakoś mi nie pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dziękuję wszystkim za pomoc, teraz czuję się znacznie lepiej :) Na chwilę obecną w ramach nauki wykombinowałem sobie coś takiego (poniżej) niestety nie mam sklejki - muszę koniecznie odwiedzić sklep i zakupić. To łoże powinno mieć sklejkę zamiast tej 5,3mm deseczki. Mocowanie i blokada serwa w założeniach chyba ok. ale niestety całość wystaje ponad powierzchnię skrzydła, nawet te osłonki z przetłoczeniami nie dają rady przykryć. To materiały które na szybko udało mi się kupić w markecie budowlanym.

post-17021-33801_thumb.jpg

post-17021-658911_thumb.jpg

post-17021-300930_thumb.jpg

post-17021-704576_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz  ;)  Zrób trochę mniejsze i się wszystko pomieści. Ja mam u siebie zrobione w ten sposób - sorry ale nie chce mi się demontować osłon z serw do zrobienia zdjęcia, więc machnąłem rysunek poglądowy. Powinieneś załapać ideę tego rozwiązania, otwory na wkręty zakropione dodatkowo rzadkim CA.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz ;) Zrób trochę mniejsze i się wszystko pomieści. Ja mam u siebie zrobione w ten sposób - sorry ale nie chce mi się demontować osłon z serw do zrobienia zdjęcia, więc machnąłem rysunek poglądowy. Powinieneś załapać ideę tego rozwiązania, otwory na wkręty zakropione dodatkowo rzadkim CA.

 

attachicon.gifBeznazwy-1.jpg

Dzięki załapałem :) z licuję wystające mocowania serw do poziomu mojego "mebelka" i nie będę potrzebował tej wystającej poprzeczki. dodatkowo to jeszcze odchudzę , w tej chwili ten mebelek bez serwa waży 3g.

Pytanie tylko czy mogę to kleić bezpośrednio do poszycia skrzydła (chyba balasa od wew. skrzydła)

 

Czy drewno drewno mogę kleić np. Pattex Wood Express - wygląda jak wikol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy mogę to kleić bezpośrednio do poszycia skrzydła (chyba balasa od wew. skrzydła)

 

No raczej innego wyboru nie masz  ;)  (pomijając przykręcanie do osłony serwa). Ale zrób to dopiero po wstępnym spasowaniu popychacza do lotki.

Jak już nie masz jakiejś żywicy to wklej na CA - tylko wtedy masz jedną próbę  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej innego wyboru nie masz ;) (pomijając przykręcanie do osłony serwa). Ale zrób to dopiero po wstępnym spasowaniu popychacza do lotki.

Jak już nie masz jakiejś żywicy to wklej na CA - tylko wtedy masz jedną próbę :D

Pytania, dla "starych wyjadaczy" mogą być trochę z... ale dla mnie to zupełnie nowa tematyka, dlatego pytam o podstawy. i znów się tłumaczę :) ok.

 

Kleje, - mam CA, jak pisałem wyżej Pattex Wood, oraz Epoxy Rapid.

No i proszę - nie zaglądałem do wątku kilka dni a tu się buduje następny Condor :) . Co do mocowania serw, to tak jak pisali przedmówcy jest kilka sposobów, wybór należy do Ciebie. Przejrzyj wątki o budowie szybowców, motoszybowców a pewnie coś znajdziesz. Podejrzewam, że możesz również wykorzystać te osłonki serw po usztywnieniu kawałkiem cienkiej sklejki (mają wytłoczkę w kształcie kwadratu), którą jednocześnie wykorzystasz do zamocowania serwa na przyklejonych klockach, które też masz w zestawie.

Odnośnie zawiasów SK to raczej użyj tych MP-JET, które posiadasz. Kółka z zestawu jakoś mi nie pasują.

Jacku, czy jak już przebrnę przez ten montaż, czy mógłbym poprosić Cię o pierwszy oblot Condora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zupełnie nie złośliwie, wszak Święta za pasem  :) . Sam kiedyś stawiałem pierwsze kroki i też zadawałem ważne - czyt. banalne - pytania a i tak w niektórych dziedzinach jestem zielony i sam radzę się mądrzejszych. Jak to mówią; kto pyta nie błądzi. Ale nie da się ukryć, że staram się wpierw samemu znaleźć rozwiązania podpatrując innych, czyli kopiąc po forum i necie.

 

Tomku, nie zrozum mnie źle, ale nie znam Twoich umiejętności pilotażowych i zalecałbym, jak koledzy wcześniej, mierzyć siły na zamiary. Może warto podszkolić się na czymś mniejszym i tańszym  ;) , na pewno zaowocuje to później przy większych, szybszych i mniej tolerancyjnych modelach a przy okazji da wiele frajdy z tej zabawy.

 

Co do Pattex Wood To Ci nie doradzę, bo nie używałem go. Nie wiem czy kleje wikolopodobne to dobry pomysł, co nie znaczy że zły  ;) Za to Epoxy Rapid to 2-składnikowy klej i jak najbardziej może być. Tylko oszczędnie z klejem w modelu  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie wiem czy kleje wikolopodobne to dobry pomysł, co nie znaczy że zły  ;)

Wszelakie kleje wikolopodobne są dobre do drewna,klejenia balsy,konstrukcji modelu,niektóre nawet kleją więcej..

Oczywiście zgodnie z zasadą -klej trzyma gdzie go nima :) czyli czysto,nie uglucone nie ukapane,nie narobione "zlewek".

 

Teoretycznie te mocowania są ok i mimo że będą schowane, to wypadało by je zrobić trochę bardziej estetycznie,lżej wizulanie...tak nie od siekiery :)

"Czepiając" się dalej to te serwa są dedykowane/zestawowe ?? wg mnie bidnuitkie ,plastikowe ząbki,1,5 kg w modelu 3 metrowym...zdecydowanie rób je z możliwością łatwej i szybkiej wymiany... ;) ,tym bardziej na klapach,jak nie schowasz ich przed przyziemieniem a trawska będą wysokie lub nierówności to będzie tylko brzdęk i mak z ząbków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, nie zrozum mnie źle, ale nie znam Twoich umiejętności pilotażowych i zalecałbym, jak koledzy wcześniej, mierzyć siły na zamiary. Może warto podszkolić się na czymś mniejszym i tańszym ;) , na pewno zaowocuje to później przy większych, szybszych i mniej tolerancyjnych modelach a przy okazji da wiele frajdy z tej zabawy.

[/font][/color] 

Krzysztof, jakoś na razie sobie radzę - wiec myślę że czas na coś co będzie lepiej widać z ziemi i poleci wyżej:

 

 

 

Teoretycznie te mocowania są ok i mimo że będą schowane, to wypadało by je zrobić trochę bardziej estetycznie,lżej wizulanie...tak nie od siekiery :)

"Czepiając" się dalej to te serwa są dedykowane/zestawowe ?? wg mnie bidnuitkie ,plastikowe ząbki,1,5 kg w modelu 3 metrowym...zdecydowanie rób je z możliwością łatwej i szybkiej wymiany... ;) ,tym bardziej na klapach,jak nie schowasz ich przed przyziemieniem a trawska będą wysokie lub nierówności to będzie tylko brzdęk i mak z ząbków.

Rafał, tak wygląda ostatecznie i piękniej to nie wyjdzie spod moich koślawych łap :)

To są serwa z zestawu - dzięki za podpowiedź, pewnie wymienię na coś z metalowymi zębatkami zaraz po pierwszych oblotach, no chyba że nie będzie już co zbierać :D

post-17021-301623_thumb.jpg

post-17021-110158_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, jakoś na razie sobie radzę - wiec myślę że czas na coś co będzie lepiej widać z ziemi i poleci wyżej:

 

No to spoko, grunt to nie porywać się z siekierą na słońce  :D Naturalną koleją jest zdobywanie kolejnych "szczytów" i to cieszy. Trzymam kciuki za udany oblot a z pomocą forumowych kolegów rozwiążesz niejedną zagwozdkę  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winglet-y - Ponieważ serwa klap i lotek już są na swoich miejscach i wszystko wychyla jak trzeba, na koniec dnia spojrzałem na winglety, które otrzymałem tylko z jednym metalowym bagnetem w każdej sztuce. Zdjąłem folię z końcówek skrzydeł, i w ich otworach widać jak by te brakujące bagnety były w środku tych otworów , nieco wciśnięte. Ktoś z Was miał może podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam miałem na pewno po jednym bagnecie w winglecie a drugie w końcówkach skrzydeł. Gdy przeszlifowałem nasadę wingletu  przed przyklejeniem aby w miarę pasował do końcówki skrzydła , pokazały się w niej otworki na bagnety skrzydła.

Co do pomocy w oblocie - oczywiście, że pomogę :) , jeśli tylko masz do mnie tyle zaufania ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam miałem na pewno po jednym bagnecie w winglecie a drugie w końcówkach skrzydeł. Gdy przeszlifowałem nasadę wingletu  przed przyklejeniem aby w miarę pasował do końcówki skrzydła , pokazały się w niej otworki na bagnety skrzydła.

Co do pomocy w oblocie - oczywiście, że pomogę :) , jeśli tylko masz do mnie tyle zaufania ;) .

Myślę że śmiało dasz radę, zwłaszcza że latałeś już swoim i czujesz ten model :)

Kupiłem zawiasy kołkowe do SK. Ja go złożę tak jak producent przykazał, z tym że wpuszczę trochę pianki w tył kadłuba żeby usztywnić no i ustawię SC zgodnie z sugestiami które pojawiły się w tym wątku.

Dziś też zamontowałem silnik i śmigło, sprawdziłem to na pakiecie 3S 25C-35C docelowo chcę kupić 4S 5000mAh 30C.

 

EDIT:

 

Jacku, jeszcze jeno pytanie, u mnie w zestawie do mocowania (łączenia) skrzydeł producent dał dwie gumy. Widziałem tu że skrzydła łączone były sprężyną, zastosować te gumy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś też zamontowałem silnik i śmigło, sprawdziłem to na pakiecie 3S 25C-35C docelowo chcę kupić 4S 5000mAh 30C.

 

 mocowania (łączenia) skrzydeł producent dał dwie gumy. Widziałem tu że skrzydła łączone były sprężyną, zastosować te gumy ?

Tomek,przemyśl ten pakiet 5000 mAh...to klocek,zresztą nie bardzo wiem po co Ci tyle prądu.Ja miałem 2650 5 S i to było zupełnie wystarczające aby siedzieć jednorazowo w powietrzu + - 40 minut (3-6 wyciągnięć) i wylądować z bezpiecznym zapasem.

Nie wiem też czy nie będziesz mieć problemu z CG.

Skrzydła mocuj "na sprężynę" to pewniejsze,łatwiejsze w zakładaniu łączenie skrzydeł.Wystarczy podjechać do motoryzacyjnego i z sprężynek do tylnych hamulców/szczęk dobrać odpowiedniej długości i sprężystości .

 

Edit.

Widzę jednak że Jacek miał 5000 mAh i dobrze mu się to wyważyło i leciało.

Skonsultuj więc z nim ten pakiet :) .

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem SK na oko trochę niżej niż wyznacza to linia końca ogona, w przeciwnym wypadku w kolizji były SK z SW.

 

1. Ponieważ jeszcze niczego nie kleiłem to czy te zawiasy mogą tak zostać, czy powinienem zrobić frezy na SK i je trochę schować tym samym przybliżyć SK do ogona ? Czy może tak zostać ?

 

2. W komplecie dostałem bagnety z widocznymi frezami do skrzydeł. Czy frezy wchodzą w skrzydła na żywicę ? jak głęboko lub ile powinny wystawać ze skrzydła ?. W skrzydłach są otworki, jednak tylko na grubość sklejki pierwszego żeberka - dalej nie wchodzi - wiercić ?

post-17021-18267_thumb.jpg

post-17021-18329_thumb.jpg

post-17021-637378_thumb.jpg

post-17021-440410_thumb.jpg

post-17021-583419_thumb.jpg

post-17021-692776_thumb.jpg

post-17021-569721_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.