Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


amolduch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do Condora ,od niedawna kolejny zdobywa przestworza :) .

Okazjonalnie odwiedzający nas koledzy w Kętach wykonali kilka lotów,model pięknie lata,jego widok w locie cieszy oko.

Udało mi się zrobić krótki filmik ze startu i pokazać praktyczne rozwiązanie czyli kółko pomocnicze dzięki czemu model pięknie siada i nie szura brzuchem po ziemi ;) .Model wyrzucony przez właściciela ,może nie najpewniej ale to początkujący ,dobrze rokujący modelarz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nasze hobby do tanich nie należy i ciężko czasami wysupłać nie małą kasę. Nasze budżety domowe czasami tego nie wytrzymują. Ja trooochę składałem na silnik. :) 

 

Tak, gdzieś podawałem wyposażenie, ale mogę jeszcze raz i tu.

Moja zasada jest taka, że jak model kosztuje już powyżej 1 tyś. zł to nie wsadzam badziewiastego wyposażenia bo szkoda mi modelu.

Tak więc wsadziłem:

- silnik to KIRA 480/31

- serwa wchodzą tylko KST 135MG do skrzydła ponieważ profil to istna żyletka, wysokość serwa musi być 9mm inaczej trzeba szlifować. I tak też było w tym wypadku bo KST mają 10 mm. Ale to tylko przy RDS -ie jak napęd jest normalny to ten 1mm idzie zgubić.

- na ogon to już idzie kupić coś tańszego tyle, że to się normalnie nie opłaca. Ja dałem KST 125MG

- pakiety 2200 3s i to te które mają wymiar nie większy niż 30 x 35 x 120mm, jeśli nie można znaleść pakietów 2200 to trzeba zejść z pojemnością do np. 1700 mAh 3s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te chopy, a nie ma tematu o Relaxie ??  ;)  ktoś zainteresowany Condorem może się trochę pogubić...trochę małe OT się robi :P

(nie żebym nie był zainteresowany,ale w odpowiednim temacie ...)

 sorry ,trochę się zapędziłem..nie mój temat , róbta co chceta :D

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat faktycznie był o Condorze ale kolega rozwalił model a raczej model rozpadł mu się w powietrzu i napisał, że szuka nowego modelu. Trza czytać od początku :P. Tak więc temat jest otwarty i z tego co pamiętam to padło chyba właśnie na Relaxa jako na nowy model, więc wcale nie jest to OT a wręcz przeciwnie spora wiedza jak i co wstawić w model.

 

KIRA jest z przekładnią 5.2:1 bo ma 3100kv i trzeba to zredukować. Łopatki do tego silniczka to 15,5x13. Na 200m model winduje się w ciągu 3-4s. Niestety KIRA to dość pazerny silniczek na żarcie :). Latam na regulatorze Castle 75 i w logach miałem przy starcie nawet 92A. Odpowiednio ustawiłem start i teraz berze 82A przez 3s potem spada do 68-70A. 

Dziś ćwiczyłem model z 300m pionowo w dół i przelot na 10m w poprzek lotniska, lata szybko i spokojnie daje rade.

 

Tak więc jeśli kolega Adrian nadal obstaje przy wyborze Relaxa to będzie zadowolony bo chyba właśnie chodziło mu o dość szybkie latanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza czytać od początku :P.

mnie tego pisać nie musisz.. :) ,tylko robi się burdel bo można spokojnie przekierować kolegę tu  http://pfmrc.eu/index.php?/topic/30494-elektroszybowiec-relax/   a  nie -edit- dublować w 2 tematach :P,czysto,jasno,przejrzyście ,za zasadami ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie tego pisać nie musisz.. :) ,tylko robi się burdel bo można spokojnie przekierować kolegę tu  http://pfmrc.eu/index.php?/topic/30494-elektroszybowiec-relax/   a  nie męczyć bułę w 2 tematach :P,czysto,jasno,przejrzyście ,za zasadami ..

I apetytu wiosennego narobiłeś :D

Idę poczytać .... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Chcąc sprawdzić osobiście jakość modeli FlyFly Hobby stałem się również  posiadaczem Condora, więc odświeżę trochę ten wątek. Dlaczego właśnie on? Szukałem jakiejś półmakiety w rozmiarze 3m, głównie do lotów termicznych  i do tego w przystępnej cenie. Wiem, że zaraz odezwą się głosy,że to cegła, raczej na zbocze - co z tego wyjdzie zobaczymy wiosną.

Nie będę się rozpisywał o jego wadach konstrukcyjnych (głównie kadłuba), gdyż są ogólnie znane i opisane wcześniej. Osobiście odniosłem wrażenie, że grubość lakieru jest większa od grubości laminatu.

 

Trzeba więc dołożyć trochę pracy aby model ulotnić.

 Korzystając z doświadczeń kolegów wprowadziłem kilka modyfikacji przedstawionych na zdjęciach poniżej:

 

- zamontowanie kółka ułatwiającego lądowanie (jak i częściowo wygląd) na zdjęciu jest samo jego mocowanie;

 

post-15222-0-47030100-1422213242.jpg

 

- wymiana półki pod serwo SK oraz półki do zamocowania  większego pakietu umożliwiającego wyważenie modelu;

 

post-15222-0-61209900-1422213249.jpg

post-15222-0-23218000-1422213250.jpg

 

- odchudzenie SK (wykonałem go jako szkieletowy - zaoszczędziłem całe 10g  (prawie, że się nie opłacało - ale zawsze)

 

post-15222-0-56672000-1422213250.jpg

 

- odcięcie klap (oraz zmiana przekroju), budowa zawiasu oraz przekrój (podobnie jak lotek) umożliwiały wychylenie do dołu w granicach ok 30 stopni; obecnie zastosuję zawias z taśmy blenderm i możliwe będzie wychylenie dużo większe;

 

post-15222-0-15641800-1422213251.jpg

post-15222-0-62827100-1422213251.jpg

post-15222-0-05063200-1422213252.jpg

post-15222-0-59632300-1422213252.jpg

 

To na razie byłoby na tyle - chyba, że ktoś jeszcze może coś podpowiedzieć, model jest jeszcze otwarty na różne propozycje.

 Z pozostałych prac skleiłem też osłonę kabinki - testując jednocześnie klej o nazwie Formula 560 (chodź wygląd jak i zapach ma bardzo zbliżony do Wikolu) - jutro sprawdzę efekt klejenia

 

post-15222-0-07835300-1422213253.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
. Wiem, że zaraz odezwą się głosy,że to cegła, raczej na zbocze

A dlaczego od razu tak negatywne podejście ? :)

Wcale to nie cegła i niekoniecznie na zbocze.Model pięknie łapie termikę i lata majestatycznie.

Ze względu na konstrukcję lepiej czuje się przy ciszy,umiarkowanym wietrze jak na zboczu z sporym wiatrem (sprawdzone :),aczkolwiek daje radę )

Gratulacje,składaj ,lataj, opisz wrażenia .

Jakość wykonania poznałeś ,kadłub malowany po wyjęciu z formy -szału nie ma ;) ale za tą kasę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Rafał za dobre słowo o własnościach modelu :D 

 

Marcinie -  super jest już nas dwóch  ;)  - będzie raźniej  :)

 

Znalazłem coś takiego:  źródło: http://www.perfecthobby.pl/3681-silnik-3f-emax-gt-2826-05   (na samym końcu strony)

 

 # szybowiec 

- waga: do 2600 g, pakiet 3S , śmigło 12x7 regulator  60 A
 waga: do 3000 g  pakiet 4S , śmigło 11x5  regulator 60 A

 

w/g mnie regulator 60-65A , śmigło natomiast proponuję 12x6, 

 

Z tego co wyczytałem we wcześniejszych postach musisz się liczyć z tym, że przy posiadanym silniku i pakiecie będziesz go musiał jeszcze trochę doważyć z przodu  :(

Ja przy silniku Turnigy SK3 3858 4,6 celuję w pakiet 4s 4500-5000       Pisz o swoich postępach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy prac modernizacyjnych:

 

- osłona kabiny pomimo moich obaw o klej trzyma wzorowo

 

post-15222-0-62101200-1422359686.jpg

 

- podpatrzyłem u Krzyśka (horn3t) a właściwie przy jego Cobrze  ;) demontowalny SK aby mieć łatwiejszy dostęp do serwa i montażu dźwigni z popychaczem SW więc postanowiłem zrobić takowy u siebie. Jeszcze tylko drobne konsultacje z wykonawcą i powstało coś takiego:

 

post-15222-0-72812600-1422359805.jpg

 

post-15222-0-51674000-1422359825.jpg

 

Wykorzystałem do tego kawałek rurki (z bowdena) 3mm, pręt węglowy 2mm oraz zawiasy kołkowe 3mm (w oryginale zawiasy są trochę inne ale przesyłka byłaby droższa od nich :D ) Mam nadzieję, że będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.