Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


amolduch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aj,masz pecha z tym Condorem.. ;) w tym stanie to już chyba zgon,żadna reanimacja nie pomoże

Niekoniecznie to model do termiki choć konstrukcja do tego skłania,to jednak spokojnie można klasyczną akrobację kręcić powoli,majestatycznie ..

Pewnie powoli i majestatycznie by wytrzymał :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha -jak sobie przypominam    sirius   to wydmuszka jajka a ja go katowalem na zboczach / ale to nauka/  . To zniszczenie to efekt akrobacji model nie wytrzymal przeciazen złamały-złożyły się skrzydła   . To wszystko nic model spadl na teren kopalni na skarpę..Jakie były cyrki by go odzyskać. Co właziłem pomagajac sobie podciagajac sie na chwastach te sie urywały a ja po brzuchy na doł.. :lol:  ale   gdyby to sie nie stało latal bym nim może do dzisiaj .."IDZIE NOWE"  potem byla barakuda..została sprzedana...itd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przesadziłem z prędkością podczas schodzenia i stało się . model do śmieci.może zostawię sobie tylko skrzydło bo mam jeszcze dwa z poprzedniego condora i w zimie coś z nich wykombinuję

Żałuję że nikt tego nie nagrał bo efekt był jak zestrzelenie głośny huk i  w powietrzu kupa szczątek ze skrzydła

Mam pytanie jaki model motoszybowca wybrać który wytrzymuje spore/ duże przeciążenia , może falcon ?coś w rozsądnych cenach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ,że model naprawisz...najgorzej to rozpoczac . Kadłub wzmocnij szerokim paskiem wegla - po bokach / najlepiej bylo by we wnetrzu ale ciezkie dojscie a model juz po kilku przejsciach/  zrobisz ..ile to razy stykałem  siriusa...wszyscy mają krety ale nie wszyscy sie do tego przyznają.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jaki model motoszybowca wybrać który wytrzymuje spore/ duże przeciążenia , może falcon ?coś w rozsądnych cenach

Wszystko zależy co rozumiesz przez spore-duże przeciążenia. Falkon na silniku z 300m pionowo w dół po ostrym zaciągnięciu nad ziemią nie wytrzymał i zaklaskał, no ale skrzydła były już trochę zmęczone. Nie mniej jak nie przeginać to daje naprawdę radę. Pogadaj z Leszkiem to Ci wzmocni skrzydła węglem (za niewielką dopłatą) i będziesz miał naprawdę wytrzymały model, tyle że to 2,2m a Condor to 3m.

Za trochę mniej rozsądne pieniądze to polecam cało-węglowego Relaxa od Witolda. Model 3m z wagą do lotu 2050g. Ten daje radę nawet z 500m pionowo w dół na silniku i na 50m pełne zaciągnięcie do lotu pionowego w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz zadowolony.

Pod którą choinkę planujesz kupić bo ostatnio u Witolda są długie (6 miesięczne) terminy  :)

Model ma duży potencjał, nie jest to nowoczesna konstrukcja ale daje rade. Wykonanie pierwsza klasa.

Do lotu wychodzi 2050g więc jak na 3m to bardzo dobry wynik. 

Mi odpowiada trzy częściowe skrzydło bo bez problemu mieści się w sedanie. Po dobrej regulacji lata jak po sznurku. Ja osobiście jestem zachwycony.

 

Z doświadczenia to jeśli masz trudne warunki do lądowania to RDS -a odpuść.

Mi niestety model wylądował łagodnie ale na zaoranym polu i poszły tryby w serwach. Klap nie wyłączyłem w porę bo ślepy jestem i byłem przekonany że ląduję na lotnisku. Cóż zdarza się.  ;)

Jedyną wadą tego modelu o ile jest to oczywiście wada, to musi być silnik maks 28mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek widziałem się z Panem Witoldem po odbiór Relaxa :) i w tej chwili nie ma nowych zamówień. Można dzwonić i zamawiać :). Pan Witold teraz tworzy nowe formy do szybowca 4 m i nie jest to FOX ... tylko Puchacz. DUUŻA maszyna. Będzie elektro, ale silnik ma być na wysuwanej wieży za kabiną. Pełna mechanika skrzydeł z hamulcami. To nie jest reklama, ale widziałem prototyp skrzydeł i gotowe formy kadłuba, więc jestem pod wrażeniem.

zdjęcie Relaxa z pracowni WM. model jeszcze nie ustawiony do lotu.

post-9515-0-28596800-1412450326.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Adrian, jestem pełny podziwu dla Twojej determinacji. Ja po takich kraksach absolutnych pewnie bym się załamał i zajął szydełkowaniem.

Nasuwa mi się jednak wniosek którym warto się podzielić: na początek EPP.

Mój Cularis był klejony codziennie przez pierwsze trzy tygodnie od zakupu. Zużyłem na niego już 9 butelek kleju CA (20g).

Zamiast prętów węglowych powklejałem już stalowe. Jednak samolot nadal lata. Przeżył też lądowanie w rzece. Na szczęście

EPP pływa aż miło ;)

 

Ile kosztuje Relax ? Na stronie nie znalazłem ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie ma jednej ceny. Każdy Relax jest robiony na zamówienie i każdy chce czegoś innego. Jeden chce w groszki drugi chce w kółka a jeszcze inny w kropki. :) Cena wynika z zachcianek i może się różnić w skrajnych przypadkach nawet o 50%.

Jak się Witold nie będzie odzywał przez jakiś czas to się nie załamuj odpisze na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.