Konrad_P Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Nic nie ograniczaj. Silnik musi mieć kopa bo czasami to właśnie ratuje skórę nie tylko nowicjuszom. Z temperaturą się nie przejmuj tylko wywierć otwory we wrędze tak aby powietrze chłodziło silnik podczas lotów. Pamiętaj, że to jest SZYBOWIEC a nie model silnikowy i tego silnika będziesz używał raptem prze 15-30 sekund a potem przez kilkanaście minut szybowania silnik zdąży ostygnąć. 4s to jest moim zdaniem optymalna wielkość pakietu bo 5s to przesada dla tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Tak jak napisał Konrad: 4 dziury we wrędze między śrubami, kołpak turbo, czyli z dziurą z przodu, obroty na max. i w górę. 15 sekund i jesteś na ok. 200m. W czasie lotu silnik nie jest wstanie osiągnąć tej temperatury co na hamowni więc więcej wiary i puść ptaka, bo go ukatrupisz zanim poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Ok. Ok Kołpak turbo zamontowany i otwory wentylacyjne we wrędze zrobione wczoraj. Wczoraj również przetopiłem stary śrut do dociążenia przodu razem 195 g. (niestety jest potrzebne) Bardzo bym chciał jeszcze zamontować kam. mobius na stateczniku poziomym ale to dodatkowe 39g. więc i dodatkowy balast na przód ale za to fajne wideo w ten sposób wychodzi. To akurat jeszcze do przemyślenia. Za to na pewno z oblotu będzie wideo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Ja do swojego Antares'a ( http://pfmrc.eu/index.php?/topic/51053-antares-by-x-models/ ) i Fascination ( http://pfmrc.eu/index.php?/topic/51023-fascination-by-topmodel-cz/ ) też musiałem dołożyć balas. Do pierwszego 180g do drugiego 150g. Tym się nie przejmuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 A czy zrobiłeś wylot dla powietrza chłodzącego? Bo jeśli nie, to wszelkie kołpaki turbo, otwory i dziury nic nie dadzą. Efekt chłodzący będzie wynosił zero. Prawidłowo jest, gdy powierzhnia otworów wylotowych będzie ok. dwukrotnie większa od sumarycznej powierzchni wlotowej. Bez otworów będzie wszystko działało jak komora w spadochronie szybującym. Efekt ten jest doskonale widoczny podczas jazdy samochodem bez przedniej szyby. Wrazenie takie, jakby szyba była, najmniejszego uczucia wpływu powietrza, do czasu, gdy uruchomimy wylot (tylne okna, wyloty sterowane z konsoli). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Bez przesady model nie jest hermetyczny. Tomek nie stresuj się tym bo naprawdę nie ma czego. Mój szybowiec ma przekrój 28mm a silnik bierze 92A i nigdy nic się nie stało. Sinik ciepły pakiet też ale w granicach rozsądku. Jeszcze raz powtórzę to jest SZYBOWIEC i silnik będzie pracował 15-30s a przez 15 min będzie stygł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Oto efekt dzisiejszego latania - i niech mi ktoś powie, że Condor nie nadaje się do lotów w termice - efekt 780m , wyżej już się bałem Nauczyłem się zapisywać logi na karcie sd Taranisa Oś Y - wysokość; oś X czas Cały lot modelu trwał niecałą godzinę (bez około minuty) 3500 s to jak łatwo obliczyć 0,97 godz. Ostatni log to napięcie na pakiecie - wyraźnie widać koniec pracy silnika. Szkoda że trochę niewyraźnie widać wykresy ale inaczej nie umiem wstawić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Takie wykresy to każdy może sobie wstawić. Bez filmu oblot się nie liczy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 BOGDAN - otwory do wylotu są, nawet ich sporo w stateczniku pionowym jedne mniejsze drugie większe i jeden nawet całkiem spory - także spokojnie będzie przepływ powietrza. Jacek nie wiem czego chcesz od wykresów, wystarczy na nie kliknąć i mam na cały ekran piękne i wyraźne :0 Dołączam się do Konrada bez filmu to tylko wykres czas pomyśleć o kamerce Panowie, wykombinowałem sobie, że doskonałym miejscem na ulokowanie mojego przetopionego ołowianego złomu byłaby kabinka, a dokładniej miejsce przetłoczenia pod przyrządy. Wstępnie umieściłem tam balast i mi to bardzo pasuje. Czy to miejsce jest ok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Czym balast bliżej dziobu tym go potrzeba mniej. Jak dałeś niedaleko od SC to go musisz sporo wpakować a to niepotrzebny balast. Najczęściej balast daje się w okolicach silnika. Ty masz tam sporo jeszcze miejsca między pakietem a silnikiem i ja tam bym go dał. Przyklej go na jakąś silną taśmę dwustronną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Widzę Tomku na ostatnim zdjęciu, że znalazłeś miejsce na dodatkowy balast Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Konrad, tego balastu jest sporo objętościowo i w zasadzie będąc podwieszonym pod kabinę wypada prawie w tym samym miejscu o którym piszesz. To miejsce chce przeznaczyć na przesunięcie jeszcze trochę pakietu do przodu i w sumie na jedno wyjdzie. Ale to sprawdzę już na mojej prymitywnej wyważarce Jacku, to miejsce jest jak znalazł pod tą sztabkę którą widziałeś, a którą właśnie pociąłem tak aby tam się zmieściła. Oczywiście to tylko prowizoryczne mocowanie balastu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 OK nie znam modelu i mówię tylko jak się stosuje w innych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Oto efekt dzisiejszego latania - i niech mi ktoś powie, że Condor nie nadaje się do lotów w termice - efekt 780m , wyżej już się bałem Nauczyłem się zapisywać logi na karcie sd Taranisa Oś Y - wysokość; oś X czas Cały lot modelu trwał niecałą godzinę (bez około minuty) 3500 s to jak łatwo obliczyć 0,97 godz. Ostatni log to napięcie na pakiecie - wyraźnie widać koniec pracy silnika. Szkoda że trochę niewyraźnie widać wykresy ale inaczej nie umiem wstawić. Jacek, bardzo fajna ta telemetria. Co oznaczają te czerwone poprzeczne kreski na wykresie ? Czemu napięcie ma takie uskoki w dół? To lot na silniku ? A potem auto regeneracja pakietu na małym obciążeniu awioniką ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Te czerwone kreski dorobiłem sam w Paint-cie aby pokazać koniec pracy silnika szczególnie w trzecim wchodzeniu na pułap. Reszty domyśliłeś się sam. Chyba kupię jeszcze czujnik gps - dojdzie jeszcze prędkość i trasa lotu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Te czerwone kreski dorobiłem sam w Paint-cie aby pokazać koniec pracy silnika szczególnie w trzecim wchodzeniu na pułap. Reszty domyśliłeś się sam. Chyba kupię jeszcze czujnik gps - dojdzie jeszcze prędkość i trasa lotu:) No z GPS-em to już by był komplet informacji. Patrzę jeszcze na tą tabelę pod wykresem wznoszenia. Jaką miałeś maksymalną prędkość wznoszenia w termice ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Melduję że Condor osiągną gotowość do oblotu Waga całkowita 2,7kg (dokładną (1g) mam tylko do 2 kg, wiec wieczorem zważę dokładnie osobno skrzydła i kadłub i wyjdzie całość) Środek ciężkości na tą chwilę 76 mm od krawędzi natarcia. Edycja: dokładna waga 2755g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Columb Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Odczyt prędkości lotu z GPS-u to niezbyt miarodajny pomiar, natomiast do podglądu trasy lotu ok - przynajmniej ja z początku bawiłem się w podgląd trasy, ale jest to ciekawe tylko przez kilka pierwszych lotów. Ostatecznie pozbyłem się wszelkich zbędnych fantów z szybowca poza vario Myślę, że mocowanie balastu do kabinki to niezbyt szczęśliwe rozwiązanie - obyś nie przekonał się przy pierwszym twardszym lądowaniu . Fanem wożenia ołowiu też nie jestem, wolę wozić prąd w modelu, a z tego co widzę to miejsca w kadłubie jest sporo . Życzę jak najwięcej noszeń i zabawy z lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Postanowiłem psychicznie oswoić się z modelem. Wyprowadziłem go na "spacer" i powiem że, trzymając ten ciężar w ręku, na myśl przychodzi mi jedno... przecież to nie ma prawa polecieć konkluzja niezbyt motywująca, ale rzeczywistość pokazuje jednak inaczej - i tego się trzymam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Na zielonym tle prezentuje się wyśmienicie. Ciekawe jak wypadnie na niebieskim Bardzo ładny model. Gratuluję. Pełny szacun. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi