Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


amolduch

Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie ograniczaj. Silnik musi mieć kopa bo czasami to właśnie ratuje skórę nie tylko nowicjuszom.

Z temperaturą się nie przejmuj tylko wywierć otwory we wrędze tak aby powietrze chłodziło silnik podczas lotów.

Pamiętaj, że to jest SZYBOWIEC a nie model silnikowy i tego silnika będziesz używał raptem prze 15-30 sekund a potem przez kilkanaście minut szybowania silnik zdąży ostygnąć.

4s to jest moim zdaniem optymalna wielkość pakietu bo 5s to przesada dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Konrad: 4 dziury we wrędze między śrubami, kołpak turbo, czyli z dziurą z przodu, obroty na max. i w górę.

15 sekund i jesteś na ok. 200m.

W czasie lotu silnik nie jest wstanie osiągnąć tej temperatury co na hamowni więc więcej wiary i puść ptaka, bo go ukatrupisz zanim poleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ok :) Kołpak turbo zamontowany i otwory wentylacyjne we wrędze zrobione wczoraj. Wczoraj również przetopiłem stary śrut do dociążenia przodu razem 195 g. (niestety jest potrzebne)

 

Bardzo bym chciał jeszcze zamontować kam. mobius na stateczniku poziomym ale to dodatkowe 39g. więc i dodatkowy balast na przód :( ale za to fajne wideo w ten sposób wychodzi. To akurat jeszcze do przemyślenia.

 

Za to na pewno z oblotu będzie wideo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zrobiłeś wylot dla powietrza chłodzącego? Bo jeśli nie, to wszelkie kołpaki turbo, otwory i dziury nic nie dadzą. Efekt chłodzący będzie wynosił zero. Prawidłowo jest, gdy powierzhnia otworów wylotowych będzie ok. dwukrotnie większa od sumarycznej powierzchni wlotowej. Bez otworów będzie wszystko działało jak komora w spadochronie szybującym. Efekt ten jest doskonale widoczny podczas jazdy samochodem bez przedniej szyby. Wrazenie takie, jakby szyba była, najmniejszego uczucia wpływu powietrza, do czasu, gdy uruchomimy wylot (tylne okna, wyloty sterowane z konsoli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady model nie jest hermetyczny.

Tomek nie stresuj się tym bo naprawdę nie ma czego.

Mój szybowiec ma przekrój 28mm a silnik bierze 92A i nigdy nic się nie stało. Sinik ciepły pakiet też ale w granicach rozsądku.

Jeszcze raz powtórzę to jest SZYBOWIEC i silnik będzie pracował 15-30s a przez 15 min będzie stygł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto efekt dzisiejszego latania :D  - i niech mi ktoś powie, że Condor nie nadaje się do lotów w termice :P - efekt 780m , wyżej już się bałem :rolleyes:

Nauczyłem się zapisywać logi na karcie sd Taranisa

Oś Y - wysokość; oś X czas 

Cały  lot modelu trwał niecałą godzinę (bez około minuty) 3500 s to jak łatwo obliczyć 0,97 godz.

 

post-15222-0-25854700-1430321259_thumb.jpg

post-15222-0-08408400-1430321260_thumb.jpg

post-15222-0-21644200-1430321261_thumb.jpg

 

Ostatni log to napięcie na pakiecie - wyraźnie widać koniec pracy silnika.

Szkoda że trochę niewyraźnie widać wykresy ale inaczej nie umiem wstawić.

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOGDAN - otwory do wylotu są, nawet ich sporo w stateczniku pionowym :) jedne mniejsze drugie większe i jeden nawet całkiem spory - także spokojnie będzie przepływ powietrza.

 

Jacek nie wiem czego chcesz od wykresów, wystarczy na nie kliknąć i mam na cały ekran piękne i wyraźne :0

 

Dołączam się do Konrada :) bez filmu to tylko wykres :D czas pomyśleć o kamerce :)

 

Panowie, wykombinowałem sobie, że doskonałym miejscem na ulokowanie mojego przetopionego ołowianego złomu byłaby kabinka, a dokładniej miejsce przetłoczenia pod przyrządy.

 

Wstępnie umieściłem tam balast i mi to bardzo pasuje. Czy to miejsce jest ok ?

post-17021-193927_thumb.jpg

post-17021-90296_thumb.jpg

post-17021-73238_thumb.jpg

post-17021-740325_thumb.jpg

post-17021-600385_thumb.jpg

post-17021-286307_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym balast bliżej dziobu tym go potrzeba mniej. Jak dałeś niedaleko od SC to go musisz sporo wpakować a to niepotrzebny balast.

Najczęściej balast daje się w okolicach silnika. Ty masz tam sporo jeszcze miejsca między pakietem a silnikiem i ja tam bym go dał. Przyklej go na jakąś silną taśmę dwustronną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, tego balastu jest sporo objętościowo i w zasadzie będąc podwieszonym pod kabinę wypada prawie w tym samym miejscu o którym piszesz.

To miejsce chce przeznaczyć na przesunięcie jeszcze trochę pakietu do przodu i w sumie na jedno wyjdzie. Ale to sprawdzę już na mojej prymitywnej wyważarce :)

 

Jacku, to miejsce jest jak znalazł pod tą sztabkę którą widziałeś, a którą właśnie pociąłem tak aby tam się zmieściła. Oczywiście to tylko prowizoryczne mocowanie balastu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oto efekt dzisiejszego latania :D - i niech mi ktoś powie, że Condor nie nadaje się do lotów w termice :P

- efekt 780m , wyżej już się bałem :rolleyes:

Nauczyłem się zapisywać logi na karcie sd Taranisa

Oś Y - wysokość; oś X czas

Cały lot modelu trwał niecałą godzinę (bez około minuty) 3500 s to jak łatwo obliczyć 0,97 godz.

 

Ostatni log to napięcie na pakiecie - wyraźnie widać koniec pracy silnika.

Szkoda że trochę niewyraźnie widać wykresy ale inaczej nie umiem wstawić.

Jacek, bardzo fajna ta telemetria. Co oznaczają te czerwone poprzeczne kreski na wykresie ?

Czemu napięcie ma takie uskoki w dół? To lot na silniku ? A potem auto regeneracja pakietu na małym obciążeniu awioniką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Te czerwone kreski dorobiłem sam w Paint-cie aby pokazać koniec pracy silnika szczególnie w trzecim wchodzeniu na pułap. Reszty domyśliłeś się sam.

Chyba kupię jeszcze czujnik gps - dojdzie jeszcze prędkość i trasa lotu:)

No z GPS-em to już by był komplet informacji.

Patrzę jeszcze na tą tabelę pod wykresem wznoszenia. Jaką miałeś maksymalną prędkość wznoszenia w termice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melduję że Condor osiągną gotowość do oblotu :)

 

Waga całkowita 2,7kg (dokładną (1g) mam tylko do 2 kg, wiec wieczorem zważę dokładnie osobno skrzydła i kadłub i wyjdzie całość)

 

Środek ciężkości na tą chwilę 76 mm od krawędzi natarcia.

 

Edycja:

dokładna waga 2755g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Columb

Odczyt prędkości lotu z GPS-u to niezbyt miarodajny pomiar, natomiast do podglądu trasy lotu ok - przynajmniej ja z początku bawiłem się w podgląd trasy, ale jest to ciekawe tylko przez kilka pierwszych lotów. Ostatecznie pozbyłem się wszelkich zbędnych fantów z szybowca poza vario  :)

Myślę, że mocowanie balastu do kabinki to niezbyt szczęśliwe rozwiązanie - obyś nie przekonał się przy pierwszym twardszym lądowaniu  ;). Fanem wożenia ołowiu też nie jestem, wolę wozić prąd w modelu, a z tego co widzę to miejsca w kadłubie jest sporo  :) . Życzę jak najwięcej noszeń i zabawy z lotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem psychicznie oswoić się z modelem. Wyprowadziłem go na "spacer" :)

 

i powiem że, trzymając ten ciężar w ręku, na myśl przychodzi mi jedno... przecież to nie ma prawa polecieć :D konkluzja niezbyt motywująca, ale

 

rzeczywistość pokazuje jednak inaczej - i tego się trzymam :)

 

post-17021-0-01757400-1430681419_thumb.jpg

 

post-17021-0-23670700-1430681455_thumb.jpg

 

post-17021-0-48153900-1430681513_thumb.jpg

 

post-17021-0-92533700-1430681532_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.