Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


amolduch

Rekomendowane odpowiedzi

Szybowce to poezja ;) Poezja jest pięknem, czyli szybowce (moto też), to piękno w czystej lotniczej postaci ;) bez względu na doskonałość i firmy... Fajnie, że zaraziliście się/jesteście zarażeni Condor'ami i lataniem ze świstem skrzydeł ;) (tym dla relaksu ;) ).  Miło patrzeć na rozwój tego wątku! Pozdrawiam użytkowników i przyszłych... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik przez Was podany min. przez Wojtka  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32818__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_840kv.html, to nie jest silnik w granicach 200G (190G), jak pisze Jacek. Wewnątrz obudowy znajduje się mały (ok.125G) silnik, outrunner, odpowiednik silników 3542, ale  z mniejszą srednicą i stosunkowo dużą szczeliną między stojanem a magnesami (mniejsza siła na wale, przy tym samym prądzie). A więc nawet mniejszy niż 3542. Wiem, bo w zeszłym tygodniu taki przewijałem. Ten silnik tylko wygląda na duzy. Sama obudowa waży ok. 40G. Jedyną jego zaletą są wyprowadzenia z tyłu, ale za to gorsze chłodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik przez Was podany min. przez Wojtka &http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32818__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_840kv.html, to nie jest silnik w granicach 200G (190G), jak pisze Jacek. Wewnątrz obudowy znajduje się mały (ok.125G) silnik, outrunner, odpowiednik silników 3542, ale z mniejszą srednicą i stosunkowo dużą szczeliną między stojanem a magnesami (mniejsza siła na wale, przy tym samym prądzie). A więc nawet mniejszy niż 3542. Wiem, bo w zeszłym tygodniu taki przewijałem. Ten silnik tylko wygląda na duzy. Sama obudowa waży ok. 40G. Jedyną jego zaletą są wyprowadzenia z tyłu, ale za to gorsze chłodzenie.

HK podaje wagę tego silnika 180 g.

 

Tomku (Piecz) ten silnik w takiej konfiguracji lata u mnie w Antares'ie (2800g i 2800mm) i Fascination (2900g i 3600mm) i jest OK.

Na filmach z linku w podpisie można zobaczyć jak to działa.

Jurku, Ok. dzięki za rozwianie wątpliwości :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy Markiton W silniku, o którym pisałem, Turnigy GliderDrive SK3 840kv, szczelina między magnesami a stojanem wynosiła ok. 0,9mm (1,8mm na średnicy). Jest to bardzo duża szczelina (w dobrych silnikach spotykałem ok. 0,3mm i lepiej). Dla przykładu w trzech silnikach Turnigy 3542, które leżą na półce, a więc, jak pisałem, nieco większych (140G) szczelina wynosi ok. 04mm (na średnicy 0,8mm).  Natężenie pola w szczelinie maleje z kwadratem odległości. Była to jedna z największych szczelin, z jakimi miałem do czynienia (a przewijałem naszych silników juz ponad setkę a i swoich mam, jak policzyłem 27 szt.). W ogóle, to wspomniany silnik ładnie wygląda, ładnie odpikaszona obudowa, a wewnątrz outrunner na poziomie dzwonka. W dodatku bardzo niechlujnie nawinięty, z różną ilością zwojów na zębach-co niestety spotykam w większości chińczyków. A i jeszcze, wspomniany egzemplarz miał przekoszoną obudowe względem podstawy silnika. Wał obracałeł się z wyczywalnym, płynnym oporem. Pomogło lekkie przetoczenie podstawy. Kręci juz lużno, ale to powinna wychwycać fabryka.

.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,1kg/4,8V i 2,6kg/6V :rolleyes:

Do spokojnego latania może wytrzymają choć osobiście poniżej 3kg bym nie zszedł. ( http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_457_791&products_id=14872 lub http://www.nastik.pl/hitec-hs125mg-p-1061.html )

Tak jak Jurek: na lotki jako-tako ale klapy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,1kg/4,8V i 2,6kg/6V

Do spokojnego latania może wytrzymają choć osobiście poniżej 3kg bym nie zszedł.

Tak jak Jurek: na lotki jako-tako ale klapy

Znakiem tego ja powinienem wymienić jak najszybciej, bo u mnie siedzą te Emax 1,5 - 1,8 kg/cm na lotkach klapach i SW :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znakiem tego ja powinienem wymienić jak najszybciej, bo u mnie siedzą te Emax 1,5 - 1,8 kg/cm na lotkach klapach i SW :(

 

 

Kiedyś Tomasz coś Ci napisałem takiego, i z czasem sam doszedłeś do tego że lepiej nie ryzykować.. ;)

"Czepiając" się dalej to te serwa są dedykowane/zestawowe ?? wg mnie bidnuitkie ,plastikowe ząbki,1,5 kg w modelu 3 metrowym...zdecydowanie rób je z możliwością łatwej i szybkiej wymiany... ;) ,tym bardziej na klapach,jak nie schowasz ich przed przyziemieniem a trawska będą wysokie lub nierówności to będzie tylko brzdęk i mak z ząbków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2,1kg/4,8V i 2,6kg/6V  :rolleyes:

Do spokojnego latania może wytrzymają choć osobiście poniżej 3kg bym nie zszedł. ( http://www.modelemax...oducts_id=14872 lub http://www.nastik.pl...5mg-p-1061.html )

Dzięki bardzo za radę :)

 

Ogólnie do klap, lotek i SW można zastosować takie same serwa no nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.