Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój napęd jest przewymiarowany. Ale raz mnie uratował przed rozbiciem w strzępy, więc wolę mieć zapas :-)

Opublikowano

Ok, a jezeli mogę zapytać, jaki ciąg i masę napędu byś proponował, żeby to nie było przewymiarowane? Jestem laikiem w tej kwestii i nie bardzo wiem, jak dobrać napęd, żeby było git.

Opublikowano

Co chwilę w różnych wątkach czytam, że Wicherek na oryginalnym profilu p.Schiera  nie reaguje na lotki. Poniższe dwa filmy (powtórzone) rozwieją mam nadzieję te mity. Mój Wicherek jest zrobiony na oryginalnym profilu p.Schiera. W pierwszym filmie skręcam lotkami i SK, natomiast w drugim filmie zakręty wykonuję wyłącznie na lotkach (ze względu na awarię i prowizoryczną naprawę kółka ogonowego napędzanego od SK). Mam nadzieję, że to zamyka dyskusję.

 

 zakręty na lotkach i SK

 

zakręty tylko na lotkach
Opublikowano

Co chwilę w różnych wątkach czytam, że Wicherek na oryginalnym profilu p.Schiera  nie reaguje na lotki. Poniższe dwa filmy (powtórzone) rozwieją mam nadzieję te mity. Mój Wicherek jest zrobiony na oryginalnym profilu p.Schiera. W pierwszym filmie skręcam lotkami i SK, natomiast w drugim filmie zakręty wykonuję wyłącznie na lotkach (ze względu na awarię i prowizoryczną naprawę kółka ogonowego napędzanego od SK). Mam nadzieję, że to zamyka dyskusję.

 

Dołączę się do Tomka,  żeby już nie robić prac magisterskich z Wicherka, z których wychodzi że model nie powinien latać (czyli nic nie wychodzi).

 

Profil oryginalny jest jak najbardziej lotny. Jeżeli zrobimy go z ostrym natarciem będzie szybki, jeżeli  tak jak w oryginale z tępą listwą natarcia będzie wolny bo będzie się generował opływ turbulentny. Jeżeli chcemy latać tylko  na sterze kierunku to robimy duży wznios. Jeżeli na lotkach wznios symboliczny. I to cała tajemnica Wicherka, więc nie trzeba tu nic kombinować Koledzy. 

Opublikowano

U mnie natarcie zrobiłem "na ostro". Jak widać jest szybki.

Ja zrobiłem dość głębokie lotki, 75mm przy cięciwie 235mm, czyli lotki to 30% cięciwy. To więcej niż zalecane.

I drugi trick to bardzo duża róźnicowośc lotek. Przy podanych powyżej wymiarach ustawiłem minus 10mm i plus 30mm.

Jak ktoś się dobrze wpatrzy, to zobaczy na filmie różnicowość lotek.

Opublikowano

Wymiana poszycia rozpoczęta. Jest okazja na inspekcję stanu skrzydeł. Planuję pokazać go w folii na Pikniku w Chodzieży.

 

post-14226-0-65803400-1438966429_thumb.jpg

 

 

Opublikowano

Oklejanie folią skrzydeł z zamontowanymi lotkami i klapami to jednak jest masakra  :angry:

 

post-14226-0-22359000-1439031293_thumb.jpg

 

Statecznik pionowy zostaje w japonce, ale malowanej. Udało mi się dobrac farbę.

 

post-14226-0-86532500-1439031297_thumb.jpg

 

Aparat przekłamuje kolor, to jest "orange standard".

Opublikowano

Japonka była lakierowana prawie na połysk. Nie sądzę, aby bardzo zmienił sie opływ skrzydła, był szybki. Bardziej obawiam się zwiększenia masy na ogonie (oklejenie kadłuba folią) oraz przyrost wagi statecznika poziomego (robię nowy, bo stary się zwichrował bardzo). Zobaczymy wyważenie po zakończeniu przeróbki.

Opublikowano

10g na ogonie, to 100g na dziobie :-)


Tak to wychodzi mniej więcej. Lotki i klapy tylko maluję, bo mają od spodu balsę, japonkę tylko od góry i nigdy tam nic dziurki nie zrobiło. Kolor farby niestety minimalnie się różni, ale do przeżycia.

 

post-14226-0-59915200-1439041201_thumb.jpg

Opublikowano

Nie mówię, że dojdzie 10g, tylko że każde 10 g na ogonie, to 100 na nosie. Kleję ORACOVER Standard.

Opublikowano

Pewnie już wszystko z wędzarni zjedzone :(, a na nowe za gorąco.

Pomyślałem, że byłaby okazja choć zapaszek poczuć :D .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.