Skocz do zawartości

Spalone serwo Bluebird


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś chciałem zgrać apkę z motoszybowcem Hammer. Podłączyłem serwa na razie wszystko ok działają, tylko trzeba było w dwóch serwach zmienić kierunek. Po trzech czy czterech włączeniach i wyłączeniach zasilania jedno serwo przestało działać i czuć było smród. Model odkupiłem razem z serwami niby nowymi. serwa to Bluebird BMS-380 MAX. Odbiornik to Frsky d8r-plus, który już był używany w innych modelach i było wszystko ok. Teraz nie wiem czy zmieniać wszystkie na inne czy dać takie same?

 

20140219_193323.jpg

 

20140219_193239.jpg

Opublikowano

Może zostało przeciążone (poprzez zablokowanie) przy zabawach z regulacją modelu.

Dla sprawdzenia odłączył bym wszystkie dźwignie tak żeby serwa miały swobodę pracy bez oporu na początku i tak z 20 min pobawił bym się machaniem drążkami jeżeli ok żadne się nie grzeje to następny krok po jednym podłączanie dźwigni - popychaczy do elementów sterujących i kolejne próby z machaniem jak w pierwszym etapie. Nie spisywał bym wszystkich na straty na podstawie jednego spalonego. To najbardziej prymitywna metoda można bardziej cywilizowane np podłączenie miernika itd. :) powodzenia

Opublikowano

a może klasyk:

Warning: HS mode is only applied for high-speed digital servos. Other servos should select FS mode,

otherwise servos will get hot and may burn out.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jurek a gdzie ten tryb się ustawia dla tego serwa?

Opublikowano

Może w odbiorniku... :)

Używam serw Blubird i złego słowa powiedzieć na nie mogę.

Jak pisze powyżej Krzysztof ,przyczyna może tkwić nie w serwie a dżwigniach ,oporach lub trybie pracy jak pisze Jurek.

Opublikowano

Było ustawione na HS. Już przestawiłem na FS. W moim odbiorniku Frsky d8r-IIplus ustawiamy tak:

 

"Turn the transmitter off, connect the battery to the receiver, press the F/S button of the receiver for 6 seconds and

then release. The red LED will flash fast in HS mode and slowly in FS mode.

The mode alternates each time this procedure is done."

 

Dzięki Jurek :D Dziękuje wszystkim :)

Opublikowano

Sposób Horn3t'a jest bardzo dobry.

Ja do tego jeszcze sprawdzam, czy przy max wychyleniach nie powstają opory (niechciane naprężenia).

Bywają przypadki kiedy serwo usiłuje pracować w większym zakresie, niż pozwala zawias

i wtedy chyba każde serwo się upiecze (no ale mogą być też inne przyczyny).

Opublikowano

Tak serwo sie raczej nie pali od zablokowania (prędzej przepalą sie styki w silniku lub drut). Tak pali sie (topi) serwo przegrzane przez ciagle i szybkozmiennie pracujący silnik.

 

Chyba ze ma wadę fabryczna/konstrukcyjną.

Opublikowano

Tak serwo sie raczej nie pali od zablokowania.

Spaliłem TG 555, które miało być na wyczepie holu :D często przy pierwszych próbach ustawienia modelu takie rzeczy mogą się przytrafić co nie dyskryminuje serw.

Reasumując :

- tryb pracy,

- blokada serwomechanizmu

- i co jeszcze?

Opublikowano

Wątek detektywistyczny.

Krzysiek nie uważasz, że przeciążone, zapewne BUCZĄCE serwo raczej by przykuło uwagę kolegi i to wcześniej niż smród.

Jurku a dlaczego nie padły pozostałe? No chociaż lekko nadpiekły?

 

Ja to koledze polecam żuć gumę [tu powinna być nazwa] w celu obniżenie poziomu PeCHa. i zakupywać sztuki wolne od wad.

 

Jak się rada sprawdzi to daj znać, zacznę się do niej stosować bo w ostatnim roku popaliłem sporo serw.

Opublikowano

Jurku a dlaczego nie padły pozostałe? No chociaż lekko nadpiekły?

mi jak padło serwo chyba z podobnego powodu (ale serwo znacznie lepsze) to też jedno. Drugie dalej żyje. Na pewno jest to powód do szybkiego przegrzania serwa, bo silnik szybko (i często niezauważalnie) oscyluje. I zamiast szybko mamy popsuto.

guma to dlatego że modelarz nie czuł swądu spalenizny? :)

Opublikowano

Spaliłem TG 555, które miało być na wyczepie holu :D często przy pierwszych próbach ustawienia modelu takie rzeczy mogą się przytrafić co nie dyskryminuje serw.

Reasumując :

- tryb pracy,

- blokada serwomechanizmu

- i co jeszcze?

Też spaliłem bardzo drogie serwo (3.5kg cyfrowe ze stalowymi zębami odpowiednik wielkosciowy 9g) TGY przy ustawianiu mechanizmu hamulców do szybowca CMPro. Przez wadliwy mechanizm serwo przez kilkadziesiąt minut było obciążone i w efekcie zgrzało się tak, że w środku zespawał się silnik :) Nawet kombinerkami nie szło obrócić zębatek. Nie stopiło się bo miało aluminiową obudowę.

Opublikowano

Wątek detektywistyczny.

Krzysiek nie uważasz, że przeciążone, zapewne BUCZĄCE serwo raczej by przykuło uwagę kolegi i to wcześniej niż smród.

No właśnie nie było słychać (być może już słuch mam przytępiony bo PESEL się wyciera ;)) smród dopiero mi zasygnalizował że jest coś nie tak. :)

Opublikowano

To za tamtych lat już był wynaleziony PESEL? :lol:

Tak dla jasności, uważasz, że Twoje serwo spaliło się od zablokowania czy dlatego, że ... tak wypadło.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.