polpakpol Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 http://www.youtube.com/watch?v=YzBgoDeY3Ws Czy taki silnik istnieje czy to tylko prototyp ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Taki silnik istnieje i chyba OS MAX la go w ofercie. Ktoś z forum montowal taki silnik w makiecie Zlina, jeden z niedawnych tematów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Chyba raczej chodziło o występujący w dwóch wersjach konstrukcyjnych silnik RCV, Jest on trochę inaczej zbudowany niż normalny silnik, ma normalny wał i korbowód, tylko zamiast zaworów obraca się cylinder , używany w motocyklach i modelarstwie silnik motocyklowy (i niektóre modelarskie) normalnej konstrukcji z poprzecznym do osi cylindra wałem http://www.youtube.com/watch?v=Ns-61vhZl_U natomiast w drugim rodzaju silników modelarskich cylinder jest jednocześnie osią wału śmigła http://www.modelemax...oducts_id=12242 http://pfmrc.eu/inde...l/page__st__160 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Ciekawe jak z żywotnością w prównaniu do klasycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 To silnik dwusuwowy jak widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 To silnik dwusuwowy jak widzę. Właśnie że 4-ro suwowy, jedno spalanie na dwa obroty wału. Policz kolego obroty wału korbowego w stosunku do obrotów cylindra (patrząc na otwór naprzeciw świecy) na filmie. Zresztą sam stosunek średnic kół zębatych przekładni kątowej też na to wskazuje.. W opisie http://www.modelemax...oducts_id=12242 również. Ma tylko podobny do dwusuwowego zrealizowany rozrząd, co widać na rysunkach powyżej.. http://www.youtube.com/watch?v=L2bCJgmxXwI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Dwusuwowy-czterowsuwowy liczy suwy tłoka, nie obroty korbowodu. Wg mnie ten silnik działa tak jak ten z rosyjskiej animacji. http://youtu.be/avVqGNq31xs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Szanowny kolego, a ile suwów zrobi tłok przy 2 obrotach wału na które przychodzi 1 zapłon! (bo to jest wyznacznikiem: 2 czy 4-ro suwowy), w silniku RVC, a tym który pokazałeś? Pomijając już inne kwestie, to masz to jasno pokazane, a nawet napisane na rysunku The Rotating Cylinder Valve 4-stroke engine cycle Ale żeby już nie miał kolega żadnych wątpliwości... http://www.youtube.com/watch?v=GwFB3RcVcHI i porównanie w jednym czasie http://www.youtube.com/watch?v=P-WYdrRKQvs a tu jeszcze porównanie i części obu wersji RCV http://rc.runryder.com/helicopter/t414329p2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Wybacz, ale nie przekonujesz mnie. W silniku czterosuwowym masz osobną fazę suwu tłoka na ssanie i osobną na wydech. W tym silniku świeża mieszanka dostaje się do komory spalania wypychając jednocześnie spaliny, tak działa silnik dwusuwowy. Tłok w dół zasysanie nowej mieszanki i wydalanie starej. Tłok w górę, sprężanie i odpalanie pod koniec. Pokaż mi w tym silniku takie fazy jak tu, bo ja tego nie widzę. W silniku czterosuwowym iskra jest podawana przy co drugim najwyższym położeniu tłoka. W silniku dwusuwowy w każdym. Tym się różnią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 To jest silnik dwusuwowy. Występuje w nim klasyczny dla dwusuwu cykl płukania cylindra świeżą mieszanką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 No wiec producent nie wie co robi...? http://www.rcvengine...technology.html The RCV is a 4-stroke spark ignition engine. The RCV has significant advantages over other internal combustion engine technologies:- ...It has a near-ideal Combustion System, ensuring efficient operation on all major fuels types. High power. The large opening areas of the RCV valve enable high power densities to be achieved, whilst retaining the fuel efficiency and low emissions of a 4-stroke. Fuel efficient / low emissions. the RCV operates on a conventional 4-stroke cycle. This means the engine is inherently fuel efficient and has low emissions. Simple / low cost. The simple construction of the engine, in particular the Horzontal Valve version, means the engine can be produced at a very competitive cost. Poza tym, jak mnie szkolna pamięć nie myli (a jestem już stary), to systematyka klasyfikacji tłokowych silników spalinowych opiera się nie na systemie wymiany ładunku, (bo te bywają jeszcze inne od klasycznych), a na ilości suwów tłoka przypadających na jeden zapłon/pracę (poza tym koledzy, no przecież macie to rozrysowane przez producenta na jego stronie..) Występuje w nim klasyczny dla dwusuwu cykl płukania cylindra świeżą mieszanką. a gdzie to płukanie kolega widzi, skoro mieszanka wpływa do cylindra przez otwór u jego góry(którym po obróceniu zresztą wypływa), nad tłokiem w czasie suwu tłoka do DZP ? Potem jest przez niego sprężana - suw do GZP, potem praca i suw do DZP, następny suw do GZP i wyrzut spalin... Klasyczny czterosuw... Obrót cylindra z tym otworem zastępuje po prostu rozrząd, dlatego jest troszkę (ale niewiele) sprawniejszy od klasycznego, bo nie traci na mechanizmie rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Kwestia nomenklatury, producent sobie tak nazwał, bo tak chciał. W tym silniku zapłon następuje co 2 suwy pracy, w czterosuwowych zapłon następuje co 4 suwy pracy. W silnikach cztwrosuwowych mamy wydech i napełnianie w 2 oddzielnych suwach, tu mamy klasyczne dla silnika napędowego płukanie, czyli wydech i napełnianie w jednym suwie. Silniki RCV - takie jak powyżej - opisywane są często jako silniki bezzaworowe, co nie jest prawdą, mają bowiem zawór w formie okna przesuwnego. W zależności od rozmiaru i kształtu okna faza wydechu może być całkowicie oddzielona od fazy (nie suwu) napełniania, lub fazy te mogą się częściowo pokrywać. Zwykle częściowo się pokrywają, dla poprawienia płukania cylindra, co jednocześnie powoduje charakterystyczną dla dwusuwu zawartość świeżej mieszanki w spalinach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Wiesz, dochodzę do wniosku, że jest tu gdzieś przekłamanie. Mogę uznać ten silnik, za silnik dwusuwowy-czterofazowy. Przez dodatkowy obrót cylindra dało się upakować dodatkowe fazy. Nadal jest to jednak silnik dwusuwowy. Cały cykl odbywa się w dwóch suwach tłoka. Producent jasno napisał 4 cykle i na tej podstawie stwierdza, ze ten silnik jest czterosuwowym - 4 stroke. Dlaczego, ponieważ silniki dwusuwowe są już zabronione w motoryzacji, ze względu na swoją małą ekologiczność. W tym artykule http://www.gizmag.com/go/5139/ jest opisane, że chcą uderzyć w motoryzację z tym silnikiem. Tak naprawdę jest to nowy typ silnika, który bierze prostotę i niemarnowanie suwów na działanie z zaletami silnika czterosuwowego, czyli lepsze zarządzanie paliwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Tego typu i podobne rozwiązania testowane były już od bardzo dawna. Przykładem jest silnik Knighta, stosowany w silniku Bristol Hercules. Silnik Knighta miał również tzw. rozrząd tulejowy, czyli podobny do silnika opisanego powyżej, jednak w odróżnieniu od powyższego silnika Knight był silnikiem CZTEROSUWOWYM. Film pokazujący działanie silnika Knighta i jego 4 suwy tłoka przypadające na jeden cykl: http://www.youtube.com/watch?v=NSMYjRNQ8Rs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 W tym silniku zapłon następuje co 2 suwy pracy, w czterosuwowych zapłon następuje co 4 suwy pracy. Pracy? No tu to już kolega namieszał, ale rozumiem, że to przejęzyczenie. Proszę przyjrzeć się jeszcze raz rysunkowi faz rozrządu, napełniania, sprężania, pracy(iskra), i wydechu, biorąc pod uwagę ruchy tłoka w poszczególnej fazie (o czym napisałem wyżej) Dlaczego, ponieważ silniki dwusuwowe są już zabronione w motoryzacji, ze względu na swoją małą ekologiczność Jeszcze nie są, zwłaszcza w jednośladach, nie są tylko zalecane.., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 "W tym silniku zapłon następuje co 2 suwy tłoka, w czterosuwowych zapłon następuje co 4 suwy tłoka." Tak powinno być poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 "W tym silniku zapłon następuje co 2 suwy tłoka, w czterosuwowych zapłon następuje co 4 suwy tłoka." Tak powinno być poprawnie. A gdzie kolega to widzi, bo schemat pokazuje akurat dobitnie co innego? Zapłon i praca przy trzecim(od lewej0 suwie tłoka. (przecież strzałki pokazują ruch tłoka) Czy dla kolegi ruch tłoka w dół, i następnie w górę to 1 suw ? To jeden obrót wału(2 suwy), to można by tak powiedzieć (bo tak też się czasem podaje - 1 praca na 1 lub 2 obroty wału) jeszcze raz powtórzę : systematyka klasyfikacji tłokowych silników spalinowych opiera się na ilości suwów tłoka przypadających na jeden zapłon/pracę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 systematyka klasyfikacji tłokowych silników spalinowych opiera się na ilości suwów tłoka przypadających na jeden zapłon/pracę No, tu się zgadzamy. PS. Ten rysunek jest słaby, we wszystkich fazach tłok jest w tym samym miejscu. Chyba tylko po to, żeby ukryć, że cykl ma dwa suwy. W dół, w górę i zapłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Przepraszam, popatrzyłem na film dokładnie i rzeczywiście dyskutowany silnik RCV 90-SP jest silnikiem czterosuwowym. Na jeden cykl pracy przypadają w nim 4 suwy tłoka. Natomiast ja zasugerowałem się znanymi mi rozwiązaniami silnikwó z obrotowym tłokiem, w których 1 obrót cylindra przypadał na 2 suwy tłoka. Moja wina :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ok, to mi to objaśnij, bo ja tego nadal nie widzę. Pomijam, że tłok się obraca. Są dwa suwy,w gorę i w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi